من یک خودروی گرون قیمت میخوام، چطور بهش برسم؟

من یک خودروی گرون قیمت میخوام، چطور بهش برسم؟

داشتن یک هدف بزرگ در زندگی همیشه باعث پیشرفت و رشد شما خواهد شد. انسانی که هدفی برای خود مشخص نکرده باشد هرگز به نقطه‌ای ایده آل نخواهد رسید. چرا که شما در جریان یک زندگی عادی که در پی رسیدن به چیزی نیستید، قطعا برای دست یابی به یک پله بالاتر تلاش نخواهید کرد و قطعا در آخر به نقطه خاصی نخواهید رسید.

اما انسان‌هایی که اهداف مشخص و بزرگی دارند در گوشه گوشه زندگی خود تلاش می‌کنند. حتی اگر کار کوچکی هم باشد، باز هم به هدف خود نزدیک‌تر می‌شوند و یک گام به سوی پیشرفت بر می‌دارند. آنگاه روزی از راه خواهد ‌رسید که به خود آمده و می‌بینند که به تک تک اهداف و آرزوهای خود رسیده‌اید.

من یک خودروی گران قیمت می‌خواهم، چطور به آن برسم؟

یکی از مواردی که در مسیر رسیدن به موفقیت به ما کمک زیادی می‌کند، این است که دقیقا مشخص کنیم قرار است به کجا برسیم. اگر شما یک راننده ماشین باشید و ماشینتان نیز بهترین ماشین دنیا باشد. اما اگر مقصدی برای رسیدن نداشته باشید تا به یک مکان خاص برسید، قطعا به جایی هم نخواهید رسید.

ممکن است به یک شهر برسید یا امکان دارد هیچ مسیری را طی نکنید و تنها جایی را انتخاب کنید تا ماشین خود را پارک نمایید. با این کار شما هیچ حرکتی را انجام نمی‌دهید. ولی اگر یک ماشین خیلی معمولی هم داشته باشید، حتی اگر یک ماشین خیلی ضعیف هم باشد، اما مشخص کنید که از این نقطه A قرار است به نقطه B برسید. مسلما هر اتفاقی هم در طی مسیر بی‌افتد و این ماشین ضعیف، اگر خراب شود تعمیرش خواهید کرد، اگر سرعتش کم باشد تحمل می‌کنید تا خودتان را به نقطه B برسانید.

 ببینید مشکل بزرگ همه ما این است که ما اصلا نقطه A و B مشخصی نداریم. خیلی از ما در زندگی خود شرایط ایده آلی داریم و انواع مختلفی از فکرها و ایده‌های ناب در سر می‌پرورانیم. پتانسیل و استعداد زیادی داریم که می‌توانیم آن را شکوفا کنیم. اما نقطه B برای ما مشخص نشده است. همیشه می‌گوییم که به فکر یه آینده خوب هستیم، ولی آینده خوب اصلا چه چیزی هست؟

مقصدتان را مشخص کنید

از خود بپرسید اصلا آینده خوب برای من چه تعریفی می‌تواند داشته باشد؟ آیا خودرو خاصی قرار است خریداری کنم یا خانه خاصی قرار است داشته باشم؟ آیا شغل خاصی قرار است داشته باشم؟ زمانی که مقصد مشخص شود، آن وقت است که متوجه می‌شویم که شرایطمان در چه وضعیتی است؟ شاید سرعتمان کم باشد، اما مسلما خودمان را با همان سرعت هم می‌توانیم برسانیم.

همچنین بخوانید:  تاکید و تمرکز بر یک مزیت رقابتی یکی از عوامل پیروزی بر رقیب است.

افراد زیادی به این دنیا می‌آیند، زندگی می‌کنند و سپس پس از مدتی دنیا را ترک می‌کنند. اما در آخر مشخص نشده است که این افراد در زندگیشان چه می‌خواستند و دوست داشتند به کجا برسند. همه انسان‌ها ۲۴ ساعت در شبانه روز زمان دارند که برای همه افراد یکسان است. اما بعضی از انسان‌ها به چیزهای خیلی زیادی می‌رسند و بعضی ها هم به چیزی نمی‌رسند.

 می‌دانید دلیل آن چیست؟ چون افراد موفق در ۲۴ ساعت خود مشخص کرده‌اند که از نقطه A قرار است به نقطه B برسند. با خود می‌گویند من قرار است به یه خودرو خاص برسم، من قرار است به این زندگی مطلوب برسم، من قرار است این شرایط را داشته باشم، من قرار است اینجوری زندگی کنم. در این زمان فقط نقطه A و B خود را مشخص کرده‌اند، به طوری که وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوند، می‌دانند چه کاری قرار است انجام دهند. اما اگر فردی برنامه و هدفی را برای خود مشخص نکرده باشد، هر زمان که از خواب بیدار شود نمی‌داند قرار است، چکار کند و چه اتفاقی بی‌افتد. به همین جهت قدمی هم برای رسیدن به کاری بر نمی‌دارند و هیچ وقت در زندگی خود به مطلوبشان نخواهند رسید. بنابراین باید به طور مشخص و واضح اهداف خود را مشخص کنید.

رویاهایتان را تبدیل به هدف نمایید

افراد موفق زیادی هستند که از صفر مطلق شروع کرده‌اند و به آن آینده مطلوبی که تصور می‌کردند رسیده‌اند. اکثر این افراد از گذشته خود گفته‌اند که چطور در اتاق خوابشان، عکس چیزهایی که می‌خواستند را روی دیوار زده‌اند. به طور مثال عکس خودروهایی که می‌خواستند را روی دیوار می‌گذاشتند و با خود می‌گفتند که ما باید به این خودرو برسیم. از همین رو صرفا همین تداعی تصاویر رویای آینده در ذهن آنها کمک می‌کند که هر روز قدمی در جهت رسیدن به رویا و هدفشان بردارند.

بگذارید یک مثال ساده‌تر بزنیم. فردی دوست دارد و می‌خواهد از نظر فیزیکی به یک بدن خوش فرم و خوش اندام برسد. این فرد اگر این رویا را در حد یه رویای ساده در ذهن خود داشته باشد، ممکن است هیچ کاری برای رسیدن به آن انجام ندهد. شاید برای چند روزی تعدادی از حرکات ورزشی را انجام دهد و دوباره کار را رها کند. به همین جهت این رویایی که در سر اوست، تنها در حد یک رویا باقی می‌ماند چون برایش کاری انجام نمی‌دهد و کم کم به دست فراموشی سپرده می‌شود. حالا اگر داستان عوض شود و این فرد که می‌گوید و دوست دارد که به اندام خوش فرم مورد نظرش برسد، عکسی از یک شخص بدنساز و خوش اندام را که به آن آینده مطلوب او رسیده است را بر دیوار اتاقش می‌زند. حتی ممکن است برای خود لباسی تهیه کند که برای آن بدن مناسب باشد تا تلاشش را بکند تا در آن لباس بدرخشد.

همچنین بخوانید:  ۱۰ راز موفقیت در کسب‌ و‌ کار از نظر ایلان ماسک

با این کار هر روز به عکس آن فرد نگاه می‌کند و با خود می‌گوید: هر روز یک قدم در جهت رسیدن به آن بدن بر می‌دارم. از این رو هر روز می‌تواند چند حرکت ورزشی ساده انجام دهد. در ابتدا شاید سرعتش کم و بدنش بسیار ضعیف باشد، شاید شرایط شروع کار به هیج وجه ایده آل نباشد. اما از آنجایی که هر روز یک قدم بر می‌دارد، بتدریج می‌تواند شرایط را بهتر کند و پس از مدتی، هرچند در زمان طولانی، بالاخره به نقطه‌ای که می‌خواهد می‌رسد.

این دقیقا شرایط خیلی از ماست، آینده‌ای را تصور می‌کنیم اما اصلا جزو اهدافمان نیست و فقط یک رویا در سرمان باقی می‌ماند. پس رویا را به هدف تبدیل کنیم و هدفمان را کاملا مشخص نماییم. اگر فلان خودرو را می‌خواهید، کار خاصی قرار نیست انجام بدهید. کافی است اول عکس آن را به دیوار اتاقتان بزنید و با خود بگویید، من قرار است به این برسم. هرروز کاری در جهت رسیدن به آن انجام دهید و سعی کنید خورده کارهایی را انجام دهید که درآمدتان را افزایش بدهید. هرروز سعی کنید تا مقدار پولی را که پس انداز می‌کنید، بیشتر شود. عددش مهم نیست ولی چیزی که اهمیت دارد این است که هرروز این قدم‌ها را بردارید و هرروز در جهت رسیدن به آن آینده تلاش کنید. مطمئن باشید که کارهای کوچیک ما در طول زمان نتایج بزرگی را به بار می‌آورند.

برای رسیدن به رویاهایتان متعهد باشید

 شما هم نقطه B را برای خود مشخص کنید و به آن متعهد باشید که هر روز قدمی را برای آن بر می‌دارید. مثلا هر روز چند حرکت ورزشی ساده انجام دهید و یا مبلغی را به عنوان پس انداز کنار بگذارید. در کنار کارهای روزانه خود کافی است یک قدم کوچک برای پیشبرد هدفتان بردارید. حتی می‌توانید با چند نفر بیشتر ارتباط برقرار کنید که بتوانند در آینده به پیشرفت کارتان کمک نمایند. این افراد حتی می‌توانند به مشتریان شما در آینده نیز تبدیل شوند. هرروز سعی کنید که چند تماس با افرادی داشته باشید که ممکن است در آینده به شما یاری رسانند.

سعی کنید هرروز چند صفحه مثلا در مورد توسعه کسب و کارتان بخوانید. هرروز سعی کنید یک ایده جدید به دست بیاورید و آن را پیاده کنید. با استفاده از آن نیز می‌توانید سعی کنید که درآمد خودتان را افزایش بدهید. شاید روز اول ده هزار تومان باشد و هفته اول مثلا به بیست هزار تومان برسد. اما بالاخره قدم های شما اگه مداومت داشته باشد، این مسیر را می‌توانید با موفقیت طی کنید. مطمئن باشید که در قانون موفقیت حرکات کوچک ما به صورت لگاریتمی افزایش پیدا می‌کند که این قانون ثابت شده است. ممکن است در ماه اول مثلا صد هزار تومان افزایش درآمد داشته باشید و در ماه دوم به دویصد هزار تومان برسانید.

همچنین بخوانید:  چگونه ایده‌های پولساز داشته باشیم؟

 با این کار شما می‌توانید برای پیشبرد کارتان از ابزارهای مختلفی کمک بگیرید و مثلا اگر نیاز باشد با پول اضافه‌ای که در می‌آورید، هزینه کلاس‌های مورد نیاز را بدهید. از این رو شما هر چقدر به اطلاعات و آگاهی خود در مسیر هدفتان اضافه کنید به همان اندازه می‌توانید به پیشبرد کارتان کمک نمایید تا درآمدتان را نیز افزایش دهید.

قانون لگاریتمی در کسب و کار

اگر به شما بگویم که من روز اول به شما یک سکه دو تومانی می‌دهم و این سکه را روز دوم دو برابر، روز سوم سه برابر می‌کنم و به همین صورت افزایش خواهم داد. شاید تا ۲۰روز اول اصلا عددی که به دست می‌آورید، به چشم نیاید. اما ممکن است در ماه دوم به چند میلیارد تومان پول تبدیل شود. کار خاصی اتفاق افتاد؟ خیر. فقط من یه سکه دو تومانی را هرروز سعی کردم تا بیشترش کنم. روز اول این کار را انجام دادم و دو برابر شد. روز سوم این کار را انجام دادم و باز هم دو برابر شد. دو برابر شد تا به آن نتیجه لگاریتمی من رسید. به همین ترتیب می‌توانید سرمایه و دانش خود را اضافه کنید، به شرطی که در آن کار ممارست داشته باشید. پس بیایید در زندگی اهدافتان را مشخص کنید و در جهت پیشبرد آن هر روز یک کاری انجام دهید. این کار رفته رفته چند برابر می‌شود و شما را به موفقیت خواهد رساند.

سخن پایانی

من نمی‌دانم شما در زندگی خود چه چیزی را می‌خواهید یا همین لحظه به چه چیزی فکر می‌کنید. اما به هر چیزی که فکر می‌کنید، عکس آن را به دیوار اتاقتان بزنید و به آن متعهد شوید. با این کار از تلاش کردن نا امید نمی‌شوید و هرروز یک قدم در جهت رسیدن به آن برمی‌دارید. مطمئن باشید هرکسی به چیزی که خواسته رسیده این مسیر رو طی کرده است. حتی ممکن است ناخواسته این راه را رفته است ولی حالا طی کرده و هرروز قدم هایش را برداشته است. هرروز پس انداز کرده، هرروز ورزش کرده و هرروز یک قدمی را برداشته است. تا در انتها به آن نقطه B برسد. نقطه B خودتان را مشخص کنید و هرروز قدمی را بردارید و ایمان داشته باشید که توانایی‌هایتان خیلی زیاد است.

فقط کافی است که آنها را شکوفا کنیید تا به چیزی که می‌خواهید برسید. شما هم می‌توانید در زندگی تبدیل به یک اسطوره شوید. مطمئن باشید که می‌توانید کسی باشید که همه به شما افتخار کنند. فقط به شرط اینکه خودتان را شکوفا کنید. امیدوارم که این مطلب بتواند برای شما مفید باشد و روزی در کشورمان همه در جهت موفقیت قدم بردارند تا به اهدافشان برسند.

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود