راه های بالا بردن انگیزه

 راه های بالا بردن انگیزه

شاید شما تمام جوانب را سنجیده باشید و اماده ی استارت کار باشید و به نظر هیچ چیز کم نباشد اما باید در نظر داشته باشید نداشتن انگیزه کافی می تواند شما را سرد کند و حتی اگر با موفقیت هایی رو به رو شوید و انگیزه ای برای ادامه نداشته باشید ممکن است با کوچکترین اتفاق پا پس بکشید، در این مقاله راه کار هایی برای بالا نگه داشتن انگیزه آورده شده است.

لازمه ی بالا نگه داشتن انگیزه دو نکته مهم می باشد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • بالا بودن روحیه
  • کنار گذاشتن تعلل و سستی

 بالا بودن روحیه :

 

برای بالا نگه داشتن روحیه ۶ نکته را باید مورد اهمیت قرار داد.

۱- به یاد داشته باشید چرا شروع کردید
بدون شک هدف شما برای شروع کار مهمترین عامل برای شروع بوده است و ممکن است در طول راه واقعا از اهمیت اهدافتان قافل شوید. می توانید هدف خود بنویسید و به صورت مداوم به آن نگاه کنید و برای آن بجنگید.

۲ – مقدار پیشرفتتان را چک کنید
این کار باعث می شود تا به خودتان بفهمانید چقدر برای اینکار زحمت کشیده اید و وقتی از نتیجه ی کار راضی باشید امیدوارتر پیشروی می کنید.

۳ – در قبال موفقیت هایتان به خودتان جایزه بدهید
این پاداش می تواند هر چیز کوچک یا بزرگی باشد که لذت یک کار موفق را به شما یادآور شود.

۴- حتما در کار استراحت داشته باشید
کار مداوم خوب است اما به شرطی که شما را خسته نکرده باشد و این خستگی موجود بی روحیه شدن شما نشود پس در هر زمان احساس خستگی و کم کارآمدی داشته اید به یک استراحت لذت بخش بروید می تواند سفر باشد یا یک دوره همی با دوستان یا خوشگذرانی های مورد علاقه شما، این کار به شما کمک می کند تا با قدرت و انگیزه بیشتری به کار برگردید.

همچنین بخوانید:  سوال شما : آیا شراکت خوب است؟

۵- همیشه انتظار بهترین ها را نداشته باشید
شاید شما طی چند هفته موفقیت هایی کسب کنید و از آن لذت ببرید ولی این بدین معنی نیست که یک امر همیشگی محسوب شود باید قبول کنید باخت هایی نیز در کار وجود دارد پس اگر با آن ها مواجه شدید خودتان را نبازید و به خودتان سخت نگیرید بهتر است از آنها به دید یک تجربه خوب نگاه کنید.

۶ -ویدیو ها و مقالات انگیزشی را بررسی کنید
خواندن و تماشا کردن مقالات و ویدیو های افراد با انگیزه به شما انگیزه می دهد و اگر این کار روی شما تاثیر می گذارد آن را تداوم ببخشید.

کنار گذاشتن تعلل و سستی

۱- عوامل هواس پرتی را بشناسید و حذفشان کنید
هواس پرتی ها مهم ترین عامل در کم کردن سرعت در رشد زندگی است شما خودتان آن ها را بهتر از هر کس می شناسید، وقت هایی که بیهوده صرف گوشی همراهتان می کنید یا ساعت هایی که به فکر فرو می روید علاوه بر گرفتن وقت شما انگیزه را نیز از شما دریغ خواهند کرد.

راه های بالا بردن انگیزه

۲- اهداف و برنامه هایتان را با نزدیکانتان در میان بگذارید
اگر فقط با خودتان یک تصمیم را گرفته باشید به راحتی می توانید زیر قول و قرارتان بزنید اما به اشتراک گذاشتن افکار و برنامه ها با دیگران به شما این مسولیت پذیری را می دهد که در مقابل آن ها سرفراز بشوید البته از حمایت خانواده بی نصیب نمی مانید.

۳- قهوه به شما کمک می کند
خورده قهوه در اول صبح باعث بالابردن سطح هوشیاری و تمرکز می شود می توانید آن را امتحان کنید و نتیجه را مشاهده کنید.

همچنین بخوانید:  آشنایی با مفهوم بازاریابی ربایشی

۴- تحرک داشته باشید
ورزش علاوه بر سلامت جسمی سلامت روحی شما را بالا می برد مغز سالم شما و بدن شاداب نمی تواند در یک فرد بی انگیزه به صورت همزمان ظاهر شود.

۵- کارهای خود را به تیکه های کوچکتر تبدیل کنید
اگر عدم وجود انگیزه به شدت در شما رشد کرده و به هیچ طریقی قادر به مهار آن نیستید باید در کاری که می خواهید انجام دهید مطالعه کنید به این طریق که اهداف کاری خود را به تیکه های کوچکتر تبدیل کنید و با موفقیت در آن ها برای هدف بالاتر انگیزه کسب کنید.

۶- از کارهای تکراری دوری کنید
حتی افراد موفق و با انگیزه طی دوره های زمانی مختلف امکان سستی در کارشان زیاد است زیرا هر روز برای فردایشان برنامه ای یک شکل دارند و تنوع خاصی برای خودشان در نظر نگرفته اند و این می تواند در طولانی مدت بر روی انگیزه اثر منفی بگذارد پس برای روز های آینده خود را غافلگیر کنید به صورت خودتان ندانید دقیقا از چه روشی می خواهید کار فردا را انجام دهید این به شما انرژی و تازگی بیشتر می دهد.

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود