جدیدترین لیست ثروتمندان جهان در سال 2022

معرفی ثروتمندترین افراد جهان در سال 2022

 در این مقاله سعی کردیم ثروتمندترین افراد جهان در سال 2022 را به شما معرفی کنیم و در مورد زندگی و میزان درامد آن‌ها هم به طور مختصر بحث کنیم. این افراد همگی توانسته‌اند با اتکا بر دانش و مهارت‌های خود به کسب ثروت‌های میلیاردی بپردازند و کسب و کارهای پررونقی برای خودشان دست و پا کنند. شما هم می‌توانید با مطالعه زندگی این افراد و بررسی رفتار آن‌ها از آن‌ها به عنوان انسان‌های موفق در امر تجارت الگوبرداری کنید.

در این مطلب پولدارترین افراد جهان را که دارای مهارت‌های مختلف هستند از کشورهای مختلف گردآوری کردیم تا شما با این افراد و فعالیت آن‌‌ها بیشتر آشنا شوید. اگر شما هم دوست دارید ثروتمندان زمان خود را بشناسید با مقاله دیگری از خودساخته همراه شوید. 

در این مطلب می‌خوانید

معرفی 27 نفر از افراد ثروتمند جهان در سال ۲۰۲۲ 

افراد ثروتمند یا اصطلاحا میلیاردر در دنیا بسیار زیاد است. ما سعی کردیم ۳۰ ثروتمند معروف دنیا را به شما معرفی کنیم. این افراد به عنوان میلیاردرهای جهان شناخته می‌شوند. اگر فکر می‌کنید که این افراد از طریق تقلب یا شانس در معامله پولدار شده‌اند اشتباه می‌کنید. این‌ها افرادی هستند که از طریق تفکر و ارائه یک خدمت خوب توانسته‌اند به ثروت برسند. بیشتر این افراد در حوزه فناوری اطلاعات و تکنولوژی مشغول به فعالیت هستند و از این رو می‌توان به نبوغ این افراد نیز احترام گذاشت. 

اطلاعات ذکر شده درباره میزان ثروت این افراد طبق آماری که در ۱ مارس ۲۰۲۱ ارائه شده است خدمتتان بیان شده است. طبق این آمار برای اینکه افراد در لیست 27 نفر ثروتمند دنیا قرار بگیرند باید میزان ارزش خالص سرمایه‌شان حداقل 22.5 میلیارد دلار شود. در ادامه با این افراد آشا می‌شویم.

27) ما هوآتنگ ، ثروتمند چینی 

ما هوآتنگ (Ma Huateng) یک سرمایه‌دار چینی است که در سال ۱۹۷۱ شهر چائویانگ در استان گوانگدونگ متولد شده است. ایشان در دانشگاه شنژن در چین تحصیل کرده است و در حال حاضر به سمت رئیس هیات مدیره تنسنت مشغول به کار است. پدر او که چنشو نام دارد مدیر بندر شهر شنژن است و از کودکی در کنار پدرش کار می‌کرد. کسب تجربه از طریق کار یکی از دلایل موفقیت او محسوب می‌شود. 

ما هوآتنگ دارای مدرک لیسانس در رشته کامپیوتر است و بعد از فارغ‌التحصیلی در دانشگاه در شرکت مخابراتی چاینا موشن تلکام دولوپمنت که در زمینه محصولات و خدمات مخابراتی فعالیت دارد مشغول به کار شد. او هر ماه ۱۷۶ دلار حقوق می‌گرفت و در سال ۱۹۹۸ با همکاری ۴ نفر از دوستاش شرکت تنسنت را بنیان‌گذاری کرد. ما هوآتنگ که در حال حاضر ۴۳ سال سن دارد ثروتی حدود 22.5 میلیارد دلار دارد و توانسته است در ظرف یک سال گذشته ۷/۴ میلیارد دلار به ثروتش بیفزاید. 

26) فیل نایت و ثروت میلیاردی اش

یکی  دیگر از ثروتمندان دنیا فیل نایت (Philip Knight) نام دارد که صاحب برند معروف نایک است. فیل نایت در یک خانواده ۵ نفره به دنیا آمده است و دو خواهر دوقلو دارد. پدرش ویلیام نایت نام دارد و ناشر مجله معروف ارگان ژورنال بود. 

او کودکی‌اش را در رفاه سپری کرد و بعد از اتمام دوره دبیرستان وارد دانشگاه ارگان شد. فیل نایل برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته بازرگانی را انتخاب کرد و از دانشگاه استفورد در این رشته فارغ‌التحصیل شد. او که در حال حاضر در رتبه 29 لیست میلیاردرهای جهان قرار دارد، بعد از اتمام تحصیلات دانشگاهیش به مدت ۱ سال در ارتش آمریکا خدمت کرد و سپس به شهر محل سکونتش یعنی ارگان برگشت. 

در این زمان او ۲۴ ساله بود و به فکر دنبال کردن رویای دیرینه‌اش ورزش افتاد. 

فیل نایت تصمیم گرفت که برای کسب ثروت تلاش کند و شروع به فعالیت در زمینه کفش نمود. او برای اینکه بتواند به تولید کفش بپردازد به ژاپن سفر کرد. البته در زمینه تامین هزینه مشکلاتی داشت که با حمایت پدرش توانست به کشورهای مختلفی از جمله ژاپن سفر کند. نایت به این باور رسیده بود که بازار آمریکا نیاز به کفش‌های آمریکایی دارد و لازم به ذکر است که آن‌ زمان بازار کفش آمریکا در دست آلمان‌ها بود. 

همچنین بخوانید:  زندگینامه وارن بافت، سرمایه گذار و ثروتمند آمریکایی

در نهایت فیل نایت توانست با تلاش‌های فراوان برند نایک را تاسیس کند و به ثروتی معادل ۲۵ میلیارد دلار دست پیدا کند. او که اکنون ۷۵ ساله است از طریق صنعت خرده فروشی به ثروت عظیمی دست پیدا کرده است و در زمره ثروتمندان جهان عصر حاضر قرار دارد. 

فیل نایت

25) جرج سوروس کیست و چقدر ثروت دارد 

جرج سوروس (George Soros) یکی از ثروتمندان معروف آمریکایی است که اصالتی یهودی دارد. او متولد سال ۱۹۳۰ است و در شهر بوداپست در کشور مجارستان سکونت دارد. جورج سوروس با سمت رئیس هیات مدیره شرکت مدیریت سرمایه سوروس مشغول به فعالیت است و نویسنده کتاب‌های متعددی در زمینه کار و سرمایه داری است. او به کار خرید و فروش سهام در بازار ارز و فعالیت‌های مالی اشتغال دارد و از این طریق توانسته است به ثروت زیادی برسد. 

جرج سوروس از معدود افرادی است که دارای ۳ ملیت مختلف است که شامل آمریکایی، مجارستانی و بریتانیایی است. او فعالیت خود را از سنین جوانی و با کار در بازار سیاه شروع کرده است. او که در مجارستان زندگی می‌کرده است توانسته است در طی جنگ جهانی دوم از دست نازی‌ها فرار کند و به انگلستان برود. جرج در انگلستان درس اقتصاد خواند و در سال ۱۹۵۶ به آمریکا رفت و به عنوان یک تحلیل‌گر مالی شروع به کار کرد. 

جرج با تلاش‌های زیادش توانست به ثروت زیادی دست پیدا کند و به عنوان یک ثروتمند خودساخته ثروتی معادل 25.2 میلیارد دلار به دست آورده است. او اکنون در زمره میلیاردرهای جهان قرار دارد و از قدرت و نفوذ بالایی نیز برخوردار است. 

جرج سوروس

24) موکش آمبانی مرد ثروتمند هندی 

بیست و چهارمین مرد ثروتمند دنیا و یکی از ثروتمندترین های آسیا موکش آمبانی (Mukesh Ambani) نام دارد که متولد یمن است و ملیتی هندی دارد. او در سال ۱۹۵۷ متولد شده است و در آن زمان یمن از مستعمرات بریتانیا بود. پدر موکش ابتدا در یک کارخانه کار می‌کرد و سپس به تجارت پارچه روی آورد و در این راه هم بسیار ثروتمند شد. 

موکش ابتدا در رشته مهندسی شیمی به تحصیل پرداخت و سپس در رشته ام‌بی‌ای در دانشگاه استنفورد مشغول به تحصیل شد. اما یک سال بعد مجبور شد درس و دانشگاه را رها کند و برای کمک به پدرش راهی هندوستان شود. 

جالب است بدانید که آمبانی در کنار همسر و ۳ فرزندش در خانه‌ای ۲۷ طبقه زندگی می‌کند و ۶۰۰ نفر مشغول خدمت رسانی به آن‌ها هستند. این خانه که حدود یک میلیارد دلار قیمت دارد در زمره گران‌ترین خانه‌های هندوستان است. همچنین او ۳ هلی‌کوپتر و ۱۶۰ ماشین دارد و برای تولد ۴۴ سالگی همسرش به او یک ایبرباس سفارشی با امکانات هتل هدیه داده است. 

موکش آمبانی یکی از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی هند را تاسیس کرده است که ریلاینس اینفوکام نام دارد و توانسته است به ثروت 26.3 میلیارد دلار برسد. همچنین وی در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی نیز فعالیت دارد. 

23) وانگ وی، ثروتمند خود ساخته 

از دیگر میلیاردرهای جهان می‌توان به وانگ وی (Wang Wei) اشاره کرد که با ۴۶ سال سن توانسته است به ثروت بسیار زیاد 26.5 میلیارد دلار برسد. او که متولد چین است کار خود را تاسیس شرکت در زمینه ارسال محموله‌های پستی شروع کرد. او موسس شرکت پستی S.F. Express است و در زمره موفق‌ترین افراد مشغول به کار در حوزه ارسال محموله‌های پستی است. شرکت او بیش از ۱۵۰۰۰ وسیله نقلیه و ۳۶ هواپیما دارد و به بیش از ۵۰ کشور دنیا خدمات ارائه می‌کند. 

22) استیو بالمر 

یکی از مدیران موفق در زمینه تکنولوژی و فناوری اطلاعات استیو بالمیر (Steven Ballmer) نام دارد که به دلیل سال‌های طولانی خدمت در مایکروسافت در سطح جهان شناخته شده است. استیو بالمر در سال ۱۹۵۶ در ایالت میشیگان آمریکا به دنیا آمد. 

پدر او که سوئیسی بوده است به دلیل ایجاد شرایط بهتر برای زندگی استیو به آمریکا مهاجرت کرد و استیو دوران مدرسه و دانشگاه را در آمریکا گذراند. استیو بالمر در دانشگاه هاروارد تحصیل کرد و با افرادی مانند بیل گیتس همکلاسی و دوست شد. این دوستی باعث شد که بیل گیتس و استیو شرکت مایکروسافت را پایه گذاری کنند. 

استیو مدیر بخش تجاری کمپانی مایکروسافت بود و همواره در حال تلاش برای کسب موفقیت‌های بیشتر در زندگی است. او توانسته‌ است با تکیه بر دانش و مهارت‌هایش ثروتی معادل ۲۷ میلیارد دلار برای خودش کسب کند و در لیست 27 ثروتمند جهان قرار بگیرد. 

استیو بالمر

21) شلدون ادرسون آمریکایی

یکی دیگر از افراد ثروتمند جهان شلدون ادرسون (Sheldon Gary Adelson) نام دارد که از سهام‌داران عمده، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت سندرز لاس وگاس است. همچنین او مالک هتل‌ها و کازینوهای بسیاری در سراسر جهان است. او توانسته‌ است از طریق بیزنس و تجارت به ثروتی معادل ۲۹ میلیارد دلار دست یابد. او اصالتا یهودی و از حامیان مالی ترامپ است. 

20) خورخه پائو لمان برزیلی را بیشتر بشناسید 

خورخه (Jorge Paulo Lemann) متولد سال ۱۹۲۹ میلادی است و در شهر سوئیس زندگی می‌کند. او یک کارآفرین و بانکدار موفق سوئیسی است که تابعیت برزیلی هم دارد. او مدیر و مالک شرکت‌های انهایزر، بوش اینبیف و لوجاس امریکاناس است و توانسته است به ثروتی بیش از ۲۹ میلیارد دلار دست پیدا کند و در رتبه 20ام در بین ثروتمندان دنیا قرار بگیرد. 

همچنین بخوانید:  افراد معروفی که از طریق اینترنت ثروتمند شدند

19) لی کا شینگ ثروتمند هنگ کنگی 

لی کاشینگ (Ka-shing Li) در ۱۳ ژوئن سال ۱۹۲۸ در گوانگ دونگ چین به دنیا آمد. او در خانواده‌ای عاشق علم و دانش متولد شد و والدین او به لی کاشینگ و سایر خواهرها و برادرهایش از اهمیت علم می‌گفتند و آ‌نها را به فراگیری علوم و مهارت‌های مختلف تشویق می‌کردند. هنگامی که لی کاشینگ ۱۲ سال سن داشت به همراه خانواده‌اش به هنگ کنگ مهاجرت کرد تا از جنگ در امان بمانند. 

زندگی میلیاردرهای جهان بالا و پایین‌های زیادی داشته است و اینگونه نیست که از ابتدا در ثروت غوطه‌ور بوده‌اند. در سال ۱۹۴۳ پدر لی در اثر بیماری از دنیا رفت و او مجبور شد ترک تحصیل کند و دنبال کسب درآمد برود. او که پسر بزرگ خانواده بود حالا سرپرست خانواده شده بود و این باعث شد او در مسیر کار و کسب تجربه قرار بگیرد. 

سرانجام در سال ۱۹۷۲ او وارد بازار سهام شد و شروع به سرمایه گذاری در املاک نمود. در حال حاضر او یکی از قدرتمندترین افراد آسیا است و ثروتی معادل 30.6 میلیارد دلار دارد. 

لی کاشینگ

18) وانگ جیانلین چینی و کسب ثروت از طریق املاک 

وانگ جیانلینگ (Wang Jianlin) در ۲۴ اکتبر سال ۱۹۵۴ در چین به دنیا آمد. زادگاه اصلی او شهر میانیانگ در استان سیچوآن قرار دارد. او که در خانواده‌ای پر جمعیت به دنیا آمده است فرزند بزرگ خانواده است. پدرش از فرماندهان ارتش سرخ بود و با توجه به سابقه نظامی خانواده‌اش او هم تصمیم گرفت سرباز شود. 

او که سرباز بسیار خوبی بود از آمادگی بدنی کافی برای تحمل سختی‌های سربازی برخوردار نبود. سرانجام او با لین نینگ ازدواج کرد و زندگی جدیدی را شروع کرد. او توانست با سرمایه گذاری و کار در بخش مسکن و مستغلات به ثروت عظیمی دست پیدا کند و به این شکل ثروت او به 31.6 میلیارد دلار رسیده است. در حال حاضر نیز او به شغل مشاور املاک مشغول است و در زمره پولدارترین افراد جهان و آسیا قرار دارد. 

17) ژاکلین و جان مارس زوج ثروتمند 

مارس و ژاکلین که زوج ثروتمند آمریکایی هستند صاحب بسیاری از کمپانی‌های مشهور آمریکایی شده‌اند و شروع کسب ثروت آن‌ها از طریق صنعت آب‌نبات بوده است. ژاکلین ۷۷ سال سن دارد و مارس نیز ۸۱ ساله است. آن‌ها علاوه بر کمپانی‌های مختلف صاحب شرکت شیرینی سازی مارس اینکورپوریتد نیز هستند. در حال حاضر آن‌ها ثروتی معادل 32.4 میلیارد دلار دارند و توانسته‌اند طی سال گذشته ثروتشان را به میزان ۶/۲ میلیارد دلار افزایش دهند. 

16) آلیس و جیم والتون 

آلیس لوئیس والتون (Alice Louise Walton) در ۷ اکتبر سال ۱۹۴۹ میلادی به دنیا آمد. او در یک خانواده بسیار ثروتمند متولد شد و پدرش بنیان‌گذار شرکت وال مارت بود. او دومین زن و سیزدهمین فرد ثروتمند دنیا است و  دارایی خالص او معادل ۳۴ میلیارد دلار است. او در یک سال گذشته چیزی معادل ۳/۲ میلیارد دلار به ثروتش افزوده است. 

همچنین جیم والتون نیز که عضو خانواده والتون‌ها است 35.1 میلیارد دلار ثروت دارد و ثروت خانواده والتون‌ها را افزایش داده است.  

15) جک ما ، مرد ثروتمند چینی

حتما نام سایت علی بابا را شنیده‌اید. می‌دانید مدیر و موسس این سایت کیست؟ جک ما (Jack Ma) ثروتمند چینی مدیر و موسس این سایت عظیم است که از عظیم‌ترین شرکت‌های تجارت الکترونیک در چین محسوب می‌شود. او یکی از معروف‌ترین کارآفرینان دنیا است و از تاجران تاثیرگذار قرن نیز است. طبق بررسی اعلام شده توسط نشریه فورچن جک ما در رتبه دوم برترین رهبران سال ۲۰۱۷ قرار گرفته است. 

ثروت جک ما به 35.7 میلیارد دلار می‌رسد و در یک سال گذشته مبلغ باور نکردنی ۷/۸ میلیارد دلار به ثروتش افزوده است. او در لیست ثروتمندترین افراد جهان در سال 2022 قرار دارد و در حال ارتقای جایگاه خود به رتبه‌های بالاتر است. 

14) لیلیان بتان کور فرانسوی 

لیلیان بتان کور (Liliane Bettencourt) که در حال حاضر ۹۴ سال سن دارد متولد کشور فرانسه است و در صنعت لوازم آرایش مشغول به کار است. او مالک برند معروف لورئال است و ثروتش 36.8 میلیارد دلار است و در بین ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد. 

13) برنار ارنو

برنارد ارنو ( Bernard Arnault )  با داشتن ۶۷ سال سن توانسته‌ است از طریق تجارت کالاهای لوکس به ثروتی معادل ۴۰ میلیارد دلار دست پیدا کند و به این شکل در لیست پولدارترین افراد جهان قرار بگیرد. او مالک برند MVLH است و در کشور فرانسه زندگی می‌کند.

12) سرگئی برین ، جوان ثروتمند و از موسسین گوگل

یکی از افرادی که توانسته‌ است در سن کم به ثروت میلیاردی دست پیدا کند سرگئی برین (Sergey Brin) نام دارد. او توانسته است در سن ۴۳ سالگی به ثروتی معادل 41.6 میلیارد دلار برسد. او یکی از موسسان شرکت گوگل است و اصالتا روس است. او تا ۶ سالگی در مسکو پایتخت کشور روسیه زندگی می‌کرده است و سپس به همراه خانواده به آمریکا مهاجرت کرده است. پدر او که استاد دانشگاه در رشته ریاضیات بوده است به دلیل شرایط بد امنیتی کشورش برنامه مهاجرت را پایه ریزی کرد.

سرگئی در آمریکا تحصیل کرد و به دانشگاه رفت و در آنجا با لری پیج آشنا شد. آن‌ها که در مقطع دکتری مشغول به تحصیل بودند توانستند موتور جستجوی گوگل را طراحی کنند و از این طریق به ثروت میلیاردی دست پیدا کنند. 

همچنین بخوانید:  برنامه روزانه افراد موفق و عادت هایی که انجامشان برای ما سخت است!

سرگئی برین

11) لری پیچ ثروتمند آمریکایی و از موسسین گوگل

لری پیج (Lawrence Page) که ۴۳ سال سن دارد مدیر ارشد شرکت آلفا بت است که زیر مجموعه شرکت گوگل است. او توانسته است با کمک سرگئی برین گوگل را طراحی کند و در حال حاضر ثروتی معادل 42.5 میلیارد دلار دارد و در زمره ثروتمندترین افراد جهان در سال 2022 قرار دارد. 

10) اینگوار کامپراد سوئدی در رتبه ۱۰ ثروتمندان جهان 

اینگوار کامپراد (Ingvar Kamprad) سوئدی که ۹۰ سال سن دارد توانسته است با کسب ثروتی معادل ۴۳ میلیارد دلار به رتبه دهم ثروتمندان دنیا دست پیدا کند. او مالک برند IKEA است و در طی یک سال گذشته توانسته است ثروتش را ۶/۲ میلیارد دلار افزایش دهد. 

9) لری الیسون مرد شماره ۹ دنیای ثروتمندان 

لری الیسون ۷۲ ساله متولد کشور آمریکا است و از طریق صنعت تکنولوژی به ثروت بسیار زیادی دست پیدا کرده است. او مالک برند اوراکل است و ثروتی معادل 45.3 میلیارد دلار دارد. در طی یک سال گذشته او توانست مبلغ ۲/۵ میلیارد دلار به ثروتش بیفزاید و در رتبه ۹ میلیاردرهای جهان قرار بگیرد. 

لری الیسون

8) دیوید کوک و چارلز کوک در رتبه مشترک 

دیوید کوک (David Koch) و چارلز کوک (Charles Koch) توانسته‌اند با داشتن ثروت‌های برابر رتبه مشترکی در لیست ثروتمندان جهان را به خود اختصاص دهند. آن‌ها که متولد کشور آمریکا هستند صاحب صنایع کوک هستند که به عنوان دومین کمپانی خصوصی و بزرگ در دنیا مشغول به کار است. این کمپانی سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار فروش دارد. دارایی خالص دیوید و جارلز به طور جداگانه معادل 47.9 میلیارد دلار است و در زمره پولدارترین افراد جهان قرار دارند.

7) کارلوس اسلیم مرد شماره 7 از نظر مجله تایمز

او که متولد کشور مکزیک است ۷۷ سال سن دارد و در صنعت مخابرات مشغول به کار است. او صاحب بیش از ۲۰۰ شرکت در مکزیک است و ثروت او معادل 50.7 میلیارد دلار است. همچنین کمپانی بزرگ گروپو کارسو نیز به او تعلق دارد. 

6) مارک زاکربرگ و رتبه 6 ثروتمندان در جهان 

مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg) 38 ساله را شاید بتوان در زمره جوان‌ترین ثروتمندان خود ساخته قرار داد. او مالک پلتفرم فیس بوک است و توانسته است با خرید اینستاگرام نیز به ثروت خود بیفزاید. او متولد آمریکا است و ثروتی معادل 58.5 میلیارد دلار دارد. در لیست ثروتمندترین افراد جهان او در رتبه 6ام قرار دارد. در طی سال گذشته او توانست ثروت خود را ۱۱/۱۱ میلیارد دلار افزایش دهد که مسلما جایگاهیش را در لیست ثروتمندان دنیا تغییر می‌دهد. 

5) آمانسیو اورتگا  

آمانسیو اورتگای (Amancio Ortega) ۸۰ سال متولد کشور اسپانیا است و مالک برند ایندیتکس است. دارایی خالص او 68.5 میلیارد دلار برآورد شده است. البته در طی یک سال گذشته او ۸۰۰ میلیون دلار از ثروتش را از دست داد. اما در حال حاضر او در رتبه 5ام در لیست پولدارترین افراد جهان قرار دارد. 

آمانسیو اورتگا

4) جف بزوس چهارمین ثروتمند دنیا 

همه ما با سایت آمازون آشنا هستیم و حداقل یک بار از آن خرید کرده‌ایم. اما می‌دانید صاحب این سایت کیست؟ بله درست است جف بزوس (Jeffrey Bezos) صاحب سایت آمازون است و نامی آشنا در دنیای تجارت است. او که در زمانی ثروتمندترین فرد دنیا بود الان در رتبه چهارم قرار دارد و ثروتی معادل 73.1 میلیارد دلار به دست آورده است. او متولد آمریکا است و در طی یک سال توانست مبلغ بسیار زیاد ۹/۲۱ میلیارد دلار به ثروتش بیفزاید. همچنین شرکت فضایی خصوصی بلو اوریجین نیز به جف بزوس تعلق دارد.

3) وارن بافت ثروتمند شماره 3 دنیا

یکی از میلیاردرهای جهان که به احتمال زیاد نام او را بسیار شنیده‌اید وارن بافت (Warren Buffett) نام دارد. او نویسنده کتاب معروف راز نیز است. وارن باف ۸۶ سال سن دارد و در کشور آمریکا به دنیا آمده است. او توانسته است از طریق سرمایه گذاری‌های مختلف به ثروت عظیم 77.2 میلیارد دلار دست پیدا کند. همچنین شرکت برکشایر هاتاوی نیز به او تعلق دارد. او در سال گذشته توانسته است ثروتش را به میزان ۱/۱۳ میلیارد دلار افزایش دهد. 

وارن بافت

2) اشنایی با بیل گیتس و ثروت میلیاردی او

همه ما بیل گیتس را می‌شناسیم. او که مدیر و موسس شرکت مایکروسافت است توانسته بود برای سال‌های زیادی در رتبه ۱ ثروتمندترین‌های جهان قرار بگیرد که اکنون در رتبه دوم این لیست قرار دارد.. در حال حاضر او ثروتی معادل 85.2 میلیارد دلار دارد و در لیست برترین ثروتمندان جهان قرار دارد. اما به دلیل جدایی او و همسرش و انتقال نیمی از ثروتش به همسرش دارایی خالص او کاهش یافت. 

1) ایلان ماسک در رتبه اول ثروتمندترین ها

ایلان ماسک (Elon Musk) در سال ۱۹۷۱ در آفریقای جنوبی به دنیا آمد. او در تاسیس شرکت پی پال همکاری داشت و این اولین فعالیت او در زمینه تجارت بود. بعد از آن به دلیل تفکر پیشرویی که داشت در تاسیس شرکت‌های بزرگی مانند تسلا، SPACE X، سولارسیتی، Zip 2 و نورالینک مشارکت داشت. 

او در مقطع لیسانس فیزیک و اقتصاد خوانده است و از دانشگاه پنسیلوانیا فارغ التحصیل شده است. سپس به دانشگاه استفورد رفت و در رشته فیزیک انرژی ثبت نام کرد. اما بعد از گذشت فقط ۲ روز نظرش عوض شد. از دانشگاه انصراف داد و شرکت Zip2‌ را تاسیس کرد. او در سال ۲۰۲۱ توسط نشریه تایمز به عنوان چهره سال انتخاب شد. 

ایلان ماسک از نظر قانونی شهروند ۳ کشور کانادا، آمریکا و آفریقای جنوبی محسوب می‌شود. زیرا مادرش کانادایی است و پدرش اهل آفریقای جنوبی و خودش نیز ساکن آمریکا است. ثروت ایلان ماسک به عدد نجومی ۳۰۰ میلیارد دلار نزدیک است و در صدر ثروتمندان جهان قرار دارد. به جرات می‌توان گفت او در لیست میلیاردرهای جهان به ثروتی دست پیدا کرده که هرگز کسی به آن دست پیدا نکرده بود. 

 

بیشتر بخوانید : افرادی که از طریق اینترنت ثروتمند شدند

 

آیا من هم می‌توانم ثروتمند شوم؟

همه ما می‌توانیم در مسیر کسب ثروت قدم برداریم. اما باید با اصول حرکت در این مسیر آشنا شویم. مطالعه زندگی میلیاردرهای جهان راهکار بسیار خوبی برای آشنایی با این افراد است. داشتن ایده‌ مهمترین قدم برای رسیدن به ثروت است. همچنین پشتکار و بهره‌مندی از هوش اقتصادی نیز برای موفقیت ضروری است. 

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را با ثروتمندترین افراد جهان آشنا کنیم. شما می‌توانید با مشاهده و مطالعه زندگی نامه این افراد با روش‌های کسب ثروت آشنا شوید. حداقل چیزی که از خواندن زندگینامه این افراد نصیب شما می شود، طرز تفکر و نوع نگرش آنها نسبت به زندگی و مسائل است. برای همین منظور می توانید مقاله طرز فکر افراد ثروتمند را هم بخوانید.

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

یک پاسخ

  1. روزی به این لیست اضافه خواهم شد
    و آن روز از دکتر علی کاویانی یاد خواهم کرد❤

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود