راه های تامین سرمایه اولیه استارتاپ‌

راه های تامین سرمایه اولیه استارتاپ‌

راه های تامین سرمایه اولیه استارتاپ‌راه های تامین سرمایه اولیه استارتاپ‌

تا این لحظه درباره‌ی استارتاپ‌ها مطالب زیادی را یاد گرفته اید. و حالا شما مشتاق هستید که ایده‌ی بکر و عالی خودتان را به یک کسب و کار نوپا تبدیل کنید. اما بعد از اینکه این شور و اشتیاق اولیه از بین برود احتمالا پیش خودتان می‌گویید: ولی من که سرمایه اش رو ندارم. بله. بسیاری از افراد خلاق و جوان پول کافی برای شروع کسب و کار را ندارند. این موضوع حتما خیلی ترسناک است چون باید قبول کرد که در دنیای کسب و کار پول حرف اول را می‌زند. ولی نباید نگران باشید زیرا در سال‌ها اخیر راه‌ تامین سرمایه برای استارتاپ ها هموارتر شده است. با ما باشید تا با بهترین راه‌های تامین سرمایه برای استارتاپ‌تان آشنا شوید.

۱.کیف پول‌تان را باز کنید

بهترین راه تامین سرمایه، سرمایه گذاری شخصی است. به خصوص زمانی که شما می خواهید کسب و کاری راه بیاندازید که سرمایه‌ی اولیه زیادی نیاز ندارد بهتر است خودتان سرمایه را تامین کنید تا دردسر کم تری داشته باشید. مثلا برای راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی معمولا به سرمایه آن چنانی نیاز نیست. پس بهتر این است که از پس اندازتان استفاده کنید یا حتی یکی از وسایل‌تان مثلا خودرو شخصی‌تان را بفروشید تا بتوانید کسب و کارتان را کلید بزنید.

۲.از خانواده و دوستان قرض بگیرد

اگر حساب بانکی‌تان را چک کردید و با یک صفر بدون یک رو به رو شدید سریع سراغ افراد خانواده‌تان بروید. بسیاری از مواقع افرادی نزدیک به شما هستند که می‌توانند برای مدتی پول مورد نیازتان را به شما قرض بدهند. اگر حتی در خانواده‌تان کسی را سراغ ندارید به سراغ دوستان‌تان بروید. شما حتی می‌توانید به جای قرض گرفتن آن‌ها را شریک خود کنید.

همچنین بخوانید:  نکات طلایی بازاریابی از زبان پدر بازاریابی جهان

 

۳.سرمایه گذار فرشته‌خو پیدا کنید

همانطور که از اسم‌شان بر می‌آید این سرمایه گذاران مانند یک فرشته عمل کرده و بر روی ایده‌ی شما سرمایه گذاری می کنند. یادتان باشد که سرمایه گذاران فرشته‌خو ممکن است خود, کارآفرینی ثروتمند باشند یا اینکه شغل دیگری داشته باشند. هدف سرمایه گذاران فرشته خو این است که با تامین سرمایه به راه اندازی و رشد کسب و کارهای نوپا کنند. این سرمایه گذاران در سود و زیان کسب و کارهای نوپا شریک می‌شوند. در واقع یکی از بهترین ویژگی‌های تامین سرمایه به وسیله سرمایه گذاران فرشته‌خو این است که اگر شکست بخورید نیازی ندارید که سرمایه را به آن‌ها بازگردانید. البته زمانی هم که سود کنید بخشی از این سود متعلق به این سرمایه گذاران خواهد بود.
سرمایه گذاران فرشته‌خو نه تنها شما را در تامین سرمایه‌تان یاری می کنند بلکه معمولا به شما در برندسازی و توسعه‌ی کسب و کارتان هم کمک زیادی می‌کنند. سود و زیان کسب و کار شما در واقع سود و زیان آن‌ها نیز هست بنابراین این سرمایه گذار در تمام مراحل کسب و کار مانند راهنمایی دلسوز کنار‌تان هستند و تجربیات کسب و کاری‌شان را در اختیارتان قرار می دهند.

۴.وام بانکی

حتما با این فرآیند آشنا هستید. البته گرفتن وام‌ با مبلغ زیاد از بانک کار چندان راحتی هم نیست. شما علاوه بر تمام مدارک و ملزوماتی که برای گرفتن وام‌های معمولی نیاز دارید برای گرفتن وام کسب و کار نیارمند نوشتن یک طرح کسب و کار مخصوص وام هستید. اگر قصد دارید چنین وام زیادی بگیرید بهتر با یک مشاور مالی مشورت کنید.

همچنین بخوانید:  راه های پولدار شدن

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود