تاکید و تمرکز بر یک مزیت رقابتی یکی از عوامل پیروزی بر رقیب است
?چرا همیشه باید بزرگ اندیشید؟!
✳️وقتی روبرتو گويزوتا مديرعامل كوكاكولا شد، با رقابت شديد پپسی مواجه بود كه باعث كاهش رشد سهم كوكا شده بود.
?مديرانش بر رقابت با پپسی متمركز شده بودند و قصد داشتند در هر دوره زمانی برنامه رقابتی، سهم بازار كوكا را 1 درصد افزايش دهند. روبرتو تصميم گرفت رقابت عليه پپسی را متوقف كند! و به جای آن عليه شرايط 1 درصد رشد داشته باشد!
? او از مديرانش پرسيد:
«ميانگين مايعاتی كه هر آمريكايی در روز مینوشد چقدر است؟!» جواب 14 اونس بود. «سهم كوكا از اين مقدار چقدر است؟!» دو انس. روبرتو گفت: «كوكا به سهم بيشتری از اين بازار نياز دارد!» رقيب، پپسی نبود. بلكه آب، چای، قهوه، شير و آبميوهها بودند كه 12 اونس باقيمانده را تشكيل میدادند!
?روبرتو گفت:
«مردم هر وقت احساس كردند كه دوست دارند چيزی بنوشند بايد به كوكا دسترسی داشته باشند.» برای اجرای اين استراتژی، شركت كوكاكولا در گوشه و كنار هر خيابان دستگاههای فروش كوكا قرار داد. با اين كار، كوكا به سهم قابل ملاحظهای از بازار دست يافت که پپسی هرگز به چنين سهمی دست نيافته است.
♦️شاید اگر کوکا فقط با پپسی رقابت میکرد، هرگز نمیتوانست برنده شود و شاید برای همیشه شکست میخورد! اما با داشتن هدفی بزرگتر، توانست به راحتی پپسی را هم کنار بزند…
? در دوره کارآفرینی تا میلیاردر شدن علم تخصصی کسب و کار آموزش داده میشود. برای کسب اطلاعات بیشتر یک پیامک با عنوان #دوره کارآفرینی# به شماره ی زیر بده
SMS : 300070047005