اشتباهاتی که رویای کارآفرینانه شما را خراب میکند!

اشتباهاتی که رویای کارآفرینانه شما را خراب میکند!

اشتباهاتی که رویای کارآفرینانه شما را خراب میکند!اشتباهاتی که رویای کارآفرینانه شما را خراب میکند!

اگر در حالی که به موفقیت نرسیده اید نگاهی به اطراف‌تان بیندازید و ببینید دیگر کارآفرینان به موفقیت دست یافته‌اند، شاید وقت‌اش است عمیق‌تر نگاه کنید. گاهی اوقات، زندگی ما به اندازه‌ی دیگران پیشرفت نمی‌کند.

با این حال، اگر فکر می‌کنید هیچ‌گاه به مقصودتان نمی‌رسید شاید درگیر یکی یا هر سه عادت‌های زشت کوچک زیر شده‌اید که از موفقیت دورتان ‌کنند.

یک خودارزیابی داشته باشید و ببینید کدام یک از این رفتارهای ناشایست را انجام می‌دهید.

۱.عذر و بهانه

جمله‌ی مشهوری می‌گوید: “یا عذر و بهانه بیاورید یا نتیجه بگیرید، اما نمی توانید هر دو را با هم داشته باشید.” افراد موفق می‌دانند که اگر بخواهید دنبال بهانه باشید می‌توانید هزار و یک دلیل برای انجام ندادن کاری بیاورید، ولی اگر بخواهید دنبال نتیجه باشید، باید راه‌حل را بیابید و انجامش دهید.

اگر احساس کردید کلی دلیل دارید برای این‌که چرا فلان کار را انجام نمی‌دهید، چرا فلان کار جواب نمی‌دهد، چرا فلانی شایستگی‌های غیرمنصفانه‌ای دارد یا به هر طریقی برای کمبودهای‌تان بهانه می‌تراشید، درگیر این عادت واقعا بد شده‌اید. این خطرناک است، چرا که بهانه‌ها عمدتا از دروغ‌های مصلحتی می‌آیند که ما به خودمان و دیگران می‌گوییم.

به خاطر بهانه‌های‌تان شکست نخورید. بهتر باشید. دفعه‌ی بعدی که به خودتان می‌گویید نمی‌توانید، به جای این که عذر و بهانه بیاورید، سعی کنید درباره‌ی اقدام درست با خودتان حرف بزنید.

مطلب مرتبط : ۱۰ عادت ساده برای تقویت سیستم ایمنی بدن تان

۲.طفره رفتن (به تعویق انداختن)

فردا یک دروغ است. کارآفرینان بزرگ و افراد بهره‌ور به خوبی می‌دانند باید همه چیز را امروز انجام دهید که توانش را دارید. اقدام‌های اکنون به انجام اقدام‌های بیش‌تر و انرژی‌های پیش‌برنده‌تر کمک می‌کنند. شما می‌توانید هر روز با انجام اقدام‌هایی، گامی بزرگ به سوی چشم‌اندازتان بردارید. اگر چه همان‌قدر که این حرکت‌ها خودشان را می‌سازند، می‌توانند موجب تخریب خودشان نیز باشند.

همچنین بخوانید:  ۵ قانون موفقیت در اینستاگرام

هر قدر در طفره‌رفتن اصرار داشته باشید، وظیفه یا پروژه‌ای را به بعد موکول کنید، به لحاظ روانی، سخت‌تر و سخت‌تر از عهده‌اش بر می‌آیید. خودتان را از کلی زحمت و مشقت در امان نگه دارید و فقط همین حالا شروع کنید. وقتی می‌نشینید و کاری را انجام می‌دهید که در فهرست کارهای روزانه‌تان هست، می‌بینید که چه قدر با کارهای ساده می‌توانید به مقصودتان نزدیک شوید.

طفره نروید_ این کار شما را از موفقیت دور می‌کند.

مطلب مرتبط : این ۵ عادت ضد موفقیت خود را از بین ببرید

۳.نالیدن

شاید بیش‌تر از هر عادت زشت دیگری، نالیدن، کُشنده‌ای واقعی باشد. چرا که وقتی می‌نالید نه تنها بهانه‌های‌تان را موجه جلوه می‌دهید، بلکه آنها را به زبان می‌آورید و آسایش افراد دور و برتان را سلب می‌کنید. اگر اغلب بنالید یا اوقات تلخی کنید، جای تعجب نیست که کسی نخواهد دور و برتان باشد. تنها کسانی که کنارتان می‌مانند افراد اوقات تلخ نالان و گله‌مند دیگر هستند.

کارآفرینان موفق، شکایت نمی‌کنند و نمی‌نالند. اگر واقعا چیزی باشد که ارزش نالیدن داشته باشد، آنان می‌کوشند تغییرش دهند، نه این که بگذارند آشفته‌شان کند.

همان‌طور که جول اوستین می‌گوید: “اگر نمی‌توانی مثبت باشی، دستِ‌کم ساکت باش.”

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود