حقایقی درباره ترس از سرمایه گذاری و راه های غلبه بر آن

ترس از سرمایه گذاری و راه های غلبه بر آن

اولین مانع بر سر راه سرمایه گذاری ترس است. ترس از سرمایه گذاری هم برای بدست نیاوردن پول و هم ترس از بروز هر گونه اشتباه که منجر به از دست دادن پول می شود خواهد بود. حال این سوال پیش می آید که چرا سرمایه گذاری یک امر مهم تلقی می شود؟

بیشتر مردم کارمند و کارگر هستند و اکثرا در کسب و کاری سرمایه‌گذاری نکرده‌اند. در این شرایط آن ها با یک حقوق ثابت و اکثرا کاری تکراری مواجه هستند.

حقوق آن ها هر چند سال یک بار افزایش پیدا می کند و افزایش چشم گیری نیز نخواهد داشت. اما سرمایه گذاری همیشه مسیری را برای پیشرفت مالی باز می کند و توسط آن می توان شانس افزایش درآمدی چند برابری داشت.

حال باید بدانیم که در ابتدای راه چگونه بر ترس هایمان غلبه کنیم و در اصطلاح روحیه ریسک پذیری خود را افزایش دهیم. در این راه احساساتی همچون، ناامیدی، استرس، پشیمانی و ترس مهم ترین عوامل شکست سرمایه گذاری محسوب می شوند.

گاهی این ترس می تواند عاملی برای تصمیم گیری های غیر منطقی، عجولانه و غیرعقلانی باشد که درنتیجه فرایند سرمایه گذاری را کند، متوقف و یا با شکست مواجه می کند.

مهم‌ترین احساسات تاثیرگذار بر سرمایه گذاری:

تقریبا می توان گفت همه کسانی که سرمایه گذاری می کنند این احساس را تجربه کرده‌اند. اما ترس از سرمایه گذاری در برخی از افراد بیشتر و در برخی از افراد کمتر است. بر اساس تحقیقات روانشناسان ترس از سرمایه گذاری دو برابر بیش تر از اشتیاق برای بدست آوردن سود در این مسیر است.

ترس از سرمایه گذاری ناشی از عدم دانستن آنچه هست که شما انجام می دهید. اگر پس انداز مناسبی برای بازنشستگی نداشته باشید، ممکن است ۲۰ یا ۳۰ سال دیگر، دولت مثل امروز هیچ منابع مالی موجودی برای حمایت از شما نداشته باشد.

همچنین بخوانید:  با انجام این کارها به آرزوهای مالی خود برسید

در واقع، تقریبا نیمی از مردم فکر می کنند که سرمایه گذاری بیش از حد خطرناک است و ۷۰ درصد بزرگسالان بین ۲۵ تا ۳۶ ساله به جای خرید سهام و اوراق قرضه، به دارایی های نقدی اکتفا کرده اند. یکی از راه های سرمایه گذاری، خرید سهام است اما براساس نظرسنجی سال ۲۰۱۶، تنها ۲۲ درصد از مردم جهان فکر می کنند که سهام بهترین سرمایه گذاری درازمدت خواهد بود.

ریشه این ترس ها از کجاست؟

می‌خواهیم بدانیم چه نوع ترسی در شما به وجود می‌آید، وقتی شروع به سرمایه‌گذاری می‌کنید و دلایل این ترس‌ها از کجا ناشی می شود؟
شرایط اقتصادی کنونی کشور، یکی از دلایل اصلی ترس سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری است. در سال‌های تحریم روند سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف صنعتی نزول داشته است.

این سیر نزولی همچنان در اقتصاد ما وجود دارد و ترس از ورشکستگی را در میان سرمایه گذاران دو چندان می کند. بالا و پایین شدن نرخ ارز و سکه و طلا می تواند از جدی ترین تهدیدها برای بخش اقتصادی کشور و در نهایت ورشکستگی سرمایه گذاری ها باشد.

به همین دلیل است که باید یاد بگیریم تا چگونه پول خود را اداره کنیم. موفقیت سرمایه گذاری با دانش و مهارت خاصی همراه است. از آنجا که ترس از عدم داشتن دانش یا مهارت در سرمایه گذاری به وجود می آید، مهم است که روی صلاحیت خود تمرکز کنید.

زمینه‌هایی که می‌توانید در آن سرمایه‌گذاری کنید را محدود کنید و یک یا دو انتخاب داشته باشید. وقت خود را برای تبدیل شدن به متخصص در آن یک یا دو زمینه خاص اختصاص دهید. به یاد داشته باشید که سرمایه‌گذاری که از دانش کافی برخوردار است، این مسیر را با خیال راحت طی می‌کند.

همچنین بخوانید:  همیشه همه چیز خوب پیش نمیره

ترس از سرمایه گذاری

ضرورت سرمایه گذاری:

ترس از سرمایه گذاری باعث راکت شدن پول شما در بانک خواهد شد؛ بنابراین در صورت وجود تورم در اقتصاد جامعه، پول شما بی ارزش می شود.

تورم به این معنی است که قیمت در آینده بالاتر از امروز خواهد بود. اگر شما نمی‌توانید درآمد کافی برای تطابق با نرخ تورم داشته باشید، به طور موثر پول از دست می دهید. این فقط یکی از آثار تورم بر وضعیت اقتصادی شما خواهد بود.

در این مقاله قصد داریم تا روش های غلبه بر ترس از سرمایه گذاری را شرح دهیم:

آموزش:

داشتن دانش یک ضرورت بسیار مهم برای موفقیت است. در زمینه‌ای قصد سرمایه‌گذاری درآن را دارید.تحقیق کرده و از خطرات موجود و روش‌های مختلف موفقیت در آن زمینه را آموزش ببینید.

آگاهی در این زمینه‌ها نه تنها به شما برای سوددهی بیشتر کمک می‌کند بلکه از ایجاد خطرات احتمالی در حد قابل توجه‌ای پیشگیری خواهد کرد. شما احساس راحتی بیشتری در تصمیم‌گیری خواهید داشت و به انتخاب‌هایی که انجام می‌دهید می‌توانید اعتماد بیشتری کنید.

تعیین هدف:

در یک سال آینده خود را در کجا می بینید؟ پنج سال آینده؟ ده سال آینده؟

تنظیم این اهداف برای خودتان به شما اجازه می دهد تا با تعهد به آن‌ها بر ترس‌هایتان غلبه کنید. هنگامی که نتیجه مورد نظر شما به دست آید، خود را در یک محل مشخص و از پیش تعیین شده قرار می‌دهید و در مرحله و بعد از رسیدن به هدف مورد نظر به خود پاداش دهید و بیندیشید که این ترس‌ها بیهوده بوده‌اند.

نگاهی به گذشته بیاندازید:

یک قدم به عقب بروید. دوباره ارزیابی کنید نگاهی به آنچه که ممکن است از دست بدهید و نگاهی نیز به آنچه که بدست می‌آورید بیاندازید. در واقع بر آنچه که بدست خواهید آورد تمرکز کنید و به آن بیاندیشید.

همچنین بخوانید:  بررسی 5 مسیر تضمینی موفقیت برای افراد زیر 20 سال

از سرمایه گذاری های کوچک شروع کنید:

نترس، شروع کن. با مبالغ کمتری شروع کنید تا بیش از حد در معرض خطر قرار نگیرید و هم زمان در حال یادگیری و آموزش باشید و این موضوع را هرگز فراموش نکنید.

هنگامی که اعتماد به نفس بیشتری کسب کنید، سرمایه‌گذاری با مبالغ بیشتر را انجام دهید. در سرمایه‌گذاری با مبالغ بیشتر، ممکن است قادر باشید تا به سود بیشتری دست پیدا کنید.

استراتژی سرمایه گذاری:

وقتی برنامه‌ای دارید، اجرای آن ساده است. به برخی از نمونه استراتژی‌های مختلف تجارت در اینترنت نگاه کنید و مهارت‌ها و رویکرد و علایق خود را اعمال کنید.

بسیاری از استراتژی‌ها ممکن است به شما کمک کند تا بر رقبا برتری داشته باشید، در حالی که برخی ازاین استراتژی‌ها ممکن است به طور بالقوه گیج کننده و غیرقابل اجرا باشند. شما باید به آرامی رویکرد خود را در طول زمان تنظیم نمایید تا بتوانید استراتژی شخصی خود را اصلاح کنید.

ترس از سرمایه گذاری و نا امید شدن

ناامید نشوید:

شکست در بیشتر مواقع وجود دارد، از شکست‌های کوچک و اشتباهات خود درس بگیرید. بلند شوید و دوباره شروع کنید؛ استفاده از استراتژی‌های ذکر شده در بالا به منظور کاهش هر گونه ترس بهره بگیرید. هنگامی که شرایط را پذیرفتید، از تمام اتفاقات که رخ می‌دهد (چه آن‌هایی که خوب هستند و چه بد) استقبال کنید و از همه آن‌ها برای تصمیم‌گیری دقیق در آینده بهره بگیرید.

سخن پایانی:

هیچ کس دوست ندارد تا در زمینه‌ای سرمایه‌گذاری کند که در آینده منجر به پشیمانی شود. درنتیجه ترس از این پشیمانی و شکست در وی شکل می گیرد که نه تنها سرمایه او را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، بلکه از لحاظ روحی احساس نا‌امیدی و کاهش اعتماد به‌نفس را برای او به همراه خواهد داشت.

به طور دقیق نمی توان مشخص کرد که آینده یک سرمایه گذاری چگونه رقم خواهد خورد و آیا سودآور خواهد بود و یا زیان آور. اما ریسک پذیری تنها راه موفقیت در سرمایه گذاری است. قبل انجام هر کاری جزئیات آن را مورد بررسی قرار دهید.

 

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

یک پاسخ

  1. بسیار عالی
    پست خوبی رو منتشر کردید و خیلی ازش خوشم اومد
    ممنون از شما بابت انتشار این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود