تجربات موفق میلیونر خود ساخته اپرا وینفری

تجربات موفق میلیونر خود ساخته اپرا وینفری

تجربات موفق میلیونر خود ساخته اپرا وینفریتجربات موفق میلیونر خود ساخته اپرا وینفری 

اپرا وینفری یک مدیر و میلیاردر خود ساخته با 2.7 میلیارد دلار ثروت است. برخی از بررسی ها نشان میدهد که او نیکوکار ترین فرد سیاه پوست در تاریخ آمریکا و تاثیر گذار ترین زن در جهان است.

در حالی که میتوانست تنها یک مجری برنامه ی تلویزیونی باشد.

در سال 1984 او توانست شغل مورد علاقه ی خود را به دست آورد و مجری یک برنامه ی تلویزیونی به نام- صبح شیکاگو  (AM Chicago) شود. او توانست این برنامه را از آخرین رتبه به رتبه ی نخست در میان دیگر برنامه ی های تلویزیونی ارتقاء دهد. دو سال بعد، این برنامه به صورت هم زمان در یک شبکه ی سراسری به عنوان -برنامه ی اپرا وینفری- پخش شد.
در این زمان اپرا تصمیمی گرفت که او را از یک مجری به یک کار آفرین با درآمدی بالغ بر 290 میلیون دلار در سال تبدیل کرد. در 15 درسی که در ادامه بیان میکنیم، این تصمیم را توضیح خواهم داد و شما با طرز فکر او آشنا خواهید شد.

1-    با خودتان صادق باشید

 

او میگوید: اصلا تصورش را نمیکردم که صادق بودن با خود میتواند من را این چنین ثروتمند کند. اگر زودتر این موضوع را متوجه میشدم، این کار را زودتر انجام میدادم.
او از سه سالگی با نمایش های خود توجه زیادی از تماشاگران را به سوی خود جلب میکرد. کلیسای محلی وی به دلیل مهارت او در خواندن آیات انجیل به او لقب واعظ داده بود.
او در انجام مصاحبه نیز مهارت داشت. بازی مورد علاقه ی اپرا، پرسیدن سوال از عروسکش و کلاغ هایی بود که روی حصار خانه ی پدریش می نشستند.  به عبارت دیگر، وینفری برای اجرای یک برنامه ی تلویزیونی به دنیا آمد.

اگر احساس میکنید که شغل شما مثل یک گودال گرد و شما شبیه به یک میله ی چوبی مربع شکل هستید، وقت آن هست که تغییری در زندگی خود بدهید.

2-  به تعصبات با برتری پاسخ دهید

در اوایل دهه ی 1970، او توانست به عنوان یک گوینده ی اخبار در تلویزیون WLAC نشویل شروع به کار کند. پس از آن در سال 1976 وینفری پیشنهادی برای کار به عنوان گزارشگر اخبار ساعت 6 در بالتیمور دریافت کرد و ده سال بعد مجری برنامه ی اپرا وینفری شد – پر طرفدار ترین برنامه ی تلویزیونی روز در آمریکا.
اپرا از ابتدا میدانست که شخصیت او چیزی نبود که تهیه کنندگان به عنوان یک مجری برای برنامه ها یشان در نظر داشتند. مجله ی تایم مینویسد: در حرفه ای که مردان آن را تصاحب کردند، او زنی سیاه پوست است که هیچ شانسی ندارد.

با دانستن این موضوع او میتوانست از این حرفه دست بکشد. اما وینفری باور داشت که میتواند بر تعصبی که در حرفه اش وجود داشت غلبه کند، و میدانست برای این کار باید بهترین بود.
برتری بهترین عامل غلبه کننده بر نژادپرستی و تبعیض جنسی است.

3-  اگر زمین نمیخوردید، راه رفتن را یاد نمیگرفتید.
  زمین بخورید، جلوه ی دنیا از پایین متفاوت است.

اپرا، مثل خیلی از افراد بسیار موفق، به شکست اعتقاد ندارد.
چیزی که دیگران از آن به عنوان شکست نام میبرند، برای وینفری تنها یک نگرش جدید، یک درس جدید یا قدمی رو به جلو برای رسیدن به هدف است.
این نصیحتی است که او به کسانی که از شکست میترسند میکند: کاری که تصور میکنید توانش را ندارید انجام دهید. در آن شکست بخورید. دوباره تلاش کنید. بهتر عمل کنید.

4-   از درون بدی، خوبی را پیدا کنید

وقتی وینفری به عنوان دستیار گزارش گر اخبار در بالتیمور کار میکرد، یک درمان موی نادرست، موهایش را نابود کرد و او کاملا موهای خود را از دست داد. خیلی ناراحت شده بود، چون میدانست که داشتن موی زیبا تا چه میزان در کارش اهمیت دارد.
با این حال توانست به نقطه ی مثبت این موضوع توجه کند. چند سال بعد، اپرا به خانم مگزاین گفت: وقتی موهای خودت را از دست میدهی، چیز های زیادی درباره ی خودت یاد میگیری.
زخم های خود را به درایت تبدیل کنید.
گذشته ی وینفری پر از کشمکش است. او در فقر بزرگ شد، در کودکی مورد آزار جنسی قرار گرفت و در 14 سالگی صاحب یک پسر شد که در نوزادی از دنیا رفت. اما وینفری این تجربه ها را دلیلی میداند که به او توانایی درک دردهای مردم را داده است.
هدف من القای این موضوع نیست که پشت هر اتفاقی، دلیلی نهفته است،  اما میتوانم با اطمینان بگویم که سکه دو رو دارد. طبق عقیده ی وینفری: هر اتفاقی که در زندگی می افتد فرصتی است که به جای ترس، عشق را انتخاب کنیم.

همچنین بخوانید:  زندگینامه استیو جابز : نابغه دنیای فناوری و خالق برند اپل

5-   چالش با وضع موجود

مدرسه به بچه ها آموزش میدهد که موفقیت تنها با دنبال کردن درس ها و انجام کار ها بر اساس قواعد امکان پذیر است.
اما زندگی و تجارت چیز دیگری را آموزش میدهند.
وقتی وینفری برای اولین بار به عنوان گزارشگر اخبار شروع به کار کرد، متن خبر ها را با لحنی خشک و بی طرفانه نمیخواند (لحنی که باید از آن استفاده میکرد). او با احساسات و دلسوزانه متن ها را میخواند، گویی که آنچه میخواند را تجربه میکند. کار او با دیگر گزارشگر ها فرق میکرد، اما مخاطبان از آن استقبال میکردند- به همین دلیل تهیه کنندگان هم از آن استقبال کردند.
بعد از چند سال از اجرای برنامه ی اپرا وینفری، او دوباره سعی کرد  معیار ها را به چالش بکشد. او میگوید:
من از اینکه مردم بنشینند و از مشکلاتشان بگویند خسته شدم. از اینکه ما از این جریان فیلم برداری کنیم و در ادامه نظر کارشناسانمان را بپرسیم … من میخواهم به مرحله ی بعدی در دنیای حرفه ایم قدم بدارم.
وینفری در قدم بعد برنامه ی تلویزیونی خود را تغییر داد، برنامه ی او کمتر روی داستان های کلیشه ای تمرکز میکرد  و بیشتر به مقوله های سلامتی، سیاست و الهام بخشی میپرداخت. دوباره، اشتیاق وینفری برای دنبال کردن راه خود نتیجه داد: برنامه ی اپرا پر بیننده ترین برنامه ی روز بود تا اینکه در سال 2011 به اتمام رسید.

6-   به دنبال دل خود بروید

-دل شما به یک قطب نمای درونی میماند. هر وقت که میخواهید درباره ی موضوعی با دیگران مشورت کنید، مسیر را اشتباه رفته اید.
چند سال پیش، من در دو راهی بزرگی در زندگی ام قرار گرفتم. میخواستم که منطقی ترین راه را برای تصمیم گیری انتخاب کنم، بنابراین لیستی از نقاط مثبت و منفی نوشتم، داده ها را بررسی کردم و در نهایت به انتخابی صحیح رسیدم.
اما چیزی من را اذیت میکرد.
اپرا به من میگفت که به حرف دلم گوش بدهم. او احساسات غریزی خود را باور دارد،  او میگوید: از طریق این حس میتوان خرد را شکوفا کرد.  او بزرگترین تصمیمات خود – مثل تصمیمش برای اتمام برنامه ی اپرا وینفری- را با اعتماد به حس غریزی خود گرفت.
تصمیم گیری بر اساس غریزه، خیلی سریع تر، کم استرس تر و همه جانبه است. پس اگر تا به حال تصمیمات خود را بر اساس بررسی های معقولانه گرفته اید اما در نهایت از نتیجه راضی نبودید، برای تغییر هم که شده به حرف دلتان گوش کنید.

7-   شانس های زندگی خود را بسازید

بدون – حداقل یک بار – شانس نمیتوان به درآمدی برابر با 2.7 میلیارد دلار دست پیدا کرد.
اپرا میداند که شانس زیادی در زندگی داشته، اما او شانس را یک موضوع کاملا اتفاقی نمیداند:
من فکر میکنم که شانس یک فرصت است که باید در زمان مواجهه با آن آماده بود.
هر کار آفرین امیدوار است تا یک مشتری بزرگ یا یک میانبر برای انجام کارهایش پیدا کند، اما اگر تمام وقت خود را با امید سپری کند (و خود را آماده نسازد)، وقتی بالاخره این فرصت پیش می آید، آنها لوازم استفاده ی کامل از این فرصت را نخواهند داشت.
به جای اینکه منتظر بمانید تا شانس در خانه ی شما را بزند، به فرصت هایی فکر کنید که ممکن است برای شما پیش بیاید. آیا آماده هستید که با آنها روبرو شوید؟

همچنین بخوانید:  8مولتی میلیاردر ایرانی را بشناسید

8.    با کمک به دیگران، به خود کمک کنید
نه تنها وینفری مرکز کمک رسانی خو را افتتاح کرد (شبکه ی فرشتگان اپرا)، او بیش از تمامی بازیگران، از حساب  خود برای فعالیت های نیکوکارانه در آمریکا هزینه کرده است (چیزی برابر با 303 میلیون دلار در سال 2007).
اپرا به این دلیل این کار را انجام داده تا تاثیری مثبت در زندگی دیگران بگذارد، اما او دلیل خودخواهانه ی دیگری هم دارد:
مطمئن ترین راه برای دریافت خوبی، تصمیم شما برای دادن ان به دیگران است.
به عنوان یک کارفرما که افراد دیگر را کمک میکند، ما ارزش خود را نشان دادیم، مشوق کمک های دو سویه شدیم، شبکه های خود را ساختیم و سرنوشت خوبی را رقم زدیم. انجام کارهای خیر برای دیگران، کمک به خود است.

9-   بیشتر تشکر کنیم

هر چه بیشتر برای زندگی خود ارزش قائل باشید و آن را غنیمت بشمارید، نقاط مثبت بیشتری در زندگی خود را خواهید دید که ارزش خنیمت شمردن را دارند.
به هدف جشن گرفتن دومین دهه ی پخش برنامه ی اپرا وینفری از شبکه ی ملی، اپرا برای تشکر از تیم، آنها را به همراه خانواده هایشان به هاوایی برد ( 1065 نفر). این یک تشکر بزرگ است.
او طرفدار تشکر از دیگران  است تا جایی که یک نرم افزار بازی به نام  _متشکرم_ را ساخت که در آن از نیم میلیارد نفر تشکر کرد.
تشکر کردن به خاطر چیز هایی که داریم و آنچه دیگران برای ما انجام داده اند برای ترویج رضایت در زندگیمان است. اما اپرا باور دارد که این راهی برای رسیدن به موفقیت و دست یافتن به چیز هایی است که در زندگیتان به دنبال آن هستید:
برای آنچه که دارید شکر گذار باشید با این کار چیز های بیشتری نصیبتان خواهد شد. اگر روی چیزی که نداری تمرکز کنید، هیچ چیز هیچ وقت برای شما کافی نخواهد بود.

10-  بدانید چگونه به آرامش برسید

زندگی یک کار آفرین پر از مشغله است. همینطور که این جمله را تایپ میکنم، در لیست کارهایم، پنج گزینه ی مهم هست که باید به آنها رسیدگی کنم که البته همه ی آنها را باید تا دیروز انجام میدادم.
زندگی اپرا از این پر مشغله تر و پر استرس تر است، به همین دلیل راه های غلبه بر آنها بسیار مهم هستند:
گاهی اوقات، در روز های پر مشغله ی زندگی ام، تلفن ها بیشتر از ساعات روز طول خواهند کشید و جلسه پشت جلسه در لیست کاری ام قرار گرفته، ناگهان همه چیز را متوقف میکنم. خودم را آرام میکنم. و به یک درخت خیره میشوم. یک گل. باز تاب نور خورشید از پنجره خود نمایی میکند. و من به یاد می آورم که عشق دستیافتنی است. آن را در دم و باز دم خود حس میکنم، و به کارم بر میگردم.
دفعه ی بعد که در موقعیتی این چنینی قرار گرفتید، و چیزی نمانده بود که از کوره در بروید، روش اپرا را برای آرام کردن خود و به دست آوردن طراوت و تمرکز به خاطر بیاورید. اگر او میتواند یک برنامه ی تلویزیونی  را هر روز اجرا کند و به عنوان مدیر عامل در تولیدات هارپو (Harpo Productions) کار کند، ممکن است شما هم بتوانید تمام گزینه های درون لیست خود را امروز انجام دهید.

11-   دوستانتان را هوشمندانه انتخاب کنید

همچنین بخوانید:  شرکت کوکاکولا چگونه به پادشاه صنعت نوشیدنی ها تبدیل شد؟

در اطراف کسانی قرار بگیرید که شما را به درجه های بالاتر خواهند برد.
فشار از جانب دوستان و همکاران را نمیتوان نادیده گرفت. میتوان به راحتی عادت ها، رفتار و سلیقه های افرادی که با آنها معاشرت داریم را الگو برداری کنیم. چندین جا خواندم که میزان درآمد شما با متوسط پنج نفر از نزدیک ترین دوستانتان مرتبط است.
اما هر چه قدر که ثروتمند تر و موفق تر باشید، به دوستان حقیقی نیاز بیشتری خواهید داشت. اپرا این موضوع را به خوبی میداند: بسیاری از افراد دوست دارند که با شما سوار لیموزین شوند، اما شما به دنبال افرادی خواهید بود که اگر لیموزین خراب شد با شما سوار اتوبوس شوند.

12- هیچ راز بزرگی وجود ندارد

-بزرگترین راز زندگی این است که هیچ راز بزرگی وجود ندارد. اگر مشتاق به کار کردن باشید روی هر هدفی که تمرکز کنید، به آن میرسید.
تا به حال با هر کار آفرین موفقی که ملاقات داشتم، متوجه شدم که از جنبه های زیادی با یکدیگر فرق دارند، اما در یک موضوع با هم مشترک هستند: همه ی آنها سخت تلاش کردند تا به هدف خود رسیدند.
اپرا وینفری در سال گذشته، 290 میلیون دلار درآمد داشت. اما این درآمد ناشی از 40 ساعت کار در هفته علاوه بر 50 ساعت کار در هفته و 600 ساعت کار در هفته بود.

13-  اگر کاری را انجام میدهید که به آن علاقه دارید، راحت تر به موفقیت میرسید

اگر کار انجام دهید و بابت آن پولی دریافت نکنید، میدانید که در مسیر درستی قدم گذاشتید.
وقتی کاری را انجام میدهید که به آن علاقه دارید، کارتان را بهتر انجام خواهید داد.
علاوه بر این انرژی بیشتری خواهید داشت. اپرا میگوید: شور منبعی از انرژی است. کاری که شما را به هیجان می آورد در شما انرژی ایجاد میکند.

14-  هر کاری که انجام میدهید را در تصاحب خود داشته باشید

 

-این لحظه مال شما است، آن را تصاحب کنید.
وینفری پس از اینکه تولیدات هارپو را تاسیس کرد، تصمیم گرفت مالکیت برنامه ی خود را نیز به دست بگیرد. مدیر عاملی هارپو به او قدرت میداد تا تمامی جنبه های برنامه را تحت کنترل خود داشته باشد. این موضوع حتی به او فرصت داد به فیلم سازی بپردازد، برنامه ی رادیویی راه بیاندازد و یک مجله منتشر کنید.
اپرا پیشنهادات زیادی برای پشتیبانی از محصولات شرکت های مختلف را رد کرد. هر چیزی که اپرا بگوید، خلق کند یا به هر شکلی به او مرتبط باشد ، تحت مالکیت خود او است. و او این کار را تقریبا بدون هیچ سرمایه گزاری خارجی انجام داد.: وینفری 90 درصد سهام هارپو را در تصرف خود دارد.
او به داشتن یک برنامه ی تلویزیونی اکتفا نکرد و از سال 2011 شبکه ی خصوصی خود را افتتاح کرد. همینطور که انتظار میرفت نام این شبکه OWN یا شبکه ی اپرا وینفری است.

15-   قدرت دست شماست
-ما همه مسئول زندگی خودمان هستیم. هیچ فرد دیگری قادر نیست این مسئولیت را به عهده بگیرد.

من با بسیاری از افراد که طرز فکری منفعل در زندگی خود دارند صحبت کردم. آنها اعتقاد دارند که در زندگی اتفاقاتی میافتد و آنها تنها باید در قبال آنها عکس العمل نشان دهند. این افراد به دیگران و نیرو های خارجی اجازه میدهند که آنها را کنترل کنند.

اپرا هیچ وقت این گونه فکر نکرد. او یکبار گفت: من هیچ وقت خودم را به عنوان دختری فقیر از محله ی یهودی نشین آمریکا که به موفقیت رسید ندیدم. بلکه همیشه خود را فردی میدیم که از کودکی میدانست که مسئول زندگی خودش است، و اینکه باید به موفقیت برسد.
فقط شما هستید که میتوانید از دست ها، پاها و مغزتان استفاده کنید. تصمیمی که در استفاده از آنها میگیرید، تفاوت های موجود در جهان را شکل میدهد.

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود