معیار های حیاتی برای سنجش موفقیت در شغل های جانبی

معیار های شغلی

ما در این مقاله قصد داریم تا به سنجش موفقیت در شغل های جانبی و معیار های شغلی در این زمینه بپردازیم. برنامه ریزی برای کارها تصمیم بزرگ و مهمی خواهد بود زیرا زمان و منابعی که صرف کارها می شود، باید به روشی ملموس بازده داشته باشد. اما آیا واقعاً مطمئن هستید بهره وری شما مناسب است یا خیر؟

 

 بررسی روند کار و معیار شغلی در شغل‌ های جانبی

بررسی روند کار و معیار شغلی در شغل‌ های جانبی

 

 اندازه گیری ارقام و معیار شغلی ،  روشی مناسب است که صاحبان باهوش و خلاق مشاغل به کار می برند تا تضمین کنند که در وقت و پول خود به خوبی سرمایه گذاری نموده و به موفقیت می رسند. این ارقام در تعریف ساده همان اعدادی هستند که نشان دهنده میزان عملکرد خوب کسب و کارند. جزئیات ممکن است از یک شغل به شغل دیگر تفاوت کند، اما به طور کلی، این جزئیات بایستی به موضوعات زیر پاسخ دهند :

 

  •  موضوعی که روی آن کار می کنید

  • چقدر سریع روی این موضوع کار می کنید

  • چه مقدار درآمد دارید

  • در طی انجام این روند از چه تعداد منبعی استفاده می کنید

 

هدف شما باید این باشد که با کمترین سرمایه گذاری ممکن ایجاد درآمد کنید. در برخی موارد، این کار به معنای تنظیم ساعات کار برای تطبیق با جریان پروژه مشتری است. در برخی دیگر هم این موضوع ممکن است به معنای استفاده از پیمانکار یا نیروهای فرعی و افزایش موقت هزینه ها برای به حداکثر رساندن بهره وری باشد. در هر صورت باید معیارهای زیر را که در این مقاله از خودساخته معرفی می شوند برای سنجش موفقیت داشته باشید.

مشتری یا شغل

تعداد مشتریان یا مشاغلی که در حین انجام کارهای جانبی با آنها کار می کنید تأثیر مستقیمی بر میزان درآمد شما دارند. بسیار مهم است که آنچه را که در حال انجام آن هستید پیگیری کنید تا درک بهتری را در مورد کارهای بعدی که می توانید انجام دهید بدست آورید. با استفاده از این معیار، نوع مشتریانی که با آنها کار می کنید، پروژه های بزرگ یا کوچک آنها و نوع کاری که هر کدام مستلزم آن هستند را نیز ردیابی کنید. این کار بالا و پایین داشته و می تواند طاقت فرسا باشد. اما شما این امکان را خواهید داشت که بدانید چه چیزی برای مشتریانتان جذاب تر خواهد بود. ردیابی مشاغل برای مدتی خود به ما این امکان را می دهد که ببینیم چه چیزی در بین مشتریان محبوب تر است. سپس می توانیم یک بسته پیشنهادی ایجاد کنیم که مشتریان جدید آن را دوست داشته باشند.

همچنین بخوانید:  کار درمنزل | 7 ایده برتر برای کار در منزل در سال 1398

زمان

ردیابی زمان سپری شده در هر شغلی ممکن است دشوار باشد البته اگر به این کار عادت نداشته باشید، اما این معیار تأثیر زیادی بر چشم انداز کسب و کار شما خواهد داشت. اگر زمان کاری شما به صورت کامل و فقط با سه مشتری پر شود، نمی توانید چیز دیگری به آن اضافه کنید. اما اگر این سه پروژه درآمد کافی برای پرداخت هزینه نرم افزار، میزبانی وب سایت و ادامه روند کار شما را در پی نداشته باشند چه خواهد شد؟ از این روی است که مدل کسب و کار شما باید طوری تنظیم شود تا بتوانید مشتریان بیشتری را جذب کنید. شاید وقت آن رسیده باشد که برای کارهای کوچکتر، مانند کارهای ویرایشی، برای خود یک کمک استخدام کنید و زمان ارزشمند خود را صرف کارهایی کنید که فقط خودتان می توانید انجام دهید.

بهره وری

همچون زمان بندی، بهره وری هم میزان کار شما در یک بازه زمانی مشخص را اندازه گیری خواهد کرد. بهره‌وری شما در موقعیت‌های مختلف بالا و پایین می‌رود، اما اگر آن را برای یک یا دو هفته زیر نظر داشته باشید، می‌توانید الگوهای حرکتی آن را ببینید. شاید شخصیت شما اینگونه باشد که در کارهای کوتاه‌مدت بیشترین بهره‌وری و برای کارهای تکراری و بلند مدت کمترین بهره وری را داشته باشید. این اطلاعات می‌تواند به شما کمک کند ایده‌آل های خود را برای روز برنامه‌ریزی کنید و پربارترین زمان‌های خود را هدف قرار دهید.

میزان بهره وری برای فریلنسرها، به زمان روز، کاری که در آن تسلط دارند و حال و هوایی که در آن قرار دارند، بستگی خواهد داشت. باید به خاطر داشته باشیم که هر کسی دارای ریتم و برنامه منحصر به خود است، اما هدف شما از پیگیری این معیارها باید رسیدن به ایده آل ترین وضعیت بهره وری باشد. در نهایت در نظر بگیرید که اگر تیمی را زیر مجموعه خود دارید، بهره وری آنان نیز باید اندازه گیری شود.

همچنین بخوانید:  چرا تا وقتی‌ میخوایم‌ کاریو شروع‌ کنیم پشیمون‌ میشیم؟

 میزان درآمدبر اساس معیار های شغلی

اگر هرگز به این فکر نکرده اید که یک شغل پاره وقت چقدر برای شما درآمد خواهد آورد، اکنون زمان شروع است.  برنامه ای مانند  QuickBooks  یا هر برنامه مشابه دیگری می تواند از طریق همگام سازی با حساب بانکی شما و تهیه گزارش های مالی، درآمد شما را به صورت ماهانه و سالانه مشخص نماید. ردیابی درآمد از این روی اهمیت دارد که می توانید از طریق آن میزان درآمد خود را مشخص کنید و الگوهای درآمد فصلی را بشناسید. شاید زمستان برای شما کم بهره تر از تابستان است. در این صورت، می‌توانید درآمد بیشتری را در تابستان برای تامین مالی خود در ماه های زمستان کنار بگذارید.

شما همچنین نیاز دارید که منابع اصلی درآمد خود را ردیابی کنید. آیا عمده فروش شما به یک مشتری است؟ اگر چنین است، ممکن است راه آسانی برای کسب درآمد به نظر برسد، اما اگر آن مشتری زمانی به مشکل بخورد و مجبور شود سفارش ماهانه خود را متوقف کند، چه اتفاقی می‌افتد؟ تنوع بخشیدن به جریان های درآمدی برای حفظ سلامتی مالیتان ضروری است. به دنبال فرصت هایی بگردید تا منبع درآمد خود را بین مشتریان و پیشنهادات متعدد تقسیم کنید.

 

بهره وری براساس معیار های شغلی باعث ترقی و پیشرفت خواهد شد

بهره وری براساس معیار های شغلی باعث ترقی و پیشرفت خواهد شد

میزان هزینه ها

ردیابی درآمد تنها بخشی از تصویر مالی شماست. شما باید ببینید چقدر پول خرج می کنید تا بتوانید این همه پول جدید را به دست آورید. اگر بیش از حد خرج می کنید، سودی نخواهید داشت. هزینه‌ها ممکن است شامل مواردی مانند مالیات، نرم‌افزار، میزبانی وب‌سایت، تبلیغات، نگهداری از کودکان برای آزاد کردن وقت شما، قراردادهای فرعی و هزینه‌های بالاسری برای تعمیر و نگهداری وسیله نقلیه یا خدمات دیگر است. معیارهایی شبیه اینها می توانند تصویر واضحی از موفقیت شما در حال حاضر و نحوه رشد آن در آینده ارائه دهند.

همچنین بخوانید:  چگونه درآمد دلاری داشته باشیم؟

 

نتیجه گیری

موفقیت برای همه ما مهم است اما اهمیت سنجش آن نیز حیاتی است. مهم نیست که چه شغلی داریم یا دقیقا در این لحظه در حال انجام چه فعالیتی هستیم. بلکه این مهم این است راه را به درستی تشخیص دهیم و میزان پیشروی خود را اندازه گیری کرده و ایراداتمان را برطرف نماییم.

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود