تاثیرات شگفت انگیز خانواده در موفقیت افراد

خانواده

اکثر مردم معتقدند افراد موفق به شهرت، شغل و ثروت بسیار معروف هستند و به همین دلیل نه تنها موقعیت شغلی دارند، بلکه از وضعیت اقتصادی خوبی نیز برخوردارند که باعث خوشحالی آنها در زندگی می شود. با این حال، باید بپذیریم که همه کسانی که از نظر مالی ثروتمند هستند لزوماً به این معنی نیست که همیشه خوشحال هستند. به این دلیل که در بسیاری از موارد، مردم از نظر دارایی هایی مانند دارایی، طلا و پس انداز ثروتمند و ثروتمند هستند، اما از نظر خوشبختی در فقر زندگی می کنند و اگرچه در وضعیت اقتصادی بسیار خوبی قرار دارند، اما گاهی اوقات. آنطور که باید با افراد جامعه تعامل خوبی نداشته باشند. بسیاری از مردم بر این باورند که موفقیت به عوامل زیادی از جمله حمایت جامعه، خانواده، مدرسه بستگی دارد. با این حال، اکثر مردم بر این باورند که حمایت خانواده مهمترین عامل در موفقیت افراد است. بنابراین خانواده اولین مکان یادگیری و در واقع پشتوانه اقتصادی و عاطفی افراد است.

یکی از کارشناسان می گوید: از آنجایی که خانواده اولین جایی است که افراد می توانند یاد بگیرند، نقش حیاتی در موفقیت افراد دارد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که اگرچه خانواده کوچکترین گروه در زندگی اجتماعی است، اما اولین گروهی است که اصول زندگی را به شما آموزش می دهد. مثلا؛ اعضای خانواده ارزش ها و هنجارهای زندگی و همچنین درست و غلط زندگی را به شما می آموزند.

خانواده نهادی است که از بدو تولد نقش مهمی در آموزش شخصیت به کودکان ایفا می کند و بایدها و نبایدهای شخصی و رفتار اجتماعی را به آنها می آموزد و تأثیر بسزایی در رشد شخصیت آنها دارد زیرا خانواده تمام تلاش خود را می کند تا زندگی با کیفیتی را برای آنها فراهم کند. شرایط مساعد آموزشی، اقتصادی و اجتماعی را برای اعضای خود فراهم کند.

حمایت خانواده می تواند به ایجاد روابط بین فردی مثبت کمک کند. به طوری که وقتی کودک ارزش ها، نگرش ها، باورها، انسانیت و فرهنگ را از خانواده خود می آموزد، به معنای واقعی کلمه به آن عمل می کند و در زندگی اجتماعی خود به آن نگاه مثبت می کند.

وقتی خانواده ای از فرزند خود حمایت عاطفی و اقتصادی می کند، آن کودک نیز کارهای اجتماعی خود را به خوبی و درستی انجام می دهد و خشونت اجتماعی بسیار کاهش می یابد. علاوه بر این، حمایت عاطفی خانواده یکی از مهم ترین عوامل ایجاد انگیزه در افراد است. برای رسیدن به اهداف خود و این محبت و صمیمیت در خانواده، رفاه تک تک اعضای این مرکز را تضمین می کند.

چگونه وقت بیشتری را با خانواده بگذرانیم

در این مطلب می‌خوانید

چگونه وقت بیشتری را با خانواده بگذرانیم

همه ما درگیر زندگی روزمره و مشغولیات مرتبط با آن هستیم. از اول تا آخر هفته کار می کنیم و هفته را به امید روزهای آخر می‌گذرانیم اما به سرعت هم تمام می شود و به زندگی عادی و تکراری خود باز می گردیم. در میان همه کارها، باید زمانی را با خانواده و عزیزانمان بگذرانیم. برخی خانواده ها در تعطیلات دورهمی خانوادگی و دوستانه دارند. این دوره ها باعث می شود ساعات خوشی را در کنار هم داشته باشند و کمی از زندگی روزمره فاصله بگیرند. البته مهمانی های آخر هفته تنها راه بهبود روابط خانوادگی نیست. در این مقاله از یوکن به معرفی 30 روش کاربردی برای گذراندن اوقاتی خوش در کنار خانواده می پردازیم.

همچنین بخوانید:  قانون جذب چیست و چطور می توانیم از آن به سود خود استفاده کنیم؟

با فرزندانتان وقت بگذرانید

گذراندن وقت با کودکان آسان است. زیرا بر خلاف سایر روابط، آنها نیز دوست دارند در یک رابطه طولانی مدت با شما باشند. آنها از اینکه بخش مهمی از زندگی شما هستند لذت می برند. اما چگونه می تواند با فرزندانش وقت بگذراند؟

بر سر یک سفره غذا بخورید

با هم غذا خوردن را به یک عادت مهم تبدیل کنید. یعنی هر یک از اعضای خانواده در هر کجا که باشد یا هر کاری که انجام می دهد باید سر ساعت معینی در شام حاضر شود. هنگامی که شما و خانواده تان با هم شام می خورید، گفتگو بین شما شکل می گیرد که شما را به هم نزدیکتر می کند. با صحبت کردن و پرسیدن سوالات، از کارهای روزمره همدیگر مطلع می شوید و ارتباطات شما نزدیک تر و صمیمی تر می شود.

تعمیرات خانه را با هم انجام دهید

آیا سینک آشپزخانه خراب است؟ آیا اتاق کودک نیاز به رنگ آمیزی دارد؟ در تعمیرات منزل از فرزندان خود کمک بگیرید. این ممکن است برای شما جالب نباشد، اما کودکان دوست دارند در چنین فعالیت هایی شرکت کنند.

به عنوان مثال برای آنها جالب است که بدانند زیر سینک چه خبر است، دیوارهای خانه چگونه رنگ شده یا شیر آب چگونه ساخته شده است. وقتی با فرزندتان در تعمیرات و مراقبت در منزل کار می کنید، تعاملی بین شما ایجاد می شود که بسیار مفید است.

بعد از شام، کمی با خانواده قدم بزنید

حالا که توانسته‌اید با خانواده‌تان شام بخورید، نیم ساعت دیگر وقت بگذارید و با آنها قدم بزنید. این در برخی از فرهنگ ها مانند سنگاپور رایج است و خانواده ها پیاده روی با عزیزان خود را بهترین کار شبانه می دانند.

بعد از خوردن شام و شستن ظرف ها، در خانه گردش کنید و کمی قدم بزنید. با فرزندان خود در مورد محله و تغییرات آن صحبت کنید. این نوع معاشرت باعث ایجاد صمیمیت بیشتر بین شما و فرزندانتان می شود که بسیار کمک کننده است.

در این مواقع، کودکان و نوجوانان راحت‌تر می‌توانند درباره مشکلات و مشکلات خود صحبت کنند، زیرا تمرکز بر پیاده‌روی است و بیان موضوع نگران‌کننده‌ای که در ذهنشان می‌گذرد برایشان سخت نیست.

برای اعضای خانواده خود پیام ارسال کنید

کودکان هیجان را دوست دارند. بنابراین اگر صبح زودتر از خانه خارج می شوید و وقت کافی برای گذراندن صبح ندارید، برای آنها پیامک یا ویدیو بگذارید. این برای آنها هیجان انگیز است و آنها را خوشحال می کند. آنها همچنین متوجه خواهند شد که با وجود اینکه نتوانسته اید با آنها ارتباط برقرار کنید، قلب شما برای آنها می تپد و توجه کافی به فرزندان خود دارید.

مطالعه درسی را باهم انجام دهید

یک راه عالی برای گذراندن وقت با خانواده، مطالعه با هم است. نیم ساعت در روز را صرف مطالعه کتاب کنید. با هم یا با هم کتاب بخوانید. انتخاب کتاب های مناسب برای خواندن و صحبت کردن، فرصت خوبی برای به اشتراک گذاشتن ایده ها و ارزش هاست.

با فرزندتان در کلاس ها یا کلاس های مختلف شرکت کنید

وقتی فرزندتان را صرف رفتن به مدرسه یا کلاس های فوق برنامه می کنید، آن را به فرصتی برای با هم بودن و شرکت در کلاس های مختلف با او تبدیل کنید. این فرصتی را برای نزدیک شدن به یکدیگر فراهم می کند.

گردش مالی ماهانه را فراموش نکنید

هر ماه برای خانواده خود سفرهای تفریحی و میدانی برنامه ریزی کنید. هر بار به یک مکان جدید بروید. برای بازدید از موزه، پارک یا طبیعت گردی برنامه ریزی کنید. نیازی نیست زیاد خرج کنید. پیاده روی نیز گزینه خوبی است. برای انتخاب این برنامه، از فرزندان خود نیز نظرسنجی کنید.

در مورد خاطرات خانوادگی و گذشته صحبت کنید

برای یادآوری گذشته وقت بگذارید. آلبوم های قدیمی را بیرون بیاورید و عکس های گذشته را به فرزندان خود نشان دهید. عکس های جدید بگیرید و به همراه خانواده به آلبوم خانوادگی خود اضافه کنید و لذت ببرید.

بیشتر با نوجوانان تعامل داشته باشید

با ورود فرزندان شما به دوره نوجوانی، برقراری ارتباط و تعامل با آنها دشوارتر و البته اهمیت بیشتری می یابد. ممکن است همه چیز کمی سخت باشد، اما همیشه راهی برای بهبود روابط وجود دارد. بنابراین در طول روز زمانی را برای بهبود روابط خود با نوجوان خود اختصاص دهید.

همچنین بخوانید:  چالش های پیش روی انسان ها در زندگی و راه حل آنها

با فرزندان نوجوان خود صحبت کنید

با یک نوجوان در مسیر رفت و آمد به محل کار در اتوبوس، مترو یا ماشین صحبت کنید. در این مواقع جز حرف زدن نمی توانید کاری انجام دهید. از این زمان نهایت استفاده را ببرید. صحبت کردن دریچه ای به زندگی یک نوجوان و شناخت بهتر اوست.

در کارهای خیر شریک باشید

نوجوانان تمایل زیادی به تغییر جهان دارند. حتما متوجه این موضوع شده اید. بنابراین شرکت در فعالیت های داوطلبانه و خیرخواهانه می تواند آنها را جذب و جلب رضایت کند. پس با آنها در چنین برنامه هایی شرکت کنید. حضور منظم در این برنامه ها راهی عالی برای شما و فرزندتان برای گذراندن وقت با هم خواهد بود.

وارد دنیای نوجوانان شوید

فعالیت های مورد علاقه نوجوان خود را بشناسید. در مورد آنها صحبت کنید. فرقی نمی کند که او به ساختن پازل علاقه مند باشد یا در ورزش های گروهی بازی کند. در هر صورت راهی برای همراهی با او بیابید و اگر امکانش نیست به صحبت های او درباره فعالیت های مورد علاقه اش برای ورود به دنیای نوجوانان گوش دهید.

برای چت آنلاین با او از تکنولوژی روز استفاده کنید

برای چت آنلاین با او از تکنولوژی روز استفاده کنید

از پیام رسان ها و ابزارهای ارتباطی جدید برای صحبت با فرزندتان استفاده کنید. در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید و با برقراری ارتباط با نوجوان از طریق ابزارهای به روز به او نشان دهید که حضور او را در این فضا دنبال می کنید. ممکن است نوجوان شما نخواهد شما را به لیست دوستان خود در اینستاگرام یا سایر شبکه های اجتماعی اضافه کند، اما سعی کنید از این طریق ارتباط خود را با آنها قطع نکنید.

دوستان فرزندتان را بشناسید

بیشتر نوجوانان سعی می کنند با افراد دیگری غیر از خانواده خود ارتباط برقرار کنند تا دنیا را بهتر بشناسند. آنها دوست می شوند و زمان زیادی را با آنها می گذرانند. پس دوستان فرزندانتان را بشناسید و بگذارید به خانه بروند. دوستان نوجوان خود را با آغوش باز بپذیرید و راهی برای شناخت بهتر او بیابید.

هر روز زمانی را برای ارتباط با نوجوان خود اختصاص دهید

هر روز برای نوجوان خود وقت بگذارید، حتی اگر فقط 5 دقیقه وقت داشته باشید. به عنوان مثال، هنگامی که آنها به خانه باز می گردند، در خانه بمانید و با آنها در مورد روز و ساعت خود صحبت کنید. اگر این امکان وجود ندارد، شب ها قبل از خواب 5 دقیقه با او صحبت کنید و سپس شب بخیر بگویید و به رختخواب بروید. مهم است که در طول روز مدتی را با کودک خود بگذرانید. در این صورت، اگر نوجوان چیزی برای گفتن به شما داشته باشد، قطعاً زمان برای صحبت در مورد آن وجود دارد.

ارتباط برقرار کنید و به والدین خود توجه کنید

شما هم در دوران کودکی وظایفی دارید. وقتی والدین شما بزرگتر می شوند و دیگر نمی توانند خانه را ترک کنند، وظیفه شما این است که از آنها مراقبت کنید. آنها اکنون زمان بیشتری را در خانه می گذرانند و مراقبت از آنها از نظر روحی و روانی مهمتر خواهد بود.

احوالپرسی روزانه را فراموش نکنید

اگر پدر و مادرتان با شما در یک خانه زندگی نمی کنند، هر روز با آنها تماس بگیرید و سلام کنید. ممکن است تعجب کنید، اما اختصاص تنها چند دقیقه در روز به والدینتان باعث بهبود خلق و خوی شما می شود.

از فرزندانتان بخواهید با والدینتان صحبت کنند

یکی دیگر از مواردی که باعث تقویت روابط خانوادگی می شود، رابطه نوه ها با پدربزرگ و مادربزرگشان است. حتی اگر اغلب با فرزندانتان به ملاقات والدین خود می روید، باز هم گهگاه از نوه های خود بخواهید که با تماس تلفنی آنها را خوشحال کنند. این کار بسیار ارزشمند است و نتایج شگفت انگیزی دارد.

هفته ای یکبار با هم غذا بخورید

هفته ای یک بار به والدین خود سر بزنید و با آنها غذا بخورید. باید ببینید که آنها چگونه دوست دارند این جلسه را ترتیب دهند و هر کاری را که می خواهند انجام دهند.

به عنوان مثال، شاید مادر شما دوست دارد برای همه غذا درست کند یا شاید والدین شما دوست دارند در یک پیک نیک غذا بخورند یا به رستوران بروند. پس سلیقه و علایق آنها را در نظر بگیرید و بر اساس آن برای بازدیدهای خود برنامه ریزی کنید. مهمترین چیز این است که در طول هفته به طور منظم برای آنها وقت بگذارید.

همچنین بخوانید:  7 راه طلایی برای اینکه فردی با پشتکار باشید

غذاهای مورد علاقه خانواده خود را با هم تهیه کنید

اگر نوه هایتان، شما و والدینتان با هم آشپزی کنید، ملاقات بهتر و محبت آمیزی با هم خواهید داشت. اصول مهم را از بزرگترها یاد بگیرید و با شوخی و خنده برای یکدیگر اوقات خوشی بسازید. در این زمان، عکس و فیلم بگیرید و لذت را چاشنی کنید.

زمانی را بهوالدین اختصاص دهید

مهم نیست که چگونه می خواهید با والدین خود وقت بگذرانید. در هر صورت، رابطه شما با آنها بهبود خواهد یافت. مثلاً در طول هفته با آنها به خرید بروید یا پیاده روی صبحگاهی را امتحان کنید.

با والدین خود چیزهای جدیدی یاد بگیرید

داشتن یک سرگرمی جدید یا یادگیری چیزی جدید با والدین خود ایده خوبی است. شرکت در کلاس یوگا چگونه است؟ در مورد یادگیری یک زبان جدید چطور؟

یادگیری مهارت های جدید به والدین شما کمک می کند تا ارتباط بیشتری داشته باشند و احساس سرزندگی در زندگی خود داشته باشند.

رویدادهای خانوادگی را جشن بگیرید

جشن گرفتن رویدادهای خانوادگی اعضای خانواده را به هم نزدیکتر می کند. افراد مسن بیشتر از آداب و سنن خانواده آگاه هستند و می توانند آنها را با سایر اعضا به ویژه نوه ها به اشتراک بگذارند. به این ترتیب با برگزاری آداب و رسوم و مراسم مهم اوقات خوشی را برای با هم بودن فراهم می کنند.

به همسرتان توجه کنید تا او احساس خاص بودن کند

تا اینجا در مورد اهمیت توجه به کودکان در سنین مختلف و والدین صحبت کرده ایم. حالا وقت آن است که در مورد مهم ترین و نزدیک ترین فرد زندگی یعنی همسرتان صحبت کنید. صرف وقت و انرژی برای همسرتان بسیار مهم است. شما باید طوری رفتار کنید که بدانید او برای شما خاص است.

برای همسرتان پیام بفرستید

برای اینکه همسرتان بفهمد در میان همه مشکلات و مشغله های روزمره همچنان به او فکر می کنید، در طول روز یک پیام کوتاه به او بدهید و حالش را جویا شوید.

گوشی خود را خاموش کنید و آن را کنار بگذارید

زمانی که با همسرتان وقت می گذرانید، مثلاً با او غذا می خورید یا با او صحبت می کنید، تلفن همراه خود را کنار بگذارید و تمام حواس خود را روی او متمرکز کنید. شما باید تمام توجهی را که همسرتان نیاز دارد به او بدهید و به او ثابت کنید که به او اهمیت می دهید و تمام توجه شما معطوف به اوست.

با هم سرگرمی های جدیدی داشته باشید

امتحان کردن سرگرمی های جدید با همسرتان به شما زمان بیشتری برای تعامل می دهد. پس با هم اوقات خوشی را با تفریح ​​و سرگرمی داشته باشید. البته سرگرمی باید مورد علاقه هر دو طرف باشد.

زمانی را برای همسرتان در نظر بگیرید

در طول هفته برای همسرتان وقت بگذارید و به برنامه ای که می کنید متعهد باشید. این زمان باید برای دو نفر باشد و فرزندان، والدین و دوستان در آن نقشی نداشته باشند.

صبحانه را با هم بخورید

صبح خود را با همسرتان شروع کنید. خوردن صبحانه با هم بسیار موثر است و شما را به هم نزدیکتر می کند. حتی اگر زمان زیادی ندارید، همان چند دقیقه را با هم بگذرانید. اکثر اعضای خانواده در شام حضور دارند، اما هنگام صبحانه، این شما و همسرتان هستید. سپس از آن نهایت استفاده را ببرید.

با هم ورزش کنید

پیاده روی صبحگاهی یا دویدن در پارک با همسرتان راه خوبی برای بهبود ارتباطات و صمیمیت هر چه بیشتر است. با این کار هم سلامت جسمانی خود را حفظ می کنید و هم معاشرت خوشایندتری را تجربه خواهید کرد.

با نزدیکان خود معاشرت کنید

با کوچکتر شدن خانواده ها، تعداد اقوام نیز کاهش می یابد. در این شرایط سعی کنید روابط بین اقوام را حفظ کنید و در این جوامع کوچک از یکدیگر قدردانی کنید.

گروه های گفتگوی آنلاین خانوادگی را تشکیل دهید

یک گروه چت آنلاین با اقوام تشکیل دهید. این بسیار ساده و در عین حال لذت بخش است. اگر اتفاق مهمی در خانواده بیفتد، اطلاع رسانی از طریق این گروه ها راحت تر است و همه از وضعیت یکدیگر مطلع می شوند. همچنین درک متقابل و نزدیکی با داشتن چنین ارتباطی افزایش می یابد.

یک شام یا ناهار گروهی ترتیب دهید

برای یک جلسه و معاشرت برنامه ریزی کنید، مانند شام یا ناهار در ماه، شاید هر دو ماه یک بار. این موقعیت ها باعث می شود که بدانید در یک رابطه هستید و برای صمیمیت و همراهی با هم ارزش قائل هستید.

مواظب یکدیگر باشید و از حال و روز یکدیگر آگاه باشید

به روزهای مهم زندگی یکدیگر توجه کنید. تولدها، سالگردها، مراسم مختلف را جشن بگیرید و آنها را مهم بدانید. توجه به این مراسم و موقعیت ها و برنامه ریزی برای آن ها محیط خانواده را شیرین و صمیمی تر می کند.

سخن پایانی

در برنامه ریزی برای مدیریت روابط، به خاطر داشته باشید که عجول نباشید و بدانید حفظ رابطه خانوادگی به صورت روزانه بسیار مهم است و بر اساس نیازهای فردی اعضای خانواده سازماندهی می شود. بر اساس سلیقه و اولویت های زندگی خود در مورد سایر فعالیت های اجتماعی تصمیم بگیرید و برای انجام آنها اولویت قائل شوید.

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود