10 گام تا برنامه ریزی برای رسیدن به موفقیت

برنامه ریزی برای رسیدن به موفقیت

ما به عنوان انسان، توانایی منحصر به فردی برای تأثیرگذاری بر تغییرات در زندگی خود داریم. زمانی که درگیر فرآیند معجزه آسای رشد شخصی می شویم، از طریق انتخاب آگاهانه خودمان است که می توانیم طبیعت و زندگی خود را متحول کنیم. اگر می‌خواهید امسال برای شما موفقیت‌آمیز باشد (یک موفقیت بزرگ) باید بدانید که این بدان معناست که شما باید یک برنامه داشته باشید و سپس به طور روشمند آن برنامه را اجرا کنید. ترکیبی از مواد، نگرش باز شما نسبت به یادگیری و سخت کوشی شما برای پیروی از برنامه ای که برای شما مناسب است، امسال را به سال موفقی تبدیل می‌کند که می‌خواهید آن را داشته باشید. باید بدانید که ایده های خوبی برای توسعه یک برنامه وجود دارد که به خوبی کار کند و شما را قدرتمندانه به خط پایان برساند. در اینجا ۱۰ نکته اصلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشیم. در این مقاله سعی داریم تا به شما مواردی از برنامه ریزی برای کار و زندگی را شرح دهیم.

 

برنامه‌ای مناسب برای خود تهیه کنید.

 

  1. برنامه‌ای مناسب برای خود تهیه کنید.

برخی از افراد بسیار جزئیات گرا هستند و می توانند از نزدیک یک برنامه پیچیده را دنبال کنند. دیگران کمتر به جزئیات می پردازند، که این نیز خوب است.

پس برنامه درست چه برنامه ای است؟ طرحی که مناسب شماست هر یک از ما منحصربه‌فرد هستیم و عوامل مختلفی برانگیخته می‌شوند و شما باید برنامه‌ای را ایجاد کنید که برای شما مناسب است. برخی از برنامه‌ها به پیچیدگی برنامه‌های دیگر نخواهند بود، اما همه ما باید برنامه‌ای داشته باشیم، همراه با اهدافی که در آن برنامه وجود دارد تا ما را به سمت جلو حرکت دهد. اگر روحیه ای آزاد دارید، به خودتان نگویید که قرار است روزی دو ساعت را با یک کتاب و یک مجله بگذرانید. احتمالاً این اتفاق نخواهد افتاد و شما فقط ناامید خواهید شد. شخصیت شما، نقاط قوت و ضعف شما هرچه که باشد، برنامه را حول آنها توسعه دهید. این یک پیشنهاد یکطرفه برای همه نیست.

  1. زمان‌هایی را برای رسیدن به موفقیت صرف کنید.

ممکن است هر جمعه شب باشد. ممکن است ۲۰ دقیقه هر روز صبح یا ناهار قبل از خواب باشد. ممکن است هر دوشنبه، چهارشنبه و جمعه در ماشین در حال گوش دادن به سی دی باشد. هر چه هست، زمان را تعیین کنید و آن را انجام دهید. در برنامه گام به گام خود، نکاتی را که می توانید هر هفته انجام دهید، یادداشت کنید. آنها باید مشخص و قابل دستیابی باشند. نظم و انضباط را توسعه دهید و هر روز آن قدم ها را بردارید که شما را به اهدافتان نزدیک تر می کند.

  1. یک دفتر خاطرات داشته باشید.

یادداشت بردارید آقای شوف به من آموخت که به حافظه ام اعتماد نکنم، بلکه آن را یادداشت کنم تا جایی برای جمع آوری اطلاعاتی که بر تغییر تأثیر می گذارد پیدا کنم. و این توصیه در تمام این سال ها به خوبی به من خدمت کرده است. ایده ها و الهاماتی را که شما را از جایی که هستید به جایی که می خواهید باشید می برد، ثبت کنید. از ایده هایی که بیشتر روی شما تاثیر می گذارند یادداشت بردارید. افکار و ایده های خود را کنار بگذارید. با خودتان در مورد اینکه به کجا می روید و چه کاری می خواهید انجام دهید، فکر کنید. رویاها و جاه طلبی های خود را ثبت کنید. مجلات شما محل جمع آوری تمام اطلاعات ارزشمندی است که خواهید یافت. اگر قصد دارید ثروتمند، قدرتمند، پیچیده، سالم، تأثیرگذار، بافرهنگ و منحصر به فرد شوید، اگر به موضوع مهمی برخورد کردید، آن را یادداشت کنید. دو نفر به مطالب مشابهی گوش می دهند یا می خوانند و ایده های متفاوتی به هر یک می رسد. از اطلاعاتی که جمع‌آوری می‌کنید استفاده کنید و آن‌ها را برای تأمل بیشتر، برای بحث‌های آینده و برای سنجش ارزشی که برای شما دارد، ثبت کنید.

  1. منعکس کنید.

زمانی برای تفکر ایجاد کنید، زمانی برای بازگشت به گذشته، مطالعه مجدد چیزهایی که آموخته اید و کارهایی که هر روز انجام داده اید. ما آن را « اجرای دوباره تئاتر خویشتن» می نامیم تا روز به طور محکم در حافظه شما قفل شود و به عنوان یک ابزار عمل کند. همانطور که مطالب این طرح را مرور می کنید، می خواهید زمانی را صرف تأمل در مورد اهمیت آن برای شما کنید. در پایان هر روز چند دقیقه وقت بگذارید و به روز برگردید: با چه کسانی صحبت کردید، چه کسانی دیدید، چه گفتند، چه اتفاقی افتاد و چه احساسی داشتید. هر روز تکه ای از موزاییک زندگی شماست.

همچنین بخوانید:  هدفمند کار کردن در 1400 ; بایدها و نبایدها + تعریف کارکردن هدفمند

در مرحله بعد، چند ساعت در پایان هفته را به تفکر در مورد فعالیت های هفته اختصاص دهید. همچنین در طول آن زمان هفتگی، چند دقیقه در مورد نحوه اعمال این مطالب در زندگی و شرایط شما فکر کنید. نصف روز را در پایان ماه و یک آخر هفته را در پایان سال اختصاص دهید تا آن را به دست آورید، به طوری که هرگز ناپدید نشود، تا مطمئن شوید که گذشته حتی ارزشمندتر است و به خوبی به آینده شما کمک خواهد کرد.

  1. هدف گذاری کنید.

به یاد داشته باشید که برنامه شما نقشه راه است برای اینکه چگونه می خواهید به اهداف خود برسید، بنابراین باید آنها را داشته باشید. از همه چیزهایی که زندگی ما را به سمت بهتر شدن (و سریع‌ترین) تغییر داد، یادگیری نحوه تعیین اهداف بود. تسلط بر این فرآیند منحصر به فرد می تواند تأثیر قدرتمندی بر زندگی شما نیز داشته باشد. نویسنده می نویسد: “به یاد دارم مدت کوتاهی پس از آشنایی با آقای شوف، او از من پرسید که آیا فهرستی از اهدافم دارم یا نه، و البته من نداشتم. او به من پیشنهاد داد که چون من فاقد مجموعه ای از اهداف مشخص شده هستم، بتواند موجودی بانکی من را در عرض چند صد دلار حدس بزند و او این کار را کرد! خوب، آقای شوف بلافاصله شروع به کمک به من کرد تا دیدگاهم را نسبت به آینده، رویاهایم تعریف کنم. او به من یاد داد که اهدافی را تعیین کنم زیرا این بزرگترین تأثیر بر آینده یک فرد و بزرگترین نیرویی است که فرد را به سمتی می کشد که می خواهد برود. آینده باید برنامه ریزی شود، به خوبی طراحی شود تا نیرویی را اعمال کند که شما را به سمت وعده آنچه می تواند باشد بکشاند.”

  1. بر اساس برنامه خود عمل کنید.

چیزی که افراد موفق را از ناموفق چندین بار جدا می کند این است که افراد موفق به سادگی این کار را انجام می دهند. اقدام می کنند. آنها لزوما باهوش تر از دیگران نیستند. آنها فقط برنامه را اجرا می کنند. زمان عمل زمانی است که احساس قوی باشد. اگر این کار را نکنید این اتفاق می افتد: قانون کاهش انرژی. ما دقیقا باید همان موقعی که ایده به ذهنمان خطور می کند، زمانی که انرژیمان زیاد است، عمل کنیم. اما اگر تأخیر کنیم و زود آن را به عمل تبدیل نکنیم، انرژی ما شروع به کاهش می کند، کم می شود. کم کم بهانه هایی چون یک ماه دیگر هوا سرد است و یک سال دیگر وقت دارم ما را از انجام آن باز می دارد. پس همین الان زمان اجرای برنامه است. شما باید احساسات را کنترل کنید و آن را در فعالیت های منظم قرار دهید و آن را به انرژی کاری تبدیل کنید. و جالب اینجاست: همه رشته ها بر یکدیگر تأثیر می گذارند. همه چیز روی همه چیز تاثیر می گذارد به همین دلیل است که کوچکترین اقدام مهم است. زیرا ارزش و مزایایی که از آن یک اقدام کوچک دریافت می کنید به شما انگیزه می دهد که اقدام بعدی و بعدی را انجام دهید. پس قدم بردارید و بر روی برنامه خود عمل کنید، زیرا اگر برنامه خوب باشد ، سپس نتایج می تواند معجزه آسا باشد.

موفقیت مطالعه چیزهای بدیهی است – اما گاهی اوقات ما به کسی نیاز داریم که به ما یادآوری کند و ساده‌ترین راه را برای رسیدن به آن به ما نشان دهد.

  1. ایده های خوب را جمع آوری کنید.

کالوین هریس می نویسد: “مربی ام در ۲۵ سالگی به من یاد داد که یک دفتر خاطرات داشته باشم. این بهترین مکان برای جمع آوری تمام ایده ها و اطلاعاتی است که به دست شما می رسد. و این الهام به فرزندان و نوه هایم منتقل خواهد شد.”

همچنین بخوانید:  موانعی که موفقیت شما را منحرف می کنند

اگر ایده خوبی شنیدید، آن را ضبط کنید، یادداشت کنید. سپس در یک شب سرد زمستانی یا یک شب مطبوع تابستانی، به دفتر خاطرات خود برگردید. به ایده هایی که زندگی شما را تغییر داده اند، ایده هایی که ازدواج شما را نجات داده اند، ایده هایی که شما را از روزهای سخت نجات داده اند، ایده هایی که به شما کمک کرده تا موفق شوید، شیرجه بزنید. این با ارزش است، به صفحات ایده هایی که در طول سال ها جمع آوری کرده اید، مرور کنید، به خودتان یادآوری کنید. پس جمع آوری ایده های خوب، تجربیات، برای کسب و کار، روابط و آینده خود باشید.

این چالش برانگیز است که دانش آموز زندگی خود، آینده خود، سرنوشت خود باشید. به حافظه خود اعتماد نکنید وقتی به چیزی با ارزش گوش می دهید، آن را یادداشت کنید. وقتی به موضوع مهمی برخورد کردید، آن را یادداشت کنید. برای یادداشت برداری و داشتن دفتر خاطرات وقت بگذارید.

  1. برنامه های خوبی داشته باشید.

ساختن زندگی یا هر چیز دیگری، مانند ساختن خانه است. باید برنامه داشته باشی تا اگر تازه شروع به چیدن آجر کرده باشید و کسی بپرسد “چه می سازی؟” آجری را که در دست گرفته‌اید زمین بگذارید و بگویید: “نمی‌دانم”. بنابراین، این سوال مطرح می شود: چه زمانی باید ساخت خانه را شروع کنید؟ پاسخ: به محض اینکه آن را تمام کردید. مدیریت زمان ساده است.

روز را تا زمانی که به خوبی تمام نشده است شروع نکنید – حداقل طرح کلی آن. فرصتی برای بداهه گویی بگذارید، جایی برای استراتژی های اضافی بگذارید، اما قبل از شروع آن کار را تمام کنید. هفته را تا زمانی که آن را تمام نکرده اید شروع نکنید. آن را بچینید، ساختار دهید، آن را به کار بگیرید. همین امر در مورد ماه پیش رو نیز صدق می کند – تا زمانی که برنامه ای در دست اجرا ندارید، آن را شروع نکنید.

و مهمتر از همه، سال را تا زمانی که روی کاغذ تمام نشده شروع نکنید. این ایده بدی نیست، در اواخر سال، با خانواده خود برای برنامه های شخصی بنشینید، در تجارت خود برای برنامه های حرفه ای بنشینید، با مشاور مالی خود بنشینید تا برنامه های مالی را ترسیم کنید. برای تمام اجزای متحرک زندگی، تقویم، برنامه بازی خود را برنامه ریزی کنید. دلیل اینکه اکثر مردم به جای انتظار با آینده با ترس روبرو می شوند این است که آن را به خوبی طراحی نکرده اند.

  1. به خودتان زمان بدهید.

ساختن یک شغل زمان می برد. ایجاد تغییرات زمان می برد. یادگیری، رشد، تغییر، توسعه و تولید به زمان نیاز دارد. اصلاح فلسفه و فعالیت به زمان نیاز دارد. پس به خودتان زمان بدهید تا یاد بگیرید، زمانی را برای شروع کردن، زمانی برای دستیابی به موفقیت در نظر بگیرید.

  1. خودتان را تغییر دهید.

یاد بگیرید که مشکلات را حل کنید – مشکلات تجاری، مشکلات خانوادگی، مشکلات مالی، مشکلات عاطفی. بهترین راه برای مقابله با چالش نگاه به آن به عنوان فرصتی برای رشد است. اگر لازم است تغییر دهید، اگر لازم است اصلاح کنید، فلسفه قدیمی را که برای یک فلسفه جدید خوب کار نمی کرد کنار بگذارید. بهترین عبارتی که در اینجا می توان به آن اشاره کرد این است: اگر تغییر کنید، همه چیز برای شما تغییر خواهد کرد. پس سعی کنید بهترین تغییر ممکن را برای خود برگزینید.

 

اقدامات لازم برای افزایش تاثیر برنامه ریزی موفقیت

اقدامات لازم برای افزایش تاثیر برنامه ریزی موفقیت

اگرچه تکمیل برنامه روزانه یا هفتگی می تواند به شما کمک کند تا به راحتی به اهداف خود دست یابید، اما گاهی اوقات برنامه ریزی بیش از حد برای فعالیت های روزانه می تواند باعث شود که احساس خستگی و استرس داشته باشید که احساس می کنید می خواهید از نو شروع کنید.

کلید لذت بردن از مزایای برنامه ریزی روزانه و هفتگی بدون استرس، اتخاذ رویکردی آرام تر است. الیزابت گریس ساندرز در کتاب «چگونه زمان خود را سرمایه گذاری کنید» تلاش می کند ۴ راه مؤثر برای برنامه ریزی برای متقاعد کردن مردم به داشتن ذهنی بازتر و روشن فکرتر از از پیش تعیین شده را بیان کند.

 

آنچه مهم است نیت شماست

آنچه مهم است نیت شماست

شاید دوست نداشته باشید روی صندلی هواپیما بنشینید بدون اینکه مقصد خود را بدانید، زیرا در نهایت به مقصد اشتباهی خواهید رسید. به طور مشابه، نکته کلی برنامه ریزی موفق این است که از قبل تصمیم بگیرید که می خواهید به چه چیزی برسید و چگونه به آن دست یابید. بدون شک اکثر خلبانان در مسیر پرواز یا حتی فرود آمدن در جو طوفانی نیاز به تغییر جهت دارند. اما واقعیت این است که آنها نقطه شروع و پایان خاصی را در ذهن دارند که شانس رسیدن مسافران به مقصد را افزایش می دهد. به طور مشابه، زمانی که مسیر را برای روز خود تعیین کنید، به نتایج بهتری دست خواهید یافت. اگر در زمان دیگری مشکلی در اجرای برنامه وجود داشت و فکر می کنید برنامه نامربوط است و باید آن را رها کنید، به خود یادآوری کنید که این برنامه به شما کمک می کند تا مسیر اولیه را ایجاد کنید و به تدریج شما را به آماده شدن برای هدف نهایی برساند. حتی اگر در طول این مسیر مجبور به تغییر جهت شوید.

همچنین بخوانید:  نکات مهم در شناسایی افراد قابل اعتماد

 

دوباره برنامه ریزی کنید تا 100% نتیجه بگیرید

دوباره برنامه ریزی کنید تا ۱۰۰% نتیجه بگیرید

یکی از افرادی که من راهنمایی کردم از من پرسید که آیا کسی تا به حال برنامه خود را دنبال کرده و به ۱۰۰% رسیده است. به او گفتم که دستیابی به ۱۰۰ درصد برنامه روزانه نادر است. برای بسیاری از افراد بهترین روز زمانی است که به ۶۰ تا ۷۰ درصد برنامه خود می رسند. بعداً، وقتی بیشتر در مورد آن فکر کردم، بهترین پاسخ می تواند این باشد که بهترین نتیجه باید به گونه ای تعیین شود که شما از قبل در مورد زمان اختصاص داده شده بر اساس داده ها و وظایف احتمالی، اولویت کلی و شرایط اطمینان داشته باشید. که در مواجهه با آن در طول روز، تصمیمات درستی بگیرید. بهترین راه برای ارزیابی عملکرد روزانه خود این است که از خود بپرسید: آیا امروز در تخصیص زمان به کار بهتر عمل کرده ام؟

 

وقت خود را برای یک برنامه کامل تلف نکنید

وقت خود را برای یک برنامه کامل تلف نکنید

اگر می خواهید بدانید چگونه برای موفقیت برنامه ریزی کنید، هیچ برنامه کاملی وجود ندارد. حتی اگر یک برنامه کامل بر اساس داده های فعلی وجود داشته باشد، نمی توانید موارد غیر منتظره را پیش بینی کنید. در نتیجه هیچ تضمینی برای کامل شدن برنامه های شما وجود ندارد. هدف برنامه ریزی باید داشتن درجه ای از شفافیت، دانستن اینکه توجه خود را به کجا معطوف کنید و فرصت های پیش رو را ارزیابی کنید، باشد. من به شما پیشنهاد می کنم زمان محدودی را برای انجام کارها اختصاص دهید. برای بسیاری از افراد مناسب ترین زمان برای برنامه ریزی در هفته حداکثر یک ساعت است. در نتیجه، برنامه ریزی روزانه باید حداکثر ۱۵ دقیقه طول بکشد، زیرا شما تمام اولویت های خود را دوباره ارزیابی نمی کنید، فقط برنامه هفتگی خود را برای آن روز دوباره بررسی می کنید.

رویکردی شبیه به برنامه برای برنامه ها داشته باشید

رویکردی شبیه به برنامه برای برنامه ها داشته باشید

چگونه برای موثر بودن برنامه ریزی کنیم؟ استفاده از نقشه راه پاسخ خوبی به این سوال است. نقشه راه یک راه موثر برای برنامه ریزی موفق است. یک برنامه روزانه، هفتگی یا حتی سالانه مانند یک نقشه راه است که مسیر و بهترین نمای مسیرهایی را که ممکن است در ذهن داشته باشید را به شما نشان می دهد. ممکن است در طول مسیر به بن‌بست برسید و به یک نقشه راه برای بازگشت نیاز داشته باشید تا بهترین راه را برای ادامه پیدا کنید. داشتن برنامه ای برای بازگشت به مسیر پس از استراحت به شما این چشم انداز را می دهد که در برنامه خود تجدید نظر کنید. در طول روز، به طور منظم به برنامه روزانه خود نگاه می‌کنم، فعالیت‌ها را بر اساس مدت زمان انجام فعالیت‌ها یا زمانی که ممکن است یک مکالمه ضروری اتفاق بیفتد تأیید می‌کنم و مهمترین آنها را از خودم می‌پرسم. شما هم می توانید همین کار را انجام دهید. به جای بررسی ایمیل‌ها پس از یک جلسه یا تماس برنامه‌ریزی نشده، در صورت نیاز حتماً به برنامه روزانه خود بازگردید. برای تعیین مرحله بعدی فعالیت، مواردی را که در تقویم یا چک لیست خود نوشته اید در نظر بگیرید .

 

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود