نکات طلایی برای افزایش حقوق

نکات طلایی برای افزایش حقوق

نکات طلایی برای افزایش حقوقنکات طلایی برای افزایش حقوق

شک نکنید حقوقی که اکنون دریافت می‌کنید بر آینده‌ی شغلی شما تأثیر خواهد گذاشت. کارشناسان مالی معتقدند حقوق فعلی یک کارمند تعیین کننده‌ی میزان افزایش حقوق او در مدارج بعدی است. از این رو، چنانچه حقوقی که یک کارمند در حال حاضر دریافت می‌کند پایین‌تر از مبلغی باشد که شایسته‌ی موقعیت شغلی اوست، این فرد حتی در صورت ترفیع نیز حقوقی که استحقاقش را دارد دریافت نخواهد کرد. هر کارمندی به طور حتم دلش می‌خواهد حقوق بیشتری دریافت کند، اما چرا افزایش حقوق فقط برای تعداد اندکی اتفاق می‌افتد؟ در ادامه، نکاتی را یادآوری می‌کنیم که اگر به دنبال افزایش حقوق هستید باید رعایت‌شان کنید.

۱. از مافوق‌تان بخواهید حقوق‌تان را زیاد کند

 

بر اساس نتایج یک پژوهش، ۵۶ درصد کارمندان هیچ وقت از مافوق‌شان تقاضای افزایش حقوق نمی‌کنند. در این میان، تعداد کارمندان زنی که این تقاضا را مطرح می‌کنند از تعداد کارمندان مرد کمتر است. در این پژوهش مشخص شد دو سوم کارمندانی که تقاضای افزایش حقوق می‌کنند با واکنش مثبت مواجه می‌شوند. در این مورد، میزان موفقیت کارمندان مرد و زن در دریافت فیش حقوقی بالاتر برابر گزارش شد.

نمی‌توانید انتظار داشته باشید که دست روی دست بگذارید تا حقوق‌تان خود به خود زیاد شود یا پاداش شامل حال‌تان شود. حتی اگر مافوق‌تان به سخت‌کوشی و کارآمدی شما اذعان داشته باشد، الزاماً به این معنی نیست که خودش بدون اینکه از او بخواهید حقوق‌تان را افزایش خواهد داد. این خود شما هستید که باید دست به کار شوید و خواسته‌تان را عنوان کنید.

همچنین بخوانید:  راه کارهای استیو جابز برای مقابله کردن با نظرات مخالف

فرنوش ترابی، کارشناس امور مالی که موفق شد در ۲۶ سالگی درآمدش را دو برابر کند، می‌گوید همیشه قرار نیست چیزی که استحقاقش را داریم مالِ ما شود، بلکه آن چیزی مالِ ماست که برای داشتنش پای گفتگو بنشینیم.

۲. خیلی زود تقاضای افزایش حقوق نکنید

 

بر اساس نتایج یک پژوهش، ۴۰ درصد کارمندان تصور می‌کنند هر دو سال یکبار لازم است حقوق‌شان افزایش پیدا کند، حتی اگر طی این دو سال مهارت‌های شغلی‌شان هیچ پیشرفتی نکرده باشد.

این طرز فکر می‌تواند به ضررتان تمام شود. سوفیا آموروسو یک میلیونر خود ساخته است که توصیه می‌کند قبل از تقاضای افزایش حقوق، اول از همه توانایی‌های‌تان را به نمایش بگذارید و به مافوق‌تان ثابت کنید که استحقاق افزایش حقوق را دارید. اگر تازه چهار ماه یا حتی هشت ماه است که در شغل فعلی‌تان مشغول به کار شده‌اید، زمان مناسبی برای درخواست افزایش حقوق نیست.

برای این که اینکه حقوق‌تان زیاد شود حداقل یک سال باید صبر کنید. حتی بعد از یک سال، فقط در صورتی شایسته‌ی افزایش حقوق هستید که نشان دهید توانایی‌ها و مهارت‌هایی که در عرض این مدت کسب کرده‌اید فراتر از وظایف شغلی فعلی‌تان است. تنها زمانی تقاضای افزایش حقوق را مطرح کنید که اطمینان دارید مافوق‌تان نمی‌تواند از کارمند سخت‌کوش و قابلی مثل شما بگذرد، چرا که فقط در این صورت است که همه‌ی تلاشش را خواهد کرد تا رضایت‌تان جلب شود.

۳. با چنته‌ی پر وارد شوید

 

مطرح کردن این مسئله که تمایل به افزایش حقوق دارید فقط نیمی از راه است. منطقی نیست که دست خالی از مافوق‌تان تقاضای حقوق بیشتر کنید. آنچه این تقاضای شما را توجیه خواهد کرد، فقط و فقط دستاوردها، مهارت‌ها و تجارب کاری شماست که این حق را به شما می‌دهد تا این موضوع را پیش بکشید. یادتان باشد قبل از این که درخواست‌تان را مطرح کنید، ببینید بقیه‌ی کارمندانی که به لحاظ تجربه‌‌ی کاری هم‌ردیف شما محسوب می‌شوند، چقدر حقوق می‌گیرند.

همچنین بخوانید:  چگونه با تمرینات مغزی باهوش تر از قبل شویم

رامیت سِتی، مشاور مالی و کارآفرین برتر آمریکایی، معتقد است وقتی حرف از افزایش حقوق می‌شود، ۸۰ درصد کار بستگی به این دارد که یک کارمند قبل از عنوان کردن تقاضای افزایش حقوق چقدر در رده‌ی شغلی خود موفق عمل کرده است.

۴. اهداف‌تان را روشن کنید

 

اگر به دنبال افزایش حقوق هستید، باید اهداف‌تان را از پیش مشخص کنید و بدانید که دقیقاً چه مبلغی را می‌خواهید پیشنهاد دهید. همچنین باید از پیش بدانید پایین‌ترین مبلغی که به آن راضی خواهید شد چقدر است.

به گفته‌ی ایوانکا تِرامپ، صاحب برند ایوانکا ترامپ کالکشن، قانون طلایی یک مذاکره‌ی موفق این است که قبل از اقدام به مذاکره بدانید دقیقاً چه خواسته‌هایی دارید، در حالی که بسیاری از مذاکره‌کنندگان به این قانون طلایی هیچ اعتنایی نمی‌کنند. وی معتقد است اگر خودتان اهداف‌تان را مشخص نکنید، یعنی اینکه به طرف مقابل‌تان میدان داده‌اید تا بجای شما اهداف‌تان را به دلخواه خودش طرح‌ریزی کند.

۵. نگذارید مافوق‌تان فکر کند که هرگز شغل‌تان را ترک نخواهید کرد

 

لی ای میلِر، کارشناس منابع انسانی، توصیه می‌کند هرگز طوری رفتار نکنید که مافوق‌تان تصور کند هرگز به فکر ترک شغل‌تان نخواهید افتاد. به اعتقاد میلر، اگر مافوق‌تان متوجه شود که امکان ندارد به فکر ترک شغل‌تان بیفتید، ممکن است به خودش بگوید پس چرا باید حقوق کارمندی را که در هر صورت بیخِ ریشِ من است زیاد کنم. موضوع این است که باید ببینید بر اساس مهارت‌ها و تجارب کاری‌تان چقدر می‌ارزید. اگر مافوق‌تان نتوانست رضایت‌تان را جلب کند، آن وقت شاید تصمیم بگیرید که در جای دیگری دنبال کار بگردید.

همچنین بخوانید:  10 نکته ای که باید از افراد موفق جهان آموخت

۶. به مافوق‌تان درباره‌ی حقوق منصفانه حرفی نزنید

 

وقتی با مافوق‌تان درباره‌ی افزایش حقوق صحبت می‌کنید، یادتان باشد از عبارت حقوق منصفانه و امثال آن استفاده نکنید. این قبیل عبارات ممکن است مافوق‌تان را در حالت تدافعی قرار دهد و به احتمال زیاد از او بازخورد منفی دریافت خواهید کرد. در عوض، همه‌ی تلاش‌تان را به کار ببندید تا بیشترین حقوق ممکن عایدتان شود. میلر معتقد است بیشترین حقوق ممکن فقط در دو حالت به شما پیشنهاد خواهد شد: حالت اول زمانی است که مافوق‌تان بفهمد در جای دیگری حقوق بیشتری را به شما پیشنهاد داده اند و حالت دوم زمانی است که مافوق‌تان احتمال دهد ممکن است شغل‌تان را ترک کنید و دنبال یک شغل پردرآمدتر بگردید.

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود