نکات طلایی برای شروع کسب‌ وکار شخصی

نکات طلایی برای شروع کسب‌ وکار شخصی

نکات طلایی برای شروع کسب‌ وکار شخصی

نکات طلایی برای شروع کسب‌ وکار شخصی

رئیس خودتان باشید

آیا برایتان جالب نیست اگر بتوانید شغل فعلی را ترک کنید، رئیس خودتان باشید و درآمد خوبی از داخل منزل داشته باشید؟ خبر خوب این است که با یک طرح کوچک و کمی بودجه اینکار امکانپذیر است! در اینجا چند نکته مهم برای شروع و ادامه یک کسب‌وکار شخصی در منزل را بررسی می‌کنیم.

آیا این توانایی را در خود سراغ دارید؟

همه مردم توانایی لازم در برخورد با چالشهای شروع یک کسب‌وکار را ندارند. چندین صفت شخصیتی و رفتاری در بین کارآفرینان موفق وجود دارد از جمله نظم و انضباط، صرفه‌جویی، اعتماد به نفس، مهارتهای ارتباطی خوب، فروتنی، راست‌گویی و راست‌کرداری، مهارت اجرایی، انگیزه، سلامت جسمی و روحی، خوش‌بینی و موارد دیگر.

ایده اولیه

قبل از ترک شغل فعلی و کارآفرین شدن، در ابتدا باید یک طرح اولیه از یک محصول یا خدماتی که درآمد مداومی ایجاد کند داشته باشید. در نگاه اول شاید آسان به نظر برسد، ولی برای اکثریت مردم، این موضوع عملاً سخت‌ترین بخش کار است. شما می‌بایست طرحی را تعریف کنید که با تکیه بر دانش، تجربه و تخصص‌تان در سودآورترین راه ممکن بکار گرفته شود. پس از اینکه طرحتان را تعریف کردید، تحقیقاتی در بازار بکنید و ببینید مشابه کالا یا خدمات شما در چه وضعیتی قرار دارد.

همچنین بخوانید:  زندگی رو با ۱۰ میلیارد معامله می کنید؟

نکته مفید: از امکانات، تجهیزات و مواد اولیه محیط دور و بر خودتان استفاده کنید که در هزینه‌های اولیه صرفه‌جویی شود.

پشتیبان داشته باشید

اگر ازدواج کرده و فرزند دارید، می‌بایست نظر و احساس آنها را در رابطه با کار در منزل جویا شوید، چونکه تصمیم شما هم از نظر مالی و هم روانی در آنها تاثیر می‌گذارد، تامل کنید و همه مواردی که بر آنها تاثیر می‌گذارد را بررسی نمایید و ببینید آیا در صورت عدم تغییر فکرشان، ارزش دارد برخلاف تمایلات آنها به کارتان ادامه دهید.

فضایی اختصاصی برای کار داشته باشید

چنانچه در نظر دارید کسب‌وکار خانگی راه‌اندازی کنید، بخاطر داشته باشید که منزل شما در وهله اول برای سکونت شما و خانواده‌تان می‌باشد نه انبار کالا یا محلی برای قرار گذاشتن با مشتریان. اگر کسب‌وکارتان بر پایه کامپیوتر بنا شده، مطمئن باشید که می‌توانید امکانات لازم برای عملی کردن ایده‌تان را فراهم کنید.

نکته مفید: مطمئن باشید که مکان یا اطاق خصوصی برای کار در اختیار داشته باشید. این مکان باید بدون سر و صدا و مزاحمت باشد.

طرح تجاری بنویسید

تحقیقات متعددی نشان می‌دهد که یکی از مهمترین دلایل شکست کسب‌وکارها ضعف در برنامه‌ریزی است. اگر می‌خواهید تجارتی را شروع کنید پس الزاماً باید طرح تجاری داشته باشید. این طرح به مانند نقشه مسیر است که راهنمای شماست و عامل برقراری ارتباط با سرمایه‌گذاران است که در می‌یابند شما چه می‌کنید و چرا باید روی طرحتان سرمایه‌گذاری کنند. یک طرح تجاری خوب باید شامل: هدف نهایی شما، خلاصه‌ای از نحوه اجرای طرح، بازار هدف، طرح بازاریابی، تجزیه و تحلیل صنعتی و رقابتی، خلاصه هزینه اجرای طرح، رزومه کاری برای مدیران شرکتها، پیشنهادهای شما، و یک پیوست از سایر اطلاعات، باشد.

همچنین بخوانید:  سوال شما: کارمند شرکت بشم یا کار آزاد شروع کنم؟

سرمایه اولیه را از جای مطمئن تهیه کنید

بیشتر تجارتها نیاز به سرمایه اولیه دارند. در حالت ایده‌آل این سرمایه‌گذاری یک سال اول را به شما آرامش خواهد داد، اما بخاطر داشته باشید که حتی تجارتهای موفق هم شاید چند سال اول را با بدهی سر کنند. برای بدست آوردن سرمایه اولیه می‌توانید از بانک محلی وام بگیرید، از پس‌اندازتان استفاده کنید، و از خانواده یا دوستان قرض بگیرید.

مراقب هزینه‌ها باشید

اگر بودجه لازم برای اجرای طرح را درست برآورد و هزینه نکنید با خطر هزینه‌کرد زیاد و یا هزینه‌کرد کم مواجه می‌شوید که به رشد شرکت و توانایی رقابت با سایرین لطمه می‌زند. چندین روش برای بودجه‌بندی طرحتان وجود دارد. می‌توانید تحقیقی از استانداردهای صنعت مربوطه به عمل بیاورید و در فواصل زمانی معین بودجه اجرایی را مرور کنید و خریدهایتان را با دقت انجام دهید.

نکته مفید: با توجه به اینکه بسیاری از کارخانجات پیش‌نویس بودجه سالانه خود را آماده می‌کنند، مالکین کسب‌وکارهای کوچک نیز می‌بایست مثل آنها عمل کنند. در واقع، وقتی اتفاقات غیرمنتظره باعث برهم خوردن تعادل هزینه‌ها و کاهش سودآوری می‌شود، مشاهده می‌گردد که اکثراً فقط برای یک یا دو ماه آینده برنامه‌ریزی مالی داشته‌اند.

از همه امکانات و کمکها استفاده کنید

منابع مختلفی برای حمایت از کارآفرینان برای امیدواری به یک شروع خوب وجود دارد. اطلاعات رایگان و همکاریهای لازم در ارگانهای محلی در دسترس‌تان است. از کسانی که این راه را رفته‌اند کمک بگیرید و خلاصه هیچ فرصتی در استفاده از امکانات و کمک اطرافیان و منابع دولتی را از دست ندهید.

همچنین بخوانید:  قانون فراوانی - یک قانون طلایی در کسب و کار

نگاه به آینده داشته باشید

تقریباً سه تا از هر چهار کسب‌وکار پس از دو سال تعطیل می‌شود، بنابراین باید روشهایی پیدا کنید که بتوانید با گسترش کسب‌وکارتان در آینده همگام باشید و بر چالشها فائق آیید. برای زمانیکه لازم می‌شود کسب‌وکارتان را از حالت خانگی به به یک دفتر تجاری انتقال دهید آمادگی داشته باشید. بعلاوه بطور مرتب خود را با شرایط همواره در حال تغییر بازار، ابزارهای جدید تجارت و فرصتهای جدید فروش به منظور رشد و موفقیت کاری تجارتتان مطابقت دهید.

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود