انواع سبک رهبری و ویژگی های یک رهبر مورد اعتماد

سبک رهبری

این امکان وجود دارد که بدانید چه نوع رهبر هستید بهتر یک رهبر صمیمی باشید زیرا کار کردن با وی آسان است و به افرادم اعتماد می کند تا کمک کند بهترین کارشان را انجام دهند. انواع مختلفی از سبک های رهبری طبقه بندی شده وجود دارد، و برخلاف آنچه که برخی ممکن است فکر کنند، تنها یک راه درست برای رهبری وجود ندارد. دانستن اینکه چه سبک رهبری یا ترکیبی از چندین سبک برای شما مؤثرتر است، به شما این امکان را می‌دهد که بر آن تمرکز کنید که چگونه می‌توانید به بهترین شکل تیم خود را برای پیروی از خود تحریک کنید یا زمانی که آنها راه خود را گم کرده‌اند آنها را به جاده موفقیت باز گردانید.

 

در اینجا چند نوع رایج از انواع رهبران و نحوه رهبری تیم، از جمله نحوه برخورد هر یک با کارمندانی که عقب مانده اند، آورده شده است:

سبک رهبری دموکراسی محور

سبک رهبری فرمان دهنده

رهبران اقتدارگرا معتقدند که کنترل نزدیک بر کارکنان برای دستیابی به موفقیت بسیار مهم است. آنها برای خط مشی و رویه بیش از هر چیز ارزش قائل هستند و زیردستان نمی توانند سوال کنند که چرا تصمیمات گرفته می شود و معمولاً نظر آنها در تصمیم گیری درخواست نمی شود.

این شخص به سرعت متوجه می شود که یک کارمند استانداردها را رعایت نمی کند، تا حدی به این دلیل که او همیشه مستقیماً عملکرد تیم خود را زیر نظر دارد. او به تنهایی یک استراتژی بهبود برای کارمند در حال مبارزه (بر اساس استانداردهای رسمی) ایجاد می کند، از آنها می خواهد که با شرایط موافقت کنند و بهبود آنها را با پیشرفت مراحل طرح اندازه گیری کند.

سبک رهبری عدم مداخله گر

رویکرد رهبری آزاد گذار یا عدم مداخله گر به آینده است. كاركنان و مديران مربوطه آنها اختيار اتخاذ تصميمات مربوط به عمليات سازمان را دارند، و اين رهبران در سطح اجرايي، راهنمايي و هدايت كمي ارائه مي دهند، مگر اينكه به طور خاص از آنها خواسته شود.

همچنین بخوانید:  چطور ریسک ورشکستگی را حذف کنم؟

رهبران این سبک تا زمانی که به یک مسئله اجتناب ناپذیر تبدیل نشود، متوجه عملکرد ضعیف نمی‌شوند. به دلیل عدم آشنایی دقیق با موقعیت، این رهبران دستپاچه که به طور مستقیم درگیر می شوند، ابتدا به راهنمایی مدیر مستقیم یک کارمند نگاه می کنند. این رهبران احتمالاً از کارمند می خواهند که یک برنامه عملکردی ایجاد کند و موافقت کند که به آن پایبند باشد و سپس مدیر مستقیم آن شخص مسئول نظارت بر کار باشد.

سبک رهبری دموکراسی محور

سبک رهبری دموکراسی محور

رهبران دموکرات تلاش می کنند تا نظرات کارکنان خود را در فرآیند تصمیم گیری بگنجانند. در حالی که سطح مشارکت ممکن است متفاوت باشد، این رهبران تمایل دارند از اجماع گروهی در مورد انتخاب هایی که بر سازمان آنها تأثیر می گذارد و ایجاد کمیته هایی برای کمک به تصمیم گیری ها حمایت کنند.

عدم عملکرد مناسب یک کارمند، رهبران به سبک دموکراتیک را ناامید می کند. این احتمال وجود دارد که کارمند در ابتدا در تعیین استانداردهای عملکرد خود نقش داشته باشد. آیا همه ما با این اندازه گیری ها موافق نبودیم؟ بنابراین این رهبر با کارمند و مدیران آنها کار خواهد کرد تا در مورد اینکه چگونه می توانند بهتر شوند و همچنین روی عوامل بهبود دهنده عملکرد به توافق برسند.

سبک رهبری به سبک هویج و چماق : به هدف دست یابید و پاداش بگیرید

سبک رهبری به سبک هویج و چماق : به هدف دست یابید و پاداش بگیرید

رهبران سبک هویج و چماق، رهبری را به سبک معامله گرانه و انگیزه دهنده از طریق سیستمی از پاداش ها و مجازات ها می دانند. این رهبران اغلب علاقه مند به حفظ وضعیت موجود و به حداکثر رساندن کارایی هستند. این رهبر برنامه‌ای را تنظیم می‌کند که مشوق‌هایی برای دستاوردها و جریمه‌هایی برای عملکرد ضعیف دارد. یک کارمند متوسط ممکن است پاداش یا امتیاز دیگری دریافت نکند تا زمانی که اشتباهات خود را اصلاح کند. این نوع از رهبران نیز تنزل رتبه یا ارتقاء را برای ایجاد انگیزه در عملکرد کارکنان در نظر می گیرند.

سبک رهبری به سبک تحول آفرینی

سبک رهبری به سبک تحول آفرینی

رهبران تحول آفرین کسانی هستند که وارد می شوند و اوضاع را به هم می زنند. آنها چشم انداز خود را اجرا می کنند و زیردستان خود را وادار به پیروی از آن می کنند. آنها تأثیر زیادی بر سازمان و صنعت خود می گذارند.

همچنین بخوانید:   10  ترند برتر شبکه‌های اجتماعی در سال 2020 چیست؟

رهبر تحول آفرین فهرستی از اهداف را به همه کارکنان می دهد و همچنین زمان خاصی را برای دستیابی به هر یک از این اهداف تعیین می کند. این اهداف ممکن است ساده به نظر برسند، اما هر چه کارکنان بیشتر به سمت اهداف حرکت کنند، اهداف رهبران برای آنها سخت تر و چالش برانگیزتر می شود.

این مدل رهبری در بین شرکت‌های رشد گرا به شدت تشویق می‌شود، زیرا کارکنان را تشویق می‌کند تا پتانسیل خود را شناسایی کنند. اما این خطر در سبک رهبری تحول آفرین نیز وجود دارد که اگر زیردستان به درستی هدایت نشوند، ممکن است رهبر تحول آفرین نتواند به منحنی یادگیری همه توجه کند.

سبک رهبری و 18 راه برای جلب اعتماد همکاران در محل کار

چگونه اعتبار خود را در دفتر تقویت می کنید تا مطمئن شوید که همکاران و مدیریت شما را قابل اعتماد می بینند؟ در اینجا 18 اصل یا روشی که می‌توانید در محل کار اعتماد دیگران را جلب کنید، آورده شده است، که از فرانک سوننبرگ، نویسنده کتاب های “بازاریابی برای برنده شدن” و “مدیریت با وجدان” اقتباس شده است. زیرا پایه های رفتاری ضعیف و عادات حرفه‌ای متزلزل، موارد مناسبی برای یک کارمند یا یک رئیس خوب نیستند.

  1. به اولین برخوردها توجه داشته باشید.
  2. آگاه باشید و روی زمینه کاری خود مسلط شوید.
  3. متمرکز بمانید. بدانید تلاش برای حرفه ای شدن در همه چیز در زندگی، دستور العمل تضمین شده ای برای باخت است.
  4. هرگز عجول نباشید.
  5. در پایان روز، شما بر اساس ارزشی که ارائه می کنید مورد قضاوت قرار می گیرید.
  6. اطراف خود را با افرادی احاطه کنید که از صداقت بالایی برخوردارند.
  7. اشتباهات تایپی و گرامری را بزرگ نکنید.
  8. شفاف بمانید.
  9. رفتار قابل اعتماد و منسجم از جانب شما به مردم اجازه می دهد تا آنچه را که در آینده انجام خواهید داد، پیش بینی کنند.
  10. کاری را که به شما واگذار شده را درست انجام دهید، حتی اگر کسی به آن نگاه نمی کند.
  11. شما توسط مشارکتی که دارید مورد قضاوت قرار می گیرید.
  12. متخصص بودن در یک زمینه شما را در همه چیز متخصص نمی کند.
  13. وقتی اشتباه می کنید بپذیرید.
  14. کارهای ناتمام را به عنوان کارهای کامل ارسال نکنید.
  15. هرگز کمیت را با کیفیت اشتباه نگیرید.
  16. افرادی که «به سختی می فروشند» همیشه حقایق را در کنار خود ندارند.
  17. اگر قابل اعتماد نباشید، استعداد عالی معنایی ندارد.
  18. نه تنها آنچه سر میز می آورید بلکه نحوه ارائه آن نیز مهم است.
همچنین بخوانید:  چند برابر کردن مشتریان با کمترین هزینه !

سبک رهبری و ویژگی های افراد قابل اعتماد

اعتماد دیگران یکی از چیزهایی است که برای رسیدن به موفقیت در زندگی و رسیدن به موفقیت باید داشته باشید. مردم باید درک کنند که اعتماد چیزی نیست که بتوان به سرعت به دست آورد. این چیزی است که در طی یک دوره زمانی به دست می آید و فرد پس از برخورداری از نعمت صداقت مداوم، دیگر همیشه صادقانه عمل می کند، هرگز دروغ نمی گوید یا کسی را گمراه نمی کند. نحوه عمل شما اینگونه است و این چیزی است که شما تبدیل به آن شده اید. اگر می خواهید فردی باشید که دیگران به آن اعتماد دارند، به اعمال خود و تصمیماتی که روزانه می گیرید نگاهی بیندازید. در اینجا 9 ویژگی افراد قابل اعتماد آورده شده است. آیا آنها را دارید؟ آیا مردم می توانند به شما اعتماد کنند؟

1. در میان مردم اعتبار دارند

مردم می خواهند در اطراف کسانی باشند که واقعی هستند، به این معنی که آنها معتبر هستند و شخصیت بالایی دارند. افراد اصیل سعی نمی کنند بالاتر از دیگران باشند. آنها دوست داشتنی، متواضع و راحت هستند.

2. سازگار هستند.

همه روز بدی دارند. اما مردم می خواهند رفتار ثابت و مثبتی را در افرادی که به آنها اعتماد می کنند ببینند. اقدامات مثبت و تصمیمات هوشمندانه در نگاه دیگران تفاوت ایجاد می کند.

3. یکپارچگی دارند.

مردم افراد دیگری را در اطراف خود می خواهند که از آنچه در زندگی درست است دفاع کنند، حتی زمانی که هیچ کس تماشا نمی کند.

4. آنها دلسوز هستند.

افراد قابل اعتماد خود را به جای دیگران قرار می دهند. آنها همیشه به دیگران فکر می کنند و با دیگران همدلی دارند.

5. مهربان هستند.

مردم زمانی اعتماد ایجاد می کنند که مراقب دیگران هستند، زمانی که بیشتر به کسی نیاز دارند کنارشان هستند، نه فقط زمانی که همه چیز خوب پیش می رود.

6. مدبر هستند.

افراد قابل اعتماد همیشه در حال یادگیری و رشد هستند. آنها همواره دانشجو هستند. آنها همیشه می‌دانند که جا برای بهتر شدن وجود دارد، و به همین دلیل، راه‌هایی برای کمک به الهام بخشیدن و حمایت از دیگران می‌دانند و آن منابع را به اشتراک می‌گذارند.

7. اتصال دهنده هستند.

آنها به دنبال راه هایی برای همسو کردن افراد همفکر می گردند و افرادی را که دانش یا تجربه دارند به آنها متصل می کنند تا به آنها کمک کنند به خواسته خود برسند.

8. متواضع هستند.

افراد قابل اعتماد می خواهند قبل از خودشان، دیگران را به مقصود برسانند. آن‌ها متوجه می‌شوند که تلاش‌های تیم واقعاً باعث می‌شود چیزهای مهم اتفاق بیفتد و این در مقابل آنچه که به صورت فردی می‌توانند انجام دهند، قرار دارد.

9. در دسترس هستند.

آنها در دسترس دیگران قرار دارند تا همیشه از آنها حمایت کنند. آنها تمام تلاش خود را می کنند تا برای دیگران وقت بگذارند.

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود