کارهایی که شما را موفق می‌سازد!

کارهایی که شما را موفق می‌سازد!

کارهایی که شما را موفق می‌سازد!

کارهایی که شما را موفق می‌سازد!

ممکن است از یکنواختی زندگی روزمره خسته شده و روز و شب در حسرت موفقیت‌های کسب نکرده‌تان باشید؛ به جای اندیشیدن به رؤیاهایتان و حسرت خوردن، سعی کنید کاری انجام بدهید. لازم نیست سخت تلاش کنید، حتی لازم نیست به همه‌ی آرزوهایتان برسید، همین که هر روز قدم‌های کوچک و آسانی برای بهبود زندگی‌تان بردارید موفقیت و اعتمادبه‌نفس را احساس خواهید کرد و با گذر زمان خواهید دید آسان‌تر از آنچه تصورش را می‌کردید به زندگی ایده‌آل‌تان رسیده‌اید.


چگونه پولدار شویم؟

آیا تاکنون دوست داشته‌اید رمز موفقیت را بدانید؟ برای بیشتر مردم رمز موفقیت چیز مشخصی نیست، بلکه نتیجه‌ی عادات بسیاری است که روزها پشت سر هم تکرار شده‌اند. در این مقاله ۱۵ کار کوچک معرفی شده‌اند که می‌توانید هر روز آنها را انجام بدهید تا کنترل زمان را در دست بگیرید و وقت‌تان را صرف اولویت‌هایتان کنید. این فعالیت‌های کوچک را در برنامه‌ی روزانه‌تان بگنجانید تا شاهد صعود موفقیت‌تان باشید.

۱. اولویت‌هایتان را تعریف کنید

سه اولویت اصلی زندگی‌تان چیست؟ سه فعالیتی که بیشترین وقت را از شما می‌گیرند کدام‌ها هستند؟ آیا آن فعالیت‌ها با اولویت‌هایتان سازگارند؟ اگر چنین باشد عالی است، در غیر این صورت باید برای وقت گذاشتن روی اولویت‌هایتان تلاش و اراده‌ی بیشتری داشته باشید و به‌منظور رسیدگی به فعالیت‌هایی که برایتان اهمیت دارد از اتلاف وقت روی مسائل کم‌اهمیت بپرهیزید. به این فکر کنید از زندگی چه می‌خواهید؟ احتمالا به محض اینکه وقت‌تان صرف فعالیت‌هایی شود که برایتان بیشترین اهمیت را دارد، احساس موفقیت خواهید کرد.


۲. برای روز آینده برنامه ریزی کنید

 

زمان باارزش‌ترین سرمایه و غیرقابل بازگشت است. اگر واقعا می‌خواهید موفق باشید باید برای نحوه‌ی گذران وقت‌تان برنامه‌ریزی کنید. یکی از کارهایی که در این راستا می‌توانید انجام بدهید، این است که هر روز عصر برنامه‌ی روز بعدتان را بنویسید. نوشتن برنامه از سه جنبه به شما کمک می‌کند: ساعات بیداری‌تان را به حداکثر می‌رساند، کمک می‌کند هر روز بتوانید زمانی را روی اولویت‌هایتان تمرکز کنید و در صورت هدر دادن زمان زیادی متوجه شوید. اخیرا در جایی خواندم مردم آمریکا به‌طور متوسط ۵ ساعت از روز را صرف تماشای تلویزیون می‌کنند. برنامه‌ریزی به شما کمک می‌کند از افتادن در دام وقت‌کشی‌هایی مانند تماشای تلویزیون اجتناب کنید.

همچنین بخوانید:  هر کسی از گرفتن هدیه تبلیغاتی مفت خوشحال میشود!

۳. قورباغه‌تان را قورت بدهید

اگر هر روز صبح پیش از هر کاری یک قورباغه‌ی زنده قورت بدهید، در طول روز هیچ اتفاق بدتری نمی‌تواند برای‌تان بیفتد

– مارک تواین

اگر شما هم شبیه بیشتر مردم باشید، کاری هست که هر روز انجام دادن آن را به تعویق می‌اندازید، زیرا انجام آن ترسناک یا آزاردهنده است. این کارها همان قورباغه‌ی شما هستند و به قول مارک تواین بهتر است آنها را همان اول صبح قورت بدهید. ایراد به تعویق انداختن کارها این است که نمی‌توانید روی فعالیت‌های دیگر تمرکز کنید، زیرا بیشتر از هر چیزی فکرتان مشغول قورباغه‌ای است که بعدا باید قورت بدهید. گذشته از این به تعویق انداختن آن به مراتب برای‌تان آزاردهنده‌تر خواهد بود، زیرا تمام مدت مشکلاتی را مجسم می‌کنید که ممکن است در حین انجام کار پیش بیاید.

اگر قورباغه‌تان را در ساعات آغازین روز قورت بدهید، بلافاصله احساس راحتی می‌کنید و خیلی خوب است که روز را با احساس موفقیت آغاز کنید. فعالیتی را که از آن وحشت دارید سریعا انجام بدهید تا برای فعالیت‌های دیگر در طول روز انرژی بگیرید؛ به علاوه، هر کاری در برابر قورباغه‌ای که روزتان را با قورت دادن آن آغاز کرده‌اید آسان به نظر می‌رسد.


۴. با خودتان صادق باشید

 

حالا که درباره‌ی قورت دادن قورباغه صحبت کردیم، می‌خواهم تشویق‌تان کنم با خودتان صادق باشید. اینکه قورباغه‌ای منتظرتان است دلیل نمی‌شود برای خلاصی از آن بسیار زودتر از همیشه بیدار شوید.

بعضی افراد پیش از طلوع آفتاب بهتر کار می‌کنند و بعضی دیگر عصرها فعال‌تر هستند. اگر دوست دارید روزتان را از ساعت ۵ صبح آغاز کنید خیلی خوب است، قورباغه‌تان را اول صبح قورت بدهید. اگر هم ترجیح می‌دهید صبح‌ها بیشتر بخوابید اشکالی ندارد، هر وقت بیدار شدید به قورباغه‌تان رسیدگی کنید.

افراد موفق با خودشان صادق هستند، آنها می‌دانند اگر ذاتا آدم سحرخیزی نباشند، ورزش صبحگاهی ساعت ۴:۳۰ زیاد برایشان مفید نیست. آنان برنامه‌هایشان را بر مبنای ساعت بدن خودشان تنظیم می‌کنند.

۵. برای خودتان محدودیت زمانی بگذارید

از قانون پارکینسون برای به حداکثر رساندن فعالیت‌تان استفاده کنید. قانون پارکینسون می‌گوید هر کاری دقیقا به همان اندازه زمان می‌برد که برایش در نظر گرفته شده است. اگر برای اتمام کاری زمان کمتری داشته باشید، تلاش‌تان را افزایش می‌دهید. مثلا زمانی که یکی از آشنایان‌تان با شما تماس می‌گیرد و می‌گوید تا ۲۰ دقیقه‌ی دیگر به منزل‌تان می‌آید، با سرعتی وصف‌ناپذیر خانه‌تان را مرتب می‌کنید. خودتان قضاوت کنید اگر برای انجام کاری تنها تا صبح روز بعد مهلت داشته باشید، چقدر خوب روی آن کار تمرکز می‌کنید. اگر زمان‌تان محدود باشد تلاش‌تان به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

همچنین بخوانید:  4 شاخص اعتماد تجاری که یک کسب‌وکار آنلاین به آن نیاز دارد!

اگر برای انجام کارهایتان محدودیت زمانی بگذارید، آسان‌تر به اهداف‌تان می‌رسید. برنامه‌ریزی روزانه در پیاده کردن قانون پارکینسون به شما کمک می‌کند. به این منظور کارهایتان را هنگام برنامه‌ریزی زمان‌بندی کنید، به خودتان ۵۵ دقیقه برای انجام یک کار مهلت بدهید و سپس ۵ دقیقه استراحت کنید. دانستن اینکه زمان‌تان محدود است فعالیت‌تان را در طول آن ۵۵ دقیقه‌ی کاری به حداکثر می‌رساند. همچنین استراحت‌ فکری پس از هر ساعت کار سخت، انرژی‌ از دست رفته‌تان را تجدید می‌کند.

 

۶. عوامل حواس‌پرتی‌ را به حداقل برسانید

تا جای ممکن در حین کار عوامل حواس‌پرتی را از خودتان دور کنید. اگر اینترنت حواس‌تان را پرت می‌کند کامپیوترتان را به گونه‌ای تنظیم کنید که در طول ساعات معینی از روز سایت‌های متفرقه را قفل کند. تلفن‌ همراه‌تان را روی حالت سکوت قرار بدهید و بعد از اینکه کارهایتان تمام شد پیام‌هایتان را چک کنید.

۷. گاهی دست از کار بکشید

 

در طول روز زمانی را برای رسیدگی به خودتان در نظر بگیرید. در برنامه‌ی روزانه‌تان زمانی را به ورزش، ریلکسیشن یا در بهترین حالت به هر دو اختصاص بدهید.

۸. از روشِ برنامه‌ریزیِ پس‌رو استفاده کنید

یکی از راه‌های برنامه‌ریزی برای اهداف بزرگ بلندمدت برنامه‌ریزی پس‌روست. برای مثال فرض کنیم می‌خواهید تا سال آینده ۱۳ کیلو وزن کم کنید، از زاویه‌ی دید سال آینده برنامه‌ریزی و هدف‌تان را به قسمت‌های قابل انجام تقسیم کنید. اگر می‌خواهید در عرض یک سال ۱۳ کیلو کم کنید، باید هر هفته ۲۵۰ گرم کم کنید، یعنی هفته‌ای ۱۷۵۰ کالری کمتر مصرف کنید که می‌شود روزی ۲۵۰ کالری. بسیاری از مردم در طول روز سه وعده غذای کامل و دو میان‌وعده مصرف می‌کنند؛ بنابراین کافی است از هر وعده‌ی غذایی‌تان ۵۰ کالری بکاهید. رعایت این رژیم کاملا ممکن است. به این ترتیب شما هدفی بزرگ و دشوار را به اهداف روزانه‌ی کوچک و دست‌یافتنی تقسیم کردید.

همچنین بخوانید:  راه های جدید برای پس انداز پول بیشتر

برنامه‌ریزیِ پس‌رو برای همه‌ی اهداف بزرگ عمل می‌کند. من امسال یک هدف اقتصادی دارم و دقیقا می‌دانم برای رسیدن به آن هر روز چند تومان باید پس‌انداز کنم.


۹. اهداف‌تان را بنویسید

تحقیقات نشان داده‌ است نوشتن اهداف‌تان شانس شما را برای رسیدن به آنها به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. اگر اهداف‌تان را بنویسید، آنها را در معرض دید قرار بدهید و هر چند وقت یکبار به آنها مراجعه کنید، شانس بسیار بیشتری برای موفقیت خواهید داشت.

۱۰. کسی را بیابید تا بر پیشرفت‌تان نظارت داشته باشد

داشتن کسانی که ما را در رسیدن به اهداف‌مان همراهی کنند فوق‌العاده است، آنها ما را در این مسیر حمایت و تشویق می‌کنند. شاید همیشه دوست داشتید کتاب بنویسید، مرتب ورزش کنید یا یک کسب‌وکار خانگی راه بیندازید؛ یکی از نزدیکان‌تان را در جریان بگذارید تا هر هفته با یکدیگر پیشرفت‌تان را بررسی کنید و خودتان را در قبال پاسخ دادن به او موظف بدانید. اگر فرد منتخب شما هم اهدافی مشابه خودتان داشته باشد، نتیجه بسیار عالی خواهد بود.


۱۱. یک راهنما بیابید

 

اگر یکی از ابعاد زندگی‌تان شما را پریشان کرده است، برای اینکه در آن زمینه رشد کنید از یک مشاور موفق کمک بگیرید. شاید لازم باشد مثل من در زمینه‌های مختلف، مشاوران مختلف انتخاب کنید. درباره‌ی گرفتن مربی هم فکر کنید، یک مربی خوب دنیایی تغییرات در زندگی‌تان ایجاد می‌کند، زیرا می‌تواند ابزار مورد نیاز را در اختیارتان قرار بدهد و به شما انگیزه بدهد تا به درجات بالای موفقیت برسید.

۱۳. اطرافیان‌تان را عاقلانه انتخاب کنید

علاوه بر کسی که شما را در رسیدن به هدف‌تان همراهی می‌کند، بقیه‌ی اطرافیان‌تان را هم با دقت انتخاب کنید.

جیم جان یک تاجر موفق است، او می‌گوید: «شما تلفیقی از پنج آدمی هستید که بیشتر وقت‌تان را با آنها می‌گذرانید.»

آیا با افرادی هم‌نشین هستید که حامی، مشوق و مثبت‌اندیش هستند یا بیشتر وقت‌تان را با آدم‌های سمی می‌گذرانید؟ تصمیم بگیرید بیشتر وقت‌تان را با افرادی سپری کنید که به شما انگیزه می‌دهند تا بتوانید بهترینِ خودتان باشید.

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود