پژوهش‌های روانشناسی راه پولدار شدن را به ما می‌گویند

پژوهش‌های روانشناسی راه پولدار شدن را به ما می‌گویند

پژوهش‌های روانشناسی راه پولدار شدن را به ما می‌گویندپژوهش‌های روانشناسی راه پولدار شدن را به ما می‌گویند

در حالی که پاسخ ممکن است در حیطه‌ی جزییات پیچیده باشد، اما طرح کلی اندوختن ثروت در نگاه اول ساده به نظر می‌رسد – شما می‌خواهید پول به‌دست بیاورید، محتاطانه پس‌انداز می‌کنید، و عاقلانه سرمایه‌گذاری می‌کنید. در کوتاه مدت، کم‌کم ثروتمند می‌شوید و مشغول برنامه‌ریزی‌های مطمئن مالی می‌شوید.

هرچند مطابق با پژوهش‌های روانی جدید، همه چیز این‌قدر ساده نیست. در حالی که هیچ کس مانع یک محرک درست برای خلق و حفظ ثروت نیست، اما به نظر می‌رسد که بهترین راه برای کسب ثروت، در واقع تمرکز روی ثروتمند شدن نیست. پس روی چه باید تمرکز کنیم و چگونه ثروتمند شویم ؟

اهداف بیش تر منجر به کسب پول بیش‌تر می‌شود

مطابق با یک مطالعه‌ی جدید که در وبلاگ همیشه جذاب ریسرچ دایجستِ انجمن روانشناسی بریتانیا (British Psychological Society Research Digest blog، ) به طور برجسته‌ای منتشر شد، زمانی که پای داشتن یک حساب بانکی تپل وسط می‌آید، هدف بسیار مهم‌تر از حرص و ولع برای داشتنموفقیت مالی است.

این مطالعه‌ی بزرگ نمونه‌ای را که شامل بیش از هفت هزار امریکایی بود به مدت ۹ سال مورد مطالعه قرار داد، و در ابتدای پژوهش با طرح این سوال که تا چه حد با جمله‌ای مثلِ “برخی از آدم‌ها بدون هدف در زندگی جلو می‌روند، اما من یکی از آنها نیستم.” موافق هستند، اهداف شرکت‌کنندگان را در زندگی بررسی کرد. این مطالعه همچنین ثروت خالص و درآمد شرکت‌کنندگان را در طول زمان دنبال کرد. پس از نزدیک به یک دهه، چه تفاوت‌هایی بین آن‌هایی که اهداف بزرگ‌تری داشتند و آن‌هایی که اهداف کوچک‌تری داشتند، دیده شد؟

همچنین بخوانید:   ۱۵ درس از ایلان ماسک برای کسب و کار استارتاپی شما

احتمالا می‌توانید تصور کنید که هدف با خودش خوشبختی به همراه می‌آورد (و یک مطالعه‌ی قدیمی‌تر نشان می‌دهد که حق با شماست)، اما این مطالعه‌ی جدید نشان می‌دهد که هدف ثروت هم می‌آورد!

برای پاسخ به پرسش چگونه ثروتمند شویم انجمن روانشناسی بریتانیا گزارش می‌دهد، “پژوهش‌گران پی بردند افرادی که در این مطالعه اهداف بیش‌تری در زندگی‌شان داشتند، ثروت بیش‌تری در این دوره‌ی زمانی کسب کردند، و افزایش بیش‌تری را در درآمدشان تجربه کردند. این موضوع حتی بعد از نظارت بر تاثیر شخصیت و رضایت از زندگی، همچنان صدق می‌کرد. به لحاظ آماری، افزودن عامدانه‌ی ۱ به انحراف معیار در ابتدای این تحقیق با انباشت ۲۰ هزار دلاری در دوره‌ی ۹ ساله‌ی تحقیق یا چیزی در این مایه‌ها مرتبط بود.

پیوند میان داشتن هدف در زندگی و کسب ثروت بیش‌تر به طور خاصی در میان شرکت‌کنندگان جوان قوی بود، و این یعنی داشتن اهداف عینی در زندگی به ویژه در آغاز سفر زندگی حرفه‌ای شخص تاثیرگذار است.

چه نوع هدفی برای رسیدن به ثروت، بهترین است؟

اگر این نتایج را بخوانید، احتمالا برای پرسیدن این سوالات برانگیخته خواهید شد: چه نوع هدفی با بیش‌ترین دستاوردها در کسب ثروت مرتبط بود؟ آیا در پایان پژوهش آن‌هایی که هدف‌شان اندوختن ثروت بود، به پول رسیدند، یا کسانی که هدف‌شان تبدیل دنیا به جایی بهتر یا داشتن خانواده‌ای خوشبخت بود، دستاوردهای مالی برابر داشتند؟

در این‌جا یافته‌ها کمی با ابهام همراه هستند. انجمن روانشناسی بریتانیا می‌نویسد، “پژوهشگران از شرکت‌کنندگان در مورد محتوای هدف‌شان چیزی نپرسیدند، ” بنابراین نتوانستند درباره‌ی این‌که چه نوع هدفی در زندگی بیش‌ترین فایده را دارد، به نتیجه برسند.

همچنین بخوانید:  10 ترفند ساده برای تبدیل شدن به فردی با اعتماد به نفس بیشتر

اما در حالی که این پژوهش نمی‌تواند استدلال مشخصی ارائه کند در این باره که ثروت یک محصول جانبی داشتن هدف برای تاثیرگذاری است تا موفقیتمالی (هدف شرکت‌کنندگان ثروتمندتر و هدف‌-محورِ این مطالعه، می‌توانست به سادگی کسب پول بیش‌تر بوده باشد و موفق شدند)، نتایج، نظر کسانی را تایید کرد که معتقدند موفقیت در پی یافتن شور و عشق و دنبال کردن آن به‌دست می‌آید، نه در اثر فکر کردن مدام به موفقیت فقط به خاطر رسیدن بهموفقیت.

تجربه‌ی شما چیست؟ آیا ثروت ناشی از دنبال کردن پول است یا دنبال کردن هدف؟

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود