23 قدم کسب و کار اینترنتی موفق ! 70 روز تا کسب و کار انلاین عالی

کسب و کار اینترنتی

اگر وقت زیادی را در اینترنت صرف می‌کنید حتماً نام کسب کار اینترنتی را بارها شنیده‌اید. شاید بپرسید کسب و کار اینترنتی چیست؟ کسب و کار اینترنتی یعنی شما از طریق فعالیت در اینترنت بتوانید به درآمد برسید.

این مدل جدیدی از کسب و کار با سرمایه کم است که برای برطرف‌کردن بخشی از نیازهای مردم به وجود آمده است. امروز این کسب‌وکار در کنار کسب‌وکارهای سنتی رایج شده است. همین چند سال قبل مردم از طریق رفتن به بازار و مغازه نیازهای خودشان را برطرف می‌کردند. ولی امروز بسیاری از آن‌ها از سایت‌های اینترنتی استفاده می‌کنند.

آیا راه اندازی کسب کار اینترنتی لازم است؟

مردم در زمان گذشته ساعت‌های زیادی از وقت خودشان را صرف خرید یک کالا در مغازه‌ها می‌کردند. اما امروز اینترنت به جایی تبدیل شد که فروشندگان بتوانند محصولات خود را در آن بفروشند و خدمات ارائه دهند و مردم هم به خرید از طریق اینترنت علاقه نشان دادند.

پس مالکان کسب وکار در منزل می‌توانند در کنار کسب و کار سنتی خود، به فروش اینترنتی هم بپردازند. در این مقاله ما آموزش رایگان کسب وکار اینترنتی را در اختیار شما می گذاریم پس ادامه مطالب را از دست ندهید.

کسب و کار اینترنتی موفق

برای کسب و کار اینترنتی به چه ابزارهایی نیاز است؟

  • کامپیوتر

برای کسب و کار اینترنتی حتماً باید یک کامپیوتر داشته باشید. موبایل برای کسب و کار اینترنتی محدودیت‌های زیادی دارد.

  • ایمیل

برای یک کسب و کار اینترنتی، داشتن ایمیل لازم است.

  • وب سایت

وب سایت جایی است که شما در آن کسب و کار خود را راه‌اندازی می‌کنید و مخاطبان به آن مراجعه می‌کنند.

  • نماد اعتماد وب سایت

شما برای کسب و کار اینترنتی خود به یک نماد اعتماد وب سایت نیاز دارید. گرفتن نماد اعتماد وب سایت کار بسیار ساده‌ای است. شما باید ثبت نام کنید و زمانی که وب سایت در اینترنت قرار می‌گیرد وب سایت بررسی شده و این نماد به شما اعطا می‌شود.

۲۳ قدم برای کسب و کار اینترنتی موفق

  •  شناخت توانایی‌ها

شناخت توانایی‌ها، اولین گام کسب و کار اینترنتی موفق است. کسانی در کسب و کار اینترنتی موفق می‌شوند که می‌دانند در چه زمینه‌ای استعداد دارند و می‌توانند به درآمد برسند. در غیر این صورت نمی‌توانند به موفقیت دست پیدا کنند.

  •  ایده پردازی و بررسی کسب و کارهای رقیب

شما باید ایده‌پردازی کنید و بدانید ایده شما چه میزان امکان موفق شدن دارد؟ چه کسانی می‌توانند شما را در موفقیت کمک کنند؟ رقیبان خود را بررسی کنید و متوجه شوید دلیل موفقیت یا شکست آنان چه بوده است؟ از مواردی که سبب موفقیت آنان شده است الگو بگیرید.

ایده کسب وکار اینترنتی

  •  طرح کسب و کار

بعد از ایده پردازی باید برنامه‌ریزی کنید و کسب و کاری راه بیندازید تا از طریق آن بتوانید به درآمد برسید. باید مشخص کنید که با انجام دادن چه کارهایی کسب و کارتان موفق می‌شود و توسعه پیدا می‌کند؟ به این ترتیب می‌توانید یک کسب و کار اینترنتی موفق داشته باشید.

  •  مشخص کردن پیش نیازهای کسب و کار

باید بررسی کنید که برای راه‌اندازی یک کسب و کار به چه امکاناتی نیاز دارید؟ کسب و کار شما چه دانشی می‌خواهد؟ با مشخص کردن پیش‌نیازها می‌توانید بیشتر از کسانی که بدون داشتن امکانات و علم لازم وارد این کسب و کار می‌شوند موفق شوید. پیش‌نیازهای کسب وکار اینترنتی: شناخت شبکه‌های اجتماعی و شناخت سرور مناسب و شناخت مکان‌هایی که در آن تجارت انجام می‌شود.

  • سرمایه گذاری

تمام کسب وکارها، هر چقدر هم که کوچک باشند نیاز به سرمایه‌گذاری دارند. به طور کل شما باید بدانید به چه مقدار پول نیاز دارید؟ این هزینه را از کجا باید تهیه کنید؟  اگر نتوانید هزینه‌های خود را هنگام راه‌انداختن کسب و کارتان مدیریت کنید ممکن است تا پایان آن با مشکل مواجه شوید.

  •  هدف‌گذاری

باید هدف خود را از راه‌انداختن کسب و کارتان مشخص کنید و اهداف کوتاه مدت و اهداف بلند مدت خود را بشناسید. اگرموفق شوید به اهداف کوتاه مدت خود برسید انگیزه زیادی برای ادامه دادن کارتان پیدا می‌کنید.

  • شناسایی بازار هدف

یکی از اصول مهم کسب و کار اینترنتی، شناسایی بازار هدف است. بهتر است بدانید خریداران و مشتریان شما حدوداً چه تعدادی هستند؟ اوضاع اقتصادی و قدرت خرید آنان چگونه است؟ بیشتر از کدام قشر جامعه هستند؟

  • انتخاب محل کسب و کار

باید بدانید در کجا می‌خواهید کسب و کار خودتان را راه بیندازید؟ دوست دارید از سایت‌های اینترنتی استفاده کنید یا از یکی از شبکه‌های اجتماعی؟ یا جای دیگری را می‌شناسید که بتوان در آن کسب و کار موفق داشت؟ انتخاب محل کسب و کار، اهمیت زیادی دارد چون بعضی از فضاها مانند شبکه‌های اجتماعی کاربران زیادی دارد و این یعنی کسب و کار شما در این فضا با اقبال زیادی مواجه می‌شود.

کسب و کار اینترنتی و برند

  • انتخاب نام تجاری (برند)

برند شما این ویژگی را باید داشته باشد:

  1.  نام تجاری باید ساده باشد.
  2.  نام تجاری نباید طولانی باشد.
  3. سعی کنید که در نام تجاری خود از خط فاصله استفاده نکنید.
  4.  برای سایت خود از دامنهCOM،IR استفاده کنید چون این ها از قدیمی ترین دامنه ها هستندو همه مردم آن ها را می شناسند.
  •  طراحی لوگو و انتخاب رنگ مناسب

لوگویی که طراحی می‌کنید باید با کسب و کار شما ارتباط داشته باشد. شما نباید لوگویی رو بسازید که به لحاظ ظاهری و مفهومی هیچ ارتباطی با کسب و کارتان ندارد. رنگ‌ها جلوه زیادی به لوگوی کسب و کارتان می‌دهد و تأثیرات زیادی روی مخاطبان می‌گذارد لوگو و رنگ مناسب باعث می‌شود مخاطبان کسب و کار شما را به خاطر بیاورند.

”]
  • گرافیک سایت اینترنتی

شما می‌توانید با یک طراحی و گرافیک خوب از سایت اینترنتی خود، مخاطبان زیادی را به سوی خود جذب کنید. سایت اینترنتی شما باید دارای بخش‌های ۱- صفحه اصلی ۲- درباره ما ۳- تماس با ما ۴- صفحه محصولات باشد.

  • تولید محتوا

اگر می‌خواهید که کسب و کار شما سودآور و پول درآوردن آسان باشد در تولید محتوای آن باید دقت زیادی داشته باشید. شما باید محتوا و موضوعات ارزشمندی را در وب سایت خود یا هرجایی که در آن کسب و کار اینترنتی خود را راه انداخته‌اید قرار دهید.

  • طراح سایت رسپانسیو

سایت رسپانسیو به معنای نمایش صحیح تصاویر و محتوا در دستگاه‌های مختلف است. ممکن است سایت شما طوری طراحی شود که نمایش آن در دستگاه‌های مختلف متفاوت باشد.

  •  انتخاب کمپین‌های تبلیغاتی

برای درآمد زایی کسب و کار خود باید یک کمپین تبلیغاتی پیدا کنید. کمپین‌های تبلیغاتی از راه‌های گوناگون تبلیغات می‌کنند. گروهی از آن‌ها بیلبورد های شهر را در اختیار دارند و گروه دیگر شماره تماس‌های مردم را به شیوه‌های گوناگون پیدا می‌کنند و گروه دیگر در حوزه رسانه‌های مکتوب (مجلات و روزنامه‌ها) فعالیت می‌کنند.

  • استفاده از اصول صحیح بازاریابی

خیلی از افراد، تمام مواردی را که در کسب و کار اینترنتی باید رعایت شود را رعایت می‌کنند. ولی اصول صحیح بازاریابی را بلد نیستند و به موفقیت چندانی نمی‌رسند. در کسب و کار آنلاین، بازاریابی اینترنتی اهمیت بالایی دارد. پس آشنا شدن به این اصول بازاریابی می‌تواند شما را به هدفتان برساند.

  • تمرکز بر فعالیت

همیشه باید روی موضوعات کسب و کار خود تمرکز داشته باشید و نباید ذهن خود را درگیر موضوعاتی کنید که ارتباطی با کسب و کار شما ندارد.

مشاوره کسب وکار اینترنتی

  • استفاده از مشاور کسب وکار

باید از یک مشاور خوب کسب و کار که قدرت آنالیز بازار را دارد استفاده کنید. او شما را راهنمایی می‌کند تا بتوانید سریع‌تر و راحت‌تر به هدف خود دست پیدا کنید.

  • ثبت کردن نام و اطلاعات مشتریان

شما می‌توانید از طریق وب سایت نام و اطلاعات مشتریان خود را جمع‌آوری کنید می‌توانید بازدیدکنندگان را متقاعد کنید که نام و ایمیل خود را در فرم پر کنند و سپس پیام‌های تبلیغاتی خود را برای آن‌ها بفرستید.

  •  ارزیابی با توجه به نظرات دیگران

از دیگران نظر بخواهید ممکن است که نقاط منفی از چشم شما دور مانده باشد ولی وقتی خریداران و مشتریان آن را می‌گویند شما می‌توانید این نقص را اصلاح کنید.

  • برنامه‌ریزی برای تبلیغات

مشتریان شما نمی‌توانند کالا و محصول مورد نظر را از نزدیک بینند و کیفیت آن را بسنجند پس برای راحتی آنان باید تصویر و فیلم از محصولات و محیط کسب و کار خود بگذارید و اعتماد خریداران خود را جلب کنید.

  •  استفاده از تکنولوژی روز

شما باید با استفاده از تکنولوژی روز کسب و کارتان را معرفی کنید. بعضی از کسب و کارهای اینترنتی از تکنولوژی و صفحات اجتماعی قدیمی استفاده می‌کنند به طوری که تعداد کمی از مردم از آن صفحات استفاده می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود از رقیبان خود که از صفحات و فناوری‌های مدرن استفاده می‌کنند، عقب بمانید.

کسب و کار اینترنتی و اطلاعات مشتریان

  •  استخدام کارکنان برجسته

اگر می‌خواهید که در کسب‌وکارتان پیشرفت زیادی داشته باشید، باید از کارکنان برجسته و با انگیزه استفاده کنید و اصول مربوط به کسب و کار اینترنتی را به آنان آموزش دهید.

  •  انگیزه بالا

برای موفق شدن در کسب و کار آنلاین، انگیزه بالایی داشته باشید چون زمانی که وارد کسب و کار آنلاین می‌شوید ممکن است با سختی‌ها و شکست‌های زیادی رو به رو بشوید اما فراموش نکنید که با انگیزه زیاد و تقویت توانایی‌های خودتان می‌توانید مشکلات پیش آمده را حل کنید و تهدید را به فرصت تبدیل کنید.

در انتهای این مطلب باید ذکر کنیم که موفقیت در کسب و کار اینترنتی به استفاده درست و به جا از تمامی این اصول مربوط می‌شود. اگر می‌خواهید که کسب و کار پر سودی را داشته باشید، باید تمامی این اصول را بشناسید و برای کسب‌وکارتان زمان‌بندی و برنامه‌ریزی داشته باشید.

اکنون که می‌دانید کسب و کار اینترنتی چیست؟ و چطور باید به سراغ آموزش رایگان کسب و کار اینترنتی رفت؟ آیا تمایل به انجام این کار دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود