سوالی که باعث شد میلیونر شوم!

میلیونر

سوالی که باعث شد میلیونر شوم!

هر روز اینباکس ایمیل من پر از ایمیل‌های افرادی است که از من می‌پرسند چکار کردم تا میلیونر شدم. جواب من همیشه آنها را غافلگیر می‌کند. من به آنها می‌گویم درآمد یک میلیون دلار در یک سال و درآمد ده هزار دلار در هر سال به یک میزان تلاش نیاز دارد.

تفاوت این دو،‌ در میزان تلاشی که برای آنها صرف می‌کنید نیست،‌ بلکه این تفاوت ناشی از این است که شما در مورد تلاش‌های خود چه فکر می‌کنید.

من قبل از اینکه فرمول سری کسب ثروت را یاد بگیرم ده‌ها شغل داشتم. یادم می‌آید یک بار در یک کارخانه‌ی خودروسازی کار می‌کردم و از اینکه مجبور بودم هر روز ساعت ۳ صبح بیدار شوم و کیلومترها راه پیاده بروم تا به آنجا برسم احساس خوبی نداشتم، این کار به نوعی نوکری و تحقیرآمیز بود. کار من در آنجا ساعت ۹ صبح تمام می‌شد و سپس خسته به مدرسه می‌رفتم و به سختی می‌توانستم درس را یاد بگیرم. این نوع زندگی خیلی برایم منفور و خسته‌کننده شده بود و می‌دانستم که حتما راه بهتری هم برای پول درآوردن وجود دارد. ولی چطور؟

دیگر از احساس بی‌ارزش بودن و بدبختی خسته شده بودم. بعد از سال‌ها تغییر شغل در نهایت این سوال را یاد گرفتم و زندگی‌ام دگرگون شد:

“چطور می‌توانم در زمان کمتر، ارزش بیشتری را به افراد بیشتری ارائه کنم؟”

با این سوال،‌ در واقع این را از خودتان می‌پرسید که چطور می‌توانم با سریع‌ترین روش ممکن، فرد بهتری برای افراد بیشتری باشم؟

میلیونر

اجازه دهید این سوال را به سه بخش تقسیم کنیم:

همچنین بخوانید:  راز موفقیت در سال 98

۱ . چطور می‌توانم ارزش بیشتری ارائه دهم؟‌

با این سوال در واقع از خودتان می‌پرسید چطور می‌توانم خدمات بیشتری به مردم ارائه دهم؟ در اینجا هدف این است که بر کیفیت خدماتی که به دیگران ارائه می‌کنید تمرکز نمایید.

من در ابتدا علاقه‌ای به ارائه‌ی خدمات به دیگران نداشتم. ولی در نهایت با پرسیدن این سوال متوجه شدم که فقط در صورتی می‌توانم برنده شوم که خدماتی را که خودم دوست دارم به مردم ارائه دهم. به زودی تصمیم گرفتم حتی‌الامکان بهترین کیفیت خدمات را به مردم ارائه دهم و بدین ترتیب با این کار ارزش من در بازار افزایش یافت. شما فقط با غنی کردن دیگران می‌توانید ثروتمند شوید.

۲ . چطور می‌توانم به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنم؟‌

تحقیقات نشان داده‌اند که هر شخص به طور متوسط در طول روز با ۲۷ نفر به طور مستقیم یا غیرمستقیم در ارتباط است. شما همیشهمی‌توانید تعداد افرادی را که با آنها ارتباط دارید افزایش دهید، بدین منظور می‌توانید تعداد افرادی که با کار شما مرتبط هستند و تعداد دفعاتی که آن افراد گذرشان به کار شما می‌افتد را گسترش دهید.

راز ثروتمند شدن من این است که سعی کردم این دو کار را به طور همزمان انجام دهم تا ارزش‌افزوده‌ی گسترد‌ه‌تری ایجاد کنم. با استفاده از تکنولوژی هم می‌توانید خدمات خود را به سایر کشورها ارائه کنید و به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید. چیزی که در اینجا مهم است این است که تا جایی که می‌توانید ارتباط‌های بیشتری برقرار کنید.

شاید نتوانید همه‌ی این ارتباط‌ها را مدیریت کرده و توسعه دهید، ولی اگر هر روز مثلا با ۱۰۰۰ نفر ارتباط داشته باشید، قطعا نسبت به کسی که هر روز با ۱۰ نفر ارتباط دارد نتیجه‌ی بهتری کسب خواهید کرد.

همچنین بخوانید:  چرا خیلی ها به درآمد بالا نمیرسند ؟

۳ . چطور این کار را در زمان کمتری انجام دهم؟

زمان، ارزشمندترین دارایی ماست و همه‌ی ما می‌خواهیم زمان بیشتری داشته باشیم. این سوال،‌ کارایی شما را افزایش داده و به شما کمک خواهد کرد بهره‌وری خود را نیز افزایش دهید. شما علاوه بر اینکه باید بهترین کیفیت خدمات را ارائه کنید، باید این کار را به سریع‌ترین روش ممکن نیز انجام دهید. الان وقت آن رسیده که سرعت کار خود را افزایش داده و در زمان‌های معین، دستاوردهای بیشتری تولید کنید.

اگر بتوانید تعداد افراد مرتبط با کار خود را افزایش دهید درآمدتان دو برابر خواهد شد. سعی کنید راه‌هایی پیدا کنید تا ارزش خود را در سریع‌ترین زمان ممکن به افراد بیشتری ارائه کنید، در این صورت خیلی بیشتر از آنچه که فکرش را می‌کردید ثروتمند خواهید شد.

بنابراین، این سوال را می‌توان اینطور نوشت:

چطور کیفیت و کمیت کارم را با سریع‌ترین روش ممکن افزایش دهم؟

این سوال را روی یک برگه کاغذ نوشته و به مدت یک ماه هر روز با خودتان تکرار کنید. در این صورت نتایج چشمگیر آن را در زندگی خود خواهید دید.

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود