باور فراوانی ثروت : دروغ یا واقعیت؟ + راهکارهای تقویت باور فراوانی

باور فراوانی ثروت

در این مقاله می‌خواهیم در مورد باور فراوانی ثروت و اثر آن در زندگی مطالبی را با شما در میان بگذاریم. اثر باور فراوانی پول در کسب ثروت در زندگی بسیار زیاد است و افراد زیادی با استفاده از این ویژگی توانسته‌اند به ثروت زیادی دست پیدا کنند. حرکت در مسیر فراوانی باعث می‌شود تا یک زندگی شاد، خلاقانه، الهام بخش و شادی آفرین را تجربه کنید. اما تمام افراد به این تفکر باور ندارند و لذا در مسیر کسب ثروت قرار نمی‌گیرند. اگر شما هم دوست دارید با این موضوع بیشتر آشنا شوید تا انتهای این مقاله از خودساخته همراه ما باشید.

باور فراوانی ثروت : حقیقت یا دروغ؟

یکی از مواردی که در راه کسب ثروت بسیار مهم است این است که آیا شما به باور فراوانی ثروت اعتقاد دارید یا خیر؟ آیا فکر می‌کنید این موضوع بیان کننده یک حقیقت تلقی است و یا یک دروغ قشنگ و بزرگ؟ اینکه ما چه ذهنیت و نگرشی نسبت به باور فراوانی داریم کاملا شخصی است و بیانگر حرکت ما در مسیر فراوانی یا کمبود خواهد بود. 

اگر شما نمی‌دانید در کدام مسیر در حال حرکت هستید می‌توانید از نشانه‌هایی کمک بگیرید تا متوجه شوید که در کدام مسیر قدم برمی‌دارید. 

جاده فراوانی و کمبود :  انتخاب یا اجبار؟ 

فراوانی و کمبود

منابع ثروت بی‌شماری در دنیا وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای کسب ثروت استفاده کنید. بسیاری از انسان‌ها به این موضوع معتقدند که ما نان باورمان را می‌خوریم. این موضوع می‌تواند هم در زمینه کسب ثروت و هم در مسیر از دست دادن ثروت مطرح شود. این موضوع به خود ما بستگی دارد که با کدام باور زندگی کنیم. 

آیا می‌خواهیم به باور فراوانی پول معتقد شویم و یا به این اعتقاد پیدا کنیم که دنیا غرق در کمبود و فقر است. ما همانی می‌شویم که به آن فکر می‌کنیم. پس انتخاب با خودمان است. اگر زندگی افراد ثروتمند دنیا را بررسی کنید متوجه خواهید شد که همه آن‌ها باورهای ثروت ساز داشته‌اند و به باور فراوان بودن ثروت معتقد بودند. توصیه می کنیم برای آشنایی با باورها و افکار افراد ثروتمند مقاله طرز فکر افراد ثروتمند را بخوانید.

باور فراوان بودن ثروت نشانه‌هایی دارد که شما می‌توانید با بررسی آن‌ها متوجه شوید که در این مسیر قرار دارید یا خیر و اینکه اصولا به باور فراوان بودن ثروت اعتقاد دارید یا خیر. این نشانه‌ها را در ادامه این مطلب بیان کردیم.

نشانه‌های باور فراوانی چیست؟

اعتقاد به فراوانی ثروت نشانه‌هایی دارد که با بررسی زندگی ثروتمندان و افراد موفق در سراسر دنیا جمع آوری شده است. این باورها به انسان‌ها کمک می‌کند تا شیوه زندگی خود را تغییر دهند و از دریچه‌ای جدید به دنیا نگاه کنند. شما هم می‌توانید با این باورهای ثروت ساز زندگی خود را در مسیر رشد و شکوفایی قرار دهید. 

بزرگ فکر کردن و نقش آن در فراوانی 

اولین قدم این است که بزرگ فکر کنید و اهداف جسورانه‌ای برای خودتان ایجاد کنید. افراد موفق همیشه به دنبال خلق فرصت‌های تازه هستند و برای رسیدن به خواسته‌های گاها بلند پروازانه‌شان به شدت تلاش می‌کنند. 

همچنین بخوانید:  پایبندی به اهداف و برنامه های مالی

بی نهایت بودن منابع و ثروت و نقش باور در آن 

یکی دیگر از مسائلی که افراد با باور فراوانی به آن معتقد هستند این است که منبع ثروت در دنیا بی‌نهایت است و هیچ محدودیتی در آن وجود ندارد. این منابع می‌تواند شامل عشق، سلامتی، خانواده، پول، روابط و … شود. اما در مقابل این افراد کسانی هستند که به این بی‌نهایت بودن اعتقادی ندارند و به طور دائم از عبارات و کلمات منفی استفاده می‌کنند.

متاسفانه باورهای منفی که در مورد خودمان داریم بسیار قدرتمند عمل می‌کنند. زیرا با تاثیر گذاری بر روی ضمیر ناخودآگاهمان باعث می‌شوند تا ذهن باور کند که توانا نیست. این جملات به قدری قدرت دارند که برای از بین رفتن لازم است کاملا ذهنیت خودتان را تغییر دهید و هیچ شکی در موفق شدن به دل راه ندهید. 

افکار منفی اگر دائما تکرار شوند به الگوی رفتاری شما تبدیل می‌شوند و از این رو توجه به مواردی که فکر می‌کنیم و کلماتی که به زبان می‌آوریم در راه رسیدن به موفقیت بسیار مهم است. 

احساس رضایت و شادی از نشانه‌های باور به فراوانی 

یکی دیگر از نشانه‌های باور به فراوانی احساس رضایت و شادی در زندگی است. افرادی که به باور فراوانی اعتقاد دارند لزومی نمی‌بینند تا در زندگی احساس ناراحتی و غم کنند. آن‌ها از موفقیت سایر افراد احساس بدی پیدا نمی‌کنند و حسادت در وجود آن‌ها جایی ندارد. این افراد چون عمیقا معتقد هستند که منابع ثروت الهی بسیار زیاد است و تمام افراد می‌توانند هر چقدر که می‌‌خواهند به دست آورند، لزومی برای حسادت نمی‌بینند.

زیرا هر چقدر هم که سایر افراد ثروت کسب کنند از منبع ثروت چیزی کم نخواهد شد و هنوز هم ثروت بی‌نهایت برای همه انسان‌ها وجود دارد. به دلیل همین تفکر حتی اگر شکست بخورند باز هم به تلاش ادامه می‌دهند و به کسب ثروت و موفقیت ادامه می‌دهند.

تغییر و نقش آن در فراوانی

افراد موفق باور دارند که تغییر بخشی جدانشدنی از زندگی افراد است و همه افرادی که در این دنیا زندگی می‌کنند ناچار به تغییر هستند. اگر در مقابل تغییر مقاومت کنید در جریان زندگی از بین می‌روید. افراد موفق از چالش‌ها و تغییراتی که زندگی بر سر راه آن‌ها قرار می‌دهد با آغوش باز استقبال می‌کنند و آن‌ها را دربی به سوی موفقیت‌های جدید می‌بینند. 

تغییر و نقش آن در فراوانی

منفعل نباشید 

شما هرگز نمی‌توانید یک فرد ثروتمند و موفق را در وضعیت منفعل ببینید. امکان ندارد که بتوان با هیچ کاری نکردن به موفقیت رسید. همیشه رویکرد افراد با باور فراوان بودن پول ثروت رویکردی فعالانه است و با توجه به چیزی که زندگی سر راهشان قرار می‌دهد برنامه جدیدی می‌ریزند و مشکلات را با تلاش و کوشش از سر راه برمی‌دارند.

تعهد به یادگیری

اگر به افرادی که باور فراوانی پول و ثروت در وجود آن‌ها شکل گرفته است نگاهی بیندازید خواهید دید که این افراد همواره مشتاق یادگیری هستند و از هیچ کوششی در این زمینه فروگذاری نمی‌کنند. این افراد هرگز خودشان را دانای کل نمی‌دانند و سعی می‌کنند همیشه بر مهارت‌های خود بیفزایند. آن‌ها راه رسیدن به موفقیت را در آموزش و تعهد به یادگیری می‌دانند. در مقابل این افراد موفق کسانی هستند که در مقابل یادگیری و کسب مهارت مقاومت می‌کنند و فکر می‌کنند همه چیز را می‌دانند. این افراد در جریان زندگی و بالا و پایین شدن‌های مداوم زندگی خسته می‌شوند و از مسیر جامی‌مانند. 

بر دارایی‌هایتان متمرکز شوید 

یکی دیگر از ویژگی‌های افراد موفق و ثروتمند تمرکز بر دارایی‌هایشان است. این افراد با ذهنیت فراوانی مدام رویاپردازی می‌کنند و برای رسیدن به رویاهاشان تلاش می‌کنند. تمرکز بر دارایی‌ها به افراد امید و انگیزه می‌دهد و به آن‌ها خاطر نشان می‌کند که دنیا چه نعمت‌هایی را در اختیار آن‌ها قرار داده است. به این شکل آن‌ها به این درک می‌رسند که دنیایی که این همه نعمت به آن‌ها بخشیده است باز هم می‌تواند نعمت‌های بیشتری به آن‌ها ببخشید. این موضوع باعث می‌شود تا با امید و انگیزه بیشتری به حرکت در این مسیر ادامه دهند. 

همچنین بخوانید:  ایده‌های پولساز

قانون فراوانی چگونه عمل می‌کند 

قانون فراوانی چطور عمل می کند

افراد با باور فراوانی ثروت اعتقاد دارند که منابع عظیم و نامحدودی از هر آنچه که دوست داریم در جهان موجود است. برای استفاده از این منابع قانونی وجود دارد و آن این است که باید به انرژی الهی تمرکز کنیم و با برداشتن گام‌های صحیح در این مسیر حرکت کنیم. به این شکل می‌توانیم در این مسیر به کسب ثروت و قدرت بپردازیم. 

اگر بخواهیم به تاریخچه این موضوع نگاهی بیندازیم به دوران مسیح و بودا می‌رسیم. مفهوم مثبت اندیشی و سایر مفاهیم مشابه و مرتبط با این موضوع از آن زمان تا کنون دستخوش تغییرات بسیار بزرگی شده است. مفهوم فراوانی و جنبش اندیشه نو در قرن ۱۹ در آمریکا شروع شد و با انتشار کتاب راز نوشته راندا برن به اوج خود رسید. این قانون به ما یادآوری می‌کند که منابع ثروت در دنیا محدود نیست و همه می‌توانند به حق خود برای بهره‌مندی از ثروت برسند. 

لیست باور فراوانی و اصول مربوط به آن

باور فراوانی پول و ثروت همان طور که از نامش پید است یک “باور” است. یک عقیده و اعتقاد به وجود داشتن چیزی که باید در عمق وجود فرد ریشه بدواند. افرادی که در کودکی در شرایط نامطلوبی بزرگ شده‌اند باورهای محدود کننده اطرافیانشان را به ارث برده‌اند. این موضوع باعث می‌شود تا در زندگی عقب بیفتند و نتوانند آن‌طور که باید از نعمت‌های موجود در زمین بهره‌مند شوند.

اما خوشبختانه این موضوع دائمی نیست. این افراد می‌توانند با تغییر در نگرش و باورهای خود افکار محدود کننده را دور بریزند و باورهای عمیق و سالمی را جایگزین این باورها نمایند و به این شکل به ثروت و موفقیت زیادی دست پیدا کنند. برای اینکه بتوانید این کار را انجام دهید لازم است اصولی را رعایت کنید. 

شما باید باور کنید که هر کسی می‌تواند ثروتمند شود و این مخصوص افراد خاصی نیست. همچنین خودسازی و رشد فردی می‌تواند در این مسیر به شما کمک کند. شما باید بدانید که فقط خودتان مسئول موفقیت‌ها و شکست‌هایتان هستید. باید باور کنید که پول و قدرت دو جزء مهم در زندگی هستند و زمان ارزشمندترین دارایی شما در راه رسیدن به موفقیت است. 

تقویت باور فراوانی و راه‌های آن 

شما باید نگرش خود را روی فرکانس فراوانی تنظیم کنید و از رقابت‌های مخرب و انرژی‌بر دست بردارید. به جای این کار روی هدف‌هایتان برنامه‌ریزی کنید و برای رسیدن به آن‌ها تلاش کنید. شما می‌‌توانید برای این کار باورهای فراوانی خودتان را تقویت کنید و برای این کار می‌توانید از راهکارهای ارائه شده در زیر استفاده کنید. 

بررسی و بازنگری باورها 

یکی از باورهای مخرب باور به وجود کمبود است که می‌تواند به طور عمیقی در وجودتان ریشه بدواند. برای اینکه با باور کمبودی که در وجودتان شکل گرفته است مقابله کنید باید به باور فراوانی ثروت برسید. شما می‌توانید با یادداشت کردن حس‌هایی که به سراغتان می‌آید باورهای غلطی که در وجودتان رخنه کرده است را دور بریزید و یک بازنگری کلی روی باورهایتان انجام دهید.

بررسی و بازنگری باورها

تمرین رها کردن 

یکی از مواردی که برای رسیدن به موفقیت لازم بدانید قانون رها کردن است. شما باید به این موضع توجه کنید که اعمالتان را از نتیجه جدا کنید. اعمالی که از نتیجه مستقل هستند به موفقیت می‌رسند. درک این موضوع بسیار مهم است. ما یاد گرفته‌ایم که به نتیجه اهمیت بسیاری بدهیم و معمولا بازه زمانی برای رسیدن به موفقیت تعیین می‌کنیم. اما حرکت در مسیر کسب موفقیت با فراز و نشیب‌های بسیاری همراه است که گاها پیش‌بینی نشده هستند. لذا نرسیدن به نتیجه در بازه زمانی مشخص شما را از ادامه راه دلسرد می‌کند. 

همچنین بخوانید:  8 اصل + 9 روش پولدارشدن بدون سرمایه اولیه

اما اگر کارهای خود را از نتیجه آن جدا کنید می‌توانید راحت تر با مشکلات و مسائل پیش رو مواجه شوید و در مسیر کسب موفقیت باقی بمانید. پس قانون طلایی رها کردن را بیاموزید و آنرا در زندگی خود به کار ببرید. 

تمرکز بر تجربیات گذشته 

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که روی دستاوردهایی که در گذشته کسب کرده‌اید تمرکز کنید. شاید موقعیت کنونی شما در شرایط اکنون رویای ۱۰ سال پیش شما بوده است. یا ثروتی که در حال حاضر کسب کرده‌اید رویای  شما در گذشته بوده است. با تمرکز بر تجربیات گذشته می‌توانید با دید بهتر و بازتری به شرایط پیش رو نگاه کنید و امید و انگیزه خود را بالا نگه دارید. 

خواندن داستان‌های الهام بخش و تاثیر آن بر باور 

یکی از راه‌های کسب باور فراوان بودن ثروت این است که داستان زندگی افراد موفق را مطالعه کنید و یا کتاب‌های انگیزشی بخوانید. به این شکل می‌توانید به این باور برسید که اعتقاد به باور فراوان بودن پول و ثروت چیز دروغی نیست و افراد موفق در سراسر دنیا به این قانون باور دارند و به آن احترام می‌گذارند. 

جشن گرفتن موفقیت

یکی از کارهایی که می‌توانید برای کسب باور فراوانی انجام دهید این است که برای کسب موفقیت خودتان و دیگران جشن بگیرید. منظور از جشن گرفتن این نیست که هزینه‌های زیادی انجام دهید و افراد زیادی را دعوت کنید. برای منظور این است که احساس شادی و شعف را در وجودتان احساس کنید. اگر خودتان به موفقیتی دست پیدا کردید حتما به خودتان آفرین بگویید و خودتان را به صرف چیزی که دوست دارید دعوت کنید. 

اگر افراد دیگری حتی رقبای شما به موفقیت رسیدند به آن‌ها تبریک بگویید و از موفقیت آن‌ها شاد شوید. به این شکل شما در وجودتان به قانون فراوانی اعتقاد پیدا کرده‌اید و حسادت جایی در وجود شما نخواهد داشت. 

جشن گرفتن موفقیت

شکرگزاری و نقش آن در باور به فراوانی ثروت 

یکی از مواردی که به شدت در میزان باورهای شما تاثیر دارد شکرگزاری است. شکرگزاری نقش بسیار مهمی در باور فراوان بودن پول و ثروت دارد و می‌تواند بیش از هر چیز دیگری که فکر می‌کنید به شما در راه رسیدن به ثروت و هر آنچه که می‌خواهید کمک کند. شگرگزاری به شدت فرکانس شما را بالا می‌برد و چشم شما را به روی داشته‌هایتان باز می‌کند. شکرگزاری را تمرین کنید و به این شکل از موهبت‌هایی که در زندگی به شما عطا شده است قدردانی کنید و راه را برای رسیدن به موهبت‌های بیشتر باز کنید. 

تقویت ایمان 

گاهی شرایطی ایجاد می‌شود که همه چیز علیه شما پیش می‌رود. در این مواقع اراده انسان سست می‌شود و افکار منفی از هر طرف هجوم می‌آورد. اینجا زمانی است که شما باید به تقویت ایمان خود بپردازید و به هیچ عنوان به نیروی برتر و باور فراوانی پول ثروت شک نکنید. شما بدون شک از این مسیر سخت بیرون خواهید آمد و این شرایط درس‌های زیادی برای طی کردن باقی مسیر برای شما خواهد داشت. 

آیا می‌توان با باور فراوانی ثروت به ثروت و قدرت رسید 

یکی از سوالاتی که در ذهن افراد مطرح می‌شود این است که آیا می‌توان با باور فراوانی به ثروت رسید؟ آیا فراوانی ثروت واقعا وجود دارد؟ باید بگوییم که بله. اما نمی‌توان فقط با باور داشتن به این موفقیت رسید. امکان ندارد که شما با هیچ کاری نکردن به موفقیت برسید. برای رسیدن به موفقیت باید تلاش کنید و از هوش و مهارت‌های خود نیز به نحو احسنت استفاده کنید. اما در کنار این‌ها باور به فراوانی می‌تواند به شما کمک کند تا به چیزی بسیار فراتر از آنچه که فکر می‌کنید برسید.

کلام آخر 

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با مفهوم باور فراوانی ثروت آشنا کنیم. حالا شما می‌دانید که باور فراوانی چیست و چه تاثیر شگرفی بر زندگی شما می‌گذارد. با استفاده از تکنیک‌ها و اصول گفته شده در مقاله شما هم می‌توانید به تقویت این باور در وجودتان بپردازید و با استفاده از آن در راه رسیدن به ثروت گام‌های بزرگی بردارید. 

حالا که تااینجای مقاله را مطالعه کردید پیشنهاد میکنیم صوت و ویدئوی زیر را که به نوعی تکمیل کننده پست هستند نیز مشاهده و گوش کنید تا اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

دوره های دکتر کاویانی

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود