زندگی پس از موفقیت مالی و ثروتمند شدن چگونه است؟

زندگی، پس از رسیدن به موفقیت مالی و ثروتمند شدن چگونه است؟

خیلی از ما در جهت رسیدن به موفقیت مالی تلاش می‌کنیم. اما آیا با رسیدن به موفقیت به ثروت هم دست پیدا خواهیم کرد؟ موفقیت یعنی بهترین بودن در هر شغلی که هستیم. موفقیت به معنای دستیابی به نتیجه مطلوب و تحقق خواسته ماست. دستیابی به خواسته‌های شما یک موفقیت به حساب می آید. رسیدن به استقلال مالی فرآیندی طولانی و دشوار است و تنها کسانی که اراده و همت بالایی دارند می‌توانند به آن دست پیدا کنند. شما نیز ممکن است در بخشی از راه خود در مسیر پولدار شدن، دچار بی‌انگیزگی شوید. در این مطلب از خودساخته می‌خواهیم بررسی کنیم که زندگی شما پس از ثروتمند شدن چه تغییراتی خواهد کرد و از چه چیزهایی لذت خواهید برد. دانستن این که رسیدن به موفقیت مالی چه تغییراتی در زندگی شما ایجاد می‌کند منبع خوبی برای انگیزه‌ بیشتر خواهد بود.

زندگی، پس از رسیدن به موفقیت مالی و ثروتمند شدن چگونه است؟

تفاوت میان پول‌دار بودن و ثروتمند بودن چیست؟

درک این تفاوت یکی از مهم‌ترین دیدگاه‌هایی است که به شما نشان می‌دهد چگونه پول خود را مدیریت کنید. زمانی که کوچک بودم دوست داشتم پولدار شوم. می‌خواستم یک خانه بزرگ و یک ماشین لوکس داشته باشم و لباس‌های گران قیمت بخرم. من می خواستم به جایی که دوست دارم سفر کنم و وقتم را همانطور که می خواهم بگذرانم. اما از زمانی که من در مورد مدیریت مالی شخصی آموزش‌هایی را یاد گرفتم، متوجه شدم که اولویت من باید برای ایجاد ثروت باشد، نه پولدار شدن. 

وقتی یک فرد ثروتمند را تصور می کنید چه چیزی در ذهن شما می آید؟ معمولا فردی در ذهن ما نقش می بندد که درآمد بالایی دارد و پول خود را هر طور که صلاح می داند خرج می کند. افرادی که پول‌دار محسوب می شوند هم معمولاً کسانی هستند که کالاهای لوکس و گران‌قیمت می‌خرند. این افراد معمولا مدیریت مالی ندارند و هزینه‌های جانبی زیادی در زندگی دارند، بدون این که نگرانی در مورد عواقب آن داشته باشند. اغلب افرادی که می‌گویند که می‌خواهند پولدار شوند، منظورشان داشتن امنیت مالی نیست. این افراد بیشتر به دنبال اعتبار و موقعیت اجتماعی هستند.

همچنین بخوانید:  تاثیر تیپ شخصیت مالی بر رابطه ما با پول

دیگر رانندگی نمی‌کنید، مگر برای تفریح!

اغلب ما خواسته یا ناخواسته بخشی از  زمان خود را در ترافیک هستیم. در این هنگام شما پای خود را روی پدال گاز گذاشته‌اید و سانتیمتر به سانتیمتر جلو می‌روید. اما کسانی که به موفقیت مالی رسیده‌اند، در پشت ماشین خود نشسته‌اند و با لپ تاپ یا گوشی خود کارهای روزمره‌ خودشان را انجام می‌دهند. رانندگی چیزی طبیعی است ولی افراد پولدار یا با راننده جابجا می‌شوند و یا از هلیکوپتر و پروازهای شخصی استفاده می‌کنند. افراد ثروتمند تنها زمانی پشت فرمان هستند که بخواهند کمی تفریح کنند.

دیگر به قیمت ملک نگاه نمی‌کنید، فقط چشم‌انداز آن را می‌بینید

پس از رسیدن به استقلال مالی دیگر به منظره ملک نگاه می‌کنید نه قیمت آن. زمانی که افراد معمولی می‌خواهند ملکی را خریداری کنند به قیمت آن نگاه می‌کنند و اصلاً دقت نمی‌کنند که آیا این ساختمان منظره‌ خوبی دارد یا خیر؟ می‌توان طلوع یا غروب آفتاب دل انگیزی را در آن تجربه کرد یا نه؟ ولی زمانی که یک فرد به هدف ثروتمند شدن خود رسیده است، نگاهی به قیمت نمی‌کند. البته اگر قصدش خرید و فروش ملک نباشد و بخواهد صرفاً برای خودش خرید کند.

از اینکه بدهی بیشتری داشته باشید، خوشحال می‌شوید!

شاید این مورد برای بسیاری از افراد گیج کنند به نظر برسد. چون همه‌ کسانی که سطح زندگی متوسطی دارند تلاششان این است که هیچ بدهی‌ای نداشته باشند. یکی از دوستان شبی بقیه را دعوت کرد. وقی از او پرسیده شد که دلیل این جشن گرفتن چیست؟ جواب داد: چون امروز رفتم زیر ۵ میلیارد بدهی!

نکته‌ این بدهی این است که این فرد با این مبلغ ملکی را خریداری کرده و با ساخت و سازی که در آن انجام می‌دهد، چیزی بیشتر از پولی که قرض کرده به دست می‌آورد. به همین سادگی پس از رسیدن به موفقیت مالی شما خوشحال خواهید شد که قرض بیشتری دارید چون هم اطمینان دارید که سود زیادی خواهید کرد و هم اینکه می‌دانید به راحتی آن را پرداخت خواهید کرد.

همچنین بخوانید:  از این افکار مسموم پرهیز کنید

دیگر به قیمت داخل منو نگاه نمی‌کنید

اغلب افراد روی کره زمین ثروتمند نیستند و اکثراً فقیر به دنیا آمده‌اند و فقیر هم زندگی کرده‌اند. در این حالت و حتی با وجود داشتن وضعیت مالی متوسط، زمانی که به رستوران می روید و لیست غذا را برای شما می‌آوردند، اول به قیمت‌های غذا توجه می‌کنید. زیرا باید ببینید پول کافی برای سفارش دادن غذای مورد نظر را دارید یا خیر؟ ولی پس از ثروتمند شدن و رسیدن به استقلال مالی، تنها چیزی که به آن دقت می‌کنیم غذاست. زمانی که ثروتمند شوید، رفتن به رستوران و تست کردن پنج تا هشت نوع غذا، می‌تواند یک چیز عادی به شمار آید.

«امروز دلم شیشلیک می‌خواد، نه بریم رستوران فرانسوی و غیره» و بیشتر اوقات تنها جهت تفریح و تست کردن غذاهای جدید به رستوران می‌روید. بخش جالب هم این است که به هنگام پرداخت صورتحساب اصلاً نگاه نمی‌کنید که هزینه چقدر شده است. همچنین حساب و کتابی نیز داخل ذهنتان نیست و نگران این هم نخواهید بود که تا واریز حقوق بعدی دوام می‌آورید یا نه.

برای خوشگذرانی ممکن است به آن طرف دنیا بروید

زمانی که آخر هفته هوا بارانی است و اصلاً برای بیرون رفتن مناسب نیست بیشتر مردم چکار می‌کنند؟ روی کاناپه لم می‌دهند، سریال و فیلم نگاه می‌کنند. اما پس از رسیدن به موفقیت مالی و ثروتمند شدن این طوری می‌شود که این آخر هفته که هوا اصلاً خوب نیست و جایی برای تفریح نمی‌توان رفت، آب و هوای اسپانیا را چک می‌کنید. شاید هم پرتغال هوایش بهتر باشد. شما محدودیتی برای مکان و زمان ندارید کافی است انتخاب کنید کجا می‌خواهید بروید. این مورد تنها یکی از تجارب زندگی ثروتمندانه به شمار می‌آید.

شاید فقط برای امتحان یک غذای خاص، به شهر یا کشوری دیگر سفر کنید

ممکن است فقط برای این که هوس غذای خاصی را کرده‌اید، به شهر یا کشور دیگری سفر کنید. شاید این مورد کمی برایتان مسخره به نظر برسد. به خصوص الان که دسترسی به انواع غذاها در شهرهای بزرگ فراهم شده و تنوع زیادی از غذاهای مختلف وجود دارد. مثلاً ممکن است پاستای ایتالیایی یا صدف فرانسوی یا کباب‌های بختیاری غذاهایی باشند که در خود این مکان‌ها طعم و مزه خاص خود را دارند. اگر به رویای رسیدن به استقلال مالی رسیده‌اید، این ویژگی در زندگی شما وجود خواهد داشت که صرفاً به خاطر هوس کردن غذایی به سفر بروید. برای برخی از افراد همین بهانه‌ها کافیست تا به سفری تفریحی بروند.

همچنین بخوانید:  رویاهاتو خودت بساز!

دیگر نیازی نیست به امور منزل رسیدگی کنید

زمانی که ثروتمن می‌شوید، دیگر خرید خواروبار، تمیزکاری منزل و پرداخت قبوض را خودتان انجام نمی‌دهید. تصور کنید که اصلاً نیازی نبود نگران این چیزها باشید. یخچالتان همیشه پر از خوراکی‌های تازه ‌بود، منزلتان همیشه تمیز بود و اصلاً نمی‌دانستید که قبض‌ها چه زمانی آمده‌اند. حتی شاید قیمت میوه و مرغ و گوشت را نیز فراموش می‌کردید چون خودتان این کار را انجام نمی‌دهید.

برای افرادی که پس از رسیدن به موفقیت مالی، شکست می‌خورند و برمی‌گردند به زندگی‌های عادی، بسیار سخت است که کارهایی که سال‌ها انجام نداده‌اند را انجام دهند. پرداخت هزینه‌ چیزهایی که اصلاً از قیمتشان هم خبر نداشتند دشوار می‌شود. ولی خب بیایید به این مشکلات و افکار منفی فکر نکنیم.

برای رسیدگی به مشکلاتتان دستیار شخصی می‌گیرید

همیشه شخصی همراه شماست که به مشکلات شما رسیدگی می‌کند. این فرد در اغلب اوقات کسی از بین حلقه‌ دوستان و یاران نزدیک شماست. مثلاً رئیس تیم حفاظتی و یا وکیلتان. این افراد زمانی که به اصطلاح در هچل افتاده‌اید به شما کمک می‌کنند و مشکلتان را حل می‌کنند. رسیدن به موفقیت مالی باعث می‌شود که افراد زیادی بخواهند برای سود خود، به شما صدمه بزنند. در چنین موقعیت‌هایی به افرادی نیاز خواهید داشت که تماماً همراه شما باشند و مشکلات شما را رفع کنند. اگرچه فردی که انتخاب می کنید نیز باید مورد اعتمادتان باشد تا در امور زندگی صدمه‌ای به شما وارد نشود.

روزنامه‌ها و مجلات در مورد شما بدنمایی می‌کنند!

ثروتمند شدن، رسیدن به استقلال مالی و پس از آن موفقیت مالی توجه افراد زیادی را به سمت شما جلب می‌کنند. روزنامه‌ها و مجلات هم امروزه به دنبال سوژه هستند تا مخاطبان خود را افزایش دهند. البته باید مواطب باشید چون شما هم ممکن است طعمه‌ آن‌ها بشوید. اما اگر با دید مثبت به آن نگاه کنید، این تاثیرگذاری شما را هم افزایش می‌دهد و می‌توانید جهت کارهای مفید از آن استفاده کنید.

سخن پایانی

فکر می کنید شما پس از رسیدن به موفقیت مالی و ثروتمند شدن کدام مورد را تجربه کنید؟ بسیاری از مردم موفقیت را مرتبط با ثروت می‌دانند. در پایان روز کاری این افراد، به محض ترک کار با رضایت و لبخند می‌روند، زیرا احساس می‌کنند افراد موفقی هستند. در واقع ثروت جزئی از موفقیت محسوب می‌شود، در حالی که موفقیت محدود به ثروت نمی‌شود. ثروت تنها بخشی از موفقیت و موفقیت فراتر از داشتن ثروت است. به طور کلی افرادی که به ثروت دست پیدا می‌کنند، زندگیشان دستخوش تغییراتی می‌شود و عادات تازه‌ای پیدا خواهند کرد. از این رو خواندن سبک زندگی آنها، سبب ایجاد انگیزه‌ای شود که شما نیز برای رسیدن به موفقیت و ثروت تلاش کنید.

 

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود