راهکارهای موثر برای افزایش اعتبار در محیط کار

راهکارهای موثر برای افزایش اعتبار در محیط کار

راه های زیادی برای رسیدن به موفقیت وجود دارد؛ اگر قصد تقویت ویژگی های شخصیتی خود را دارید، پیشنهاد می کنیم بیشتر روی مشخصاتی که منجر به «معتبر» شدنتان می شوند تمرکز کنید.

در واقع اعتبار سطح بالاتری از موفقیت است که در آن، دیگران شما را به چشم یک انسان قابل اطمینان و تصمیم گیرنده می بینند. معتبر بودن به کسانی که با شما ارتباط دارند این اجازه را می دهد که روی شما حساب کنند، به شما اعتماد کنند، با شما داد و ستد کنند و خود را با شما تطبیق دهند.

اعتبار داشتن به معنای توانایی پرورش قابلیت های خاصی است که از نقش، سازمان و صنعتی که در آن فعالیت می کنید مستقل هستند. اگر علاقه مند به افزایش اعتبار شخصیتی و تبدیل شدن به یک انسان معتبر هستید، پیشنهاد می کنیم این ۱۰ روش را در زندگی خود به کار بگیرید:

قابل اعتماد باشید

برای به دست آورد اعتبار ابتدا باید اعتماد سازی کنید. اگر دیگران بتوانند به شما اعتماد کنند، با شما کار خواهند کرد. به یاد داشته باشید که مورد اعتماد بودن بسیار مهم تر از داشتن یک حساب بانکی پر و پیمان است.

ماهر باشید

در زمینه کاری خود خبره شوید؛ در حدی که بتوانید شرایط موجود را تحلیل کرده و راهکارهای مختلفی ارائه دهید. به توانایی های خود اطمینان کنید تا دیگران نیز بتوانند روی شما حساب کنند.

با ثبات باشید

پندار، گفتار و کردار شما باید ثبات داشته باشند. کارهایی که انجام می دهید، پیام هایی که مخابره می کنید و تفکراتی که دارید، باید همگی همسو بوده و در راستای کاری که می کنید قرار بگیرند. اعتبار زمانی به وجود می آید که همه چیز از درون به بیرون با ثبات باشد.

همچنین بخوانید:  نکاتی درباره مدیران موفق کسب‌وکارهای کوچک

موثق باشید

برای به دست آوردن اعتبار، باید واقعی بود. زمانی که می خواهید اعتماد کسی را به دست بیاورید، باید با رویکردی واقعی و به دور از تقلب با وی مواجه شوید. شیرازه اصلی تجارت یا رهبری شما باید بر پایه یک بنیان محکم و پایدار بنا شود تا بتواند در مقابل تغییرات احتمالی مقاومت کند.

بی ریا باشید

معتبر بودن به معنی صداقت است. نیاز نیست تمام تفکرات خود را به زبان بیاورید اما گفته های شما باید پشتوانه کافی داشته و بدون نیت سوء مطرح شوند. صداقت نیازمند تعهد کافی و عزم راسخ در مسیر انجام کار است.

متواضع باشید

شاید احترام به احساسات دیگران اهمیت چندانی برای شما نداشته باشد اما مطمئن باشید برای آنها بسیار مهم است. با دیگران محترمانه رفتار کنید؛ نه برای اینکه انتظاری از آنها دارید، بلکه به خاطر استحقاق خودشان. عناوین شغلی اعطا می شوند، پست های مختلف به دست می آیند، اما این احترام است که به اعتبار شما خواهد افزود.

مسئولیت پذیر باشید

برای معتبر بودن، باید مسئولیت تصمیمات و کارهای خود را بپذیرید. اگر خطایی کرده اید، اشتباه خود را پذیرفته و آن را اصلاح کنید. همچنین زمانی که از چیزی مطمئن نیستید، حتماً عدم اطمینان خود را مطرح نمایید.

وفادار باشید

اعتبار شما زمانی که در جهت منافع دیگران گام برمی دارید، افزایش می یابد. وفاداری به معنی مراقبت از دیگران بوده و یک تعهد مشترک برای رسیدن به موفقیت است.

رو راست باشید

بخشی از فرآیند کسب اعتبار، به جا گذاشتن سابقه ای از بی طرفی و بیان حقیقت است. شفافیت سنگ بنای کسب و کار و هسته اصلی اعتبار شماست.

همچنین بخوانید:  فرمول اثبات شده موفقیت

به اصول پایبند باشید

خود را با دیگران مقایسه نکنید و با افتخار به ارزش هایی که باور دارید پایبند باشید. هر روز نسبت به روز قبل پیشرفت کنید و در این مسیر، به اطرافیان خود یاری برسانید.

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود