افراد معروفی که از طریق اینترنت ثروتمند شدند

افراد معروفی که از اینترنت ثروتمند شدند

حتما شما هم نام افراد معروف و ثروتمند دنیا را شنیده‌اید. افرادیکه از فضای اینترنت ثروتمند شدند، هم در ایران و هم در دنیا توانسته‌اند با تکیه بر دانش و مهارت خود در این فضا کسب و کار و بیزینس خود را شروع کنند و به کسب ثروت بپردازند. این افراد اغلب ویژگی‌های مشترکی دارند که از این میان می‌توان به پشتکار، خلاقیت، دقت و نظم اشاره کرد. در این مقاله از خودساخته سعی می‌کنیم افراد معروف دنیای اینترنت را به شما معرفی کنیم و زندگی نامه مختصری از آنان در اختیار شما قرار دهیم. اگر شما هم به این موضوع علاقه دارید تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

آیا می‌توان از طریق اینترنت به ثروت رسید؟

اینترنت به شما امکان می‌دهد تا بدون در نظر گرفتن مرزهای جغرافیایی و از درون منزل خود به کار و فعالیت بپردازید. محیط‌ و پتانسیل بسیار وسیعی توسط اینترنت در اختیار همه افراد قرار می‌گیرد که در این میان بعضی از افراد با تکیه بر هوش و مهارت خود از این فضا به نحوی بهینه استفاده می‌کنند و ثروتمند می‌شوند. 

لذا همان طور که می‌توان دید این فضا به طور عادلانه بین تمام افراد به اشتراک گذاشته شده است و اینجا فقط تفاوت‌ها و مهارت‌های فردی است که باعث ایجاد تفاوت و کسب موفقیت بین افراد مختلف می‌شود. مرور زندگی‌نامه و آشنایی با افراد ثروتمند در این زمینه می‌تواند دید بهتری به ما بدهد تا شاید ما هم ثروتمند بعدی در دنیای مجازی شویم.

معرفی افراد معروف و ثروتمند که از طریق اینترنت به ثروت زیادی رسیدند

در ادامه مطلب قصد داریم به معرفی افراد مشهور و ثروتمند فضای اینترنت بپردازیم که با نام بیشتر آن‌ها آشنا هستید. این افراد اغلب خدماتی نوآورانه در دنیای اینترنت ایجاد کرده‌اند و از این طریق به ثروت رسیده‌‌اند.

 

ایلان ماسک

اگر بخواهیم رتبه اول بین ثروتمندان فضای اینترنت را به فردی اختصاص دهیم این رتبه به ایلان ماسک با ثروتی حدود ۲۷۴ میلیارد دلار می‌رسد. ایلان ماسک که در حال حاضر توانسته است تاثیرگذارترین فرد در جهان لقب بگیرد در فکر فرستادن انسان به فضا و زندگی در سیاره های دیگر است. بخش اعظم رشد درآمدی ایلان ماسک به دلیل رشد سهام شرکت تسلا بود که ایلان ماسک هم در آن سهم داشت. ایلان ماسک در سال ۲۰۲۰ رکورد بزرگترین سود در دنیای بیزنس را از آن خود کرد و در رتبه اول در بین افراد ثروتمند دنیا قرار گرفت.  

ایلان ماسک

 

جف بزوس

یکی دیگر از افرادی که از طریق کسب و کار اینترنتی موفق به کسب ثروت هنگفتی شد جف بزوس نام دارد. بزوس موسس سایت آمازون است که برای خریدهای آنلاین در سراسر دنیا به کار می‌رود. ثروت جف به عدد ۱۶۸ میلیارد دلار رسیده است و با این حال نتوانست رتبه اول را در دنیا به خود اختصاص دهد و در رتبه دوم ثروتمندترین‌های دنیا قرار گرفت. 

 

بیل گیتس 

اگر بخواهیم ابر نابغه دنیای کامپیوتر و تکنولوژی را نام ببریم بی شک به بیل گیتس خواهیم رسید. بیل گیتس در سال ۲۰۱۸ توانست لقب ثروتمندترین فرد دنیا را به خودش اختصاص دهد. در آن سال ثروت او بالغ بر ۸۶ میلیارد دلار بود و در حال حاضر این رتبه را از دست داده است. اما همچنان هم در بین افراد ثروتمند و تاثیر‌گذار در جهان قرار دارد. بیل گیتس که موسس شرکت مایکروسافت است توانست تحولی در دنیای تکنولوژی رقم بزند و نامش را برای همیشه جاودان کند. 

همچنین بخوانید:  میلیاردر هایی که از صفر شروع کرده اند!

 

مارک زاکربرگ 

یکیدیگر از افرادیکه از فضای اینترنت به درآمد بالایی رسید، مارک زاکربرگ نام دارد. نام کامل این فرد مارک الیوت زاکربرگ است و متولد سال ۱۹۸۴ و ۳۶ ساله است. زاکربرگ در رشته کامپیوتر و در دانشگاه معروف هاروارد تحصیل کرده است. در زمانی که دانشجو بود با چند نفر از دوستانش سایت فیس بوک را طراحی و تاسیس کرد. 

در سال ۲۰۰۸ طبق اعلام مجله فوربس مارک زاکربرگ توانست لقب جوانترین ثروتمند دنیا که توانسته است ثروتش را خودش به دست بیاورد از آن خود کند. یک سال بعد مجله تایمز او را به عنوان شخصیت سال معرفی کرد. فیس بوک توانست زاکربرگ را به ثروتی عظیم برساند به طوری که تعداد کارکنان شرکت فیس بوک بیش از ۵۲۰۰۰ نفر است و بیش از ۲ میلیارد کاربر از فیس بوک استفاده می‌کنند.

ثروتی که فیس بوک به مارک زاکربرگ بخشید به او امکان داد تا در سال ۲۰۱۲ اینستاگرام را به مبلغ یک میلیارد دلار خریداری کند و دو سال بعد واتس‌اپ را به مبلغ ۲۲ میلیارد دلار خرید. پرداخت این مبلغ بسیار سنگین از سهام فیس بوک پرداخت شد و البته یک چهارم مبلغ هم نقدا به صاحبان پروژه واتس اپ پرداخت شد.

لری پیچ

ما در طول روز صدها بار در گوگل سرچ می‌کنیم و از خواندن مقالات مختلف گرفته تا دستور پخت آشپزی به این موتور جستجو وابسته هستیم. اما گوگل از کجا آمد و چطور وارد زندگی ما شد؟ اگر بخواهیم داستان تاسیس گوگل را بررسی کنیم به فردی به نام لری پیج می‌رسیم.

لری متولد سال ۱۹۷۳ است و در مقطع دکتری مشغول به تحصیل بود که توسط دوستش سرگئی برین، موفق به طراحی و تاسیس موتور جستجوی گوگل شدند. لری در خانواده‌ای ۴ نفره بزرگ شده بود و یک برادر بزرگتر از خودش داشت. تمام خانواده لری خوره کامپیوتر بودند و جالب است بدانید که در زمان کودکی لری اسباب بازی‌هایش قطعات کامپیوتر بود و لری از کودکی با دنیای کامپیوتر آشنا بود. 

لری صاحب شرکت گوگل و یوتیوب است و ثروتش به ۹۲ میلیارد دلار می‌رسد.

لری پیج

 

ما هواتنگ 

یکی دیگر از افرادیکه توانست از طریق کسب و کار اینترنتی به ثروت و قدرت برسد، ما هوآتنگ نام دارد. این فرد در رتبه ۲ افراد ثروتمند در چین قرار دارد و صاحب وی‌چت و یکی از سهامداران اصلی تیک تاک است. ثروت این فرد به ۶۶ میلیارد دلار می‌رسد.

او متولد سال ۱۹۷۱ است و یک تاجر، مهندس، سرمایه گذار و کارآفرین موفق است. اگر نام شرکت تنسنت را شنیده‌اید جالب است بگوییم که ما هواتنگ از بنیان گذاران این شرکت است که در واقع بزرگترین شرکت فناوری در جهان محسوب می‌شود. در عین حال این شرکت بزرگترین شرکت گیمینگ و سرگرمی در جهان نیز است.

اگر بخواهیم از افتخارات ما هواتنگ نام ببریم می‌توان به این موضوع اشاره کرد که این فرد ۳ بار توسط مجله تایمز به عنوان تاثیرگذارترین فرد جهان انتخاب شده است. همچنین در سال ۱۹۹۹ یک سرویس پیام رسان فوری توسط ما هواتنگ در چین راه اندازی شد که در بین کاربران به سرعت به محبوبیت بسیار بالایی رسید و تا سال ۲۰۰۴ در صدر جدول پیام رسان‌ها باقی ماند.

همچنین بخوانید:  برنامه روزانه افراد موفق و عادت هایی که انجامشان برای ما سخت است!

این فرد شهرت دیگری هم دارد و آن زندگی پنهانی‌اش است. اطلاعات زیادی از زندگی شخصی این فرد به بیرون درز نکرده است. 

 

پی یر امیدیار

یکی از افراد ایرانی بسیار موفق در حوزه اینترنت، اقای پی‌ یر امیدیار نام دارد که صاحب شرکت Ebay است. او متولد سال ۱۹۶۷ است. او توانست در ۳۱ سالگی به عنوان یک میلیاردر خودساخته شناخته شود. مادرش خانم الهه میرجلالی امیدوار در دانشگاه سوربن در رشته زبان شناسی تدریس می‌کند و پدرش هم جراح اورولوژ است. 

کسب ثروت پی‌ یر و موفقیت‌هایش داستان بسیار جالبی دارد. پی‌یر در یک شرکت فناوری کار می‌کرد و برای اینکه بتواند زندگی خود را راحت‌تر بگذراند در کنار کار در شرکت برای وب سایت هم برنامه نویسی می‌کرد. پی‌ یر عاشق دختری بود که به جمع آوری جعبه‌های آبنبات علاقه داشت. این دختر که پاملا نام داشت برای تکمیل کلکسیون جعبه‌های آبنباتش از پی‌یر کمک خواست و پی‌یر هم برای اینکه دختر مورد علاقه‌‌اش را تحت تاثیر قرار دهد دست به اقدامی زد که شروع موفقیت‌هایش شد. 

پی‌یر یک بخش به وب سایت خود اضافه کرد که مربوط به خرید و فروش انلاین بود تا پاملا بتواند با سایر کلکسیونرها ارتباط بگیرد و به جمع آوری جعبه‌های آبنبات ادامه دهد. این سرویس آنقدر مورد توجه کاربران قرار گرفت که پی‌ یر مجبور شد یک بخش جدا برای این خرید و فروش‌ها ایجاد کند و به این شکل در مسیر موفقیت قرار گرفت.

 

پاول دوروف

پاوِل والِریویچ دوروف موسس برنامه نام آشنای تلگرام است و از جمله افراد معروفی است که توانسته از فضای مجازی و اینترنت به ثروت برسد. این فرد که در روسیه زندگی می‌کند موسس دو شبکه اجتماعی است که اولی vk نام دارد و دومی هم تلگرام است. پاول در سال ۲۰۱۳ چون حاضر نشد اطلاعات کاربران اوکراینی که از برنامه تلگرام استفاده می‌کردند را به دولت بدهد تصمیم گرفت تا روسیه را برای همیشه ترک کند.

او به کمک برادرش یک شرکت در نیویورک ثبت کردند و البته این کار را کاملا مخفیانه انجام دادند. ثروت او چیزی در حدود ۱۷ میلیارد دلار است.

پاول دوروف

 

جک دوروسی

اگر بخواهیم به بنیان‌گذار و مدیر عامل توئیتر اشاره کنیم به نام جک پاتریک دوروسی می‌رسیم که متولد سال ۱۹۷۶ است و در کنار توئیتر اسکوئر که یک شرکت پرداخت همراه است نیز به او تعلق دارد. دوروسی در کودکی لکنت زبان داشت و همین موضوع باعث گوشه گیری و ساکت بودن او بود. دوروسی توانست بعد از اتمام درسش در شرکت odeo مشغول به کار شود. 

این شرکت به استارت آپ‌های اینترنتی تازه کار کمک می‌کرد. یک روز که دوروسی مشغول ناهار خوردن بود ایده‌ای به ذهنش رسید که سرویسی طراحی کند تا در آن افراد مختلف بتوانند نظرشان را مطرح کنند. دوروسی و دوستش در عرض دو هفته برنامه اولیه این طرح را نوشتند و نام توئیتر را که به معنای جیک جیک کردن است را به روی آن نهادند.

 

یان کوم 

یان کوم که به جان کوم هم معروف است فردی آمریکایی-اوکراینی است و در واقع از بنیان گذاران واتس آپ است. زندگی یان کوم با فقر شروع شده است. او خدمتکار نظافتی بوده و مادرش هم پرستار بچه بوده است. اما یان کوم که علاقه زیادی به برنامه نویسی داشته است در ۱۸ سالگی به دنبال علاقه‌اش می‌رود و موفق به نوشتن برنامه واتس‌آپ می‌شود. ثروت او بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار است.

همچنین بخوانید:  چگونه آرنولد شوارتزنگر قبل از بازیگری به یک میلیونر تبدیل شد؟

بن سیلبرمن 

یکی دیگر از افرادی که توانست از فضای اینترنت استفاده کرده و ثروت برسد بن سیلبرمن نام دارد. او متولد ۱۹۸۲ است و بنیان گذار و مدیر عامل شرکت پینترست است. ثروت او چیزی حدود ۴ میلیارد دلار است.

ژوزف لوبین

اگر بخواهیم به ثروتمندترین فرد در دنیای ارز دیجیتال اشاره کنیم به آقای ژوزف لوبین می‌رسیم. او اصلیتی کانادایی دارد و در شهر تورنتو به دنیا آمده است. او که مهندس نرم افزار است در شاخه رباتیک هم فعالیت دارد. بعد از مهاجرتش به نیویورک برای شرکت‌های بزرگ و بنگاه‌های سرمایه گذاری مانند گلدمن ساکس نرم افزار طراحی می‌‌کرد. او که به فرد ثروتمند فضای مجازی در زمینه ارزرمزها شهرت دارد سرگذشت بسیار جالبی نیز دارد.

ژوزف لوبین بعد از چند سال اقامت در نیویورک بنا به دلایلی به جامائیکا رفت و مدتی را در آنجا زندگی کرد و تلاش کرد تا بتواند در زمینه مدیریت موسیقی به موفقیت دست پیدا کند. اما خیلی زود فهمید که استعداد او در جای دیگری است. او یک وایت پیپر از بیت کوین خواند که نوشته ساتوشی ناکاموتو بود و همین موضوع کافی بود تا او شیفته بیت کوین شود.

ثروت ژورف به دلیل سرمایه گذاری روی ارز اتریوم بود. او توانست در همان اوایل که این ارز معرفی شد و قیمتی کمتر از یک پنی داشت روی این ارز سرمایه گذاری کند و به ثروت برسد. در حال حاضر او موسس شرکت کانسن‌سیس است و ثروتش بالغ بر ۵ میلیارد دلار است.

 

دیوید فیلو

یکی دیگر از کارآفرینان موفق اینترنتی دیوید فیلو نام دارد که موسس و بنیان گذار موتور جستجوی یاهو است. یاهو هم توانسته است در بین کاربران فضای مجازی خوش بدرخشد اما نسبت به گوگل در رتبه پایین‌تری قرار دارد. ثروت دیوید فیلو ۵/۳ میلیارد دلار است و در رتبه ۸۵۹ ثروتمند فضای مجازی قرار دارد. 

دیوید فیلو موسس یاهو

 

برادران محمدی، موسسان دیجی کالا

ثروتمندان دنیای اینترنت فقط خارجی ها نیستند. بلکه در ایران هم برادران محمدی توانسته‌اند با ایجاد سایتی به نام دیجی کالا به ثروت زیادی برسند. این دو برادر دوقلو کار خود را با ۷ نفر شروع کردند و در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰ نفر کارمند دارند. این برادران امروز الگوی افرادی هستند که می خواهند کسب و کار اینترنتی برای خودشان راه اندازی کنند.

 

آیا من هم می‌توانم از طریق اینترنت به ثروت برسم؟

دنیای اینترنت دنیایی بدون مرز است و تمام افراد می‌توانند در این فضا به موفقیت برسند. فقط کافی است که ایده‌ای در سر داشته باشید و بتوانید آن‌را عملی کنید. با خواندن زندگی نامه بزرگان در این زمینه می‌توانید به درک چشم انداز مناسبی از این فضا برسید و با آگاهی بیشتری در این فضا قدم بردارید. 

اینترنت و کسب و کار اینترنتی می‌تواند شما را به ثروت و قدرت برساند فقط کافی است از مهارت‌هایتان به درستی استفاده کنید و کمی هم خلاقیت به خرج دهید. به این شکل موفقیت از آن شما خواهد بود.

 

کلام آخر 

در این مقاله سعی کردیم شما را با افراد معروف و ثروتمند دنیای اینترنت آشنا کنیم. با مرور مختصری که درباره زندگی نامه این افراد انجام گرفت با آن‌ها بیشتر آشنا شدیم. تمام ثروتمندان خود ساخته هستند و با تکیه بر دانش، مهارت و پشتکار خود توانسته‌اند به چنین ثروت‌های عظیمی دست پیدا کنند. شما هم می‌توانید نفر بعدی شوید، فقط کافی است به خودتان باور داشته باشید و از تلاش کردن دست برندارید.

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود