10 ترفند ساده برای تبدیل شدن به فردی با اعتماد به نفس بیشتر

افزایش اعتماد به نفس

همه ما با یک لوح خالی به دنیا می آییم. هیچ کس با ترس یا شجاعت به دنیا نمی آید. اگر به رفتار کودکان دقت کرده باشید، حتما متوجه شده اید که چقدر نترس هستند. آنها هر کاری می خواهند جلوی کسی انجام می دهند بدون اینکه حواسشان جمع باشد. وقتی بچه ها بزرگ می شوند، شروع به ترس از انجام کارهای جدید می کنند یا از انجام کارها بدون تأیید اطرافیان خودداری می کنند. این رفتار یا پاسخ آموخته شده به یک عادت قوی در بزرگسالی تبدیل می شود. امروزه اکثریت مردم به دلیل ترس از شکست یا عدم تایید از امتحان کردن چیزهای جدید می ترسند. این افراد تا زمانی که همه با آن موافقت نکنند نمی توانند به تنهایی تصمیم بگیرند. اینها نشانه های فردی با عزت نفس پایین است. افراد با عزت نفس پایین نمی توانند در دنیای رقابتی امروز موفق شوند. در این مقاله به بررسی افزایش اعتماد به نفس می پردازیم و راه های آن را به شما معرفی می کنیم.

علت اصلی کاهش عزت نفس

عزت نفس پایین عمدتاً ناشی از عدم عشق است. اینجاست که والدین محبت خود را دریغ می‌کنند، زیرا کودک کار اشتباهی انجام داده است. به عنوان مثال، کودکی که نمی داند آتش چیست، به طور طبیعی می خواهد آن را لمس یا احساس کند. هنگامی که والدین فریاد می زنند، او را سرزنش می کنند یا او را به خاطر نزدیک شدن بیش از حد به آتش تنبیهش می کنند، در کودک ترس از امتحان چیزهای جدید ایجاد می شود.

والدین این کار را بارها با فرزندان خود انجام می دهند تا بر آنها کنترل داشته باشند زیرا کودکان بدون عشق نمی توانند زنده بمانند. آنها باید دائماً از عشق غرق شوند. هر کاری که از دستشان بر بیاید برای بازگرداندن عشق انجام خواهند داد.

کودکانی که توسط والدین با عزت نفس بالا تربیت می شوند، حتی در بزرگسالی در هر کاری که انجام می دهند، اعتماد به نفس دارند. برای تربیت فرزندانی با اعتماد به نفس، باید فوراً آنها را تحسین، پاداش، تشویق و اصلاح کنید.

مانند بسیاری از ما، اگر شما توسط والدین منفی یا منتقد بزرگ شده اید، چه کاری می توانید انجام دهید تا اعتماد به نفس خود را به دست آورید؟ امروز قصد داریم به ده ترفند اثبات شده بپردازیم که به شما کمک می کند فردی با اعتماد به نفس باشید. قبل از آن، شما باید والدین خود را ببخشید. هیچ کاری نمی توانید انجام دهید تا نحوه تربیت آنها را تغییر دهید. آنها تمام تلاش خود را کردند و تمام عشقی را که داشتند به شما دادند.

شما فقط زمانی می توانید در زندگی پیشرفت کنید که همه افرادی را که در گذشته به شما ظلم کردند، از جمله خودتان را ببخشید. به یاد داشته باشید، شما آنها را به خاطر آنها نمی بخشید، بلکه به خاطر خودتان آنها را می بخشید. بخشش یک عمل 100% شخصی است. چگونه می دانید که کسی را بخشیده اید؟ زمانی است که نام آنها را می شنوید و در ظاهر و باطن واکنشی نشان نمی دهید.

 

1. اهداف واضح تعیین کنید

همه افراد موفق افرادی با اعتماد به نفس هستند. و اکثریت آنها اهداف مکتوب روشنی دارند. اهداف به شما هدف می دهند. آنها در زمان های خوب و بد به شما انگیزه می دهند. آنها شما را قادر می سازند تا تصور کنید که در آینده چگونه خواهید بود. به یاد داشته باشید که نمی توانید چیزی را که نمی بینید هدف قرار دهید. اکثر بزرگسالان امروزی اهداف مکتوب مشخصی ندارند. آنها در طول زندگی به امید اینکه اتفاق معجزه آسایی برایشان بیفتد می گذرند.

همچنین بخوانید:  دیگه هدفی ندارم، انگیزه ای ندارم، چیکار کنم؟

وقتی اهدافی را تعیین می کنید، متوجه می شوید که جهان در کنار شماست و آماده است تا آنچه را که می خواهید به شما برساند. وقتی به اولین هدف خود برسید، برای رسیدن به هدف بعدی انگیزه خواهید داشت. جدای از آن، اعتماد به نفس خود را در دراز مدت افزایش خواهید داد.

بنابراین، چگونه اهداف را تعیین می کنید؟ ابتدا باید تمام اهداف خود را بنویسید. اهدافی که نوشته نشده اند مانند دود هستند. آنها به هیچ وجه نمی توانند به شما کمک کنند. اهداف شما نیز باید ضرب الاجل داشته باشند. پس از تعیین اهداف روشن، هر روز کاری انجام دهید که شما را به سمت اهدافتان سوق دهد. برای پرداخت هزینه آماده باشید.

 

 

اهداف واضح تعیین کنید

 

2. از جملات تاکیدی برای افزایش اعتماد به نفس استفاده کنید

جملات تاکیدی جملات قوی هستند که به شما کمک می کنند مجموعه ای از باورهای دلخواه را نصب کنید. شما همیشه همانطور که خودتان را می بینید با خودتان رفتار خواهید کرد. اگر خود را فردی شاد و مهم می‌پندارید، بیشتر اوقات به فعالیت‌های با ارزش می‌پردازید. از سوی دیگر، اگر خود را فردی کم اهمیت می بینید، به فعالیت های کم اولویت می پردازید. به طور خلاصه، اینکه چگونه خود را می بینید بسیار مهم است.

جملات تاکیدی جملات مثبت و الهام‌بخشی هستند که برای بهبود تصویر خود به خود می‌گویید. از آنجایی که ما معمولاً آنچه را که در درازمدت به خود می‌گوییم باور می‌کنیم، جملات تاکیدی شما را قادر می‌سازد تا به سرعت پیشرفت کنید.

بهترین راه برای استفاده از جملات تاکیدی تکرار این جمله با صدای بلند در مقابل آینه است. به عنوان مثال، اگر ظاهر فیزیکی خود را دوست ندارید، می توانید به دنبال چیزی بگردید که وقتی در آینه به خود نگاه می کنید از آن لذت ببرید.

همچنین می‌توانید جمله «من خودم را دوست دارم» بارها و بارها در طول روز تکرار کنید. برخی از موفق ترین افراد این جمله را پنجاه تا صد بار در روز تکرار می کنند.

 

 

از جملات تاکیدی استفاده کنید + افزایش اعتماد به نفس

 

3. به تعویق انداختن را متوقف کنید تا برای افزایش اعتماد به نفس راحت باشید

هرچه انجام مهم ترین وظایف یا فعالیت ها را بیشتر به تعویق بیندازید، ترس ها و تردیدهای خود را بیشتر تغذیه می کنید. به تعویق انداختن فعالیت‌های مهم به مرور زمان شما را ضعیف می‌کند تا زمانی که خودتان را بازنده تصور کنید. در بیشتر موارد، ما فعالیت‌های با ارزش را به تعویق می‌اندازیم تا به فعالیت‌های کم‌ارزش بپردازیم.

به عنوان مثال، ما تماس با مشتریان جدید و انجام فروش را برای چت کردن با دوستان خود یا گرفتن وقت استراحت به تعویق می اندازیم. ما رزرو عضویت در باشگاه را به تعویق می اندازیم تا به خانه بشتابیم و برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود را تماشا کنیم. هر چه بیشتر تلاش کنیم کار درست را انجام دهیم، سخت تر می شود.

چگونه با این موضوع برخورد می کنید؟ باید به تعویق انداختن مثبت شروع کنید. چت کردن با دوستان خود را به تعویق بیندازید. تماشای آن برنامه تلویزیونی را به تعویق بیندازید. رفتن به وقفه های طولانی قهوه و ناهار را به تعویق بیندازید. به انجام کارها در محل عادت کنید. اکنون با مشتریان خود تماس بگیرید. عضویت باشگاه ورزشی خود را همین حالا رزرو کنید. اکنون به عشق زندگی خود نزدیک شوید. به یاد داشته باشید آنچه به تعویق می افتد گم می شود.

همچنین بخوانید:  چیکار کنیم که تو سال ۹۸ درآمد بیشتری داشته باشیم؟

هر چه در حال حاضر بیشتر به انجام کارهای مهم عادت کنید، دستیابی به اهدافتان آسان تر خواهد بود. به جای گفتن “من باید XYZ را انجام دهم”، شروع کنید به گفتن “من می توانم XYZ را انجام دهم”. آیا تفاوت را میبینید؟ در بیان اول، شما خود را مجبور به انجام کاری می کنید، در حالی که در بیانیه دوم، خود را در موقعیت قدرت قرار می دهید.

 

به تعویق انداختن را متوقف کنید + افزایش اعتماد به نفس

 

4. خود را بهبود بخشید

برای اینکه زندگی شما تغییر کند، باید تغییر کنید. برای تبدیل شدن به فردی با اعتماد به نفس باید روزانه روی خودت کار کنی. برای بهبود نتایج خود در هر زمینه ای اعم از کار، سلامت، امور مالی و یا در خانه، باید خود را بهبود بخشید.

دنیای بیرونی شما همیشه منعکس کننده دنیای درون شما خواهد بود. بنابراین، برای تغییر دنیای بیرونی خود، باید دنیای درون خود را تغییر دهید. و شما فقط با بهبود مرتب خود می توانید دنیای درون خود را تغییر دهید. چگونه خودتان را بهبود می دهید؟

افراد موفق هر روز حداقل سی دقیقه کتاب می خوانند. آنها به طور منظم در کنفرانس ها و سمینارها شرکت می کنند. آنها در حین رانندگی به کتاب های صوتی گوش می دهند. و بیشتر اوقات با افراد همفکر معاشرت می کنند.

خواندن برای ذهن مانند ورزش برای بدن است. به قول معروف، هر چه بیشتر یاد بگیرید، درآمد بیشتری خواهید داشت. وقتی همه چیز در اطراف شما بهبود می یابد اما شما موفق به بهبود نمی شوید، به همان جایی که شروع کرده اید باز می گردید. برای مثال، افرادی را دیده‌اید که در بخت‌آزمایی‌ها مقدار زیادی پول نقد می‌برند تا چند سال بعد همه آن‌ها را از دست بدهند.

برای تبدیل شدن به فردی با اعتماد به نفس، شاد و با نشاط، باید با خواندن کتاب هایی در مورد اعتماد به نفس، شرکت در سمینارها و معاشرت با افراد همفکر، شخصیت خود را بهبود بخشید. موفقیت یک تصادف نیست و همینطور شکست.

 

خود را بهبود بخشید + افزایش اعتماد به نفس

 

5. از قبل آماده باشید

بیشتر اوقات به دلیل عدم آمادگی احساس ناامنی می کنیم. و زمانی که شروع به شک کردن به خود می کنید، احتمال شکست خود را افزایش می دهید. اکثر مهم ترین فعالیت ها یا وظایف نیاز به آمادگی کافی دارند. به عنوان مثال، انجام یک سخنرانی یا رفتن به یک مصاحبه شغلی. هنگام انجام کار احساس اعتماد به نفس خواهید داشت و اطرافیان شما آنچه را که از شما بیرون می ریزد احساس خواهند کرد.

به یاد داشته باشید، آماده‌سازی به این معناست که ذهن خود را برای کار پیش رو تنظیم کنید. در دام کمال گرا بودن نیفتید. مهم نیست که چقدر خوب آماده یا انجام دهید، همیشه جایی برای پیشرفت وجود دارد. کمال گرایی به تعویق می انجامد. و به تعویق انداختن کار منجر به کاهش عزت نفس می شود.

 

از قبل آماده باشید + افزایش اعتماد به نفس

 

6.  یادداشت افکار و احساسات به طور منظم

وقایع نگاری همه چیز از جمله نوشتن افکار و احساسات بسیار مهم است. افراد با اعتماد به نفس چندین مجله دارند که به طور مرتب آنها را مرور می کنند تا ببینند چقدر پیشرفت کرده اند. شما هم باید یک ژورنال داشته باشید. نوشتن افکار و احساسات به شما کمک می کند تا خودتان را بهتر درک کنید. شما همچنین فرصتی برای کشف چرایی این احساس دارید که دارید.

به گفته روانشناسان، اکثر بیماران تنها با نوشتن روزانه افکار و احساسات خود، از استرس، اضطراب و ناامیدی بهبود می یابند. شما می توانید با یافتن زمانی برای ثبت افکار و احساسات خود به فردی با اعتماد به نفس و شاد تبدیل شوید.

همچنین بخوانید:  مثلث درآمدزایی از مهارت!

با انجام این کار، فرآیندهای فکری که باعث ایجاد احساسات منفی مانند خشم، حسادت، ترس و شک می شوند را حذف خواهید کرد. همچنین، مرور منظم ژورنال خود به شما کمک می کند تا ببینید چگونه پیشرفت کرده اید و این به شما انگیزه می دهد که ادامه دهید.

 

یادداشت افکار و احساسات به طور منظم + افزایش اعتماد به نفس

 

7. به افراد دیگر کمک کنید

کمک به دیگران به شما این امکان را می دهد که تمرکز خود را بر خود متوقف کنید و نسبت به آنچه دارید سپاسگزاری کنید. هنگامی که به دیگران گوش می دهید و به آنها کمک می کنید، به سرعت متوجه می شوید که وضعیت شما چقدر بهتر است. اکثر مردم شرایط بدتر از شما را پشت سر گذاشته اند. برخی از آنها بدون پدر و مادر بزرگ شدند. بقیه مهاجرانی بودند که با هیچ چیز شروع کردند.

همچنین از تغییر زندگی دیگران برای بهتر شدن احساس خوشحالی خواهید کرد. شما باید داوطلب شوید یا آنچه را که می دانید به دیگران آموزش دهید. وقتی به اشتراک می گذارید، سطح اعتماد به نفس شما به طور خودکار افزایش می یابد. به خودت از بالا نگاه نکن شما برای برخی افراد الگو هستید.

 

به افراد دیگر کمک کنید + افزایش اعتماد به نفس

 

8. از خود مراقبت کنید

هیچ کس بیشتر از خودش به شما اهمیت نمی دهد. این خودخواهی نیست بلکه یک قانون طبیعت است. شما همیشه می توانید این را با نگاه کردن به زمانی که صرف فکر کردن در مورد خود می کنید متوجه شوید. اکثر مردم 90 درصد از وقت خود را صرف فکر کردن در مورد خود می کنند و تنها 10 درصد را به فکر دیگران می گذرانند.

برای افزایش عزت نفس، باید مراقب خود باشید. به طور منظم ورزش کنید، غذاهای مغذی بخورید، به اندازه کافی بخوابید، اطراف خود را با افراد عالی احاطه کنید و برای استراحت کمی استراحت کنید. به یاد داشته باشید، سطح اعتماد به نفس شما بستگی به دید شما دارد. وقتی با خودتان خوب رفتار کنید، سطح اعتماد به نفس شما به طور خودکار بالا می رود.

 

از خود مراقبت کنید + افزایش اعتماد به نفس

 

9. نه گفتن را یاد بگیرید

به خود اجازه ندهید در سکوت رنج بکشید یا قربانی شوید. هیچکس نمی تواند زندگی شما را کنترل کند مگر اینکه این قدرت را به او بدهید. برای جلوگیری از قربانی شدن یا برده شدن فرد دیگری، نه گفتن را یاد بگیرید. آسان نیست اما در دراز مدت ارزشمند خواهد بود.

به یاد داشته باشید، هرچه کنترل بیشتری بر زندگی خود داشته باشید، اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت. وقتی شروع به نه گفتن می کنید، دیگران به شما و تصمیمات شما احترام می گذارند. شما این احترام را رعایت خواهید کرد و به نوبه خود احساس اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت.

 

نه گفتن را یاد بگیرید + افزایش اعتماد به نفس

 

10.  خودتان باشید

شما یک فرد منحصر به فرد و فوق العاده هستید. چرا سعی می کنید شبیه دیگران باشید؟ آمارها نشان می دهد که افراد با عزت نفس پایین دیگران را بهتر از خودشان می بینند. حقیقت این است که هیچ‌کس باهوش‌تر یا بهتر از شما نیست. آنها فقط کارها را متفاوت از شما انجام می دهند.

خودتان را همان طور که هستید بپذیرید و کارهایی را که سایر افراد با اعتماد به نفس انجام می دهند را شروع کنید. به قول معروف، موفقیت ردپایی از خود به جا می گذارد. با تغییر ذهنیت، اعتماد به نفس خود را افزایش خواهید داد.

 

خودتان باشید + افزایش اعتماد به نفس

 

سخن پایانی

هیچ کس با اعتماد به نفس متولد نمی شود. در بیشتر موارد، ما باید با تغییر فرآیندهای فکری و عادات خود به تدریج روی آن کار کنیم. اکنون زمان آن است که با ترس های خود روبرو شوید و کنترل زندگی خود را دوباره به دست بگیرید. اهداف مشخصی را با ضرب‌الاجل تعیین کنید، به طور مداوم خودتان را بهبود ببخشید، به دیگران کمک کنید، مرزهای مشخصی را تعیین کنید و مهم‌تر از همه، خودتان را همان‌طور که هستید با تمام نقاط قوت و محدودیت‌هایتان بپذیرید. با انجام این کار، نه تنها سطح اعتماد به نفس خود را افزایش می دهید، بلکه به 90 درصد از اهداف خود در زندگی نیز دست خواهید یافت.

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود