چطور در محل کار موفق باشیم؟

محل کار موفق

چطور در محل کار موفق باشیم

برخی بر این تصور هستند که برای داشتن موفقیت در یک کسب و کار و محل کار موفق در کنار داشتن سرمایه ، نیاز به شانس نیز دارند اما با مطالعه ی بزرگان کسب و کار در دنیا به خوبی می توان مشاهده نمود که شانس تاثیری بسیار کمرنگ در این موفقیت داشته و داشتن استراتژی و ترفندهای بسیاری می تواند در کسب موفقیت در کار موثر باشد .

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که می خواهید تجارتی را برای خود راه بیندازید و به دنبال آن هستید که بدانید چطور در محل کار موفق باشیم ، می توانید به توصیه هایی که در این جا بیان شده است توجه نموده و مطابق به مهارت و توانمندی خود و با تکیه بر پشتکار ، کسب و کاری موفق را راه اندازی نمایید.

 

۱- مطابق با مهارت و توانایی خود عمل نمایید

اولین موضوعی که در راه اندازی کسب و کار اهمیت دارد این است که تمامی توجه خود را به اموری داشته باشید که در آن سابقه و تجربه دارید توجه داشته باشید که برای شروع هر کاری باید ابتدا به علاقه مندی خود تمرکز کنید. درست است که سود دهی در کار مهم است اما از آن مهم تر آن است که بخواهید کاری را با علاقه شروع کنید تا بتوانید آن را به خوبی جلو برده و رشد دهید.

 

۲- خود و کسب و کار تان را معرفی کنید

یکی از مواردی که برای شروع نیاز است داشتن یک معرفی کامل اما مختصر از خود ، کسب و کار و محصولتان داشته باشید این که قرار است چه خدماتی به مشتری ارائه نمایید این می تواند یک طرح کلی از کسب و کار شما باشد.

همچنین بخوانید:  چطور شغل مناسب خودمو پیدا کنم؟

 

۳- هدف خود را به خوبی روشن کنید

بسیاری از بزرگان کسب و کار با وجودی که به مزایای مالی به خوبی واقف بودند اما با فکر به پول ، وارد کسب و کاری نشدند آن چه که در ذهن آن ها می درخشید رونق کسب و کار و داشتن هدفی واضح و روشن بوده است این هدف باید کاملا قابل لمس باشد. به عنوان مثال اشتغال زایی یا هدفی مانند دنبال نمودن یک علاقه مندی . منظور این نیست که به پول و سود آن فکر نکنید صحبت بر سر آن است که به اهداف بزرگتری بیاندیشید.

 

۴- پیوسته به ارائه خدمات بهتر فکر کنید

شاید خوب باشد بدانید که داشتن شهرت ، مانند تبلیغی است که رایگان برای شما کار می کند یک مشتری راضی می تواند کسب و کار و محصول شما را به دیگران نیز معرفی نمایند به همین دلیل توصیه می شود در تمامی مراحل کسب و کار با مشتریان خود تعامل داشته باشید.

 

۵- اولین قدم را برای خود تعیین کنید

یکی از نکاتی که باید برای شروع کسب و کار مدنظر داشته باشید این است که بتوانید در کمترین زمان و با میزان کمی سرمایه کار را شروع و اجرایی نمایید. برخی افراد برای کسب و کار خود اهدافی بلند تعیین کرده و برای اجرای آن به دنبال سرمایه گذار هستند اما تجربه نشان داده است که کسب و کارهایی که با مدل کوچک تری شروع کرده و بتوانند خود را در کسب و کار به اثبات برسانند ، محل کار موفق تری خواهند داشت  در این صورت است که توجه سرمایه گذاران را نیز به سوی خود جلب خواهند کرد.

 

 ۶- حواستان به رقبا باشد

هنگامی که می خواهید ایده ای جدید راه اندازی کنید توصیه می شود مسیر کاری رقبا را نیز بررسی نمایید . تجربه ی اجرایی مثبت  آن ها می تواند در کسب و کار شما ایده های جالبی را ایجاد نماید ضمن آن که با استفاده از روند موفق آن ها می توانید از مرحله ی آزمون و خطا عبور کنید.

 

 ۷- فرصت های رشد را دنبال کنید

هنگامی که کسب و کاری راه می اندازید به این فکر کنید که آن را توسعه دهید این می تواند بزرگ تر شدن فضای کار باشد این بدان معناست که به جای آن که بر روی یک موفقیت کوچکتر در جا بزنید کمی ریسک کرده و برای رشد و توسعه قدم بردارید و محل کار موفق را برای خودتان بسازید.

همچنین بخوانید:  چگونه خوب پول در‌بیاوریم؟

 

۸- شناسایی تقاضا و مشتریان

یکی از مواردی که باید در قدم های اولیه ی کسب و کار مد نظر داشته باشید این است که در خصوص بازار و مشتریان خود تحقیق کرده و میزان تقاضا را در بازار شناسایی نمایید و خدمات و محصولات مشابه را بررسی کنید با شناخت مشتریان خود و علاقه مندی آن ها می توانید راه هایی برای ایجاد رضایت مندی در آن ها نیز بیابید.

 

محل کار موفق

 

۹- راه های متنوع درآمد

یکی از کارهایی که برای بالابردن موقعیت کسب و کار می توان انجام داد این است که جریان و مسیرهای دیگری را نیز برای کسب درآمد بررسی نمایید این بدان معناست که در کنار کسب و کار اصلی که راه انداخته اید به فکر ارائه کالا و خدماتی نیز باشید که بتوانید از آن ها نیز درآمد کسب نمایید به گونه ای که هنگام خرید و استفاده از خدمات اصلی کسب و کار شما ، بتوانند از موارد دیگری نیز خرید کرده و بدین ترتیب اقلام بیشتری را برای درآمد زایی ایجاد کرده اید .

 

۱۰- روی عملیات کسب و کار خود متمرکز شوید

این را به خوبی می دانیدکه اگر بخواهید به سراغ ایده های بسیاری بروید نمی توانید به خوبی روی آن ها عالی باشید و رشد کنید این کار باعث می شود در تصمیم گیری ها نیز متمرکز نباشد هنگامی که روی یک ایده و موضوع کار می کنید می توانید تمامی تعهد و منابع خود را روی آن گذاشته و باعث رشد و ارتقاء آن باشید.

 

۱۱- چرخه ی تامین خوبی را ایجاد کنید

برای آن که از پس هزینه ها برآیید نیاز دارید تا زنجیره ی تامین خوبی را فراهم نمایید ارتباط با تامین کنندگان ، ارائه خدمات منظم به مشتریان و تحویل های به موقع می تواند در کنار حسن شهرت ، درآمد و سود خوبی را به سوی کسب و کار شما راهی نماید . این کار باعث می شود شما از تمامی سرمایه های خود که شامل نیروی کار نیز می شود به بهترین شکل و بهینه استفاده نمایید.

 

۱۲- در شروع کار نقدینگی از سود دهی مهم تر است

دقت داشته باشید که در ابتدای کار بهتر است که تمرکز خود را روی جریان نقد در کسب و کار بگذارید و سود دهی را در اولویت های بعدی کار بگذارید برای پیشبرد کارها نیاز است که جریان نقد در کسب و کار وجود داشته باشد بررسی هزینه ها و فروش در سال اولیه راه اندازی بسیار اهمیت دارد.

همچنین بخوانید:  درآمد رویایی از اینستاگرام

 

۱۳- درخواست های حمایتی را به خاطر داشته باشید

سعی کنید در اطراف خود از کسانی بهره گیرید که موفق بوده و تجربه و دانش خوبی دارند اینان می توانند مشاورین بسیار خوبی در جهت کسب و کار شما باشند و در شما ایجاد شوق و اشتیاق کرده و ایده هایی خلاقانه را به وجود آورند.

 

۱۴- ارتباط با یک کارآفرین موفق

ارتباط داشتن با کسی که خود کسب وکاری را با موفقیت راه اندازی کرده است می تواند حکم یک معلم و مربی برای شما باشد این فرد می تواند یکی از دوستان و یا خانواده باشد او می تواند همچون یک مشاور مسیرهای کار ، نحوه ی ارتباط با کارکنان و دیگر موارد کاری را به شما آموزش داده و از تجربیات خود در جهت ارتقاء کسب و کار شما و طرز به وجود آوردن یک محل کار موفق استفاده نماید.

 

۱۵- محدود کردن هزینه و مخارج

یکی از نکات بسیار مهم در شروع کسب و کار آن است که بتوانید راه کارهای بسیاری را بررسی نمایید تا از طریق آن ها بتوان با کمترین هزینه ، به نتیجه ای که می خواهید دست یابید این کار می تواند استفاده از تجهیزات و دستگاه های موجود باشد و یا استفاده از تبلیغات ارزان تر یا روش های متفاوت پرداخت و تامین کالا باشد . این روش می تواند در شروع کار بسیار تاثیر گذار باشد بدین ترتیب میزان زیادی از هزینه ها حذف خواهند شد.

 

۱۶- یافتن شرکای استراتژیک

هنگامی که به فکر داشتن یک کسب و کار موفق هستید می توانید شرکای استراتژیک را نیز برای خود بیابید این اشخاص می توانند همانند یک مربی خوب ، از طریق تعامل با دیگر کسب و کارها ، در جهت منافع شما قدم بر دارند این شرکا می توانند تامین کنندگان باشند اما حقیقت این است که داشتن یک ارتباط خوب با دیگر شرکت ها می تواند برای شما تبلیغی رایگان بوده و باعث توسعه ی بازار کسب وکار شما باشد .

 

۱۷- در قبال بدهی های خود ، مستولیت بپذیرید

در کنار تمامی مواردی که این جا بیان شد نکته ی بسیار مهمی که در یک کسب و کار موفق مطرح است این است که کاملا روشن ، در خصوص بازپرداخت های خود برنامه داشته و بدهی های خود را مسئولانه بپذیرید و متعهدانه عمل نمایید.

این کاملا روشن است که شروع کسب و کار ریسک داشته و گاهی نیاز است که برای پرداخت ها قرض نیز گرفته شود . در این راستا به خوبی دقت داشته باشید که این نقطه ای است که باید بسیار محدود بوده و در شرایط خاص انجام شود و برای پرداخت بدهی های خود به روند کار خود و جریان نقدینگی که ساختارش را تعریف کرده اید ، توجه داشته باشید. به یاد داشته باشید که این پرداخت ها همیشه باید در اولویت شما باشند.

میتونید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش های تضمینی کارآفرینی در دوره کارآفرینی ما شرکت کنید.

 

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود