ویژگی های یک بازاریاب موفق

ویژگی های یک بازاریاب موفق

هر حرفه و شغلی می طلبد تا با ویژگی ها و شرایط خاص آن آشنا باشیم. البته اگر هدف، موفقیت باشد. از شغل هایی که باید از زیر و بم آن مطلع بود تا به موفقیت های آنچنانی رسید، چگونه بازاریابی کردن است. فوت و فون هایی که این شغل پردرآمد دارد می توان کلید پولدار شدن باشد. اگر یک بازاریاب سطح متوسط هستید و می خواهید حرفه ای شوید بد نیست به نکاتی که در ادامه به آن اشاره می کنیم توجه ویژه تری داشته باشید. نکات زیر، برخی از مهم ترین ویژگی های بازاریاب موفق هستند.

۱) یک بازاریاب باید بداند برای چه کسی وقت صرف می کند.

در ابتدا شما باید بدانید فرد یا افراد درستی را برای تبلیغ انتخاب کرده اید یا نه؟ و سپس به ارائه محصول خود بپردازید. فرض کنید بازاریابی قصد فروش خودکار برند شخصی و مخصوص به خودش را دارد و وارد اداره ای می شود، سر صحبت باز می شود و شروع می کند به ارائه توضیحات در خصوص محصولش. به کسی امان صحبت نمی دهد تا اینکه بعد از چندین ساعت متوجه خودکاری که دست یکی از کارمندها قرار دارد می شود، مشاهده می کند که از خودکار معرفی شده توسط خودش استفاده می کند و بدین گونه بود که تمام صحبت هایش بی فایده از آب درآمد. بازاریاب حتی به خود زحمت نداده بود که تحقیق کند که آیا جای درستی برای تبلیغ می رود یا خیر.

۲) بازایاب باید تحمل نه شنیدن را داشته باشد.

در واقع تیتری که برای این قسمت انتخاب کرده ایم همان صبوری هم می تواند باشد. قطعا یک بازاریاب برای تبلیغ اجناسش با آدم های مختلفی در ارتباط است و ممکن است به طور مثال در یک روز با ۱۰۰۰ نفر برخورد کند که در همان ابتدای امر نصف این افراد حتی نخواهند صحبت های بازاریاب را بشنوند. اگر بازاریاب به قول معروف نازک نارنجی باشد در بدو ورودش با سر زمین خواهد خورد. حتی ممکن است از آن ۵۰۰ نفر باقیمانده هم زیر ۱۰۰ نفر وقت ملاقات برای ارائه توضیحات محصول به بازاریاب بدهند و درنهایت ممکن است ۱ نفر محصول را بخرد. پس لازمه بازاریاب بودن صبر و نه شنیدن است.

ویژگی های یک بازاریاب موفق
ویژگی های یک بازاریاب موفق

۳) یک بازاریاب خوب همیشه در حالت آماده به کار است.

گاها پیش می آید که بعضی بازاریاب ها فقط در زمانی که می خواهند مشتری جذب کنند، آماده ارائه توضیحات محصولات‌شان هستند. اما این غلط است. یک بازاریاب موفق حتی اگر در صف شیر هم باشد کارت ویزیت خود را بهمراه دارد. گوشش را تیز می کند و تا میفهمد فردی نیازی دارد که می تواند رفع کرد تورش را پهن می کند. استفاده از فرصت ها یکی از راه های موفقیت در امر بازاریابی‌است درست مثل استفاده از فرصت ها در فوتبال.

همچنین بخوانید:  بازاریابی ویدئویی چیست؟

۴) عاشق کارت باش!

عشق به انجام کار نه تنها برای بازاریابان بلکه باید در همه زمینه های شغلی باشد. هیچوقت از سر ناچاری شغلی را انتخاب نکنید آن هم شغل بازاریابی که بسیار سخت است. کسانی که به زور وارد این عرصه میشوند نه تنها وقت خود را هدر می دهند بلکه سرمایه ای که داشته اند را نیز به باد خواهند داد.عاشق خودت باش و کارت باش!

 

۵) مشتری مداری از وظایف اصلی یک بازاریاب است.

حتما همه ما با فروشندگانی برخورد کرده ایم که نه تنها بی حوصله و بد اخلاق هستند، بلکه اگر مشکلی در جنس‌شان باشد هم به هیچ عنوان نمی پذیرند. اما یک فروشنده و یا بازاریاب حرفه ای در چنین مسائلی با روی خوش به مشتری پاسخ می دهد و اگر شده تا ۱۰ بار جنس را عوض کند؛ این کار را با کمال میل انجام می دهد. این کار سبب می شود نه تنها خود ِ مشتری برای سالیان سال حفظ شود بلکه می تواند زمینه ساز معرفی اش به دیگر مشتریان شود.

 

Customer Orientation

۶.توجه به جزئیات از مهم ترین ویژگی های یک بازاریاب موفق است

با توجه به این ویژگی، بازاریابان موفق باید به جزئیات کوچک و مهم توجه کنند و برای تبلیغ برند، به نکاتی که به نظر بعضی از افراد مهم نیستند، توجه کنند. برای مثال، در تبلیغات تلویزیونی، یک جزئیات کوچک مانند تغییر یک کلمه در متن تبلیغاتی می‌تواند تأثیر زیادی در جذب مخاطبان داشته باشد. به علاوه، با توجه به جزئیات، بازاریابان می‌توانند به بهترین شکل ممکن برند را بازنمایی کنند و از اشتباهات بزرگی که برای برند ممکن است رخ دهد، جلوگیری کنند.

۷.شنونده خوب بودن از رموز موفقیت در بازاریابی است

با این ویژگی، بازاریابان موفق باید به نظرات و نیازهای مشتریان خود گوش کنند و سپس با توجه به آن، تصمیمات خود را بگیرند. هنگامی که بازاریابان به مشتریان خود گوش می‌دهند، می‌توانند نیازهای آن‌ها را به بهترین شکل ممکن درک کنند و سپس با استفاده از استراتژی‌های بازاریابی مناسب، به نیازهای آن‌ها پاسخ دهند. این ویژگی به بازاریابان کمک می‌کند تا به بهترین شکل ممکن با مخاطبان و مشتریان خود ارتباط برقرار کنند و از روابط خود با آن‌ها برای تبلیغ برند استفاده کنند.ویدیو زیر بهت یاد میده که پطوری افزایش فروش با بازاریابی ۵ بعدی داشته باشی با این تکنیک فروشت رو چند برابر کن.

 

۸.یک بازاریاب موفق برنامه‌ریزی را به خوبی می داند

با این ویژگی، بازاریابان موفق باید توانایی برنامه‌ریزی و مدیریت زمان خود را داشته باشند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن به کسب درآمد از تبلیغات و بازاریابی پرداخته و به اهداف خود دست یابند. با این ویژگی، بازاریابان می‌توانند برنامه‌های خود را برای مدت طولانی‌تری پیش بینی کنند و سپس با توجه به اولویت‌های خود، به ترتیب اقدام کنند. همچنین، با توانایی مدیریت زمان، می‌توانند به بهترین شکل ممکن از زمان خود استفاده کرده و به اهداف خود دست یابند.

همچنین بخوانید:  خرده فروشی آنلاین

 

planning

 

۹.توانایی تازه‌نگری مکمل دیگر نقاط قوت یک بازاریاب موفق است

با این ویژگی، بازاریابان باید توانایی تازه‌نگری و به‌روز بودن با رویکردها و روش‌های جدید باشند و از روش‌های قدیمی و منسوخ خود دوری کنند. به علاوه، آن‌ها باید بتوانند با تغییرات بازار و نیازهای مشتریان سازگار شوند و بهبود و به‌روزرسانی رویکردها و استراتژی‌های خود را در نظر بگیرند. با توانایی تازه‌نگری، بازاریابان می‌توانند به بهترین شکل ممکن از فرصت‌های جدید استفاده کنند و به روز بودن بازاریابی و تبلیغات خود را از دست ندهند. به علاوه، با تازه‌نگری، می‌توانند ایده‌های جدیدی برای تبلیغات و بازاریابی پیدا کرده و با ابتکار و خلاقیت، برند خود را به بهتری البته، با توجه به اینکه در صورت توضیحات بیشتر در مورد هر کدام از ویژگی‌های بازاریاب موفق، پاسخ به پرسش‌های دیگر شما ممکن است به تأخیر بیفتد، اما سعی می‌کنم تا حد امکان به توضیحات شما پاسخ دهم:

۱۰.خلاق بودن

خلاقیت به معنی ارائه راه‌حل‌های جدید و نوآورانه برای مسائل بازاریابی است. با توجه به رقابت شدید در بازار، برای به دست آوردن مزیت بازار رقابتی، بازاریابان باید توانایی ارائه راه‌حل‌های جدید و خلاقانه را داشته باشند. آنها باید توانایی تفکر خلاق و ابتکار در حل مسائل باشند و بتوانند راه‌حل‌هایی ارائه دهند که به رضایت مشتریان و افزایش فروش کمک کنند. این در حالی است که هیچ راهنمایی خاصی برای این کار وجود ندارد و خلاقیت و نوآوری در کارآفرینی همیشه نیاز به اندیشه و تفکر خلاقانه دارد.

 

Being creative

۱۱.توانایی کار گروهی

همکاری به معنی توانایی کار در تیم و هماهنگی با همکاران دیگر در سازمان است. بازاریاب موفق باید بتواند با سایر اعضای تیم بازاریابی و دیگر بخش‌های سازمان همکاری کند تا اهداف مشترکی را دست‌یابی کنند. این شامل توانایی گوش دادن به نظرات و پیشنهادات همکاران دیگر، به اشتراک گذاشتن اطلاعات و تجربیات، تعامل با بخش‌های دیگر سازمان برای بهینه سازی فرآیندهای بازاریابی و ارائه نتایج مثبت به تمامی اعضای سازمان می‌شود.

۱۲.تعهد به قول و قرار و برنامه ریزی

پایبندی به موعد و برنامه به معنی اجرای برنامه‌های بازاریابی در زمان مناسب و با کیفیت است. بازاریاب موفق باید توانایی مدیریت زمان خود را داشته باشد و بتواند برنامه‌های بازاریابی خود را در زمان مناسب و با کیفیت اجرا کند. این شامل توانایی برنامه‌ریزی، مدیریت و تنظیم زمان، تعیین اولویت‌ها و برنامه‌های اصلاحی در صورت نیاز است.

 

Commitment to promises

 

۱۳.تعهد به بهبود مداوم

تعهد به بهبود مداوم به معنی تمایل به بهبود روش‌های بازاریابی و ارتقا به صورت ادامه‌دار است. بازاریاب موفق باید همیشه به دنبال بهبود روش‌های بازاریابی خود باشد و به دنبال تغییرات بازار باشد. این شامل ارزیابی روش‌های بازاریابی فعلی، شناسایی نقاط ضعف و نقاط قوت، استفاده از تجربیات گذشته و بهبودهای لازم در فرآیندهای بازاریابی است. همچنین بازاریاب باید به دنبال روش‌های جدید و بهبود یافته برای بازاریابی و فروش باشد و به دنبال تغییرات بازار باشد. تعهد به بهبود مداوم موجب می‌شود که بازاریاب همیشه به دنبال بهبود کیفیت خدمات و محصولات خود باشد و توانایی رقابت با سایر رقبا را داشته باشد.ن شکل ممکن تبلیغ کنند.چطور با تحلیل رقبا درآمد خود را دو برابر کنیم؟ صوت زیر شما را در این باره راهنمایی میکند.

همچنین بخوانید:  جملات اشتباه در فروش
  1. تحلیل بازار

 تحلیل بازار به معنی بررسی و تجزیه و تحلیل بازار و رقبا، مشتریان و فرصت‌های بازار است. بازاریاب موفق باید توانایی تحلیل بازار را داشته باشد تا بتواند به دنبال فرصت‌های جدید در بازار بگردد و برنامه‌های بازاریابی خود را به‌طور مؤثری طراحی کند. تحلیل بازاریابی شامل تحلیل محصول، تحلیل رقبا، تحلیل مشتریان، تحلیل فرصت‌ها و تهدیدهای بازار و تحلیل محیطی است که به کمک آن بازاریابان می‌توانند بهترین استراتژی را برای بازاریابی محصولات خود انتخاب کنند. این تحلیل‌ها می‌توانند به صورت کمکی برای تعیین راهبردهای بازاریابی، توسعه محصولات، تعیین هدف گذاری در فروش و بازارهدف و تعیین نقاط قوت و ضعف سازمان استفاده شوند.

 

Market analysis

سخن پایانی

در کل، بازاریابان برای موفقیت در حوزه تبلیغات و بازاریابی نیاز به توانایی‌ها و ویژگی‌های مختلفی دارند که در این مقاله به بررسی برخی از این ویژگی‌ها پرداختیم. از جمله ویژگی‌های مهمی که بازاریابان باید داشته باشند، توجه به جزئیات، شنونده خوب، توانایی برنامه‌ریزی و توانایی تازه‌نگری هستند. این ویژگی‌ها به بازاریابان کمک می‌کنند تا به بهترین شکل ممکن برند خود را تبلیغ کنند و به اهداف خود دست یابند. به علاوه، بازاریابان باید با تغییرات بازار و نیازهای مشتریان سازگار شوند و استراتژی‌های خود را به‌روزرسانی کنند. با توجه به این نکات، بازاریابان می‌توانند در حوزه تبلیغات و بازاریابی موفق عمل کنند و به بهترین شکل ممکن برند خود را بازنمایی کنند.

سوالات متداول

  1. چه ویژگی‌هایی باعث شکست بازاریابان می‌شود؟

از ویژگی‌هایی که باعث شکست بازاریابان می‌شود، می‌توان به عدم توجه به نیازهای مشتریان، عدم توانایی در انتخاب روش‌های مناسب تبلیغاتی و عدم توانایی در تعیین هدف و استراتژی مناسب اشاره کرد.

  1. چرا توجه به نیازهای مشتریان برای بازاریابان مهم است؟

توجه به نیازهای مشتریان به بازاریابان کمک می‌کند تا به بهترین شکل ممکن به نیازهای آن‌ها پاسخ دهند و از ارتباط موثر با آن‌ها برای جذب مشتریان جدید استفاده کنند. همچنین، با توجه به نیازهای مشتریان، می‌توانند رویکردها و استراتژی‌های خود را بهبود بخشید و به بهترین شکل ممکن برند خود را تبلیغ کنند.

حالا که تااینجای مقاله را مطالعه کردید پیشنهاد میکنیم صوت و ویدئوی زیر را که به نوعی تکمیل کننده پست هستند نیز مشاهده و گوش کنید تا اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

دوره های دکتر کاویانی

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود