اشتباهاتی که در مسیر ثروتمند شدن نباید مرتکب شوید!

اشتباهاتی که در مسیر ثروتمند شدن نباید مرتکب شوید!

اشتباهاتی که در مسیر ثروتمند شدن نباید مرتکب شوید!اشتباهاتی که در مسیر ثروتمند شدن نباید مرتکب شوید!

اغلب اوقات ثروتمندی با پولدار بودن مترادف شده است. درحالیکه این دو یکی نیستند و پولدار بودن فقط بخش کوچکی از مجموع ثروت شماست. وقتی که ما در این نوشتار در مورد ثروت صحبت می کنیم، منظورمان علاقه مندیها، آزادیها، تجربیات، روابط، آرزوها و کلیه مواردیست که با پول نمی توان خرید.

مردم بسیاری در جامعه ما وجود دارند که در راه پولدار شدن همه کاری میکنند، ولی هرگز متوجه این حقیقت نشدند که آنها جزو ثروتمندترین مردان روی کره زمین بودند. واضح است که پول بایستی ابتدا پس انداز و سپس سرمایه گذاری شده که از بین نرود. از این رو، برای دست یافتن به ثروت ابتدا باید به درجه مشخصی از خودآگاهی رسید.

در ادامه به بررسی هفت اشتباهی می پردازیم که اشخاص در مسیر ثروتمندی مرتکب میشوند.

۱ . آنها وقتشان را روی چیزهایی میگذارند که در راستای ثروت حقیقی نیست.

طبق نظر نویسنده برونی ویر، یکی از پنج اظهار نظرهای مردم پشیمان قبل از مرگ این است که ، ” آرزویم این بود که شجاعت این را داشتم که یک زندگی صادقانه با خودم داشته باشم، نه آن زندگی که دیگران برایم تعریف کردند”. مردم به آسانی گرفتار تعریف جامعه از ثروت می شوند یعنی داشتن: موفقیت شغلی، پول، قدرت، شخصیت و غیره.

در حقیقت، ثروت چیزیست که شخص شما بیشترین بها را به آن میدهید. این موارد میتواند خانواده، مسافرت، ماجراجویی، تنهایی و غیره باشد. از این رو شما باید در یافتن ثروت حقیقی خودتان به اندازه کافی هوشیار باشید و آن را در اولویتی بالاتر از تعاریف فرهنگ عامه قرار دهید. هیچ دو نفری دقیقاً ثروت مشابه ندارند، زیرا خواسته های شان از زندگی متفاوت است. ثروتمند هیچگاه وقت، پول و امکاناتش را صرف ناخواسته ها نمی کند.

به منظور تمرکز و تغییر جهت در زندگی تان، چند دقیقه ای وقتتان را صرف نوشتن ثروتی که میخواهید بنمایید. مطمئن شوید که چیزی که عاشق انجام دادن آن هستید را می نویسید نه اینکه وسایلی که دوست دارید مثل خانه شیک، هواپیما، خودروی گران قیمت و غیره که اکثر مردم آنها را در لیست آینده خود می نویسند.

همچنین بخوانید:  چرا خیلی ها به درآمد بالا نمیرسند ؟

۲ . آنها اهداف فراوانی دارند.

یکی از بزرگترین اشتباهات مردم در مسیر ثروتمند شدن، داشتن اهداف فراوان است. در حقیقت تعیین اهداف فراوان موجب غفلت و انحراف از هدف اصلی است. مایک فلینت خلبان چهار رئیس جمهور امریکا و نیز به مدت ده سال خلبان شخصی وارن بافت بوده است.

او از بافت خواست نکاتی در مورد شغلش و ثروت به او بگوید. بافت به او گفت که ۲۵ هدف برترش را به ترتیب اولویت بنویسد و سپس دور ۵ تای اول یک دایره بکشد. فلینت آنها را نوشته و تصمیم گرفت کار روی پنج تای اول را به سرعت شروع کند. سپس بافت در مورد لیست دوم یعنی بیست تای بعدی از او پرسید. او پاسخ داد ” آنها ضروری نیستند، بنابراین بعداً به آنها می پردازم”. که بافت در جواب گفت، ” نه مایک، اشتباه متوجه شدی. تمام چیزهایی که خارج از دایره هستند از لیست شما حذف شده اند.”

کمی وقت بگذارید و شروع به پاکسازی اهدافتان از پراکندگی و تعدد بنمایید. ۲۵ هدف برتر خود را روی کاغذ بیاورید و دور پنج تای اول دایره بکشید. باقیمانده اهداف یعنی بیست تای بعدی فقط پراکندگی و تعدد اهداف شماست و بایستی کنار گذاشته شوند تا زمانیکه به پنج تای اول دست یابید. در غیر این صورت کاهش تمرکز در دراز مدت برای شما گران تمام شده و باعث عدم دستیابی به اهداف والای خود میشود.

۳ . آنها نمی دانند که چگونه خویشتن دار باشند.

خویشتن داری یعنی داشتن سلامت روحی، تسلط برنفس، میانه روی، داشتن دانش و تعادل روحی به همراه درک عمیق از خودِ درون. همه اینها باعث شادی حقیقی میشود. خویشتن داری یعنی ساده زندگی کردن، دانستن تفاوت میان خواسته ها و نیازها.

صرف هزینه های بسیار روی خواسته ها، یک اشتباه مالی است که در مردم فقیر و طبقه متوسط دیده می شود. بیشتر مردم بدنبال ثروت بعنوان بهانه ای برای زندگی در فراوانی و افراط هستند. آنها ناهنجاری روحی و عدم اعتماد به نفس خود را در خرید خانه ها و خودروهای بزرگ و پرخرج نشان میدهند. این چیزها ایرادی ندارند، ولی اینها نبایستی انگیزه و نیروی محرکه شما برای ثروتمند شدن باشند.

همچنین بخوانید:  ایده‌های خلاقانه پول‌ساز برای نوجوانان (بروزرسانی 2019)

۴ . آنها اول به خودشان نمی پردازند.

وقتیکه در تلاش برای کسب ثروت پولی هستید، اولین قدم تعیین یک مبلغ است. هرچند بیشتر مردم بدرستی نمیدانند چگونه آن را نوشته و بدنبال رسیدن به آن مبلغ باشند. اکثر مردم مبلغی را تعیین میکنند که از محاسبه مقدار مورد نیاز برای پرداخت همه احتیاجات، خواسته ها و صورتحسابها بدست میاید.

این مبلغ ضامن بقای شماست نه پولدار شدن. بنابراین بایستی مبلغی تعیین کنید که ابتدا سهم خودتان را از آن جدا کنید قبل از آنکه به پرداخت صورتحسابها یا خریدهایتان برسید. سپس باید باقیمانده مبلغ را خرج هزینه های جاری خودتان بکنید. سهمی که در ابتدا کنار گذاشته اید برای تفریح یا خرید خودروی جدید نیست. این پول پس انداز شماست و شما باید با صبوری شاهد رشد و افزایش آن باشید.

۵ . آنها ریسک نمیکنند.

با توجه به بند قبلی فرض می کنیم تاکنون پس انداز قابل قبولی جمع کردید و بایستی با یک استراتژی محکم آن را ستون دارایی خود قرار داده و با یک سرمایه گذاری مناسب بازنشستگی و آینده خود و خانواده خودتان را تامین کنید. در حالیکه پس انداز کردن و ولخرجی نکردن عادتهای خوبی هستند، ولی اگر پولتان را بکار نیندازید مرتکب یک اشتباه بزرگ مالی می شوید.

هر سرمایه دار بزرگی به شما خواهد گفت که کلید خلق ثروت بزرگ ریسک کردن است. مردانی مثل واندربیلت، راکفلر و کارنِگی نمونه کاملی از افراد ریسک پذیر هستند. آنها متوجه یک تقاضا شدند و می دانستند که همراه با ریسک بزرگی است و این را هم می دانستند که پاداش بزرگتری در انتظارشان است. آنها به چیزی بالاتر از پول می اندیشیدند. برای آنها، خلق ثروت به معنی خلق یک میراث بود. پول فقط نتیجه کارهایی بود که آنها در پی ارضای علایق و اهداف شان به آن میرسیدند.

هر سرمایه گذاری که انجام میدهید همراه با ریسک است. در هر صورت، با آموزش و کسب علم می توانید این ریسک را کاهش دهید.

همچنین بخوانید:  حتی اگر تازه کاری شبیه حرفه ای ها باش

۶ . آنها ارزش اعتبار را نمی دانند.

امروزه مفهوم تجارت به سرعت در حال تغییر است و ثروتمند این نکته را درک کرده که اعتبار و صداقت یکی از مستلزمات تجارت امروزی است.

در دنیای آنلاین امروزی، اشخاص و کسب و کارها هنگام انتخاب یک کالا یا خدمات به بازخوردها ، نظرات و امتیازهای آن توجه میکنند. وقتیکه مردم بخواهند در مورد خدمات شما اطلاعاتی کسب کنند معمولاً به اینترنت مراجعه میکنند تا نظرات دیگران را در مورد کالای شما بخوانند. در این حالت، اعتبار شماست که اهمیت میابد. یک نظر بد می تواند ۱۰مشتری کم کند. دو نظر بد میتواند ۲۰ مشتری کم کند و الی آخر. این بدان معنیست که اگر تمایل به موفقیت برند خود دارید، باید هشیارانه کارتان را توسعه داده و روابط خوب برقرار سازید. مادامیکه باید روی وظایف روزانه خود در مورد تحویل کالاهای با کیفیت تمرکز کنید، فراموش نکنید که مردم به سمتی کشیده میشوند که ارزش بیشتری برایشان قائل شوند. وقت گذاشته و برای برند یا تجارت خود نظرات خوب دریافت کنید و و نیز روابط قطع شده را احیا کنید.

۷ . آنها نمی دانند چگونه کارها اداره کنند.

افراد زیادی برای پولدار شدن، تجارت یا کسب و کاری راه اندازی می کنند، در حالیکه هرگز نمی آموزند چگونه کارشان را اداره کرده و به دیگران محول کنند. این اشتباه میتواند پرهزینه باشد. این استرس که کسب و کارتان بدون حضور شما بدرستی اداره نشده و به پیش نمی رود جایگزین ثروتی می شود که باید از کسب و کار شخصی تان بدست بیاورید.

این طرز تفکر نشانگر این است که استرس و وسواس دارید و این استرس نابود کننده تجارت شماست. شما باید با مدیریت بر کارمندان خود و تحویل کارها به آنها به کسب و کارتان تسلط داشته باشید. شما باید به قابلیتهای آنها اعتماد داشته و نقطه نظرات آنها را دریابید و ببینید آیا اشکالی در کسب وکارتان وجود دارد یا خیر. این سیستم به شما کمک میکند که کارها را واگذار کرده بدون آنکه مجبور به اینکار باشید. آنگاه شاهد پیشرفت و به ثمر رسیدن کارهای بیشتری در اطرافتان خواهید بود.

اگر این موارد را در نظر نگیرید، مجموع این اشتباهات برای شما پر هزینه است. اکنون برداشتهای خود را مقایسه کنید. آیا شما در مسیر ثروتمندی قرار دارید، یا فقط برای پولدار شدن تلاش میکنید.

سفر زندگی تان به سمت موفقیت را با پول اندازه گیری نکنید. سفرتان بایستی اندازه گیری شود با خاطرات نه صورتحسابها؛ لحظاتی که صرف علایق تان کردید نه نقدینگی که صرف کردید؛ و شادی که با دیگران شریک شدید نه چیزی که برای خودتان خریدید.

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود