14 نکته طلایی برای افزایش سریع اعتماد به نفس

اعتماد به نفس

این روزها بسیاری از افراد به دلیل عدم اعتماد به نفس، قدرت خود را برای دستیابی و پیشرفت در زندگی از دست می دهند. آنها در مرحله دوم خود را سرزنش کرده، احساس بی لیاقتی می کنند و هرگز برای رسیدن به آنچه در زندگی می خواهند اقدام نمی کنند. و با انجام این کار، آنها در نهایت به یک زندگی متوسط ​​می رسند، زندگی ای که احتمالاً گرفتار روزمرگی است. اما، لازم نیست این چنین باشد. بدون شک، اعتماد به نفس یک قدرت شخصی حیاتی است. با آن، تقریبا همه چیز ممکن است. بدون آن، زندگی به ناچار یک مبارزه خواهد بود. برای افزایش اعتماد به نفس خود حتما این مقاله از خودساخته را مطالعه کنید.

به احتمال زیاد، بخش خوبی از زندگی خود را با اعتماد به نفس کمتری نسبت به آنچه که دوست دارید گذرانده اید. این احتمال وجود دارد که قبلاً برخی از فرصت‌های مهم زندگی‌تان، فرصت‌های کسب درآمد بیشتر، داشتن شغل بهتر یا قرار ملاقات با شریک ایده‌آلی را که تصور می‌کردید داشته باشید، از دست داده‌اید، زیرا اعتماد به نفس لازم برای انجام کاری را نداشتید. شما نمی توانید گذشته را تغییر دهید، اما هنوز امید وجود دارد، زیرا برای تغییر هرگز دیر نیست.

نکات زیر از خودساخته را که در زیر آمده مطالعه کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا اعتماد به نفس مورد نیاز برای تغییر مسیر زندگی خود را ایجاد کنید. اما برای به کارگیری آنها خیلی منتظر نمانید، زیرا فرصت های شما در زندگی با زمان محدود شده است و زمان برای هیچکس منتظر نمی ماند.

بهترین راه های ایجاد اعتماد به نفس

در زیر ۱۴ نکته برای افزایش سریع اعتماد به نفس آمده است:

۱. خود را دوباره برنامه ریزی کنید

فکر اولیه برنامه‌ریزی مجدد خود کمی عجیب به نظر می‌رسد. اما این کاریست که باید انجام شود. دو پیام وجود دارد که می توانید در این دنیا باور کنید. پیام هایی که دنیای بیرون از شما می خواهد باور کنید، یا پیام هایی که خودتان می خواهید باور کنید.

می بینید، اعتماد به نفس در اصل یک باور عمیق و تزلزل ناپذیر به خودتان است و وقتی در نهایت خود را متقاعد می‌کنید که می‌توانید کاری را انجام دهید، یا لیاقت یک چیز را دارید، به طور تصاعدی شانس خود را برای به دست آوردن آن چیزی که می‌خواهید افزایش می‌دهید. و بهترین راه برای انجام این کار، برنامه نویسی اسکریپت داخلی با جملات تاکیدی است.

به طور خلاصه، شما باید خود را مجبور کنید، خوب… به خود ایمان داشته باشید و باور داشته باشید که لایق آن چیزی هستید که برای زندگی خود می خواهید. جملات تاکیدی که هر روز با صمیمیت و قانع به کار می روند، تقریباً بلافاصله تفاوت قابل توجهی در میزان اعتماد به نفس شما ایجاد خواهند کرد.

“چه فکر کنید که می توانید یا فکر کنید نمی توانید، حق با شماست.” – هنری فورد

خود را دوباره برنامه ریزی کنید

 

۲.     یک هدف تعیین کنید و آن را دنبال کنید

ایجاد اعتماد به نفس زمانی به وجود می آید که برای خود اهدافی تعیین کنید. اعتقاد به دستیابی به چیزی می تواند فرد را در هر جنبه ای از زندگی خود به ارتفاعات جدیدی برساند. و زمانی که هدفی به دست می آورید، به خود دلیلی می دهید تا در خود و زندگی خود تغییراتی ایجاد کنید تا بتوانید به آن هدف برسید. و بدون شک اکثر اهداف شما را مجبور به بیشتر شدن می کنند. برای رسیدن به هدف، باید از منطقه امن خود خارج شوید و اقدام کنید. و اقدام، تجربه و فعالیت، بستر اصلی برای رشد اعتماد به نفس شماست.

بنابراین، یک هدف تعیین کنید، آن را دنبال کنید و مشاهده کنید که سطح اعتماد به نفس شما با چه سرعتی شروع به افزایش می کند.

 

یک هدف تعیین کنید و آن را دنبال کنید

۳.     تناسب اندام داشته باشید

باور کنید یا نه، آمادگی جسمانی به ایجاد آمادگی ذهنی کمک می کند. وقتی نظم و انضباط را برای بهبود ظاهر خود به کار می گیرید، یک چرخه با فضیلت از نظم و اعتماد به نفس ایجاد می کنید که به شما کمک می کند تا به تدریج هر دو را با گذشت زمان بهبود بخشید.

وقتی در سطح فیزیولوژیکی احساس بهتری داشته باشید، در سطح روانی نیز احساس بهتری خواهید داشت. در واقع، تناسب اندام می تواند به شما کمک کند تا احساس اضطراب و افسردگی را کاهش دهید، انرژی بیشتری به شما بدهد و حس خوب بودن را بهبود بخشد. علاوه بر این، وقتی واقعاً از ظاهر خود احساس خوبی داشته باشید، در بسیاری از زمینه های دیگر زندگی خود اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت.

“از خودت نهایت استفاده را ببر، زیرا این تنها چیزی است که داری.” – رالف والدو امرسون

  تناسب اندام داشته باشید

 

۴.     برای خودتان وقت بگذارید

هر بار که برای دور شدن از همه چیز وقت می گذارید و فقط با افکار خود خلوت می کنید، به خود کمک می کنید تصویر واضح تری از “اتفاقات” زندگی خود داشته باشید. با به دست آوردن کمی خلوت برای خود، تمام سر و صدای بیرونی روزانه را که حواس شما را از آنچه هستید و آنچه می خواهید منحرف می کند، خفه می کنید. بنابراین، زمانی که برای گوش دادن به افکار خود یک لحظه تنها باشید، بدون وقفه بیرونی، می توانید خودآگاهی خود را به طرز چشمگیری بهبود بخشید. و تقریباً همیشه، فردی که احساس بهتری نسبت به خود دارد، سطوح حضور قوی تری خواهد داشت و با آن حس اعتماد به نفس و عزت نفس قوی تری خواهد داشت.

   برای خودتان وقت بگذارید

 

۵.     سپاسگزاری را تمرین کنید

هنگامی که ما ابراز قدردانی را تمرین می کنیم، احساس خود را نسبت به خود تقویت می کنیم. و وقتی از فراوانی واقعی در زندگی خود آگاه می شویم، اعتماد به نفس خود را تقویت می کنیم. بدون شک، بین قدردانی و عزت نفس بالا ارتباطی وجود دارد. بنابراین، به آن برسید. تمرین نگرش سپاسگزاری را از امروز شروع کنید و شاهد افزایش سطح اعتماد به نفس و سطح قدردانی خود باشید.

“اعتماد به نفس مسری است. عدم اعتماد به نفس نیز همینطور است.” -وینس لومباردی

  سپاسگزاری را تمرین کنید

 

۶.     صاف بایستید

ایمی کادی، سخنران معروف TED زمانی اظهار داشت که ژست قدرت مزایای علمی برای افزایش اعتماد به نفس دارد. اما راستش را بخواهید، برای اینکه خودتان حقیقت را بفهمید، نیازی به خواندن کتاب او ندارید. دفعه بعد که در جمع هستید به نحوه راه رفتن خود توجه کنید. به احتمال زیاد با خمیدگی جزئی راه می روید و می نشینید. توجه داشته باشید که وقتی در کنار مردم هستید و زمانی که حالت خمیده خود را حفظ می کنید چه احساسی دارید. اما سپس این کار را انجام دهید؛ زمانی که مدتی بعد در حضور مردم هستید، ایستادن یا صاف نشستن را در اولویت قرار دهید و متوجه شوید که وقتی این کار را می کنید چقدر احساس متفاوتی دارید.

اگر این کار را انجام دهید، به سرعت متوجه خواهید شد که وضعیت بدنی شما چقدر در سطح اعتماد به نفس شما تأثیر می گذارد. پس آن کتاب را فراموش کنید، و مانند فردی که اعتماد به نفس دارد صاف بایستید، و در نهایت این کار را خواهید کرد.

صاف بایستید

 

۷.     دوش آب سرد بگیرید

این راه ممکن است کمی غیر معمول به نظر برسد، اما در مورد آن اشتباه نکنید، برای ایجاد اعتماد به نفس موثر است. زیرا وقتی دوش آب سرد می‌گیرید، یک اثر ضد افسردگی در بدنتان ایجاد می‌شود که از فعال کردن سیستم عصبی سمپاتیک ما ناشی می‌شود. هنگامی که این کار را انجام می دهید، بتا اندورفین و نوراپی نفرین را در سطح خون شما افزایش می دهد. این بدان معناست که دوش آب سرد در نهایت مناطق تنظیم کننده خلق و خوی مغز شما را با انتقال دهنده های عصبی و اندورفین های تقویت کننده خلق و خوی پر می کند که احساس شادی شما را بهبود می بخشد. و خوب، هر چه شادتر باشید، اعتماد به نفس بیشتری دارید. بنابراین، دوش آب سرد را امتحان کنید.

دوش آب سرد بگیرید

 

۸.     ذهن خود را آرام کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای آرام کردن ذهن، مدیتیشن است. مدیتیشن چیست؟ خوب، این تمرین آرام کردن ذهن و نظم دادن به توجه شماست. و اگر آن را به درستی انجام دهید، می تواند افکار بیش فعالی را که شما را مضطرب و اعتماد به نفس کمتری نگه می دارند، خاموش کند.

اکنون، مدیتیشن تنها راه انجام این کار نیست. شما همچنین می توانید پیاده روی های طولانی در طبیعت و در ساحل داشته باشید، واقعاً مهم نیست که کجا. به شرطی که فقط چند دقیقه به خودت فرصت دهید تا روی چیزی جز افکارتان تمرکز کنید. بنابراین، یک یا دو لحظه به خود فرصت دهید تا ذهن خود را آرام کنید. مدیتیشن کنید یا به پیاده روی بروید، از اینکه چقدر بهتر به شما کمک می کند تا احساس خوبی نسبت به روز خود و خودتان داشته باشید، شگفت زده خواهید شد.

ذهن خود را آرام کنید

 

۹. از منطقه راحتی خود خارج شوید

زمانی که چیز جدیدی را امتحان می کنیم، خود را مجبور می کنیم که از منطقه امن خود خارج شویم. و زمانی که از منطقه راحتی خود خارج می شویم، به خود این فرصت را می دهیم که جهان را به شیوه ای جدید تجربه کنیم. و باور کنید یا نه، یک تعدیل جزئی در دیدگاه های م می تواند تفاوت بزرگی در سطح اعتماد به نفس ما ایجاد کند. زمانی که خود را مجبور به ترک روال عادی خود می کنیم، فرصتی را برای تجربیات جدید و هیجان انگیزی باز می کنیم که می توانند انرژی ما را افزایش دهند و اعتماد به نفس ما را بالا ببرند. پس خود را مجبور کنید تا از منطقه راحتی خود استفاده کنید، و اعتماد به نفس شما و در دنیای جدید جدیدتان به طرز چشمگیری ترکیب خواهد شد.

“هر بار که با ترس خود روبرو می شویم، قدرت، شجاعت و اعتماد به نفس در انجام کارها به دست می آوریم.” – تئودور روزولت

از منطقه راحتی خود خارج شوید

 

۱۰.  خودانگیختگی را بپذیرید

بسیاری از ما زندگی روزمره خود را با پیروی از یک روال انجام می دهیم. ما بیشتر فعالیت‌های روزانه‌مان را تقریباً مکانیزه انجام می‌دهیم، زیرا احساس امنیت، آشنایی و احساس می‌کنیم که زندگی را کمی برایمان آسان‌تر می‌کند. که انجام می دهد. با این حال، اگر به دنبال به دست آوردن اعتماد به نفس بیشتری هستید، ابتدا باید با کمی سخت شدن همه چیز مشکلی نداشته باشید. شما باید خوب با هم مخلوط کنید.

وقتی خود را مجبور به خودانگیختگی می کنیم، خود را کش می دهیم. ما به خود اجازه می‌دهیم که در برابر ناراحتی‌های احتمالی و عدم اطمینان ناشناخته‌ها باز باشیم. خودانگیختگی ما را در معرض سناریوهایی قرار می دهد که سناریوهای آسانی برای تکیه بر آنها نداریم که می تواند ما را به راحتی از این رویداد عبور دهد. به این ترتیب، پذیرفتن خودانگیختگی شما را وادار می کند تا خود را وفق دهید.

خبر عالی این است که پس از چند بار خم کردن عضلات خود به خود، در نهایت مطمئن خواهید شد که می توانید عدم قطعیت هر سناریویی را بدون توجه به اینکه چقدر برای آن آماده کرده اید، کنترل کنید.

خودانگیختگی را بپذیرید

 

۱۱.  تمرین، تمرین، تمرین

اغلب اوقات ما اعتماد به نفس نداریم زیرا احساس می کنیم به اندازه کافی برای انجام یک کار به خوبی آماده نیستیم. خبر خوب، غلبه بر چنین احساسات اضطرابی ساده است تا زمانی که برای تمرین آنچه می ترسید در آن خوب نباشید، وقت بگذارید.

به عبارت دیگر، اگر تمام تلاش خود را بکنید تا همه چیز را در مورد یک موضوع، شغل، رویداد یا هر چیز دیگری بیاموزید که نسبت به انجام آن اعتماد به نفس کمتری دارید، زمانی که آن را تمرین می‌کنید، اطمینان بیشتری در اجرای آن خواهید داشت.

وقتی بیش از حد آماده می شوید، هیچ راهی وجود ندارد که نتوانید کاری را انجام دهیم.

“یکی از کلیدهای مهم موفقیت اعتماد به نفس است. یک کلید مهم برای اعتماد به نفس، آمادگی است.” – آرتور اش

تمرین، تمرین، تمرین

 

۱۲.  همیشه بهترین های خود را بدهید

ایجاد اعتماد به نفس زمانی آسان است که شما همیشه بهترین خود را ارائه دهید. وقتی تمام چیزی را که دارید می دهید، وقتی بهترین کار خود را در کار انجام داده اید، جایی برای کمبود اعتماد به نفس باقی نمی گذارید.

در واقع، وقتی دائماً در کارهایی که انجام می دهید تلاش کامل می کنید، در واقع اعتماد به نفس ایجاد می کنید. در اینجا دلیل است. اولاً، در نهایت کار بزرگی انجام می‌دهید، و کارهای بزرگ مورد توجه قرار می‌گیرند و مردم به شما اطلاع می‌دهند. و تاکیدات آنها اعتماد به نفس شما را تقویت خواهد کرد.

علاوه بر این، وقتی همه چیز را بیرون گذاشته اید، وقتی هر چیزی را که دارید می دهید، نه می توانید، نه هرگز نباید نسبت به نتیجه احساس بدی داشته باشید. در واقع، وقتی بهترین کار را انجام داده اید، سخت است که از خودتان ناراحت شوید. بنابراین، اگر در کاری شکست خوردید، اما بیشتر از همه آن را رها کردید، به طور عجیبی می توانید اعتماد به نفس خود را تقویت کنید. شما مطمئن خواهید بود که هر کاری که انجام داده اید، قرار نبوده است. و این به شما اعتماد به نفس می دهد که یا آن را از زاویه ای متفاوت دوباره امتحان کنید، یا چیزی کاملا متفاوت را امتحان کنید.

تلاش کامل پیروزی کامل است! با این فلسفه زندگی کنید، و پایه های محکمی ایجاد خواهید کرد که اعتماد به نفس شما بر آن تکیه خواهد کرد.

همیشه بهترین های خود را بدهید

 

۱۳.  سریعتر راه بروید

این نکته ممکن است برای برخی عجیب به نظر برسد، اما یک تاکتیک قدرتمند است که کار می کند. محقق موفقیت، دیوید شوارتز  P.h.D و نویسنده کتاب جادوی تفکر بزرگ به شدت از استفاده از این تاکتیک صحبت می کند. او در کتاب خود پیشنهاد می‌کند که با راه رفتن با هدف، که منجر به کمی سریع‌تر راه رفتن می‌شود، معمولاً باعث می‌شود که فرد نسبت به خود قوی‌تر و بهتر احساس کند. بنابراین، اگر در مورد این راه افزایش اعتماد به نفس شک دارید، آن را امتحان کنید، زیرا امتحانش ضرری ندارد.

سریعتر راه بروید

 

۱۴.  مطالعه در مورد اعتماد به نفس

بسیاری از مردم به اشتباه معتقدند که اعتماد به نفس چیزی است که شما با آن متولد شده اید. اما، این مورد نیست. افراد با گذشت زمان یاد می گیرند که چگونه به دلیل ترکیبی از تجربیات یادگیری تصادفی و عمدی به اعتماد به نفس دست پیدا کنند.

تجارب تصادفی یادگیری ناشی از پیروزی هایی است که ممکن است یک فرد در طول زندگی خود در اضافه کاری داشته باشد و به او آموخت که توانایی و توانایی انجام کاری را به خوبی انجام دهد. به این ترتیب، آنها از تجربیات شخصی خود (PE) به توانایی های خود اطمینان پیدا کردند که اغلب اوقات به طرز شگفت انگیزی در تمام زمینه های دیگر زندگی آنها نفوذ می کند.

مطالعه در مورد اعتماد به نفس

 

سپس تجربیات یادگیری عمدی وجود دارد. بسیاری از مردم متوجه شده اند که در یک زمینه خاص کمبودهایی دارند، اما تصمیم گرفتند که یاد بگیرند چگونه با مطالعه بر چنین کمبودهایی غلبه کنند. آنها نه از طریق تجربیات خود، بلکه از طریق تجربیات دیگران (OPE) یاد گرفتند. و بهترین راه برای یادگیری از تجربیات دیگران، مطالعه است. مانند خواندن کتاب هایی در مورد اعتماد به نفس، یا تماشای ویدیوها، یا یادگیری از یک مقاله اعتماد به نفس مفید مانند مقاله ای که اکنون می خوانید. بنابراین، اگر می خواهید شروع به ایجاد اعتماد به نفس کنید، راهی بهتر از خودآموزی وجود ندارد. بنابراین، به آن برسید، از اینجا شروع کنید.

سخن پایانی

شما می توانید زندگی خود را به عقب برگردانید و از امروز زندگی بالاتر از حد متوسط خود را شروع کنید. اما، ابتدا باید برای تقویت و افزایش اعتماد به نفس خود تلاش کنید. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دریافت لینک دانلود