تبلیغات کسب‌وکار اینترنتی در اینستاگرام

تبلیغ کسب‌وکار اینترنتی در اینستاگرام

همان‌طور که می‌دانید اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی است. شما چه برای سرگرمی و چه برای تبلیغ کسب‌وکار خود از آن استفاده کنید، نمی‌توانید منکر محبوبیت این شبکه شوید. بیزینس اکانت اینستاگرام به عنوان نمایه کسب و کار اینستاگرام نیز شناخته می‌شود. در واقع نمایه کسب و کار یک قابلیت رایگان است و توسط اینستاگرام به اکانت‌هایی پیشنهاد می‌گردد که می‌خواهند از حسابشان به عنوان مشاغل و کسب و کارهای تجاری استفاده کنند. در واقع صاحبان این پیج ها می‌خواهند با اکانت تجاری خود در اینستاگرام به درآمد برسند. 

اما اهمیت تبلیغات زمانی معلوم می‌شود که شما می‌خواهید محصول یا برندی را تبلیغ کنید. همه چیز به میزان فعالیت شما بستگی دارد. فعالیت مداوم، کلید دستیابی به محبوبیت در اینستاگرام است. در این مقاله با ما همراه باشید تا با ویژگی‌ها و فواید استفاده از بیزنس اکانت آشنا شوید و روش های تبلیغ کسب‌وکار اینترنتی در اینستاگرام را مورد بررسی قرار دهیم.

تبلیغ کسب‌وکار اینترنتی در اینستاگرام

لزوم نیاز به صفحه مخصوص تبلیغ کسب‌وکار اینترنتی در اینستاگرام

آیا به صفحه‌ مخصوص تبلیغ کسب‌وکار اینترنتی در اینستاگرام نیاز دارم؟ سوالی که ذهن افراد زیادی را به خود مشغول کرده، این است اگر من بخواهم کسب‌وکار اینترنتی را تبلیغ کنم، حتما باید بیزینس اکانت داشته باشم؟ پاسخ آن بله است. بیش از ۲۲ میلیون بیزینس اکانت در اینستاگرام وجود دارد. بیزینس اکانت اینستاگرام دارای ویژگی‌‎های منحصربه‌فردی است که در اکانت شخصی وجود ندارد. پس اولین قدم تبدیل اکانت شخصی به بیزینس اکانت است. همه شبکه‌های اجتماعی به دنبال عرضه بسترهایی هستند تا کاربران و مشاغل بتوانند به بهترین شیوه برای کسب و کارهای خود تولید محتوا کنند. یک سرویس خوب باید ابزار سنجنش بازخورد خوبی از مخاطبین داشته باشد تا بتوان به کمک آن، رفتار مخاطب را برای افزایش فروش تجزیه و تحلیل کرد. اینستاگرام یکی از این سرویس‌ها محسوب می‌شود که با امکان تبدیل اکانت شخصی به اکانت تجاری اینستاگرام، این قابلیت را برای کسب و کارها فراهم می‌کند.

همچنین بخوانید:  آموزش استفاده از استوری اینستاگرام برای کسب و کار

تبلیغ کسب‌وکار اینترنتی در اینستاگرام چه فوایدی دارد؟

تبدیل اکانت شخصی به بیزینس اکانت اینستاگرام تصمیمی بسیار عاقلانه برای شروع کسب‌وکار اینترنتی در اینستاگرام است. این کار به رشد کسب‌وکارتان کمک کرده و باعث می‌شود بیشتر دیده شوید. چند دلیل مهم برای تبلیغ کسب‌وکار اینترنتی در اینستاگرام وجود دارد. اینستاگرام چطور باعث موفقیت شما می‌شود؟ چگونه شما را پولدار می‌کند؟ تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

۱تبلیغ کسب‌وکار اینترنتی در اینستاگرام با بازاریابی تصویری

حتماً می‌دانید که در اینستاگرام تصاویر و جلوه‌های بصری، اهمیت بیشتری از کلمات و پاراگراف‌ها دارند زیرا اینستاگرام رسانه‌ای تماماً تصویری و براساس اشتراک‌گذاری فیلم و عکس است. احتمالا این جمله‌ معروف را شنیده‌اید:«یک تصویر گویاتر از هزاران کلمه است.»

بنابراین زمانی که شما برای تبلیغ کسب‌وکار اینترنتی می‌خواهید از بازاریابی اینستاگرام استفاده کنید، لازم است عکس‌ها و فیلم‌های جذابی را آپلود کنید تا توجه کاربران جلب شود. مردم عاشق جلوه‌های بصری هستند و زمانی که تصاویر جذاب مرتبط با کار شما و رابط صمیمانه کاربری را می‌بینند، مشتاقانه کارتان را دنبال می‌کنند.

۲در اینستاگرام بیشتر از هر جای دیگری دیده می‌شوید

در اینستاگرام هیچ الگوریتم خاصی برای نشان دادن پست‌ها به کاربران وجود ندارد. زمانی که شما پستی را با هشتگ‌های مرتبط منتشر می‌کنید، هم روی صفحه مخاطب و هم در لیست هشتگ‌ها قرار می‌گیرد. پست‌ها در اینستاگرام ناپدید نمی‌شود. مثلا در توییتر پست‌های قدیمی آرشیو می‌شود اما در اینستاگرام مانند فیس‌بوک تمام پست‌ها همیشه آماده نمایش است.

۳برای جلب توجه کاربران می‌توان از شیوه‌های جالبی استفاده کرد

اینستاگرام ویژگی‌های جذابی دارد که با استفاده از آنها می‌توانید به صورت مداوم توجه کاربران‌تان را جلب کنید. سعی کنید کاری کنید که کاربران به استوری اینستاگرام و پست‌های ارسالی واکنش نشان دهند. یکی از راه‌های گرفتن بازخورد استفاده از ایموجی‌ها و استیکرهای متعدد است. ایمجوهایی که حالت‌های روحی خاصی را تداعی می‌کند و کاربران را به فرستادن این ایموجی‌ها ترغیب کنید.

همچنین بخوانید:  هشتگ های پربازدید فارسی در اینستاگرام (350 مورد +ویدیو)

این استیکر یا ایموجی‌ها نشان می‌دهد که کاربر چه حسی درباره‌ محتوای ارسالی شما دارد. همچنین شما ثابت می‌کنید که برای افکار کاربران‌تان احترام قائلید. پس در استوری اینستاگرام از این نشان‌ها استفاده کنید.

برای تبلیغ کسب‌وکار اینترنتی در اینستاگرام از چه روش‌هایی استفاده کنیم؟

۱استفاده از هشتگ‌های مرتبط

استفاده از هشتگ، مهم‌ترین راه دیده شدن در اینستاگرام است. زمانی که شما از هشتگ‌های مرتبط استفاده می‌کنید، کاربران با جستجوی هشتگ به راحتی مطلب را پیدا می‌کنند. ثبت‌ هشتگ‌های مرتبط، سریع‌ترین راه برای ارتباط با کاربران در سراسر دنیاست. همچنین درنظر داشته باشید وقتی که کاربر هشتگ خاصی را جستجو می‌کند یعنی به آن موضوع علاقه‌مند است، پس هشتگ‌های متنوعی را برای کپشن‌ها استفاده کنید تا راحت‌تر در مسیر جستجوی کاربران قرار بگیرید.

۲از روش‌های خلاقانه استفاده کنید

واضح است که شما خدمات یا محصولات‌تان را به کاربران معرفی می‌کنید و برای اینکه کاربران بیشتر با برند شما آشنا شوند، لازم است تبلیغ را به شیوه‌ای ملموس و جذاب انجام دهید. کاربران کنجکاو هستند که وظیفه‌ شما چیست، برای چه شرکتی کار می‌کنید، برند شما چه ویژگی‌هایی دارد و محصول‌تان چطور تولید می‌شود؟ برای تولید این محتوا از مجموعه‌های تصویری استفاده کنید، محصولات‌تان را در قالب لایو زنده به کاربران معرفی کنید یا از طریق IGTV با آنها ارتباط برقرار کنید. بدین‌تریب آمار بازدید صفحه افزایش پیدا می‌کند و بازخورد ویژه‌ای از کاربران دریافت می‌کنید.

۳کاربران را ترغیب کنید

به کاربرانی که مشتری شما هستند یا قبلا محصولی را خریداری کرده‌اند توجه زیادی نشان دهید. آنها را تشویق کنید که محصولات را بازنشر کنند، عکس آنها را برای صفحه‌تان ارسال نمایند و یا بخواهید تجربه استفاده از محصول را بیان کنند. این شیوه‌ای از تبلیغ کسب‌وکار اینترنتی در اینستاگرام است.

همچنین بخوانید:  چگونه اینفلوئنسر اینستاگرام شویم و کسب درآمد کنیم؟

۴کاربر فعالی باشید

هرچقدر در اینستاگرام فعال‌تر باشید، بازخورد بیشتری از کاربران دریافت می‌کنید. هشتگ‌های مرتبط با فعالیت‌تان را پیدا و پست‌های محبوب را دنبال کنید. نظر خودتان را زیر پست‌ها بگذارید و با دیگر کاربران صحبت کنید. بدون‌شک توجه آنها به بیزینس اکانت شما جلب می‌شود و ممکن است صفحه‌ شما را دنبال کنند یا یکی از مشتری‌های آینده‌ شما باشند. زیر پست‌های مرتبط کسب‌وکار خودتان را تبلیغ کنید و کنجکاوی دیگر کاربران را تحریک کنید.

ویژگی‌های بیزینس اکانت اینستاگرام

حال در ادامه با ویژگی‌هایی بیزینس اکانت اینستاگرام آشنا می‌شوید و خواهید دید که چه کمکی به کسب‌وکار اینترنتی شما می‌کند. این ویژگی‌ها به شرح زیر است:

مشاهده اینسایت اینستاگرام (Instagram insights)

اینسایت اینستاگرام یکی از بهترین امکانات بیزینس اکانت است. فقط کافی‌ست که بیزینس اکانت خود را فعال کنید و اینستاگرام اطلاعات مفیدی درباره‌ داده‌ها، پست‌ها و فالوورها در اختیار شما قرار می‌دهد. اینسایت اینستاگرام یک امکان تحلیلی است که به رشد و توسعه‌ کسب‌وکار اینترنتی در اینستاگرام کمک می‌کند.

استفاده از تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام همانند فیس‌بوک است. اینستاگرام یکی از قدرتمندترین ابزارهای تبلیغی را در اختیار دارد و شما می‌توانید محصول خود را تبلیغ و روند پیشرفت آن را دنبال کنید. پس از تبدیل اکانت‌ شخصی به بیزینس اکانت، شما می‌توانید پست‌های تبلیغی را ارسال و بازخورد بیشتری دریافت کنید. کسانی که از گزینه‌ تبلیغات در اینستاگرام استفاده می‌کنند، رابط کاربری آنها افزایش می‌یابد و بازخورد بیشتری از کاربران‌شان دریافت می‌کنند.

امکان برقراری تماس

یکی از بهترین امکانات اینستاگرام پس از تبدیل اکانت شخصی به بیزینس اکانت، استفاده از گزینه‌ تماس در صفحه‌ پروفایل خود است. شما می‌توانید شماره تماس، آدرس ایمیل و حتی پیام خصوصی را در این گزینه فعال کنید.

افزودن لینک به استوری اینستاگرام

مطمئنم که شما همیشه می‌خواستید لینک‌ها را به استوری اینستاگرام اضافه کنید زیرا این امکانی شگفت‌انگیز است که در استوری اینستاگرام به کاربران‌تان پاسخ دهید. اکنون این امکان برای شما وجود دارد. فقط کافی‌ست که ده‌ هزار کاربر داشته باشید و می‌توانید لینک‌ها را در استوری اینستاگرام قرار دهید.

سخن پایانی

در این مقاله با ویژگی‌های تبلیغات کسب‌وکار اینترنتی در اینستاگرام آشنا شدید که می تواند به شما کمک کند تا از این ابزار استفاده بهتری داشته باشید. همچنین روش‌های تبلیغ برای کسب‌وکار اینترنتی در اینستاگرام را نیز مورد بررسی قرار دادیم تا بتوانید در کار خود پیشرفت بیشتری داشته باشید. اگر شما نیز به فکر درآمد از بیزینس اکانت اینستاگرام خود هستید، این موارد را در کارتان مورد استفاده قرار دهید تا شاهد رشد چشمگیری در کسب و کارتان باشید.

 

حالا که تااینجای مقاله را مطالعه کردید پیشنهاد میکنیم صوت و ویدئوی زیر را که به نوعی تکمیل کننده پست هستند نیز مشاهده و گوش کنید تا اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید
به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

دوره های دکتر کاویانی

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود