10 توصیه برای رسیدن به هدف هر آنچه که در زندگی می‌خواهید

رسیدن به هدف

۱۰ توصیه برای رسیدن به هر آنچه که در زندگی می‌خواهید

 

با احساس «گیرافتادن در زندگی» بیگانه نیستم.

در طول ۲۰ سال فعالیت ورزشی‌ام و دوباره زمانی که در المپیک ۲۰۰۸ رقابت کردم زیرنظر بهترین مربیان کره‌ی زمین آموزش دیده‌ام. با این وجود وقتی که می‌خواستم شرکت خودم را تاسیس کنم تا تجربیاتم را درباره‌ی روانشناسی انگیزشی و آموزش به دیگران انتقال دهم، کار به آن سادگی که فکر می‌کردم، نبود.

رسیدن به هدف
رسیدن به هدف

شروع کسب‌وکار جدید آسان نیست. مجبورید از حقوق ماهیانه مطمئن خودتان دست بکشید و به داخل شرایطی ناشناخته و پیش‌بینی نشدنی بروید. چیزهایی بسیاری مانع جهش ما می‌شود: مانند ترس و ناامنی. اما برای رسیدن به اهداف یک چیز از بقیه مهم‌تر است: انگیزه.

 

وقتی به زندگی ورزشکاری‌ام در گذشته نگاه می‌کنم، متوجه تفاوتش با اکنون می‎شوم. یادم می‌آید چه عواملی(یا کسانی) مرا به جلو هدایت می‌کردند حتی اگر خودم نمی‌خواستم. چیزی که در زندگی ورزشکاری‌ام با اکنون تفاوت داشت این بود که روزهایم را سازمان‌دهی می‌کردم و مربیانی داشتم که به آنها گزارش می‌دادم. سازمان‌دهی تمرکزم را حفظ می‌کرد و مربی مرا به جلو می‌راند و به چالش می‌کشید.

خوشبختانه این مرحله را گذراندم و شرکت آنبوترینینگ را تأسیس کردم – مرکز مربی‌گری آنلاین که به مردم در رسیدن به اهداف کمک می‌کند. بنابراین، شما می‌توانید ده توصیه از بهترین‌ توصیه‌هایم را اینجا بخوانید.

۱- اصل را روی تعهد بگذارید، نه انگیزه

تا چه اندازه نسبت به ایده‌هایتان متعهد هستید؟ چقدر برایتان مهم است و برای رسیدن به اهداف حاضرید چه بهایی را بپردازید؟ اگر خودتان را کاملاً متعهد نشان دهید، انگیزه هم به دنبال آن می‌آید.

 

۲- دانش را بجویید نه نتیجه.

اگر به لذت کشف، بهبودی، کنکاش و آزمودن توجه کنید، انگیزه‌ی شما برانگیخته می‌شود. اگر تنها به نتیجه توجه کنید، انگیزه‌تان به مانند هوا می‌شود، در شرایط طوفانی چیزی از آن باقی نمی‌ماند. بنابراین، کلید موفقیت آن است که روی مسیر تمرکز کنید نه مقصد. فکر کنید که در طول این مسیر چه چیزهایی یاد می‌گیرید و چه چیزی را می‌توانید بهبود بخشید.

 

۳- مسیر را برای خودتان جذاب کنید

چه بازی شگفت‌انگیزی! زمانی که شما همه چیز را جدی می‌گیرید، این فرصت بزرگ با حمل بار سنگین عاطفی همراه می‌شود و شما قضاوت درست را در مورد خود و شرایط از دست می‌دهید و دوباره گیر می‌کنید. این شما را از رسیدن به اهداف بازمی‌دارد.

 

۴- از شر افکار مزاحم خلاص شوید

افکار بر روی احساسات اثر می‌گذارد و احساسات نحوه‌ی نگرش شما را نسبت به کار تعیین می‌کند. شما افکار زیادی در سر دارید و همیشه توانایی انتخاب دارید که روی کدام یک تمرکز کنید. افکاری که شما را به لحاظ عاطفی گیر می‌اندازد(ترس‌ها و تردیدها) و یا آنهایی که شما را به جلو می‎راند ( داشتن شوق، آزمودن، امتحان کردن فعالیت‌های جدید، خارج شدن از نقطه‌ی امن).

 

۵- از تخیل‌تان استفاده کنید

قدم بعدی پس از دور ریختن افکار منفی، استفاده از تخیل است. زمانی که اتفاقات به خوبی پیش می‌رود، شما سرشار از انرژی مثبت هستید و وقتی که سختی‌ها را از سرمی‌گذرانید، لازم است انرژی بیشتری داشته باشید. بنابراین، شرایط‌تان را نام‌گذاری کنید. اگر کلمات «از کارم متنفرم» ورد زبان‌تان باشد، حدس بزنید باعث برانگیختن چه احساساتی می‌شود؟ این مسئله با تخیل در ارتباط است. همیشه می‌توانید حتی در بدترین رئیس دنیا یا کسل‌کننده‌ترین کار چیزی برای یادگیری پیدا کنید. یک تمرین ویژه برایتان دارم. تنها برای سه روز تلاش کنید مثبت‌ترین چیزها را ببینید و بگویید. سپس ببینید تا چه اندازه در رسیدن به اهداف مصمم می‌شوید.

 

۶- از خوب بودن برای خودتان دست بکشید.

انگیزه به معنای عمل است و عمل به نتیجه ختم می‌شود. گاهی اعمال‌تان نتایجی را که می‌خواهید به بار نمی‌آورد. بنابراین، ترجیح می‌دهید به خودتان سخت نگیرید و در موقعیت‌های دشوار قرار نگیرید. زمانی که دچار ایست می‌شوید یا ناامیدی به شما غلبه می‌کند، انتظار زمان‌بندی ایده‌آل یا بخت طلایی را می‌کشید. از این شرایط بیرون بیایید، خودتان را به چالش بکشید، کاری را انجام دهید که می‌خواهید حتی اگر از انجام آن هراس دارید.

 

۷- حواس‌پرتی را کنار بزنید

چیزهای بی‌معنی و حواس‌پرتی همیشه در سر راه شماست. خصوصاً آن چیزهای ساده و معمولی که معمولا به جای پروژه‌های سخت و هیجان انگیز انجام می‌دهید. یاد بگیرید که روی مهم‌ترین چیزها تمرکز کنید. فهرستی از کارهای وقت‌تلف‌کن تهیه کنید و خودتان را متعهد کنید که دیگر انجامشان نمی‌دهید.

 

۸- متکی به دیگران نباشید

نباید انتظار داشته باشید دیگران کاری برای شما انجام دهند، حتی شریک، دوست یا رئیس‌تان. آنها همگی سرشان به کار خودشان گرم است. کسی نه شادتان می‌کند و نه شما را در رسیدن به اهداف‌ می‌رساند.

 

۹- برنامه‌ریزی

از سه قدم بعدی‌تان آگاه باشید. نیازی به دانستن بیشتر نیست. کارهایی را که قرار است انجام دهید و زمان آن را روی تقویم هفتگی‌تان علامت بزنید و یادداشت کنید. چه وقت، چه چیز و چگونه در برنامه‌ریزی مهم است. با چیزهای جدیدی که یاد می‌گیرید بررسی کنید که هرروز را چطور سپری می‌کنید و در چیزهایی که می‌توانستید بهتر انجام دهید، تجدیدنظر کنید.

 

۱۰- به خستگی مفرط دچار نشوید

زمانی که پر از انگیزه هستید، به راحتی خودتان را خسته می‌کنید. به خودتان نگاه کنید تا نشانه‌های خستگی را تشخیص دهید و سپس مدتی استراحت کنید. زمانی که در تقویم هفتگی‌تان برنامه‌ی رهاسازی ذهن و تفریح قرار می‌دهید، جسم و ذهن‌تان آرام می‌شود. کارهای متنوعی را انجام دهید. جای کارهای خلاقانه و منطقی، کارهای فیزیکی و بدون حرکت و کار فردی را با کار تیمی را عوض کنید. مکان انجام کارها را تغییر دهید. تمرین مدیتیشن را تمرین کنید یا فقط نفس عمیق بکشید. چشمان‌تان را ببندید و پنج دقیقه تنها روی یک چیز تمرکز کنید.

 

شما بی‌انگیزه هستید نه به خاطر اینکه تنبلید یا هدفی ندارید. حتی بزرگ‌ترین سوپراستارها، پولدارترین تجار یا موفق‌ترین ورزشکارها هم گاهی شکست می‌خورند. کنجکاوی درباره‌ی چیزهایی که آنها را در انجام کارهایشان بهتر یا سریع‌تر می‌کند، مسئله‌ای است که آنها را با انگیزه می‌کند. بنابراین فراتر از همه چیزها، کنجکاو باشید و این شما را در رسیدن به اهداف یاری می‌کند و موفقیت می‌رساند.

 

 

مقالات خواندنی: 

۷ راهکار عالی برای کسب درآمد آنلاین

بهترین روش کسب درآمد غیر فعال 

افزایش درآمد به روش ایرانی‌ها

پنج روش خلاقانه برای کسب درآمد در اینستاگرام

 

برترین‌های رادیو موفقیت:

چطور در طی دو سال به یک میلیارد درآمد برسیم؟

مثلث درآمدزایی از مهارت‌ها

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دریافت لینک دانلود
استت سون - آمارگیر سایت و اپلیکیشن
بهترین آموزش های پولدار شدن را در ایمیل خود دریافت کنید
مطالب و پیشنهادات آموزشی ما را دریافت کنید، ما ایمیل اسپم ارسال نمیکنیم
"ایمیل شما نزد ما کاملا محفوظ است"
کمتر از 5 ثانیه رایگان دانلود کنید
"ایمیل شما نزد ما کاملا محفوظ است"