9 راهکار افزایش ثروت و درآمد در زندگی

روش های افزایش ثروت

ممکن است شما هم جزو آن دسته از افراد باشید که فکر می‌کنید هر روز سطح رفاهتان تنزل پیدا کرده است و به دنبال راه‌های افزایش ثروت هستید. با توجه به تحقیقات انجام شده، تنها یک درصد از جمعیت کل دنیا ثروتمند به حساب می‌آیند. یقیناً موفقیت افراد تنها به شانس و تصادف مرتبط نخواهد بود و همچنین کسب ثروت نیز اتفاقی و ناگهانی انجام نمی‌شود. اولین چیزی که در مواجه با افزایش ثروت و پولدار شدن به ذهن افراد می‌آید، داشتن یک شغل عالی با درآمد بالا است. اما باید بدانید که زندگی ثروتمندان نیز از ابتدا این‌چنین نبوده و آنها برای اینکه به این موقعیت برسند، صرفه‌جویی و پس‌انداز کرده‌اند. حتی برخی از آنها تحصیلات بالا و شغل‌هایی با درآمد بالا نیز نداشته‌اند.

اما عموماً این افراد به اصول افزایش ثروت باور دارند که موجب می‌شود تا به موفقیت دست پیدا کنند. همچنین در این راه انجام سرمایه‌گذاری هوشمندانه و درست نیز می‌تواند کمک کننده باشد. آن دسته از افراد که برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری درست را انتخاب می‌کنند، می‌توانند درآمد اولیه خودشان را نیز افزایش دهند و برای رسیدن به موفقیت‌های مالی خود بیشتر تلاش می‌کنند. اگر شما هم به دنبال اصولی برای افزایش ثروت هستید با ما در این مقاله همراه شوید تا به اصول و باورهایی که کمک می‌کند شما ثروت خود را افزایش دهید، برساند.

 

عوامل افزایش ثروت چیست؟

یکی از عوامل مهم در زمینه افزایش ثروت، افزایش ارزش دارایی است. یکی از راه‌های افزایش ثروت که بسیار کاربردی و تأثیرگذار نیز محسوب می‌شود، در وهله اول صرفه‌جویی کردن و سپس قرض نگرفتن است. در واقع کلید اصلی و حائز اهمیت ثروت‌اندوزی در صرفه‌جویی کردن خلاصه می‌شود. زیرا افراد می‌توانند با کم خرج کردن بستر مناسب برای انجام سرمایه‌گذاری فراهم کنند. به طور کلی، افراد ثروتمند با ولخرجی و نسنجیده خرج کردن رابطه خوبی ندارند. زیرا خرج کردن بیش از اندازه، سبب می‌شود مشکلات و مسائل مالی زیادی به وجود آید.

بی‌رویه و غیر اصولی خرج کردن، از مهم‌ترین عوامل از دست دادن ثروت و درآمد به شمار می‌آید. همچنین از دیگر عوامل افزایش ثروت ساده زیستی است. با نگاه به زندگی اغلب ثروتمندان می‌توان این نکته را دریافت که آنها علی‌رغم داشتن ثروت کلان، در خرج کردن بسیار حساب شده و اقتصادی عمل می‌کنند.

روش های افزایش ثروت

راهکارهای افزایش ثروت

اوضاع اقتصادی در این روزها چندان مناسب نیست و دغدغه همه ما داشتن درآمد مناسب و همیشگی است. شاید برخی تصور می‌کنند که در شرایط امروز، ورود به بازار سرمایه و پیدا کردن راه‌های افزایش ثروت، ریسک بالایی به همراه خواهد داشت. اما در نظر داشته باشید که بازار همیشه به افراد باهوشی که روش‌های هوشمندانه را برای کسب درآمد انتخاب می‌کنند، روی خوش نشان خواهد داد. در ادامه به برخی از راه‌های افزایش ثروت اشاره می‌شود:

۱.  درآمد خود را بالا ببرید

حتی اگر کار خود را تازه شروع کرده‌اید هم به یاد داشته باشید که اساسی‌ترین قدم از راه‌های افزایش ثروت، داشتن جریان‌های درآمدی متعدد است. از خود بپرسید که آیا با شغلی که الان دارید می‌توانید پس‌انداز کافی برای ۴۰ سال خود فراهم کنید؟ اگر پاسخ شما منفی است بهتر است به فکر راهی برای افزایش درآمد خود باشید.

دو نوع اصلی درآمد، فعال و غیرفعال وجود دارد. درآمد فعال از شغل معمولی شما به دست می‌آید، در حالی که درآمد غیرفعال از سرمایه‌گذاری‌های شما حاصل می‌شود. برای افزایش درآمدتان، شاید مجبور شوید تغییراتی در شغل خود ایجاد کنید و روش‌های مختلف را به کار گیرید. اگر می‌خواهید شغل خود را تغییر دهید، بهتر است به فکر کاری باشید که از انجام آن لذت می‌برید و در آن مهارت دارید. در این صورت امکاناتی به شما می‌دهد که عملکرد بهتری داشته باشید و روز به روز در کار خود پیشرفت کنید. سرمایه‌گذاری در آموزش و سایر اشکال آموزش می‌تواند شما را در کارتان به یک حرفه‌ای تبدیل کند. این کار از بهترین راه‌های افزایش ثروت به شمار می‌آید و به وسیله آن می‌توانید درآمدتان را بیشتر کنید. به این ترتیب شما امکان پس‌انداز و سرمایه‌گذاری را نیز به دست خواهید آورد.

همچنین بخوانید:  بهترین روش های کسب درآمد از اینترنت که به ذهنتان هم نمیرسد

۲.  پس‌انداز کنید

اغلب افراد پس از یافتن ثبات مالی ترجیح می‌دهند راحت‌تر زندگی ‌کنند و رفاه بیشتری داشته باشند. اما هنوز نمی‌توانند پول خود را به خوبی پس‌انداز ‌کنند. از کلیدهای اصلی در افزایش ثروت این است که به طور منظم، بخشی از درآمد کسب ‌شده خود را کنار بگذارید و خرج نکنید. به این ترتیب زمانی که به اندازه کافی پس‌انداز کرده باشید، می‌توانید شروع به سرمایه‌گذاری برای افزایش درآمد خود به صورت غیرفعال کنید. برای شروع پس‌انداز کردن پول خود می‌توانید هزینه‌های خود را هر ماه پیگیری کنید و سپس اقلام، خدمات و چیزهایی را که واقعاً به آن‌ها نیاز ندارید حذف کنید. باید طوری برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی کنید که در هر ماه بتوانید مقداری از آن را پس‌انداز کنید. اما طوری هم نباشد که هیچ تفریحی نداشته باشید و لذتی از زندگی خود نبرید. همیشه سعی کنید برای هزینه‌های ۶ ماه از زندگی خود پس‌انداز داشته باشید تا در مواقع ضروری از آن استفاده کنید. پس‌انداز می‌تواند به راحتی به کمک دوران بازنشستگی شما بیاید.

۳.  سرمایه‌گذاری‌های متعدد داشته باشید

زمانی که کار شما در مسیر درست قرار گرفته باشد و با افزایش درآمدتان پس‌انداز کرده باشید، می‌توانید شروع به سرمایه‌گذاری پول خود کنید. به این ترتیب می‌توانید وارد مرحله دیگری از راه‌های افزایش ثروت شوید. روش‌های مختلف و زیادی برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. اما باید فردی ریسک‌پذیر باشید تا راهی که برای شما درست است را انتخاب کنید. سعی کنید در این راه از مشاوران مالی برای سرمایه‌گذاری خود استفاده کنید.

۴.  در مورد مسائل مالی آموزش ببینید

قدم دیگری که برای یافتن راه‌های افزایش ثروت لازم دارید این است که برای آموزش مالی خود زمان بگذارید. شما باید با اصطلاحات ضروری مانند درآمد، هزینه، ارزش خالص، بازگشت سرمایه، درآمد غیرفعال و استقلال مالی و غیره نیز آشنا شوید.

به یاد داشته باشید که آموزش مالی مانند هر نوع آموزش دیگری باید یک فعالیت مستمر باشد تا به نتیجه مطلوب برسد. بنابراین هیچگاه یادگیری و آموزش را متوقف نکنید. همچنین طرز فکر ما نیز همیشه اولین چیزی است که باید آن را تغییر بدهیم تا بتوانیم به هر تحول بزرگ در زندگی خود نزدیک‌تر شویم.

در همین راستا بد نیست اشاره ای کنیم به این نکته ای که در سایت بیشتر از یک به آن اشاره شد

ذهن ما زمانی که برای مشکلات و شرایط مختلف آمادگی نداشته باشد، قطعا تصمیم‌های نامناسبی می‌گیرد. اما اگر از قبل آن را آماده کرده باشید، در بدترین شرایط هم تصمیماتی می‌گیرد که شما را از بحران خارج کند.

۵.  یک منبع درآمد منظم داشته باشید

دنبال کردن راه‌های افزایش ثروت، بدون یک منبع درآمد منظم، کار سختی خواهد بود. ثروت پایدار از خلق ارزش در بلندمدت به دست خواهد آمد. اگر ارزش ذاتی ایجاد نکنید و از کالا یا خدمات مورد نظر خودتان نتوانید درآمد کسب کنید، هرگز نمی‌توانید ثروت پایدار بسازید و این کار غیرممکن خواهد بود. حتی اگر شما یک کسب وکار کوچک دارید، همچنان بر ایجاد ارزش بلندمدت بیشتر آن متمرکز شوید تا آینده روشن‌تری پیش روی شما قرار گیرد.

بودجه بندی

۶.  بودجه‌بندی کنید

ایجاد یک بودجه و پایبندی به آن در راه افزایش ثروت بسیار اهمیت دارد. شما اکنون باید بودجه‌ای برای کنترل نحوه خرج کردن پول خود، ایجاد کنید که معمولاً به صورت ماهانه تنظیم می‌شود. بودجه یک برنامه مالی برای یک دوره تعریف می‌شود که شامل درآمد و هزینه‌های برآورد شده برای آن دوره خواهد بود. هر فرد باید یک بودجه ماهانه برای شناسایی درآمد مورد انتظار و مخارج تخمینی خود در نظر بگیرد.

زندگی بدون بودجه‌بندی مناسب مانند قایقرانی بدون قطب‌نما محسوب می‌شود که ممکن است در دریای اشتباهات مالی خود گم شود. شما با بودجه‌بندی علاوه بر این که می‌دانید چگونه پول خود را خرج کنید، می‌توانید راه‌های کاهش خرج اضافه را نیز به آن اضافه کنید. با این کار خرج ما کمتر می‌شود و پول بیشتری می‌توانید برای خود پس‌انداز کنید. در نتیجه امکان سرمایه‌گذاری نیز برای شما فراهم می‌شود و منجر به افزایش ثروت شما می‌گردد.

۷.  خود و اموالتان را بیمه کنید

بیمه

بیمه کافی داشته باشید اما بیش از حد بیمه نکنید. بیمه می‌تواند شما را از خسارات هنگفت در صورت بروز حوادث نامطلوب نجات دهد. مهم‌ترین بیمه‌ای که باید داشته باشید، بیمه درمانی است. بیمه عمر، بیمه برای ماشین، خانه و غیره نیز از انواع دیگری است که باید در بودجه خود برایشان هزینه در نظر بگیرید. درست است که شما باید برای اتفاقی که هنوز پیش نیامده است پول پرداخت کنید، اما در صورت بروز حادثه غیر قابل ‌پیش‌بینی، شما مقدار زیادی از پول خود را از دست خواهید داد. به همین منظور بیمه کردن خود و اموالتان می‌تواند از راه‌های افزایش ثروت به شمار آید.

همچنین بخوانید:  با درآمد کم چگونه پولدار شویم؟

۸.  مهارت‌های خود را بهبود دهید

برای افزایش درآمد تان یا باید هزینه‌های خود را کم کنید یا باید پول بیشتری از کارتان به دست آورید. عموم مردم راه اول را انتخاب می‌کنند و به طور کلی درآمد بیشتر توسط شغلشان را فراموش می‌کنند. اما به خاطر داشته باشید که شما می‌توانید با تقویت مهارت‌های خود درآمد خود را نیز افزایش دهید.

۹.  ایده‌های درآمد غیرفعالتان را گسترش دهید

علاوه بر افزایش درآمد از شغل خود، باید فرصت‌های مختلفی را برای کسب درآمد غیرفعالتان را نیز مورد بررسی قرار دهید. درآمد غیرفعال درآمدی را توصیف می‌کند که شما ایجاد خواهید کرد و بر خلاف شغل یا تجارت شما نیازی به حضور یا کار مداوم شما نخواهد داشت. درآمد غیرفعال برای کسانی که به دنبال راه‌های افزایش ثروت هستند بسیار اهمیت دارد.

اصول افزایش ثروت در زندگی

 

برخی اوقات این خودتان هستید که مانع خود برای پیشرفتان می‌شوید. گاهی باید طرز فکرتان را تغییر دهید تا از افکار منفی خارج شوید و به آنچه که می‌خواهید دست پیدا کنید. در واقع باید به این نکته پی ببرید که ثروتمند بودن همیشه به معنای داشتن مقدار زیادی پول یا وسایل گران‌قیمت نخواهد بود. بلکه به این معناست که هر روزتان را چطور می‌گذرانید. اصول افزایش ثروت در واقع بودن در یک وضعیت آگاهی و شکرگزاری است. به همین سبب گام‌هایی را در این زمینه مورد بررسی قرار می‌دهیم که به افزایش ثروت و فراوانی در زندگی و کسب‌ و کار شما کمک خواهد کرد.

۱.  بخشش داشته باشید

بخشش به معنای هدیه دادن است و در اینجا منظور این است که شما شخصیتی، دهنده و بخشنده داشته باشید. سعی کنید هر روز این سؤال را از خود بپرسید که امروز چطور می‌توانم در کارهایی مشارکت داشته باشم و بیشتر ببخشم؟ بخشش به معنای صرف‌نظر از خود است و تمرکز روی پشتیبانی و کمک به افرادی است که دور و بر شما حضور دارند. به یاد داشته باشید، هرکاری را که شما انجام می‌دهید، چند برابر آن به سمت خود شما بازمی‌گردد.

۲.  پاک‌سازی افکار منفی

با نگه داشتن افکار منفی و باورهای مخرب در وجودتان، نمی‌توانید یک زندگی سرشار از احتمالات و ممکن‌های مثبت به وجود بیاورید. به این معناست که شما باید ذهن خود را از افکار منفی پاک‌سازی کنید. پاک‌سازی افکار منفی را با شکایت کردن یا سرزنش کردن دیگران اشتباه نگیرید، پاک‌سازی به این معناست که یک زندگی روشن و همراه با عشق و علاقه داشته باشید. پاک‌سازی  به معنای گرفتن حالت تدافعی در برابر دیگران نخواهد بود.

۳.  متعهد و امانت‌دار باشید

متعهد و امانت دار

 

در واقع درستی و امانت یک مفهوم شناخته شده است. زمانی که فردی دارای اخلاق، اصول و قواعد مشخصی باشد و همه روی حرف‌ او حساب کنند، به این معناست که فرد آدمی درست و با امانت است. وقتی شما دارای این خصوصیات باشید، فرصت‌های بیشتری به روی شما باز خواهد شد و پتانسیل افزایش ثروت را در زندگی پیدا خواهید کرد.

۴.  قدرت تجسمتان را بالا ببرید

تجسم کردن امری قدرتمند به شمار می‌آید. قبل از انجام هر کاری، بهتر است با احساسی قوی سعی کنید آن را تجسم کنید. خواهید دید کاری که تجسم کردید و آن را یکبار در ذهنتان انجام دادید، به نحو احسن انجام می‌شود و معمولاً نیز چنین اتفاقی می‌افتد. مهم‌ترین نکته در تجسم این است که شما روی چیزهایی که می‌خواهید تمرکز می‌کنید و نه چیزهایی که نمی‌خواهید. برای بهبود این کار می‌توانید یک تابلو درست کنید و تصاویر مربوط به علایق و اهدافتان را در آن بچسبانید تا بهتر بتوانید آنچه که می‌خواهید را تجسم کنید.

همچنین بخوانید:  ۱۰ روش برای کسب درآمد نوجوانان

۵.  به لایق بودن خود تأکید داشته باشید

باز کردن همه قابلیت‌ها و امکانات در زندگی و کسب‌ و کار شما، نیاز به تصدیق و تأکید شما دارد. به همه کارهایی که در زندگی شما چالش به حساب می‌آیند فکر کنید، ایده تصدیق برای قدرت بخشیدن به خودتان است تا بتوانید به سخت‌ترین و پرچالش‌ترین اهدافتان دست پیدا کنید. همچنین مرتب به خودتان یادآوری و تأکید کنید که لایق ثروت و فراوانی هستید.

۶.  آنچه می‌خواهید را اعلام کنید

کاری که می‌خواهید انجام دهید را برای خود اعلام کنید. اگر بتوانید رؤیای آنچه در سر می‌پرورانید را به زبان بیاورید، می‌توانید آن را به انجام برسانید و محقق سازید. برای این کار می‌توانید از یک یا دو هدفی که در سر دارید استفاده کنید و آن را بنویسید. آن را به دیوار بزنید تا همیشه به یاد داشته باشید که به کجا می‌خواهید برسید.

۷.  پافشاری کنید

زمانی که اهداف خود را به درستی برای خود روشن و اعلام کردید، باید کار مداوم و مستمر در هر لحظه از زندگی خود انجام دهید تا به آن چه که می‌خواهید برسید. در این مرحله باید برای رسیدن به هدفتان پافشاری کنید و تمام تلاش خود را برای رسیدن به آن به کار گیرید. برای افزایش ثروت، باید دست به کار شوید، زیرا صرفاً فکر کردن، شما را به جایی نمی‌رساند.

۸.  رها کردن را یاد بگیرید

البته باید در نظر داشته باشید که رها کردن به معنای تسلیم شدن نیست. بلکه به این معناست که وسواس خود را درباره نتیجه کار کنار بگذارید. می‌توانید خودتان را در کار غوطه‌ور کنید و همه فکرتان این باشد که پیشرفت داشته باشید. حتی برخی اوقات ممکن است نیاز باشد شما تغییراتی در اهدافتان صورت دهید تا فرصت‌های بزرگ‌تر برایتان باز شود. می‌توانید با این دو پرسش تکلیف کارتان را مشخص کنید که چه کاری جواب می‌دهد؟ و چه کاری جواب نمی‌دهد؟ زمانی که کاری جواب می‌دهد و پتانسیل افزایش ثروت را دارد، به شما نشان می‌دهد که راه درست را رفته‌اید. به آن بچسبید تا مهارت لازم را در آن کار به دست آورید و استاد شوید.

۹.  مسئولیت‌پذیر باشید

شما منبع همه اتفاقاتی هستید که در زندگی‌تان رخ می‌دهد. باید این آگاهی در شما شکل گیرد که همه چیز به خودتان بستگی خواهد داشت و مسئولیت هر اتفاقی که بیفتد بر عهده شماست. در هر اتفاقی یک درس نهفته است. فقط باید این شجاعت را داشته باشید که از خودتان بپرسید، درس آن چیست؟

۱۰.  محیط مناسب خود را پیدا کنید

این مورد یک موضوع بسیار مهم محسوب می‌شود. محیط کار و زندگی شما بسیار اهمیت دارد. چه تیم کاری شما باشد و چه دوستان شما، بسیار مهم است که خودتان را با افرادی احاطه کنید که در سطح شما یا بالاتر از شما باشند. این موضوع به معانی قطع روابط با افراد منفی، با روشی عاقلانه خواهد بود. زیرا یک ایده خوب نیاز به محیط مناسب برای رشد دارد. افراد نیز برای رشد کردن نیاز به محیطی دارند که شرایط رشدشان فراهم باشد.

 

سخن پایانی

اگر شما نیز در فکر اصول افزایش ثروت هستید و دوست دارید راه‌های مختلف برای رسیدن به ثروت را یاد بگیرید با ما همراه شوید زیرا در این مقاله به بررسی بهترین راه افزایش ثروت می‌پردازیم. بهتر است بتوانید روش‌های ذکر شده را به کار گیرید و آنها را در زندگی به کار بندید. به خاطر داشته باشید که ثروتمند شدن بر پایه شانس و اقبال نخواهد بود و شما باید تا جایی که می‌توانید تلاش کنید تا به موفقیت برسید. در این راه باید مدیریت مالی داشته باشید و راه‌های افزایش ثروت را یاد بگیرید. امید است که این مطلب برای شما مفید واقع شود.

 

سوالات رایج

عوامل افزایش ثروت چیست؟

یکی از عوامل مهم در زمینه افزایش ثروت، افزایش ارزش دارایی است.

بهترین راهکارهای افزایش ثروت کدام است؟

راه های درآمدی خود را افزایش دهید، پس انداز کنید، سرمایه‌گذاری‌های متعدد داشته باشید، در مورد مسائل مالی آموزش ببینید، یک منبع درآمد منظم داشته باشید، بودجه‌بندی کنید، خود و اموالتان را بیمه کنید

حالا که تااینجای مقاله را مطالعه کردید پیشنهاد میکنیم صوت و ویدئوی زیر را که به نوعی تکمیل کننده پست هستند نیز مشاهده و گوش کنید تا اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

دوره های دکتر کاویانی

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

2 پاسخ

  1. سپاس از جناب دکتر کاویانی ، من بیشتر دوره های شما رو نگاه می کنم خیلی نکات خوبی میگید و من دارم برنامه ریزی میکنم که یک پیج بالا بیارم و توش محصول بفروشم

  2. واقعا اینکه میگن توی سرمایه گذاری نباید تمام تخم مرغ ها رو توی کی سبد گذاشت یکی از درست ترین گذاره هاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود