7 گام قدرتمند تعیین اهداف برای رسیدن به موفقیت

هدف گذاری

به احتمال زیاد در مورد هدف گذاری چیزهایی شنیده اید. احتمالاً در گذشته حتی چند هدف برای خود تعیین کرده اید و بدون شک، احتمالاً در دستیابی به بسیاری از اهدافی که برای خود تعیین کرده اید، شکست خورده اید. ما چگونه این را می دانیم؟ چون هدف گذاری و نرسیدن به آن یک پدیده بسیار عادی است که برای اکثر مردم از جمله ما اتفاق می افتد.

خبر عالی این است، تعیین اهداف نباید یک فعالیت بی‌ثمر باشد. در واقع، اگر به درستی انجام شود، در نهایت به چیزهای بهتری مانند موفقیت بیشتر، افزایش شادی و زندگی بهتر منجر می شود.

در واقع، هدف گذاری ابزار قدرتمندی است که به طور رایگان در دسترس همگان است تا از آن برای دستیابی به آنچه در زندگی می خواهیم استفاده کنند. متأسفانه، بسیاری از مردم فکر می کنند که هدف گذاری به هیچ وجه کارساز نیست و دلیل آن این است که هدف گذاری صرف کافی نیست. هدف گذاری قطعا کار می کند البته شما به تک تک اهدافی که تعیین می کنید نخواهید رسید، اما به برخی از آنها قطعا دست خواهید یافت و رسیدن به اهداف و پیشرفت همان موفقیت است.

بنابراین، اگر می‌خواهید یک استراتژی گام به گام کشف کنید که بتواند به شما کمک کند تا به اهدافی که برای خود تعیین کرده‌اید برسید، د این مقاله از خودساخته با ما همراه باشید. حالا 7 مرحله تعیین هدف را که در زیر توضیح داده شده است دنبال کنید، و سپس هیچ راهی وجود ندارد که به اهدافی که برای رسیدن به آنها تلاش کرده اید، نرسید.

نحوه هدف گذاری

1. با چشم انداز و هدف خود شروع کنید

اولین قدم از همه مهمتر است زیرا پایه و اساس دستیابی به اهداف شما را می گذارد. بنابراین، با چشم انداز و هدف خود شروع کنید. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است؛ تصور کنید اکنون در آینده زندگی می کنید، چه می بینید و چه نوع زندگی دارید؟ چه نوع سبک زندگی می‌خواهید داشته باشید؟

شروع با چشم انداز مهم است زیرا به عنوان “فانوس دریایی” عمل می کند که شما را در جهت درست راهنمایی می کند. تونی رابینز، سفر زندگی را مانند دست و پا زدن در میان رودخانه ای خروشان توصیف می کند. او اعتقاد دارد که اکثر مردم بدون اینکه تصمیم بگیرند کجا می خواهند بروند درون رودخانه می پرند و خود را به جریان می سپارند. به عبارت دیگر با جریان پیش می روند. آنها بخشی از توده های عمومی می شوند که به جای پیشرفت برای رسیدن به مقصد مورد نظر، توسط محیط هدایت می شوند.

در نهایت، زمانی که این افراد پنج فوت تا سقوط از آبشار نیاگارا فاصله دارند، تازه متوجه می شوند قایق هایی که در آن هستند بدون پارو هستند. برای این افراد دیگر برای ایجاد هر تغییری دیر خواهد بود. گاهی دچار سقوط عاطفی می شوند، گاهی سقوط فیزیکی و گاهی ممکن است سقوط مالی باشد.

با این حال، با داشتن چشم‌انداز و هدف روشن برای زندگی‌تان، می‌توان از چنین اتفاقاتی جلوگیری کرد. وقتی دقیقاً بدانید که می‌خواهید به چه چیزی برسید، شرایط را برای زندگی فعالانه به جای زندگی واکنشی ایجاد می‌کنید. و هنگامی که فعالانه زندگی می کنید، پاسخ دادن به چالش های اجتناب ناپذیری که زندگی برای شما ایجاد می کند بسیار آسان تر است.

چه کنیم؟

خود را در آینده تجسم کنید و ببینید. ممکن است ده یا بیست سال باشد. خودتان را در زندگی موفقی که می خواهید ببینید. موفقیتی را که می خواهید تصور کنید و سپس هدف خود را دریابید که چرا می خواهید چنین سبک زندگی داشته باشید.

همچنین بخوانید:  مواظب پولتان باشید !

 

1. با چشم انداز و هدف خود شروع کنید

 

2. چشم انداز و هدف گذاری خود را به اهداف مشخص تبدیل کنید

مرحله دوم در تعیین هدف حیاتی است. بعد از اینکه چشم انداز خود را شناسایی کردید و هدفی را که می خواهید در زندگی به آن دست یابید را درک کردید، زمان تبدیل آنها به اهداف فرا رسیده است و شما این کار را با نوشتن اهداف خود انجام می دهید.

برخی از افراد ترجیح می دهند اهداف خود را روی یک کاغذ بنویسند و برخی ترجیح می دهند آنها را در دفترچه یا دفترچه یادداشت خود بنویسند. برخی هم ترجیح می دهند این کار را با استفاده از نرم افزار Word انجام دهند تا بتوانند تصاویر را اضافه کرده و اهدافشان را سرگرم کننده و تعاملی کنند.

هر کاری که انجام می دهید، اهداف خود را ملموس کنید و برای اینکه آنها را ملموس کنید، می توانید آنها را یادداشت کنید یا پرینت کنید. هنگام انجام این مرحله باید جدی و متعهد باشید. اگر فقط سعی می کنید اهداف خود را تصور کنید و آنها را در ذهن خود نگه دارید، نشان دهنده عدم تعهد شماست. و صادقانه بگویم، اکثر مردم شکست می خورند زیرا جدی نیستند و واقعاً به اهداف خود متعهد نیستند. اگر به متقاعد کردن بیشتری نیاز دارید، در اینجا 7 دلیل قوی وجود دارد که باید همیشه اهداف خود را یادداشت کنید.

  • در اینجا چند نکته برای کمک به شما در این مرحله وجود دارد:
  • اهداف خود را با نوشتن روی کاغذ ملموس کنید.
  • اهداف بلند مدت و کوتاه مدت تعیین کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که اهداف شما تا حد امکان خاص هستند.
  • عوامل قابل اندازه گیری را در اهداف خود بگنجانید تا بتوانید به راحتی پیشرفت خود را پیگیری و ثبت کنید.
  • فراموش نکنید که برای اهداف خود یک ضرب الاجل یا چارچوب زمانی تعیین کنید.

یکی از نکات مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که باید اهداف خود را تا حد امکان هیجان انگیز کنید. اگر اهدافتان برایتان هیجان انگیز نیستند، هرگز به خود زحمت نمی دهید تا کاری برای رسیدن به آنها انجام دهید. به عبارت دیگر، اهداف شما باید چیزی باشد که واقعاً می خواهید، نه فقط چیزی که دوست دارید داشته باشید. به طور مشابه، این نمی تواند چیزی باشد که دیگران از شما یا برای شما می خواهند. این باید چیزی باشد که واقعاً و عمیقاً برای خود می خواهید.

چه کنیم؟

با قرار دادن آنها روی کاغذ، چشم انداز خود را به اهداف تبدیل کنید. به یاد داشته باشید که اهداف خود را مشخص، قابل اندازه گیری و برای آنها ضرب الاجل در نظر بگیرید.

 

2. چشم انداز و هدف گذاری خود را به اهداف مشخص تبدیل کنید

 

3. هدف گذاری خود را به مراحل عملی و قابل اندازه گیری تبدیل کنید

گام سوم این است که اهداف خود را به گام های عملی و قابل اندازه گیری تبدیل کنید. اهداف ممکن است گاهی خیلی بزرگ باشند، و زمانی که اگر هستند، باعث می شود احساسی شبیه خودتان داشته باشید که انگار نمی دانید از کجا شروع کنید. بنابراین، کاری که باید انجام دهید ایجاد یک برنامه عملی است که می تواند به شما کمک کند تا بدانید دقیقاً چه کاری باید انجام دهید تا شروع به پیشرفت در اهداف خود کنید.

شما می توانید با صرف مدتی برای طوفان فکری تمام مراحل اقدام ممکنی که می توانید برای رسیدن به اهداف خود انجام دهید، شروع کنید و سپس هر مرحله را که به ذهنتان می رسد یادداشت کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید یک وبلاگ موفق بسازید، در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید در برنامه خود قرار دهید:

  • یک جایگاه سودآور را شناسایی کنید
  • یک دامنه اینترنتی ثبت کنید
  • وبلاگ با پلتفرم وردپرس داشته باشید
  • 10 ایده محتوا بیایید
  • مطالب اول را بنویسید
  • یک لوگو از Fiverr بخرید
  • و تحقیق کنید ببینید کسانی مثل شما چه کرده اند که موفق شدند؟
همچنین بخوانید:  حتی اگر تازه کاری شبیه حرفه ای ها باش

اطمینان حاصل کنید که تاکتیک های شما خاص، واضح و قابل اجرا هستند. مراحل اقدام مبهم فقط شما را گیج می کند و باعث می شود کارها را به تعویق بیندازید.

هرچه تاکتیک‌های شما دقیق‌تر و قابل اجراتر باشد، راحت‌تر و با احتمال بیشتری به آنها عمل خواهید کرد.

چه کنیم؟

برای دستیابی به اهداف خود برنامه اقدام خود را ایجاد کنید. تمام مراحل ممکنی را که باید برای رسیدن به اهداف خود بردارید، شناسایی کنید.

 

هدف گذاری خود را به مراحل عملی و قابل اندازه گیری تبدیل کنید

 

4. به اهداف خود متعهد شوید و اقدامات مداوم انجام دهید

تنها راه رسیدن به اهدافتان این است که اقدام کنید. راه دیگری برای دور زدن آن وجود ندارد. موفقیت قرار نیست از آسمان به زمین بیفتد و پول هرگز به طور تصادفی به حساب بانکی شما نمی رود.

وقتی داستان های موفقیت افراد بسیار برجسته را مطالعه می کنید، خواهید دید که همه آن ها برای رسیدن به نتایج شگفت انگیزی که در زندگی آرزو دارند، بسیار سخت کار می کنند.

به این ترتیب، شما باید همین کار را انجام دهید. بنابراین، متعهد به انجام اقدامات مداوم باشید. قانون Big-3 را با انجام 3 گام در هر روز دنبال کنید. و این را به خاطر بسپارید، کاری که هر روز انجام می دهید مهمتر از کاری است که هر چند وقت یکبار انجام می دهید. سازگاری حیاتی است.

صرف نظر از اینکه هر روز چقدر گام های بزرگ یا کوچک برمی دارید، تا زمانی که در حال پیشرفت هستید، در نهایت به اهداف خود خواهید رسید.

چه کنیم؟

3 گام اصلی را که می توانید هر روز بردارید شناسایی کنید و متعهد شوید که آنها را کامل کنید. مطمئن شوید که هر روز کاری انجام می دهید تا به سمت اهداف خود پیشرفت کنید.

 

به اهداف خود متعهد شوید و اقدامات مداوم انجام دهید

 

5. اهداف خود را در ضمیر ناخودآگاه خود قرار دهید

این مرحله هدف گذاری است که اکثر مردم انجام نمی دهند و متأسفانه این چیزی است که باعث می شود بسیاری از رسیدن به اهداف خود باز مانند. به طور معمول، زمانی که اکثر مردم برای اولین بار شروع به تعیین اهداف خود می کنند، بسیار با انگیزه و متعهد به اقدام هستند. با این حال، پس از گذشت مدت زمان معقولی، انگیزه آنها از بین می رود و علاقه خود را نسبت به اهداف خود از دست می دهند. مقصر؟ آنها اهداف خود را در ضمیر ناخودآگاه خود جستجو نکردند.

هنگامی که اهداف شما بخشی از ناخودآگاه شما شود، اعمال شما تبدیل به یک عادت شده و سرنوشت شما را تعیین می کنند. اکثر مردم به دلیل اینکه صرفاً بر انگیزه تکیه می کنند، نمی توانند به طور مداوم ادامه دهند. حالا انگیزه عالی است، اما می آید و می رود. با این حال، عادات قابل اعتمادتر هستند.

شما هر روز صبح بعد از بیدار شدن از خواب مسواک می زنید، درست است؟ و فکر می کنید چقدر برای مسواک زدن به انگیزه نیاز دارید؟ دقیقا هیچی

بنابراین، اهداف خود را در ضمیر ناخودآگاه خود برنامه ریزی کنید و آنها را به عادت تبدیل کنید.

در اینجا چند نکته کوتاه و خلاصه وجود دارد که می توانید از آنها پیروی کنید تا به شما کمک کند اهداف خود را در ضمیر ناخودآگاه جا بیاندازید:

  • تابلوهایی جلوی چشم خود ایجاد کنید و هر روز تجسم را تمرین کنید.
  • اهداف خود را مرور کنید و تصور کنید که در حال حاضر در حال زندگی موفقی هستید که می خواهید.
  • جملات تاکیدی را تمرین کنید و هر روز تکرار کنید

در اینجا چند نکته سریع وجود دارد که به شما کمک می کند اعمال خود را به عادت تبدیل کنید:

  • اعمال خود را هر روز به روشی مشابه تکرار کنید یعنی در یک زمان و مکان مشخص.
  • برنامه‌ریزی کنید و از روش مسدود کردن زمان برای انجام هر روز استفاده کنید.
  • از روش انباشته عادت با قرار دادن عمل خود بر روی عادت معمولی خود استفاده کنید.
همچنین بخوانید:  موفقیت در کسب و کار با این 7 نکته مهم

چه کنیم؟

اگر می‌خواهید انگیزه خود را طولانی ‌مدت همراه داشته باشید، عادت‌ها را توسعه دهید و از قدرت ضمیر ناخودآگاه خود بهره ببرید. اطمینان حاصل کنید که اهداف خود را روزانه مرور می کنید و عادات سازنده ای برای اقدام ایجاد می کنید.

 

اهداف خود را در ضمیر ناخودآگاه خود قرار دهید

 

6. پیشرفت خود را پیگیری و بررسی کنید

گام مهم دیگری که باید برداشته شود، پیگیری و بررسی پیشرفت خود است. بسیاری از مردم این تصور غلط را دارند که فکر می کنند هدف گذاری یک کار یکباره است. اما این مورد نیست. هدف گذاری فرآیندی مستمر است که مستلزم بررسی و ردیابی مداوم اهداف شماست.

اینجوری بهش نگاه کن اگر اهداف خود را دنبال نکنید، خود را در هیاهوی زندگی روزمره خود گم خواهید کرد و به آرامی آنها را فراموش خواهید کرد. وقتی این اتفاق بیفتد، بدون شک شتاب خود را از دست خواهید داد و در نهایت، انگیزه خود را از دست خواهید داد. و انگیزه از دست رفته معمولاً منجر به اهداف از دست رفته ای می شود که هرگز به آنها نمی رسید.

کلید دستیابی به اهدافتان تمرکز روی آنهاست. و ردیابی یکی از قوی ترین روش ها برای تمرکز بر اهداف شما است.

نه تنها این، ردیابی همچنین به شما امکان می دهد پیشرفت خود را درک کنید. می‌توانید تشخیص دهید که آیا در مسیر درستی هستید و کاری که انجام می‌دهید شما را به جلو می‌برد یا از اهدافتان دور می‌کند.

بنابراین، یک سیستم ردیابی یا یک تابلوی امتیاز برای اندازه گیری پیشرفت خود ایجاد کنید.

در صنعت فروش، یک شرکت معمولاً شماره های فروش را برای تشویق کارکنان خود به تمرکز و عملکرد بهتر ارسال می کند. این یکی از اشکال موثر ردیابی و اندازه گیری نیز می باشد.

چه کنیم؟

یک سیستم ردیابی برای اندازه گیری پیشرفت خود ایجاد کنید. برای انجام این کار می توانید از یک جدول امتیاز جدول ساده استفاده کنید.

 

پیشرفت خود را پیگیری و بررسی کنید

 

7. در جاهایی که لازم است تغییر و بهبودی ایجاد کنید

در حال حاضر، شما باید حداقل یک هدف شفاف، یک برنامه محکم و یک سیستم ردیابی داشته باشید. بدون شک، با انجام اقدامات و پیشرفت به سمت اهداف خود، با مشکلاتی روبرو خواهید شد. اما شما نمی توانید اجازه دهید که شما را متوقف کند.

وقتی اشتباه می کنید یا حتی نمی توانید نتیجه ای را که می خواهید ایجاد کنید، ناراحت نشوید. فقط استراتژی خود را تنظیم کرده و بهبود دهید تا هرچه پیش می‌روید بهتر عمل کنید. از اشتباهات خود درس بگیرید و با شکست های خود به عنوان بازخورد برخورد کنید. این گونه است که افراد بسیار موفق می آموزند و می توانند نتایج قابل توجهی در زندگی خود ایجاد کنند.

و اگر زمانی دلسرد شدید، فقط به یاد داشته باشید که وقتی کودک راه رفتن را یاد می‌گیرد، بارها به زمین می‌افتد. اما، فقط به این دلیل که زمین می افتد به این معنی نیست که در تلاش برای راه رفتن تسلیم می شود. خوشبختانه اینطور است، در غیر این صورت هیچ یک از ما بزرگسالان قادر به راه رفتن نیستیم. پس بدون توجه به انحرافات و کاستی هایی که به ناچار با آن روبرو خواهید شد، برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنید و دیر یا زود به هدف خود خواهید رسید.

به طور خلاصه، به یادگیری ادامه دهید، شکست های خود را به پله تبدیل کنید و در طول مسیر پیشرفت کنید.

چه کنیم؟

از اشتباه و شکست نترسید زیرا آنها اجتناب ناپذیر هستند. در واقع، هر چه بیشتر کار کنید و به سمت جلو حرکت کنید، احتمال شکست شما بیشتر است. از این رو، درس گرفتن از اشتباهات و شکست های گذشته خود را اصل خود قرار دهید.

 

در جاهایی که لازم است تغییر و بهبودی ایجاد کنید

 

سخن پایانی

هدف گذاری و دستیابی به آنها نیازی به سختی کشیدن ندارد. نکته کلیدی این است که مطمئن شوید اهداف شما واضح هستند و مایلید اقدامات لازم را برای رسیدن به آنها انجام دهید. در اینجا مقاله، 7 نکته قدرتمند در مورد چگونگی تعیین اهداف دارید که می توانید امروز برای کمک به دستیابی به اهداف بیشتر، پیاده سازی کنید. اکنون که این تعداد انگشت شمار راه برای تعیین اهداف دارید، باید برای دستیابی به تعداد بیشتری از آنها آماده باشید.

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود