چرا پولدار نمیشوید؟

چرا پولدار نمیشوید؟

چرا پولدار نمیشوید؟چرا پولدار نمیشوید؟

بسیاری از مردم دربارۀ پولدار شدن صحبت می کنند, اما فقط درصد کمی از مردم هستند که واقعا پولدار می شوند. پس چه چیزی است که مانع پولدار شدن مردم می شود؟

کمبود دانش و اطلاعات که نیست. باید از اینترنت و کتابخانه ها متشکر باشید, برای اینکه خروارها مطلب برای کسب ثروت آنجا وجود دارد. فارغ از اینکه به تجارت, املاک و مستغلات, یا بازار سهام علاقه داشته باشید, خروارها کتاب و مقاله از کارشناسان متخصص وجود دارد که به شما کمک می نماید تا در مسیر صحیح قدم بردارید.

بزرگترین دلیلی که اکثر افراد هرگز پولدار نمی شوند

هیچ اهمیتی ندارد که از چه روشی برای کسب درآمد بهره بگیرید, یک فاکتور اساسی وجود دارد که شکست و یا پیروزی تان را تضمین خواهد نمود…

کنترل مالی شما

و این باز می گردد به توانایی تان در کمتر خرج نمودن, اما اگر متفاوت عمل کنید دارایی تان افزایش می یابد.

چگونه اکثر مردم امور مالی شان را “کنترل” می نمایند

من دوستی دارم که برنامه ریز مالی است, و به این نکته پی برده است که بیشتر مردم از مشکلات مالی رنج می برند. هیچ اهمیتی ندارد که درآمد سالیانه شان ۳۰,۰۰۰ دلار باشد یا ۵۰۰,۰۰۰ دلار, آنها سبک زندگی کردنشان را با درآمدشان توسعه می دهند (و یا حتی از آن عبور می نمایند).

همچنین بخوانید:  شاگرد در کسب و کار

او داستان زنی را تعریف کرد که ماهیانه ۱۰,۰۰۰ دلار درآمد داشت اما ۳۰,۰۰۰ دلار هزینه می نمود.” بله آن خانم نه تنها تمام درآمدش را صرف می کرد بلکه از حساب پس اندازش نیز خرج می نمود.

و این واقعیت زندگی بسیاری از ماست… تمام هر آنچه را که بدست می آوریم هزینه می کنیم. حالا این پرسش مطرح می شود که آیا این مبلغ را برای چیزهایی که واقعا نیاز داریم هزینه می نماییم یا خیر.

چگونه ثروت ایجاد نمائیم

یک اصل کلی در امور مالی شخصی وجود دارد که اغلب نادیده گرفته می شود بنام اول به خودتان بدهید. ۱۰% از هر درآمدی که بدستتان می رسد را اول از همه پس انداز نمائید. این پول به حسابی می رود که شما تحت هیچ شرایطی به آن دست نخواهید زد, شما راحت زندگی تان را بکنید و پولتان در آن حساب برایتان توسط اشخاص دیگر کار می کند.

حالا قبل از اینکه پشت رایانه تان سر من فریاد بکشید که, “من نمی توانم ۱۰% از پولم را پس انداز نمایم,” به حرف بد من گوش کنید. به سالها قبل برگردید که اگر اینکار را انجام می دادید و درآمدتان را مدیریت می نمودید. حالا, درآمد شما روی هم جمع می شد, اما حالا چه همۀ آن ۱۰% ها را خرج کردید.

عادت پس انداز کردن را در خود تقویت نمائید

اصل اول بخودتان بدهید تنها یک عادت سادۀ جدید است و وقتی آنرا شروع نمائید به امری کاملا عادی تبدیل می شود. واقعا متعجب می شوید که ۱۰۰% از درآمدتان را بدون اینکه فشاری بروی زندگی تان باشد از دست نداده اید. و همچنین از سرعت رشد پس اندازتان و تاثیر مثبتی که بروی زندگی تان خواهد داشت شگفت زده خواهید شد.

همچنین بخوانید:  آشنایی با مفهوم بهره وری سمی و راه های درمان آن

عادت به پس انداز نمودن است که اهمیت دارد. اگر فکر می کنید که ۱۰% زیاد است خوب از ۱% شروع کنید و کم کم این مقدار را افزایش بدهید. من افرادی را می شناسم که فقط با چند دلار در هفته این کار را شروع کردند, وقتی این عادت در آنها شکل گرفت به آنها اجازه داد تا پس اندازشان را رفته رفته بیشتر نمایند.

چگونه در پیشرفت تان کار شکنی می کنید

بدترین کاری که می توانید انجام بدهید این است که به پول کمی که الان پس انداز نمودید نظر داشت داشته باشید. اگر نتوانید جلوی وسوسۀ خرج کردن این پول را بگیرید, در آینده که این مبلغ زیاد شد چکار می کنید. همه چیز مربوط به عادت پس انداز نمودن است پول خودش می آید.

همانطور که این مبلغ رشد می کند, باید این مبلغ را در حساب مخصوص تان نگهداری نموده و دست نزنید. این مبلغ به هیچ وجه نباید صرف خرید و یا هر صورت حساب اضطراری دیگر شود. حتی اگر شدیدا نیاز به مسافرت داشتید, نباید به این مبلغ دست بزنید (از حساب دیگری برای اینکار استفاده نمائید).

هر تصمیمی که بگیرید در هر صورت حق با شماست

می توانید تصمیم بگیرید که ثروتمند باشید و یا اینکه مثل اکثر مردم از مشکلات مالی تان رنج ببرید. صلاح کار خویش را خود می دانید, هر تصمیمی که گرفتید نتایج آنرا در آینده خواهید دید.

بهرحال, اگر می خواهید ثروتمند باشید, نیاز دارید که این حساب را از همین الان داشته باشید. این ساده ترین راه برای ثروتمند شدن در زندگی تان است.

همچنین بخوانید:  پاسخ به یک سوال در مورد کمک مالی به همسر

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود