از موفق‌ترین کارآفرینان درس بگیریم

از موفق‌ترین کارآفرینان درس بگیریم

اگر بدانیم که موفق‌ترین کارآفرینان هم روزی شکست‌خورده‌اند، شکست خوردن برایمان قابل‌تحمل‌تر می‌شود. وقت آن رسیده که دیگر شکست را فاجعه ندانیم و یاد بگیریم که چگونه پولدار شویم . بعد از خواندن این نوشته،از شما می‌خواهیم  شکست‌های خود را در آغوش بکشید و از آن‌ها به گرمی استقبال کنید. شکست، فاجعه نیست؛ زیرا در دنیای کسب‌وکار  برخی از بزرگ‌ترین موفقیت‌ها بعد از شکست‌هایی سهمگین محقق شده‌اند. می‌توان از دل شکست‌های خود  به موفقیت و کامیابی برسید، مانند این ۵ نفر.

از موفق‌ترین کارآفرینان درس بگیریم

از موفق‌ترین کارآفرینان درس بگیریم

۱- الیور استون

الیور استون، تهیه‌کننده‌ای است که سه بار جایزه اسکار را برده است. او روزی، درس و دانشگاه را رها کرد تا اولین رمان خود را بنویسد؛ هیچ‌کس زیر بار چاپ رمان او نرفت. سرانجام وقتی در سال ۱۹۹۸ این کتاب چاپ شد با استقبال جالبی مواجه نشد. الیور استون پس‌ازاین اتفاقات برای تدریس زبان انگلیسی به ویتنام رفت. رفتن به ویتنام شاید بهترین اتفاق زندگی آقای تهیه‌کننده بود، چراکه الهام‌بخش کار و فعالیت‌هایی با محوریت جنگ شد که درنهایت منجر به شناخته شدن این تهیه‌کننده آمریکایی شد.

۲- مایکل جردن

برای آنان که توپ بسکتبال را در دست می‌گیرند، مایکل جردن نامی آشناست. مایکل از گروه بسکتبال مدرسه‌اش اخراج شد، به خانه رفت و اشک ریخت و اشک ریخت. این اشک‌ها او را از هدفش منصرف نکردند، اخراج از تیم و منع بازی، مانع سوپراستار شدن جردن نشد. او باخت های زیادی را تجربه کرده است؛ اما هیچ‌کدام از این شکست‌ها او را متوقف نکرده است.

۳- جان دی راکفلر

همچنین بخوانید:  ایده های کار خانگی جذاب

جان دی راکفلر یک دانش‌آموز دبیرستانی اخراجی بود. او چندین پالایشگاه نفتی بزرگ تأسیس کرد. اما بعدازآن، رسانه‌های گروهی به او حمله کردند و کسب‌وکارش با مشکلات قانونی مواجه شد. نهایتاً تمام این عوامل دست‌به‌دست هم دادند تا کل کسب‌وکاری که راکفلر بعد از چند سال تلاش راه‌اندازی کرده بود ، در چشم بر هم زدنی نابود شود. راکفلر برای گذر از مشکلات، از شکست‌های زندگی و کارآفرینی‌اش به سود خود استفاده کرد. بعد از شکست سهمگین شرکتش، راکفلر به یکی از ثروتمندترین مردان تاریخ تبدیل شد.

۴- استیو جابز

در کارنامه زندگی‌اش، تجربه رها کردن درس و مدرسه در دوران دبیرستان، شکست و اخراج از محل کار را داشته است.در زمانی که همه‌چیز را ازدست‌داده بود و در لبه پرتگاه ایستاده بود، تلاش کرد تا به آرزویش برسد. اپل نتیجه ایستادگی‌های این مرد بزرگ است.

۵- توماس ادیسون

بی‌شک، توماس ادیسون یکی از بزرگ‌ترین مخترعین جهان است. ۱۰۰۰ اختراع در کارنامه او ثبت شده است. دستگاهی که او اختراع کرده بود و رأی الکتروگرافیک را ثبت می‌کرد، یکی از ابتدایی‌ترین اختراعات توماس ادیسون بود. عملکرد این دستگاه به‌گونه‌ای بود که بعد از انداختن رأی مقامات رسمی، کار شمارش آرا را انجام می‌داد. سیاستمداران که تنها مشتری این اختراع بودند با ادیسون مخالفت کردند و دست رد به این اختراع ادیسون زدند. ادیسون دلسرد نشد و بعد از هر شکست، دوباره برخاست و برای رسیدن به موفقیت تلاش کرد. توماس ادیسون بعد از تحمل شکست‌های پی‌درپی توانست به موفقیت‌های بزرگش دست یابد.

شکست، فاجعه نیست…مصیبت نیست… کافی است یک‌بار دیگر بلند شوی و تلاش کنی… از شکست درس بگیر و از ادامه راه منصرف نشو.

همچنین بخوانید:  ۵ نکته ضروری برای طراحی وبسایت حرفه ای در کسب و کار اینترنتی

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود