نکاتی که باعث می شود زودتر موفق شوید

موفقیت در زندگی

تعریف افراد از موفقیت با یکدیگر متفاوت است. در واقع موفقیت در زندگی تعاریف متفاوتی از افراد مختلف دارد. یک نفر به دنبال موفقیت در شغل و تجارت خود است و دیگری به دنبال موفقیت در زندگی مشترک و غیره. نکاتی در مسیر موفقیت وجود دارد که می توانید با رعایت آنها سریعتر به موفقیت دست پیدا کنید. همه دوست دارند در زندگی شخصی و حرفه ای خود موفق شوند. از این رو در ادامه به بررسی نکاتی که به شما کمک می کند تا به سرعت حرکت کنید و تمام جنبه های زندگی خود را بهبود بخشید، می پردازیم. این نکات باعث می شود زودتر به موفقیت برسید و رضایت فردی را در زندگی کسب نمایید.

 

خواب کمتری داشته باشید

رویای رسیدن به موفقیت باید برای شما ارزشمندتر از خواب باشد. همه ما بعد از یک هفته کار سخت دوست داریم زیر پتو برویم و تا ظهر بخوابیم. بسیاری از مردم فکر می کنند که خوابیدن تا ظهر جمعه به آمادگی بدن برای هفته شلوغ بعدی کمک می نماید، اما این تفکر اشتباهی خواهد بود. تحقیقات دانشگاه راش نشان می‌دهد که دیر خوابیدن باعث می‌شود افراد در صبح‌های شنبه حافظه و واکنش ضعیف‌تری نسبت به افرادی که آخر هفته گذشته متناسب خوابیده اند، داشته باشند. بنابراین اگر می خواهید به اهداف خود برسید و موفق تر باشید، فراموش نکنید که زمان خواب خود را تعیین کنید. از این رو، در روزهای تعطیل زیاد نخوابید و ساعت خواب خود را طوری تنظیم نمایید که به موقع بیدار شوید.

 

با افراد هم‌ سطح خود ارتباط برقرار کنید

شاید شما نیز در مورد ملاقات با ستاره های سینما و قهرمانان ورزشی خیال پردازی کنید. اما محققان بر این باورند که فکر کردن به افراد بسیار جذاب تنها به عشق یک طرفه منجر خواهد شد. مطالعات نشان می دهد که ما اغلب جذب افرادی می شویم که زیبایی مشابهی با ما دارند. در نتیجه اگر می خواهید در عشق به موفقیت و رضایت برسید به سراغ کسانی بروید که با شما هم سطح هستند.

 

در جریان رویدادها و اتفاقات روز باشید

افراد موفق زیادی در سرتاسر دنیا وجود دارند که فرمول موفقیت خود را به روش های مختلف ارائه می دهند یا حتی در رویدادهای مختلف شرکت می کنند تا در مورد خود و چگونگی موفقیت خود صحبت کنند. شرکت در این رویدادها و بهره مندی از تجربیات افراد موفق بسیار خوب است.

همچنین بخوانید:  4 راه برای درک بهتر ریسک در امور مالی

شاید دنبال کردن مد و علایق زودگذر مفید نباشد، اما به دنبال رویدادهای جدید، افراد موفقی که بر زندگی و حرفه شما تأثیر می گذارند، می توانند به شما کمک نمایند تا موفق تر شوید. اگر می خواهید به روز باشید، به طور منظم روزنامه بخوانید، افراد موفق را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید و به سیاست های جدید معرفی شده توسط سیاستمداران توجه کنید. دانستن وقایع و اتفاقات جدید تاثیر بسزایی در تمام زمینه های زندگی شما خواهد داشت. این موضوع دانستن این که چه زمانی خانه خود را بفروشید یا چه چیزی را آموزش ببینید، را شامل می شود.

 

ماهی را در سبد غذایی خود قرار دهید

موفقیت در زندگی یا موفقیت در تجارت؛ جدا از این که هدف شما از موفقیت چه باشد، ابتدا باید نیازهای بدن خود را برآورده کنید. تحقیقات اخیر نشان می دهد که خوردن ماهی بیشتر، می تواند به شما کمک کند باهوش تر بمانید. مطالعه اخیر منتشر شده در مجله تغذیه بریتانیا Nutrition نشان می دهد که غذاهای سرشار از امگا 3 توانایی فرد را برای انجام عملیات ذهنی افزایش می دهد و می تواند زمان واکنش او را بهبود بخشد. بنابراین اگر می خواهید سبک زندگی موفقی داشته باشید و در زندگی موفق تر باشید، ماهی های چرب مانند قزل‌آلا، تن و ماهی سالمون را بیشتر مصرف کنید.

 

اهداف خود را دقیقاً مشخص کنید

موفقیت در زندگی بدون دانستن آنچه می خواهید به دست آورید بی معنی است. یکی از کلیدهای موفقیت، تعیین اهداف است. بنابراین تنها خواستن موفقیت کافی نیست. در وهله اول باید اقدام کنید و اهدافی را تعیین کنید. اگر واقعاً می خواهید زندگی به موفقیت برسید، برای آنچه می خواهید برنامه ریزی کنید، سپس به راه هایی فکر کنید که به شما در رسیدن به آن اهداف کمک می کند. تعیین تاریخ مشخصی برای رسیدن به این اهداف به شما کمک می کند تا متمرکز بمانید. مواقعی وجود دارد که انگیزه شما کاهش می یابد، یک ضرب الاجل از پیش تعیین شده شما را تشویق می کند که در مسیر موفقیت بمانید، امید خود را از دست ندهید و به تلاش ادامه دهید.

 

مدیریت مالی داشته باشید

موفقیت با پول به دست نمی آید، اما برای موفقیت در زندگی به پول نیاز دارید. البته پول همه چیز نیست، اما داشتن امکانات مالی به شما آزادی و امنیت لازم برای موفقیت در زندگی را می دهد. اگر می خواهید پول بیشتری به دست آورید، با ارزیابی جریان نقدی خود بر اساس میزان پولی که در هر ماه به حساب شما واریز می شود، شروع کنید و سپس ببینید که این پول به کجا می رود.

همچنین بخوانید:  ایده‌های خلاقانه پول‌ساز برای نوجوانان (بروزرسانی 2019)

زمانی که شروع به مطالعه عادت های خرج کردن خود می کنید، مطمئناً از میزان پولی که برای اقلام غیر ضروری خرج می کنید شگفت زده می شوید. برخی از این موارد غیر ضروری را کنار بگذارید و پس از یک ماه، پولی را که دارید با پولی که ماه گذشته داشتید را مقایسه نمایید. با این کار مدیریت مالی به دست می آورید و می بینید که با حذف چیزهای کوچک چقدر می توانید در زندگی پس انداز کنید و پول بیشتری به دست آورید.

 

شخصی را که دوست دارید پیدا کنید

اگر موفقیت در زندگی را با سطح سلامت و طول عمر خود بسنجید، باید عاشق شوید. آخرین آمار نشان می دهد که میزان مرگ و میر مردان مجرد بین 30 تا 59 سال دو و نیم برابر بیشتر از افراد متاهل می باشد. جالب است بدانید میزان مرگ و میر زنان مجرد 23 درصد بیشتر از زنان متاهل می باشد. بنابراین برای داشتن زندگی طولانی تر باید پسر یا دختر مورد علاقه خود را پیدا نمایید.

 

ورزش کنید

موفقیت در زندگی با ورزش به دست می آید. افراد موفق تقریباً تک تک لحظات زندگی خود را تحت کنترل دارند. ممکن است وسوسه شوید که ورزش را کنار بگذارید و به خانه بیایید و برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود را تماشا کنید، اما مطمئن باشید که این کار شما را از موفقیت باز می دارد. مطالعه محققان دانشگاه بریستول نشان می دهد، افرادی که در هفته کاری خود ورزش می کنند نسبت به افرادی که ورزش نمی کنند شادتر می باشند و کمتر استرس دارند.

به دنبال یادگیری باشید

شاید تصور کنید فرصت یادگیری و شرکت در کلاس های مختلف به پایان رسیده است، اما باید بدانید که برای موفقیت همیشه باید در حال یادگیری باشید. اگر می خواهید فرصت های شغلی خود را بهبود بخشید، در یک کلاس یا کارگاه معتبر ثبت نام نمایید. قبل از ثبت نام به دنبال بهترین قیمت ها باشید و اگر هزینه ثبت نام برای کلاس مورد نظرتان بالاست در کلاس هایی شرکت کنید که به شما امکان می دهد به مرور هزینه کلاس را پرداخت کنید. اگر مطمئن نیستید که چه کلاسی به شما کمک می کند تا به شغل رویایی خود دست پیدا نمایید، به آگهی های مشاغل مورد علاقه خود نگاه کنید تا دریابید که معمولا کارفرمایان به دنبال چه مهارت هایی هستند.

 

عادت‌های گران‌ قیمت خود را کنار بگذارید

داشتن پول بیشتر می تواند به شما کمک نماید تا به اهداف خود برسید و زندگی موفق تری داشته باشید. اگر می خواهید پول بیشتری به دست آورید، عادت های گران قیمت خود را با عادت های ارزان تر جایگزین نمایید. به عنوان مثال، به جای ثبت نام در یک باشگاه ورزشی گران قیمت، تجهیزات ورزشی بخرید و در حیاط خلوت خود ورزش کنید. به جای رفتن به رستوران های گران قیمت، دوستان خود را به خانه خود دعوت کنید و یک شام خوشمزه بخورید.

همچنین بخوانید:  راه‌های پولدار شدن در نوجوانی مخصوص بچه‌های خود‌ساخته

 

 

حتما بخوانید : کارهایی که شما را موفق می سازد !

 

 

یک سیستم برای زندگی خود ایجاد کنید

سیستم‌ها به افراد عادی اجازه می‌دهند تا نتایج خارق ‌العاده‌ای را به روشی قابل پیش‌بینی به دست آورند، در حالی که بدون سیستم‌ها، دستیابی به نتایج خارق‌العاده برای افراد عادی نیز دشوار خواهد بود. یک سیستم، فرآیندی قابل پیش بینی برای دستیابی به یک هدف بر اساس مجموعه منطقی و مشخصی از اصول راهنمای عملی است. سیستم در کسب و کار نیز معنای روشنی دارد. سیستم تجاری فرآیندی تکراری است که سود ایجاد می نماید. این سیستم مانند یک پایه محکم برای کسب و کار است که شما را قادر می سازد تا محصول یا خدمات خود را به طور موثرتر و کارآمدتر در حین رشد به فروش برسانید و از آن پشتیبانی نمایید.

برای ایجاد یک سیستم تجاری کارآمد، باید آن را ساده نگه دارید. بخش های مختلف آن از جمله تولید، بازاریابی، فروش و مدیریت باید جریانی روان و تقریباً خودجوش داشته باشند. سیستم شما باید سازماندهی شده، سودآور و قابل تحمل در برابر توسعه سریع باشد. برای ثروتمند شدن سریع، سیستم شما باید یک فرآیند تکراری باشد که بدون شما نیز کار کند. اگر کسب و کار شما برای ادامه کار به حضور فیزیکی شما نیاز دارد، می تواند به اندازه تلاش شخصی شما رشد کند و مهم نیست که چقدر پرانرژی هستید، فقط 24 ساعت در روز فرصت دارید، درآمد شما محدود خواهد بود. به عنوان یک فرد موفق، باید هماهنگ کننده و رهبر باشید، نه بخشی از سیستم.

 

تا جایی که می توانید تجربه کسب کنید

هیچ کس نیست که به سادگی به چیزهای بزرگ یا هر چیزی که برای شما مهم است دست یافته باشد. ما در مورد افراد واقعی صحبت می کنم که هر روز از خواب بیدار می شوند و با هدف موفقیت نفس می کشند. این افراد صبح از خواب بیدار می شوند و اولین کاری که انجام می دهند این است که قدمی به سوی موفقیت بردارند. تنها چیزی که این افراد می توانند ببینند رویای آنهاست و می دانند چگونه می توانند برای رسیدن به اهداف خود از همه چیز دوری کنند. این یک سلاح تجربه است که به سختی در زندگی به دست می آید که برای تلاش برای رسیدن به هدفی ارزشمند نیاز دارید.

 

سخن پایانی

در این مقاله از خودساخته به معرفی چند راه سریع برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار و زندگی پرداختیم. این راه کارهای به ظاهر ساده بسیار حیاتی بوده و هر یک به تنهایی زمان و تمرین زیادی را می طلبد. لذا با یادگیری و تمرین راهکارهای فوق می توان به موفقیت در زمان کمتری دست یافت.

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود