رمز ثروتمند شدن در تمرکز روی آن است

تمرکز رمز ثروت؟

بسیاری از مردم در زندگی خود راه های زیادی برای رسیدن به موفقیت پیش رو داشته اند. زمینه های زیادی را شروع کرده اند که هر کدام از آنها می توانستند او را به فردی بسیار موفق و ثروتمند با زندگی خارق العاده تبدیل کنند، اما خودشان نخواستند. اگر از این افراد بپرسید که چرا نخواستید، خواهند گفت که ما می خواستیم موفق شویم، تلاش کردیم، زحمت کشیدیم، اما موفق نشدیم. شما می دانید چرا این افراد موفق نشدند؟ این افراد تا دقیقه ۸۰ بازی تلاش کردند، اما در همین زمان زمین بازی را ترک کردند و در همین زمان بازی به نفع حریف برمی گردد. چگونه این اتفاق می افتد؟

اینها افرادی هستند که در زمینه ای وارد می شوند و به تلاش خود ادامه می دهند و تا جایی می رسند که احساس می کنند این زمینه دیگر برایشان پولساز نخواهد بود و موفقیت حاصل نمی شود. همین زمان است که کار را رها کرده و می روند. اینها کسانی هستند که ممکن است دو سال برای کاری زمان گذاشته باشند و تلاش کرده باشند. اما در دقیقه ۸۰ زمین را ترک می کنند و به نفع حریف کنار می روند.

تمرکز رمز ثروت؟

برای رسیدن به موفقیت باید صبور باشید

موضوعی که در این بین باید به آن توجه کنید این است که برای هر فعالیتی که قصد دارید در زندگی انجام دهید و موفق شوید، باید حداقل در بازه زمانی ۳ تا ۵ سال برای آن وقت بگذارید و تلاش کنید. رابت کیوساکی که در آمریکا فعالیت می کند که با مشکلات اقتصادی کمتری روبرو است. اما با این حال نظر او بر این است که برای شروع هر فعالیتی که بخواهید در آن به موفقیت دست پیدا کنید، نیاز به ۵ سال زمان خواهد بود.

اما اغلب ما معمولا تا فعالیتی را آغاز می کنیم، در همان ماه های اول می گوییم این کار به موفقیت نخواهد رسید و به طور کلی فعالیت را رها می کنیم. سپس به سراغ فعالیت بعدی می رویم که باز هم برای کار جدید یک یا دو سال وقتمان را صرف می کنیم و هنوز به سه سال نرسیده، باز می گوییم که این کار نیز جواب نمی دهد. حتی اگر در این مرحله هم آن کار را ترک نکنیم، انرژی اولیه را نداریم تا به تلاشمان ادامه دهیم. به همین جهت این کار نیز با شکست مواجه خواهد شد.

همچنین بخوانید:  10 اقدام برای افزایش حقوق

رمز موفقیت چیست؟

در واقع رمز موفقیت این است که شما تا زمانی که یک کسب و کار را تا انتها پیش نبرده اید، نباید تمرکز را از رویش بردارید. زمانی که انتخاب می کنید که کسب و کار جدیدی را شروع کنید باید نسبت به آن متعهد باشید و سعی کنید برای ۵ سال روی آن تمرکز داشته باشید. ممکن است به نظرتان زمان زیادی باشد و فکر کنید اگر نتیجه ندهد چه؟ در این صورت عمر گران مایه خود را صرف یک کار بیهوده کرده اید؟ باید در پاسخ به این ابهامات بگوییم خیر. شما هنگامی که برای پیشبرد یک کار زمان درستی را صرف می کنید و برایش آموزشهای لازم را می بینید، خواهید دید که به تدریج بذری که کاشته اید، ثمره خواهد داد. اگر بخواهیم در کاری به موفقیت دست پیدا کنیم، باید برایش زمان مناسبی را بگذاریم.

یک شبه نمی توان پولدار شد و کسب ثروت کرد. این بزرگترین دروغی است که در زندگی شنیده اید و یک شبه نمی توان ره صد ساله را رفت، مگر این که یک شاهزاده عرب باشید که میلیاردها دلار به ارث برده است. یا اینکه کسی باشد که از راه خلاف یک شبه پولدار شود که آن نیز تکلیف درستی ندارد و ماندگار نخواهد بود. به همین جهت باید بدانید که دست پیدا کردن به ثروت از راه حلال، نیازمند است تا شما زمان مورد نیاز را برای آن فعالیت صرف کنید تا مسیرتان در جهت موفقیت قرار گیرد.

نشانه های متمرکز بودن در کار

نمی دانم در این لحظه که با ما همراه هستید و این مطلب را مطالعه می کنید، شغلتان چیست و به چه کاری مشغول هستید. اما بهتر است بدانید در هر جایگاهی که هستید، اگر می خواهید موفق شوید باید تمام تمرکزتان را روی کاری که انجام می دهید بگذارید. به طوری که وقتی صبح از خواب بیدار می شوید، باید در این فکر باشید که در این روز چگونه کارتان را به صورت بهتری انجام دهید. شب نیز در پایان کار، حسرت این را بخورید که فرصت بیشتری برای کار بیشتر نداشتید. اگر به این مرحله رسیده اید و به همین اندازه درگیر کاری که می کنید شده اید، بدانید که آن کار با روحتان آمیخته شده است. در این مرحله شما تمرکز لازم را بر روی کارتان دارید و وقت آن است که به زودی به خبرهای خوبی برسید و موفقیت خود را نظاره کنید.

همچنین بخوانید:  شروع یک کسب‌وکار بعد از فراغت از تحصیل و 12 توصیه به فارغ‌التحصیلان کارآفرین

رمز ثروتمند شدن چیست؟

در هر زمینه ای را که فکرش را بکنید و بخواهید در آن به فعالیت مشغول شوید، به طور قطع افرادی را پیدا خواهید کرد که در همان شغل ثروتمند شده اند. می دانید رمز موفقیت و به ثروت رسیدن آنها چیست؟ بله درست حدس زده اید، آنها در کارشان به اندازه کافی زمان گذاشته اند و تمام تمرکز خود را برای کارشان خرج کرده اند. بنابراین فرقی ندارد که در چه شغل و فعالیتی می خواهید کار کنید، باید زمان لازم و تمرکز کافی برایش بگذارید تا به موفقیت برسید.

یه شبه کسی به موفقیت نخواهد رسید و نمی تواند یک شبه به ثروت دست پیدا کند. این را بدانید که شغلی که هم اکنون به آن مشغول هستید می تواند بهترین شغل به شمار آید. زیرا اگر همه انرژی خود را برای آن صرف کنید و خود را کاملا درگیر کارتان نمایید، همان کار می تواند بهترین زندگی را برای شما بسازد. به همین جهت دائما از خود سوال نکنید که کدام شغل بهتر است؟ یا اینکه آیا شغل دوست من بهتر است؟ یا این که چه کسی از شغلی که دارد بیشتر پول در می آورد؟

این سوالات فقط ذهنتان را درگیر خود خواهد کرد. زیرا شما به چشم خود ندیده اید که آن فرد چه مقدار زمان برای کار خود صرف کرده و چه زحمتی را برای کارش کشیده است تا به آن ثروتی برسد که امروز شما آن را می بینید. اگر شما نیز در هر زمینه ای که هستید تلاش کنید می توانید به موفقیت برسید. برای این کار باید به خوبی در مورد زمینه ای که می خواهید کار کنید، تحقیق و بررسی نمایید و هر روز تخصص خود را در آن زمینه بیشتر کنید. تا می توانید روی جزئیات کارتان متمرکز شوید و مهارت های خود را بالا ببرید. زمانی که تمام تمرکز و فکرتان درگیر همان فعالیت شود، مطمئن باشید که در هر شغلی که هستید می توانید به موفقیت دست پیدا کنید و به ثروت برسید.

همچنین بخوانید:  اشتباهاتی که برای میلیاردر شدن باید از آنها پرهیز کرد ؟

در هر شغلی می توان به ثروت رسید

در این راه نباید دائما شغل خود را عوض کنید و کافی است یک شغل را انتخاب کنید یا همان کاری که می کنید را ادامه دهید. شغلی در دنیا وجود ندارد که یک فرد نتوانسته باشد از آن به ثروت رسیده باشد. بهتر است برای اثبات این موضوع یک مثال بزنیم. فردی بود که ضایعات خریداری می کرد، یعنی در خیابان راه می رفت و ضایعات فلزات، پلاستیک و کاغذ را می خرید. در ابتدا او یک موتور داشت، سپس با گذر زمان به دو موتور تبدیل شد. بعد از مدتی این دو موتور به شش موتور دیگر تبدیل شد. رفته رفته پیشرفت کرد و انبار بزرگی نیز خریداری کرد و خودش دیگر در خیابان ها به جمع آوری ضایعات نمی رفت.

در انبار خود می نشست و به حساب و کتابش می رسید. پس از مدتی گذشت و این شخص انبارهای بزرگ دیگری نیز به دارایی خود اضافه کرد. این همان فردی است که در سطح شهر به دنبال ضایعات بود و شما اصلا به او نگاه هم نمی کردید، امروز به یک فرد ثروتمند تبدیل شده و به آن چیزی که دوست داشته رسیده است. اگر بتوانید این را باور کنید که با هر شغلی می توان ثروتمند شد، شما نیز در کارتان به موفقیت خواهید رسید. زیرا با تمام وجود برایش تلاش خواهید کرد تا زندگی جدید را برای خود بسازید.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با رمز موفقیت و رسیدن به ثروت آشنا کنیم. تمرکز داشتن روی کار اولین قدمی است که باید برای انجام کارتان داشته باشید. باید برای رسیدن به موفقیت زمان لازم را صرف کنید تا به نتیجه دلخواهتان برسید. امیدوارم این مطلب بتواند برای شما مفید واقع شود و به آنچه که در زندگی می خواهید برسید.

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود