۵ نکته ضروری برای طراحی وبسایت حرفه ای در کسب و کار اینترنتی

یکی از قدم های اساسی در شروع یک کسب و کار اینترنتی داشتن یک وبسایت معتبر با طراحی بی نقص است. تصور کنید کسب و کارهایی که در دنیای واقعی موجود هستند دارای یک دفتر کاری و تعدادی کارمند و سایر موارد هستند. حال تصور کنید شما می خواهید به جای دفتر کار خود یک وبسایت داشته باشید! پس باید به همان اندازه که یک کارآفرین به مکان و موقعیت دفتر کاری خود اهمیت می دهد شما نیز به وبسایت خود اهمیت دهید. شما باید طراحی وبسایت حرفه ای در کسب و کار اینترنتی را در صدر کار خود قرار دهید.

طراحی وبسایت

امروز می خواهیم ۵ نکته ی بسیار مهم را برای طراحی وبسایت حرفه ای در کسب و کار اینترنتی را بررسی کنیم. چه شما خود قادر به انجام این کار باشید و چه قرار باشد طراحی را به شرکت یا فرد دیگری بدهید لازم است اطلاعات خوبی داشته باشید.

اولین هدف مهمی که یک طراح باید به آن توجه کند کارایی وبسایتی است که میخواهد طراحی کند. اما متاسفانه مسائل دیگری که حتی ممکن است در حاشیه نیز باشند باعث می شود که هدف اصلی فراموش شود. و در واقع هدف اصلی به صورت نامحسوسی از چرخه ی تصمیم گیری طراحی وبسایت حرفه ای در کسب و کار اینترنتی خارج می شود. حال برای اینکه این اتفاق نیفتد چه کنیم؟!

۱- اطمینان از سازگاری طرح وبسایت

یکی از مهم ترین مسائلی که باید مدنظر یک طراح باشد سازگاری طرحی است که برای وبسایت میزند. اما متاسفانه همین کلید مهم ممکن است نادیده گرفته شود. اول از همه رنگ بندی ها و انتخاب آن در طراحی وبسایت حرفه ای در کسب و کارر اینترنتی حائز اهمیت است و سپس باید به مبحث تایپوگرافی پرداخت. اینکه فونت و اندازه آن در قسمت های مختلف به چه صورت باشد. تمامی این قسمت ها باید دارای استاندارد طراحی باشند در غیر اینصورت ناسازگار میشوند.

همچنین بخوانید:  چرا تا کنون ایده ای برای استارت کسب و کار شخصی نداشتم؟

۲- اهمیت دادن به نگاه کاربران

مسئله مهم دیگر این است که کاربران تا چه اندازه از وبسایت ها لذت می برند. یا به عبارتی امروزه نگاه کاربران به سمت چه نوع طرح هایی است. اینکه کاربران شما به چه میزان از وبسایت شما خوششان بیاید و طرفدار آن شوند را باید در نظر داشته باشید! مسلما استفاده از یک طراحی قدیمی دیگر مورد پسند نیست! برای اینکار می توانید وبسایت های دیگر را مشاهده کنید ببینید از چه سبک هایی استفاده می کنند. همچنین بر روی ناوبری ها و فهرست ها تمرکز خوبی داشته باشید تا طراحی وبسایت حرفه ای در کسب و کارر اینترنتی ایجاد کنید.

۳- توجه به موتورهای جستجو

همیشه در هر مرحله ای به بهینه سازی توجه کنید! حتی در هنگام طراحی وبسایت و وارد کردن محتوای مورد نیاز برای بخش های مختلف طراحی. شما باید دقت کنید از چه متونی استفاده می کنید و آنها را با چه فونتی وارد میکنید. بله! بهینه سازی وبسایت از همان ابتدای کار آغاز می شود.

۴- توجه به اندازه تصاویر

در طراحی وبسایت حرفه ای در کسب و کار اینترنتی موردی که اهمیت دارد تصاویر هستند. اینکه شما از چه اندازه و کیفیتی برای تصاویر خود استفاده می کنید را باید در نظر بگیرید! اگر هر تصویر، ویدئو و… به دستتان رسید را در وبسایت خود بگذارید جلوی سرعت آن را خواهید گرفت. و دیگر وبسایت شما استاندارد نیست و دچار مشکلات زیادی می شود. پس در مورد انتخاب تصاویر نیز بهینه عمل کنید. در عین انتخاب بهترین تصاویر با کیفیت حجم کم را نیز در نظر بگیرید.

همچنین بخوانید:  درس‌هایی از موفقیت ایلان ماسک برای کارآفرینان جوان

۵- بررسی وبسایت در دستگاه های هوشمند و مرورگرها

زمانی که طراحی وبسایت شما به اتمام رسید حتما آن را در تمامی مرورگرها تست کنید تا مشکلی نداشته باشد و در تمامی آنها کاملا بی نقص نمایش داده شود. همچنین واکنش گرایی آن را فراموش نکنید. امروزه کاربران موبایل و تبلت بسیار زیاد شده اند و وبسایت ها را نیز از طریق آنها مشاهده می کنند. پس این مورد را نیز در طراحی وبسایت حرفه ای در کسب و کارر اینترنتی حتما چک کنید.

به ظاهر ۵ نکته ای بود که شاید بارها به آن برخورد کردیم ولی یا به آن توجه نکردیم یا فکر نمیکردیم تا این اندازه می تواند در طراحی وبسایت حرفه ای در کسب و کارر اینترنتی حائز اهمیت باشد. ولی مطمئن باشید همین ۵ آیتم می تواند تمامی موارد را برای یک وبسایت حرفه ای فراهم کند.

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود