نکات کلیدی برای تعیین اهداف قدرتمند

نکات کلیدی برای تعیین اهداف قدرتمند

تعیین اهداف و یا هدف گذاری هوشمندانه یک مهارت فوق العاده برای رسیدن به زندگی آینده دلخواه شماست. بهترین زندگی، آن است که به جای شکل گیری بر پایه اطلاعات تصادفی به بهترین نحو برنامه ریزی شده باشد. اگر این توانایی را داشته باشید که به زندگی خود بعد بخشیده و هدف و برنامه ای برای آن داشته باشید نتیجه حیرت آوری را کسب خواهید کرد. تعیین هدف امکان استفاده از قدرت تخیل را به ما می دهد.

 

رسیدن به اهداف و تعالی در زندگی

رسیدن به اهداف و تعالی در زندگی با هدف گذاری هوشمندانه

 

این هدف ورزی و تخیل هستند که شهرها را می‌سازند و بیماری‌ها را مداوا کرده وکسب و کارها را گسترش می‌دهند. تخیل در هنگامی که ارزش‌های محسوس و نامحسوس ایجاد می شوند قطعا حضور دارد. از قدرت تخیل می توان برای تعیین اهداف استفاده نمود. این کار شامل تفکر درباره آینده است. آینده بازه ای از زمان را در بر می گیرد که شامل باقی ساعات روز، فردا و یا ۵ سال دیگر است. شما می توانید برای داشتن چشم اندازی از آینده و اینکه چه اتفاقاتی ممکن است برایتان بیفتد خیال پردازی کنید.

 

۵ فاکتور که بر روی آینده و اهدافتان تاثیر می گذارد

قبل از اینکه بتوانید اهداف خود را تعیین کنید باید پنج  اصل را بدانید که زندگی همه ما را تحت تأثیر قرار می دهد:

 محیط زیست

با محیط زیست تعامل کرده و به حفظ آن کمک کنید. حتی شده زباله ای را از زمین برداشته و در سطل زباله بیندازید، اگر دیگران هم همین کار را می کردند دنیا به جای بهتری تبدیل می شد.

 رویدادها

 اتفاقات و رویدادهای محلی، ملی و جهانی و یا حتی خانوادگی را دنبال کنید زیرا این موارد زندگی همه ما را تحت تاثیر قرار می دهد، منتها تاثیر آنها گاهی کم و گاهی زیاد خواهد بود.

دانش

یک عبارت مهم در مورد دانش هست که می گوید “جهالت سعادت نمی آورد”. جهالت غم‌انگیز و ویرانگر بوده و باعث بیماری می شود، عمر را کوتاه می‌کند و زندگی را تهی می کند. نادانی و جهل زندگی را خالی از معانی زیبا می کند و شما را با پوسته های آن تنها می گذارد.

همچنین بخوانید:  به شخصه اینو تجربه کردم

باید توجه کنید که آنچه که نمی دانید به شما آسیب می رساند. چیزی که نمی دانید به طرز غم انگیزی بر زندگی شما تأثیر می گذارد. چیزی که نمی دانید زندگی شما را پوچ کرده و روابط شما را از بین می برد. زندگی ما تحت تأثیر چیزهایی است که می دانیم یا نمی دانیم.

نتایج

چه در زندگی کاری و یا زندگی شخصی، نتایج، کارهای ما را تحت تاثیر قرار می دهند. برنامه های اجرا نشده، در آینده نتایج ضعیف به بار خواهد آورد و در عوض برنامه‌های مدیریت شده نتایج بهتری خواهند داشت.

 رویاها

 ما تحت تاثیر رویاهایمان و نگرش خود نسبت به آینده هستیم.

 

کشش به سوی آینده

 برخی افراد در گذشته خود گیر کرده و در آن بازه زمانی زندگی می‌کنند. این که ما باید گذشته را به خاطرمان بسپاریم و از آن به عنوان پله ای برای ساختن آینده استفاده کنیم، نکته ای مهم است. اما باید به خاطر داشت که این آینده است که انتظار آن ما می‌کشد و اگر تخیلات ما به حد کافی قوی نبوده و اهداف ما به خوبی برنامه ریزی نشده باشد، حرکت به سوی آینده کاری سخت خواهد بود. علاقه ما برای حرکت به سوی آینده باید چیزی بیشتر از یک میل سطحی باشد تا کمتر تحت تاثیر اتفاقات و شرایط قرار بگیرد.

لذا برای اینکه در گذشته گرفتار نشوید باید برای آینده خود برنامه داشته باشید. اهداف مانند آهن ربا عمل کرده و ما را به جلو می کشند. اهداف ما هرچه قوی‌تر، هدفمندتر، بزرگتر و منحصر به فردتر باشند ما را قدرتمندانه تر به سوی آینده می کشانند. رویاهای متعالی، ما را در طول روز ها و فصل‌های ناامیدی به جلو می برند و در دلسردی ها موتور محرکه ما خواهند بود. اگر هدف قدرتمندی در ذهن نداشته باشید حتی یک روز بد نیز می تواند شما را از پای درآورد. اگر چنین چشم‌اندازی پیش روی ما باشد و واقعاً بدانیم که چه می‌خواهیم و به کجا می رویم، قادر خواهیم بود بر تمام سختی ها و مشکلات راه موفقیت فائق آییم.

همچنین بخوانید:  فروش بیشتر با بازاریابی عصبی

آموختن نحوه هدف‌گذاری هوشمندانه

یادگیری نحوه هدف گذاری برای زندگی می تواند نقش مهمی در شکل دهی به آینده ما داشته باشد. رسیدن به اهداف آینده و برنامه‌ریزی بر اساس توانایی هایتان، مرحله به مرحله آن را پالایش کردن و یا حتی بازنویسی آن، لذت بخش و موثر است.

۳ جزء اهداف قدرتمند

دلیل اصلی برای تعیین هدف، ایجاد یک نیروی درونی است که شما را وادار به انجام کارها می کند. این عمل همیشه ارزشی به مراتب بیشتر از آنچه به دست می آورید خواهد داشت. به همین دلیل است که اهداف بسیار قدرتمند هستند. آنها بخشی از بافتی هستند که زندگی ما را می سازند.

هدف گذاری قدرتمند است زیرا تمرکز را به ارمغان آورده، رویاهای ما را شکل می دهد و به ما این توانایی را می دهد که دقیقاً اقداماتی را که باید انجام دهیم تا به هر آنچه در زندگی می خواهیم برسیم. اهداف باعث می شوند ما به گونه ای رشد کنیم که قبلاً هرگز تجربه نکرده ایم. برای رسیدن به اهداف خود، باید بهتر شویم، باید تغییر کنیم و باید رشد کنیم.

اهداف قدرتمند دارای سه ویژگی هستند:

  • الهام بخش بودن
  • قابل باور بودن
  • دست یافتنی بودن

زندگی به گونه ای طراحی شده است که باید بلند مدت برایش برنامه ریزی کرده و در لحظه آن را سپری کرد. ما برای آینده برنامه ریزی کرده و در حال زندگی می کنیم. خوشبختانه، هرچه اهداف ما قدرتمندتر (الهام‌بخش‌تر و باورپذیرتر) باشند، بیشتر می‌توانیم در کوتاه‌مدت به آنها جامعه عمل پوشانده و تحقق آنها را به طور واقعی تضمین کنیم.

 

تعیین اهداف و برنامه ریزی برای رسیدن به آنها

تعیین اهداف و برنامه ریزی برای رسیدن به آنها

 

۴ نکته برای تعیین اهداف قدرتمند

نکات زیر همان نکات کلیدی هستند که هنگام مطالعه و نوشتن اهدافمان، باید یاد بگیریم و به خاطر بسپاریم. در اینجا نگاه دقیق‌تری به هدف‌گذاری و اینکه چگونه می‌توانید آن را قوی و عملی کنید، آمده است:

ارزیابی و تأمل

 تنها راه برای اینکه واقعاً درک کنیم که در آینده چه می‌خواهیم و چگونه باید به آن برسیم این است که الان کجا قرار داریم و از زندگی خود چقدر رضایت داریم. پس باید زمان کافی برای ارزیابی زندگی و کارهایی که تاکنون کرده‌ایم اختصاص دهیم.

همچنین بخوانید:  به فکر خود کارت دعوت بفرستید و ذهنیت خود را تغییر دهید...!

رویاها و اهداف در رابطه با هدف گذاری هوشمندانه

 باید بیاندیشید که آرزو و هدف شما واقعا چیست و چه می خواهید؟ به این سوال بدون در نظر گرفتن شرایط تحقق آن فکر کنید. این چیزی نیست که جامعه و یا فرهنگ خانوادگی به شما القا کند. اینها اهداف و رویاهایی هستند که زاییده قلب و ذهن شما بوده و بی همتا هستند و شما به خاطر آنها آفریده شده و مستعد رسیدن به آن ها هستید.

هدف گذاری هوشمندانه

هدف گذاری هوشمندانه به معنای خاص بودن، قابلیت اندازه گیری، قابلیت دستیابی، واقع بینانه و حساس به زمان بودن یک هدف است.  هوشمند بودن به معنی قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، واقع‌بینانه و دارای چهارچوب زمانی بودن است.

 با نگاهی اجمالی به موارد بالا خواهیم فهمید که خاص بودن به معنی عدم مبهم بودن و دانستن این است که دقیقا چه می‌خواهید. قابلیت اندازه گیری این است که به هدف خود کمیت بدهید. قابلیت دستیابی به شما می گوید که از کجا بفهمید واقعاً به هدف خود رسیده اید. با خودتان صادق باشید و بدانید با توجه به مسئولیت‌هایی که الان دارید چه کاری را می توانید انجام دهید. تعیین چارچوب زمان برای هدفتان نشان می دهد که چه زمانی باید کارتان را به اتمام برسانید.

 

تلاش برای رسیدن به اهداف

تلاش برای رسیدن به اهداف

مسئولیت پذیری و پاسخگو بودن

مسئولیت پذیری به معنای حساب پس دادن است. وقتی کسی می داند اهداف شما چیست، شما را مجبور به پاسخگویی می کند. خواه شخص دیگری باشد که با شما تلاش می کند به همان هدف برسد یا فقط کسی باشد که می توانید ایده اصلی را به او بدهید. داشتن یک شریک مسئولیت پذیر به شما کمک بیشتری برای دستیابی به اهدافتان می دهد.

پس ارزیابی و تأمل کنید. تصمیم بگیرید که چه می خواهید. باهوش باشید، مسئولیت پذیری داشته باشید و وقتی این چهار قطعه کلیدی را کنار هم می گذارید، خود را در موقعیتی قدرتمند قرار می دهید تا به سمت دستیابی به اهداف و نوع زندگی مورد نظرتان حرکت کنید.

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود