چطور ریسک ورشکستگی را حذف کنم؟

چطور ریسک ورشکستگی را حذف کنم؟

چطور ریسک ورشکستگی را حذف کنم؟

دانلود فایل صوتی: چطور ریسک ورشکستگی را حذف کنم؟

[symple_box style=”boxsucces”]

سخنران: دکتر کاویانی

حجم:  3.97 مگابایت

زمان:00:08:40

دانلود

[/symple_box]

متن فایل صوتی: چطور ریسک ورشکستگی را حذف کنم؟

به نام خدا.سلام عرض میکنم به همه دوستان عزیزم در کانال تلگرام خودساخته.من دکتر کاویانی هستم و خداروشاکرم به من این فرصت داده تا يبار دیگه در خدمت شما دوستان عزیزم باشم.دوستان عزیزم خیلی ها يکاري رو شروع میکنن و توی اون کار متأسفانه ورشکست میشن یکی از دلایل رو میخوایم توی این ویس بررسی کنیم مسلما اگه ما دلایل شکست کسب و کار هارو بدونيم خب خودمون اون اشتباهات رو تکرار نمی کنیم وماهم شکست نميخوريم یکی از دلایلی که من دیدم خیلی از کسب و کارها ورشکست میشن اینه که هیچ تحقیق و تحلیلی روی بازار هدف خودشون ندارن مثلا طرف میاد یه مغازه فروش لوازم خانگی یا مثلا فروش ظرف باز میکنه و کل سرمايش هم 50میلیونه عین این50ميليون رومیده جنس مسخره به امید اینکه همه بیان ازش خرید کنن همه جنساشو ببرن و سود کنه و ثروتمند بشه واين مغازه رو باز میکنه یک ماه میگذره و اتفاقی نمی افته خیلی ها میان توی مغازش و دیگه برنميگردن خیلی ها میان جنسارو نگاه میکنن و هیچ جنسی رونميخرن و بزرگترین مشکل هم توی این موارد اینکه این فرد هیچ تحقیق و تحلیل روی بازار خودش انجام نداده اینجوری نیست که کسی به ظرف نیازی نداشته باشه مسلما خیلی ها هستند که در همون لحظه به ظرف هم نیاز دارند ولی چرا ازش نميخرن چون این فرد اون کالایی که مورد نظر بازار هدف خودشه رو تهیه نکرده ببینید شما مثلا توی شهر کوچیک میخوای یه مغازه ظرف فروشی باز کنی خب شما باید بدونی توی این شهر رنج خرید مردم واس حالا کالایی مثل ظرف چقده این مردم معمولا ظرف هايي با چه قیمت هایی رو میخرن خب شما هم باید توی همین رنج قیمت کالا بیاری اگه شما مثلا توی شهری که توان خرید مردم پايينه بري گرون ترین ظرف هارو بیاری خب مسلما ورشکست میشی چون کسی نمیتونه ازت بخره کسی هم ازت نميخره همیشه سعی کنید وقتی قراره. يکاري رو شروع کنید درسته ذوق زده هستید درسته خیلی زود ميخوايد اون کارو استارت بزنید ولی حداقل واس دوهفته به صورت تست همه مغازه هایی که توی اون حوزه در حال فعالیت هستند بريد کلیه اجناس شون رو بررسی کنید اصلا به عنوان یه خریدار بريد قیمت بگیرید ببینید اونا چه کالایی دارند چه کالاهایی رو مردم بیشتر میخرن و ببینید که نحوه برخوردشون چیه ازشون سوالاتی رو بپرسید بگید مثلا چرا این ظرف هارو بیشتر اوردين من اینارو دوست ندارم ببینید اون چه پاسخی بهتون میده شاید همون ظرف هایی که شما دوست ندارید ظرف هایی باشه که بازار هدف نیاز داره ببینید نکته مهم اینکه براساس سلیقه خودتون يکاري رو شروع نکنید شما سلایق متنوعی دارید ولی دلیل نمیشه که مردم و بازار هم دقیقا سلیقه شمارو داشته باشند پس همیشه سعی کنید تحلیل دقیقی داشته باشید دوهفته کافیه که بريد مغازه های مختلف یا هر خدمتی که قراره انجام بدید حالا من دارم مثال میزنم باز کردن یه مغازه شاید اصلا شما بخوايد یه فعالیت دیگه رو شروع کنید دوهفته ای بريد سراغ کسی که اون فعالیت رو دارن انجام میدن ببینید اونا چه چیزهایی دارن چه خدماتی دارن چه کارهایی انجام میدن چه قیمت هایی دارن اینارو دسته بندی کنید و براساس این تحلیل حداقل دوهفته ای کار خودتون رو شروع کنید و نکته دیگه اینکه حتما واس استارت کار سعی کنید که با کار کوچیک شروع کنید من مثال ظرف رو زدم چون مشاوره ای داشتم با خانومي که توی همین حوزه فعالیت میکرد و من واقعا از کار این خانوم لذت بردم این خانوم قصد داشت که یه مغازه بزرگ ظرف فروشی باز کنه حالا ظرف و کالاهایی که خانوم ها واس داخل خونه میخرن و بوجه ای هم که داشت حدود 70ميليون بود طبیعتا با 70ميليون میتونست مغازه خودشو توی گام اول باز کنه ولی این خانم یه اتاق خونه خودش رو اختصاص داده بود به ظرف فروشی و میرفت و به تعداد کم از انواع مختلف ظرف میخرید و من بهش گفتم که خب چرا شما حدود. 6ماه اینکار رو انجام دادی گفت من توی این6ماه با چند میلیون از سرمایه خودم بازی کردم کار کردم تا ببینم مردم از این کالایی که میخرم کدومارو بیشتر دوست دارن و الانم که میخوام مغازه باز کنم من همونارو ميارم همون چیزهایی که مردم بیشتر ازم خریدن و فهمیدم که مثلا این سبک از ظرف رو من دوس دارم ولی مردم و بازار هدف من دوس ندارم و این به من کمک کرد که با چشم باز خريدمو انجام بدم و خیلی ها هم هستند همین کار ساده رو انجام نمیدم یهو يکاري رو شروع میکنن وميگن بازار خوب نیست دوست خوب من بازار همیشه خوبه به شرط اینکه ما واس بازار خودمون رو آماده کنیم نه واس سلایق خودمون نه واس علایق خودمون ما باید ببینیم بازار ما چه خدمتی رو میخواد چه چیزهایی رو میخواد به چیزهایی علاقه داره و بعد اون موقع اون کارور شروع کنیم مشکل بزرگ اینکه خیلی ها تحلیل روی بازار ندارن صرفا يکاري رو شروع میکنن ورشکست هم میشن ولی استارت هر کسب و کار قواعدی داره قوانینی داره شما اگه به این قواعد آگاه باشین این قوانین رو رعایت کنید مسلما شکست نميخورين و خیلی هم خوب فعالیت میکنید من مثلا دارم یه بازار بزرگ مبل با تولیدکننده هایی توافق کردم و توی سطح انبوه هم دارم سفارش میدم که واسم مبل آماده کنن ولی من الان حدود دو یا سه ماهه تو اون منطقه ای که قراره کار رو انجام بدم دارم تحلیل میکنم که توی این منطقه مردم چقدر مبل میخرن مثلا مبل بالای ده تومن رو اصلا نميخرن یا خیلی کم میخرن خب من این مبل رو وارد و تولید نمیکنم یا مثلا مبل هایی با رنگ های جیغ رو اصلا علاقه ندارند خب من اینو تهیه نمیکنم تولید نمیکنم اولا اینکه بخوام با تعداد کم بیارم چون سعی میکنم کالایی رو بیارم که حاشیه سود من بیشتر بشه و مخاطبین من مخاطبینی باشند که واسه اون کالایی که میان توی همون مدل من مدل های بیشتری داشته باشم مثلا به جای اینکه توی 50سبک متخلف از هرسبک یه نوع رو داشته باشم خب رو 20سبک مورد علاقه از هر سبک تعداد رو میبرم بالا و اینکار باعث میشه حاشیه سود من بیشتر بشه و مخاطبین من هم راضی بشن ریسک منم بیاد پایین تر من چیزی رو آوردم که بازار از من مسخره پس نمی گم که در حال ورشکستی هستم چون چیزی رو دارم که مردم از من میخرن ببینید شما اگه خدماتی داشته باشید که ازتون بخرن هرروز ثروتمند تر می شید این خیلی سادس اگر چیزی رو داشته باشید که ازتون نخرن ورشکست میشین خیلی خیلی سادس و خیلی ساده تر از اون اینکه بفهمید مردم چه چیزهایی رو از ما میخرن چه چیزهایی رو از ما نميخرن خیلی ساده میتونیم متوجه بشیم خیلی ساده میتونیم بفهمیم که به چی علاقه دارم و به چی علاقه ندارم پس دوستان عزیزم سعی کنید هر فعالیتی که قراره شروع کنید دوتا نکته از من یادتون باشه یکی اینکه روی بازار تحقیق کنید ببینید به چه چیزهایی علاقه دارن چه چیزهایی رو میخرن رقبا ببینید چه چیزهایی دارن و نکته دوم اینکه همیشه سعی کنید از سطح کوچیک شروع کنید یهو باهمه سرمايتون یه کاری رو شروع نکنید کوچیک شروع کنید و قدم به قدم در طول زمان کسب و کار خودتون رو بزرگ کنید و اینجوری ریسک خودتون رو بسیار بسیار پایین تر میارید. امیدوارم این فایل صوتی واستون مفيدبوده باشه و از همتون میخوام که این فایل های صوتی رو به دست کسایی که به بازار یابی برندين کسب و کار کارآفرینی علاقه دارند برسونید واس تک تکتون آرزوی موفقیت میکنم پیوسته به کانال تلگراممون به آدرس @khodsakhte و سايتمون به آدرس khdsakhte.ir سر بزنید.ارادتمند شما دکتر کاویانی مدیریت تیم آموزشی و حقيقاتي خود ساخته .

همچنین بخوانید:  نذار حسرت به دلت بمونه

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود