زمان مناسب برای شروع کسب و کار ثانویه 

اگر به راه اندازی کسب و کار ثانویه خود علاقه‌مند بوده و فرصت خوبی برای ریسک کردن دوباره و راه اندازی یک کسب و کار شخصی دارید در این مقاله از خودساخته با ما همراه باشید تا ببینیم چگونه می توان زمان شروع یک کسب و کار ثانویه را حدس زد. فرض کنید صاحب کسب و کاری هستید که به خوبی درآمد دارد. همه چیز تحت کنترل شماست، حتی وقت آزاد و پس انداز. آیا زمان آن فرا رسیده که در کنار کسب و کار فعلی خود یک کسب و کار جدید راه اندازی کنید؟ بستگی دارد. اگر شرایط زیر را دارید بی درنگ اقدام کنید.

شرایط شروع کسب و کار ثانویه

در زیر مواردی ذکر شده که با داشتن آنها می توانید برای شروع کار دوم خود اقدام کنید:

1.     مواجه شدن با فرصت مناسب

مردم زمانی یک کسب و کار ثانویه را شروع می کنند که به نظر می رسد فرصت خوبی برای استفاده از آن دارند. زمانی که با درصد متوسطی از ریسک بالقوه و بازده بالای سرمایه همراه باشد، فرصت خوبی است. فقط مراقب باشید در دام دیگران نیفتید. بسیاری از صاحبان مشاغل موفق فرصت های موفقیت را از دست می دهند. اگر فرصت پیش روی شما خوب به نظر می رسد، بهتر است به جای تکیه بر حرف های دیگران از فرصت استفاده کنید.

2.     نیاز به تغییر در زندگی و شغل خود دارید

اگر چندین سال است که در کار فعلی خود فعالیت می کنید، به احتمال زیاد از آن خسته شده اید. شاید یک کسب و کار کوچک را به یک کسب و کار کامل و یکپارچه تبدیل کرده اید و حالا دیگر حوصله ادامه آن را ندارید و از یکنواختی آن خسته شده اید. کارآفرینان همیشه به دنبال انجام کارهای جدید و به چالش کشیدن خود هستند. به همین دلیل است که ممکن است از کسب و کار فعلی خود خسته شده باشید. البته این به این معنی نیست که شما شغل خود را دوست ندارید، بلکه فقط به این معناست که شما آماده هستید بال و پر خود را در جای دیگری باز کنید و موفقیت بزرگ بعدی را خلق کنید.

3.     شما می خواهید کارهای بیشتری با کسب و کار نوپای خود انجام دهید

بسیاری از افراد یک کسب و کار کاملا متفاوت را برای یک کسب و کار ثانویه راه اندازی نمی کنند، بلکه مدل فعلی خود را متنوع می کنند. آنها بخشی از کسب و کار فعلی خود را در نظر می گیرند و آن را توسعه و بهبود می بخشند تا جریان درآمد بهتری ایجاد کنند. اگر در کسب و کار خود فرصت انجام این کار را دارید، پس شروع کنید، زیرا بسیار ساده تر از شروع یک تجارت دوم از صفر است.

همچنین بخوانید:  چگونگی کسب موفقیت با استفاده بهینه از زمان

نمونه ای از این نوع کسب و کار، برگزاری کلاس هایی برای افرادی است که از محصولات شما استفاده می کنند. شما می توانید تجهیزات ورزشی را بفروشید و کلاس های ورزشی را برای گسترش تجارت خود ارائه دهید. مردم می توانند محصولاتی را که از شما خریده اند بیاورند یا برخی از آنها را از شما اجاره کنند یا اصلا به عنوان بخشی از کلاس به آنها بدهند. پولی که از برگزاری کلاس‌ها، اجاره تجهیزات یا حتی فروش محصولات بیشتر به دانش‌آموزانتان به دست می‌آورید بسیار عالی خواهد بود و منجر به گسترش کسب‌وکار شما می‌شود.

اگر خلاق باشید، می توانید ببینید که چگونه کسب و کار فعلی شما می تواند با ارائه خدمات اضافی یا توسعه بخش های جدید، درآمد بیشتری برای شما ایجاد کند. در این صورت شما ریسک خواهید کرد. هنگام راه‌اندازی یک کسب‌وکار، ریسک‌های زیادی وجود دارد. شما باید در ابتدای راه اندازی کسب و کار خود به این موضوع پی برده باشید. همین روند برای کسب و کار دوم شما نیز در پیش است.از آنجایی که ریسک همیشه وجود دارد، کارآفرینان باید شجاعت و قدرت مقابله با آن را داشته باشند. هنگامی که احساس می کنید برای خطر آماده هستید، به احتمال زیاد در یک مسیر جدید هیجان انگیز و چالش برانگیز قدم خواهید گذاشت.

4.     شما توسط خانواده خود حمایت می شوید

راه اندازی یک کسب و کار دست دوم می تواند به خانواده شما آسیب برساند. وقتی یک کسب و کار جدید راه اندازی می کنید، برای مدت طولانی درگیر خواهید بود، به این معنی که همیشه در دسترس خانواده خود نیستید. خانواده شما باید برای مقابله با غیبت شما آماده باشند. آنها باید شما را درک کنند و از شما حمایت کنند. وقتی متوجه شدید که می توانید یک کسب و کار ثانویه راه اندازی کنید، خانواده شما 100٪ از شما حمایت خواهند کرد.

5.     چشم انداز مناسبی دارید

تنها راهی که یک صاحب کسب و کار می تواند موفق شود، داشتن چشم اندازی برای آینده است. این چشم انداز چیزی است که اگر کسب و کار جدید به درستی مدیریت شود، تغییر خواهد کرد. اگر هیچ چشم اندازی برای آینده کسب و کاری که شروع کرده اید نداشته باشید و جهت گیری خود را ندانید، مدیریت یک کسب و کار جدید بسیار دشوار خواهد بود. خودتان فکر کنید و آینده کسب و کاری را که می خواهید شروع کنید تصور کنید. اگر چشم‌انداز ندارید، هنوز برای شروع یک تجارت ثانویه آماده نیستید. این چشم انداز باید به گونه ای باشد که بتوانید جزئیات یک طرح تجاری خوب را با آن بنویسید. سپس برای حرکت آماده خواهید شد.

6.     تیم خوبی در کنار شماست

همه ما ارزش یک تیم خوب را درک می کنیم. تیمی که اهداف آن در راستای اهداف تجاری باشد و افراد مشتاق ایفای نقش در آن باشند، دارایی بسیار ارزشمندی است که حل مشکلات را در مشکلات بزرگ آسان می کند. ممکن است در ابتدای راه‌اندازی کسب‌وکارتان تیمی نداشته باشید، اما برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار ثانویه، به یک تیم قوی نیاز دارید که از ابتدا همراه شما باشد.

همچنین بخوانید:  در کنار کار ثابت پول بیشتری دربیارید!

زمانی که برای اولین بار پروژه کارآفرینی خود را شروع کردید، احتمالاً در ابتدا آن را به تنهایی شروع کرده اید، در آن زمان سرمایه یا دانشی نداشتید که بدانید چگونه یک تیم می تواند رشد کند و به سرمایه منجر شود. شما نبودید. اما اکنون شما این مزایا را دارید. شما مقداری سرمایه دارید و می دانید که مجبور نیستید همه کارها را خودتان انجام دهید. احتمالاً در حال حاضر افرادی دارید که می توانند به شما در انجام کارها کمک کنند. به این ترتیب می توان متوجه شد که زمان شروع یک تجارت ثانویه فرا رسیده است.

7.     داشتن زمان و سرمایه مناسب

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، همه چیز مربوط به زمان و سرمایه نیست، اما با این وجود این دو عامل تا حد زیادی ضروری هستند. اگر بسیاری از عناصر دیگر ذکر شده در بالا را دارید، در موقعیت خوبی برای سرمایه گذاری در مورد جدید هستید. اینجاست که نقش سرمایه مادی و زمانی مشخص می شود.

مدیریت زمان

8.     ابتدا فکر و سپس اقدام می کنید

یک کارآفرین موفق کسی است که ابتدا به انجام کارها خوب فکر می کند و سپس اقدام می کند. پس در مورد آنچه گفته می شود خوب فکر کنید و سپس تصمیم بگیرید که به سمت راه اندازی یک تجارت ثانویه بروید. اگر اکنون آماده نیستید، ممکن است بتوانید در آینده نزدیک آماده شوید. اگر از قبل علاقه ای به راه اندازی کسب و کار جدید و ایجاد شرایط چالش برانگیز ندارید فقط زمان مناسب برای شروع را بدانید، پس قبل از هر اقدامی خوب فکر کنید.

فکر کنثد و سپس تصمیم بگیرید

ایده های مناسب برای کسب و کارهای ثانویه

در زیر چند ایده مناسب راه اندازی یک کسب و کار دوم معرفی شده است:

بازسازی خانه

یک مطالعه نشان می دهد که 90 درصد از سالمندان مایلند تا زمانی که ممکن است در محل سکونت فعلی خود بمانند. با این حال، ماندن در خانه در دوران بازنشستگی اغلب به معنای ایجاد تغییرات قابل توجهی در ملک فعلی است. در کنار تغییر فرم درها برای قرار دادن ویلچرها و سایر وسایل حرکتی، خانواده ها ممکن است ترجیح دهند میله های دوش خاص و توالت فرنگی نصب کنند و حتی کف سنگی لغزنده را برای کفپوش های وینیل کف اتاق که کشش بیشتری دارند، انتخاب کنند. اگر تخصص پیمانکاری یا ساخت و ساز دارید، ممکن است بتوانید یک کسب و کار برای بازسازی خانه برای سالمندان راه اندازی کنید.

 

بازسازی خانه

برنامه ریزی مالی

برنامه ریزی برای بازنشستگی استرس زا است و با ترک دنیای کار مشکل از بین نمی رود. افراد مسن هنوز باید تصمیمات مهمی در مورد هزینه های زندگی، مراقبت های بهداشتی، هزینه های اوقات فراغت و سرمایه گذاری خود بگیرند. اگر می خواهید به سالمندان در جامعه خود کمک کنید، به ارائه خدمات برنامه ریزی مالی و آموزشی فکر کنید تا اطمینان حاصل کنید که آنها تصمیمات هوشمندانه ای در مورد پول خود می گیرند.

همچنین بخوانید:  عجیب ترین صحنه ورزش ایران

 

برنامه ریزی مالی

خدمات مراقبتی

سالمندان اغلب در بسیاری از جنبه های زندگی به کمک نیاز دارند. اگر حوصله، مهارت و تمایل به رسیدگی به اسناد دولتی را دارید، کسب‌وکاری که خدمات پزشکی یا غیرپزشکی در خانه را به سالمندان ارائه می‌کند، یکی از مواردی است که می‌توانید در نظر بگیرید.

 

مراقبت های پوستی

خدمات نظافت

بسته به سلامت و تحرک، سالمندان ممکن است به کمک بیشتری برای نظم بخشیدن به خانه های خود نیاز داشته باشند. در کنار کارهای منظم مانند جاروبرقی، تمیز کردن، شستن ظروف و گردگیری، افراد مسن ممکن است برای کارهای چالش برانگیزتر مانند تمیز کردن بالکن ها به کمک نیاز داشته باشند. در حالی که شروع یک کسب و کار خدمات نظافتی به مقداری بودجه اولیه برای راه اندازی نیاز دارد (احتمالاً نیاز به خرید لوازم و اوراق قرضه ایمن و بیمه خواهید داشت) افراد در این زمینه به طور کلی اگر در کاری که انجام می دهند خوب باشند، می توانند روی شغل ثابت حساب کنند. هنگامی که شخصی از یک شرکت خدمات نظافت راضی باشد احتمال اینکه به شرکت یا خدمات دیگری برود بسیار کم است.

شغل نظافت خانگی

حمل و نقل

با درک این موضوع که سالمندان هنوز باید به مطب پزشکان، خواربارفروشی‌ها و سایر مقاصد بروند، تعداد فزاینده‌ای از کارآفرینان در حال راه‌اندازی مشاغل حمل و نقل هستند که به مشتریان مسن‌تر پاسخ می‌دهند. اگر خودروی قابل اعتماد و سابقه رانندگی ایمن دارید، شرکتی را در نظر بگیرید که خدمات حمل و نقل شخصی یا پزشکی را ارائه می دهد. در حالی که حمل و نقل شخصی شامل سفر به مراکز خرید و رویدادهای اجتماعی است، خدمات حمل و نقل پزشکی غیر اورژانسی، سالمندان را به وقت پزشک، فیزیوتراپی و دیالیز می برد. توجه داشته باشید که رانندگان حمل و نقل پزشکی به ابزار و آموزش خاصی نیاز دارند. همچنین ممکن است برای انجام این کار به گواهینامه رانندگی خاص و بیمه مسئولیت نیاز داشته باشید.

حمل و نقل

پشتیبانی فنی

فناوری در طول 65 سال گذشته به طرز چشمگیری تغییر کرده است. بنابراین، جای تعجب نیست که برخی از سالمندان امروزی فاقد دانش و تخصص برای اجرای نوآوری‌های فناوری مدرن مانند آیفون و تلویزیون هستند. اگر به دنبال راهی عالی برای استفاده از دانش خود در زمینه فناوری هستید، یک شرکت پشتیبانی فنی با هدف کمک به سالمندان راه اندازی کنید. به افراد مسن قدرت دهید تا با خانواده و دوستان خود در سایر نقاط جهان در ارتباط باشند و سرگرمی‌های آنلاین را دنبال کنند.

 

پشتیبانی فنی انلاین

خدمات زیبایی در منزل

همه می خواهند بهترین ظاهر را داشته باشند و سالمندان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اگر استعدادی در انجام آرایش مو، آرایش یا ناخن دارید، به فکر راه اندازی یک شرکت باشید که خدمات زیبایی را در خانه مشتری به وی ارائه می دهد. حتی شستن مو و حالت دادن ساده آن می تواند برای افراد مسن که با آرتریت و سایر بیماری های پزشکی دست و پنجه نرم می‌کنند، مفید باشد. علاوه بر درمان‌های سنتی، می‌توانید سایر خدمات مرتبط با سلامتی مانند درمان صورت و ماساژ درمانی را نیز ارائه دهید. در کنار کسب درآمد، از دانستن اینکه به سالمندان کمک می کنید بهترین زندگی خود را داشته باشند، احساس رضایت خواهید کرد.

 

کار زیبایی در خانه

سخن پایانی

شروع یک مسیر شغلی جدید می تواند هم هیجان انگیز و هم وحشتناک باشد، به خصوص اگر مسیر شغلی انتخابی شما کارآفرین بودن و اداره یک کسب و کار خانگی البته به عنوان یک کسب و کار ثانویه باشد. زیرا زمانی که یک کسب و کار ثانویه را شروع می کنید وقت شما کمتر از کسی است که این شغل کار اول وی است. لذا برای برنامه ریزی دقت کافی را به خرج داده و عجله نکنید.

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود