طرز فکرهای سمی راجع به زمان و پول ؛ راه‌های خلاصی از آنها

طرز-فکرهای-سمی-راجع-به-زمان-و-پول-؛-راه‌های-خلاصی-از-آنها

نتایج بررسی هزاران فرد بزرگسال در سراسر جهان از ثروتمندان گرفته تا طبقه متوسط و فقیر در مورد دو منبع بسیار ساده و با ارزش یعنی زمان و پول نشان می‌دهد که اکثر مردم بیش از حد روی کار کردن و پول درآوردن تمرکز کرده و به اندازه کافی روی داشتن زمان بیشتر تمرکز نمی‌کنند. اما تغییر طرز فکر شما برای اولویت دادن به زمان بر پول می‌تواند چندین مزیت داشته باشد. در این مقاله از خودساخته به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

 

تفکر پول محور

تفکر پول محور

بررسی مطالعات مربوط به ذهن زمان محور

مطالعات نشان می دهد که افرادی که ذهنیت زمان محور دارند انسان‌هایی هستند که از فاکتورهای زیر بهره مند می‌گردند:

  1. از سطوح بالاتر شادی برخوردارند. افرادی که زمان را اولویت موفقیت و زندگی خود قرار می دهند، نیمی از شادی زندگی خود را از ازدواج به دست می آورند. نیمی دیگر را هم سابقه تحصیلی، تعداد فرزندان و پیشرفت کاری تشکیل می دهد.
  2. ارتباطات اجتماعی بهتری دارند. تمرکز بر زمان ما را تشویق می کند که روابط اجتماعی خود را در اولویت قرار دهیم. حتی تعاملات اجتماعی زودگذر (به عنوان مثال، صحبت کوتاهی با شخصی که همیشه در اتوبوس می بینید) می تواند نقش مهمی در کاهش استرس زمانی و افزایش شادی داشته باشد.
  3. روابط اجتماعی و فردی سالم تری دارند. افراد متمرکز بر زمان، همسران شادتری نسبت به افراد متمرکز بر پول دارند. به عنوان مثال، زوج‌هایی که برای گذراندن زمان باکیفیت‌تر با هم، برای خدماتی که در زمان صرفه‌جویی می‌کنند، پول خرج می‌کنند (مثلاً برای نظافت خانه) شادی بیشتری را از روابط خود به دست می‌آورند.
  4. بهره مندی از رضایت شغلی بیشتر. افرادی که برای زمان ارزش بیشتری قائل هستند به اندازه افرادی که برای پول ارزش قائل هستند کار می کنند. از قضا، آنها همچنین اغلب درآمد بیشتری نسبت به کسانی که پول پرستی می کنند دارند، زیرا تلاش می کنند که به دنبال مشاغل مورد علاقه خود بروند. این کار به نوبه خود استرس کمتری ایجاد کرده، بهره وری و خلاقیت بیشتری دارد و احتمال ترک اعمال مخرب نظیر سیگار کشیدن را بالا می برد.
همچنین بخوانید:  خیلی تلاش می کنم ولی بهش نمی رسم!

مشکلات ناشی از پول محور بودن در زندگی 

تمرکز بر تعقیب ثروت یک تله است، زیرا تنها به افزایش تمرکز بر کسب ثروت و پول منجر می شود. تحقیقات نشان می دهد که بعد از اینکه پول کافی برای پرداخت صورت حساب ها و پس انداز برای آینده به دست می آوریم، کسب پول بیشتر به میزان خوشبختی ما نخواهد افزود.

در هر صورت، زمانی که مردم شروع به کسب درآمد زیاد می کنند، فکر می کنند که در زندگی پس رفت کرده اند، زیرا در مقایسه خود با افراد ثروتمندتر وسواس پیدا می کنند. حتی مولتی میلیونرها نیز این اشتباه را مرتکب می شوند زیرا به اشتباه معتقدند پول و نه زمان، زندگی آنها را غنی می کند.

در تحقیقات اخیر چند هزار نفر از ثروتمندترین افراد جهان مورد بررسی قرار دادند و از آنها پرسیده شده است که چقدر پول برای کاملاً شاد زیستن نیاز دارند. هفتاد و پنج درصد از این افراد که بسیاری از آنها دارایی خالص 10 میلیون دلار یا بیشتر داشتند گفتند که برای شاد بودن به «خیلی بیشتر» از 5 تا 10 میلیون دلار، نیاز دارند. برای اینکه بفهمیم این طرز فکر چقدر اشتباه است، نیازی به گرفتن دکترای روانشناسی نیست.

چگونه اولویت قرار دادن زمان نسبت به پول را شروع کنیم؟

بخش‌هایی از مغز، ما را به سمت انتخاب رذیلت بر فضیلت سوق می‌دهد. این کار مانند کسی که می خواهد وزن کم کند وی می داند که مصرف شکر بد و ورزش کردن خوب است اما سختی ورزش و ترک کردن چیزهای شیرین برای او سخت است.

همچنین بخوانید:  معایب رویکرد ارزان خریدن همه چیز در زندگی

با این حال، راه‌هایی وجود دارد که می‌توان زمان را به چشم یک دارایی مهم و منبعی که بیش از هر چیز دیگری، شادی ما را تعیین می‌کند دید:

  1. خود را متقاعد کنید که زمان حداقل به اندازه پول مهم است.
  2. هنگام مواجهه با تصمیمات حیاتی ارزش های خود را به خود یادآوری کنید.
  3. تصمیمات آگاهانه و استراتژیک بگیرید که به شما امکان می دهد زمان بیشتری را در طول روزها، هفته ها، ماه ها و سال ها داشته باشید.

اجرای هر یک از این مراحل به دو فعالیت بستگی دارد که بخشی از زندگی ثروتمند شما خواهد شد:

  1. تأمل برای ایجاد خودآگاهی در مورد کاری که انجام می دهید و اینکه چرا آن را انجام می دهید. این موضوع آسان به نظر می رسد یعنی فقط باید راجع به آن فکر کنید. اما همانطور که هر دانشمند علوم رفتاری می تواند به شما بگوید، انسان های دیگر می توانند تفکر ما را آنقدر منحرف کنند تا از قبول حقایق ناراحت کننده یا سخت زندگی اجتناب کنیم. اینجاست که عکس العمل شما به این کار باید ساده و صادقانه باشد.
  2. مستند سازی به منظور ایجاد یادداشت هایی درباره امیدها، مشاهدات، محاسبات و برنامه های خود برای رفاه زمانی. تحقیقات فراوان علمی کارآمدی نوشتن اهداف و نکات مهم زندگی را تائید می‌کند و این کار به دلیل وجود نیروهایی که برای تغییر تمرکز ما روی پول نقد تلاش می‌کنند، ضروری است.

طرز فکر درست برای رسیدن به اهداف پولی

موارد زیر از جمله طرز فکرهایی است که افراد موفق از نظر شخصیتی و پولی دارند:

همچنین بخوانید:  حلقه گمشده موفقیت

کار کردن روی گذشته و برنامه ریزی برای آینده 

شرکتی مانند آمازون در مورد خواسته‌های مشتریان خود می اندیشد و از تجربه‌های گذشته برای رسیدن به آن استفاده می‌کند. اگر خود شرکت توانایی انجام این کار را نداشته باشد، این پتانسیل را ایجاد خواهد کرد. در همان حال برنامه‌ریزی برای آینده به این معناست که چطور بتوانیم این توانایی را به یک کسب و کار کاملاً جدید بدل کنیم.

ذهنیت روشن نسبت به پول

ذهنیت روشن نسبت به پول

دوباره شکست بخور، بهتر شکست بخور

ذهنیت ریسک پذیر ما باید مخاطره‌پذیر گردیده و باعث می شود که ما ریسک‌های بزرگی کرده و از ناکامی نهراسیم. همه ما بارها شکست خورده‌ایم. همیشه باید فکر ‌کنیم که در جای خوبی برای شکست خوردن هستیم، چون خیلی خوب این کار را انجام می‌دهیم و از آن درس می گیریم. این کار به حفظ عطش و اشتیاق برای موفقیت و نوآوری می افزاید.

از بین بردن سدهای ذهنی

یکی از بزرگترین سدهای ذهنی ما در مورد ذهنیت پول است. از دیرباز پول در ذهن ما با مقاومت همراه است و این می تواند باعث ایجاد رفاه کمتر برای ما و خانواده ما شود.  طرز تفکر پول ما اغلب بازتاب مستقیمی از اینکه خانواده ما چگونه پول را مدیریت می کردند یا به پول اعتقاد داشتند است. این همچنین می تواند از آگاهی جمعی و داستان های جامعه ما درباره پول و فراوانی باشد، بنابراین ما باید ذهنیت پول را درمان کنیم تا فراوانی به صورت طبیعی به سمت ما جذب شود.

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود