۱۵ موردی که ترک آنها برای رسیدن به موفقیت واجب است

۱۵ چیزی که برای رسیدن به موفقیت باید ترک کنید.

آیا تاکنون فکر کرده‌اید که چرا در کسب‌وکار و زندگی خود پیشرفت نمی‌کنید؟ قرار است تعدادی از دلایل اصلی عدم رسیدن به موفقیت را در اختیار شما بگذاریم. ما همه به عادات، رفتار و اعتقادات بد و مخرب خود چسبیده‌ایم. باید بدانیم که گاهی فاصله بین پیشرفت و شکست به نازکی یک تار موی انسان است.

مهم ترین موانعی که برای رسیدن به موفقیت باید از آنها عبور کرد

در زیر به 15 مورد از مواردی که  ترک آنها برای رسیدن به موفقیت واجب است اشاره خواهیم کرد:

۱. نقاب خود را ترک کن

ما همه برای فرار از آسیب دیدن، خود واقعیمان را پشت نقابی از شخصیتی که فکر می‌کنیم باید باشیم، پنهان می‌کنیم. جرئت این را داشته باشید که خودتان باشید و احساسات واقعی خود را نشان دهید حتی اگر مورد مذمت واقع شوید. نه فقط بخش خوب خود را، بلکه بخش آسیب‌پذیر خود را نیز قبول داشته باشید. چرا که بخش آسیب‌پذیر واقعی‌تر و معتبر‌تر است و منبع فرصت‌ها و خلاقیت‌هاست. 

همچنین بخوانید:  هممون‌ عاشق ثروتمند شدن هستیم اما...

۲. باور‌های خود به آینده را رها کن

بله! شاید آینده امیدها و رویاهایتان را دربرگیرد اما همین آینده بستگی کامل به تصمیماتی دارد که الان می‌گیرید! زمان حال را باور داشته باشید چرا که فقط این لحظه در اختیارتان است. 

موفقیت در همین زمان حال شروع می‌شود. با همین تصمیمات اکنون. 

به آنچه در اطرافتان وجود دارد توجه کنید. آنچه می‌بینید، می‌شنوید، می‌چشید یا بو می‌کنید. به تجربه‌های اکنونتان توجه کنید و با آنها تعامل کنید. 

۳. احساس نیاز به تایید دیگران را ترک کن

وقتی تصمیماتی می‌گیرید که از طرد شدن توسط دیگران جلوگیری کنند، در واقع موفقیت خود را خراب می‌کنید. نفستان به علت ترس شما از مورد قضاوت قرار گرفتن، باعث می‌شود بسیاری از فرصت‌ها و پتانسیل‌ها را از دست بدهید.  هوشمندانه در مورد آنچه برای موفقیت و آنچه برای نفستان لازم است، تصمیم‌گیری کنید. ورنون هاوارد می گوید:

“یک شخص واقعا قدرتمند، نیازی به تایید دیگران ندارد. همانطور که یک شیر نیازی به نظر یک گوسفند ندارد.”

۴. پاسخ “نه” را به عنوان یک جواب نپذیرید

در ذهن خود اینگونه تفسیر کنید که نه به معنای هرگز نیست! بلکه به معنای فعلا نه و یا نه از این روش است. هر هدفی که قصد رسیدن به آنرا دارید، مردود شدن را به عنوان پاسخ نهایی نپذیرید. بلکه بعنوان بازخوردی مفید آنرا تفسیر کنید که می‌گوید به تلاشت ادامه بده!

۱۵ چیزی که برای رسیدن به موفقیت باید ترک کنید.

۵. زندگی شخصی و زندگی شغلی از یکدیگر جدا نیستند

همه زوایای زندگی شما با هم در ارتباط‌اند. اگر فکر می‌کنید زندگی شخصیتان در موفقیت کاریتان تاثیری ندارد، در واقع خودتان را گول می‌زنید. اگر بخشی از زندگیتان مشکلی داشته باشد مانع پیشرفت خودتان می‌شوید. موفقیت واقعی، همه بخش‌های زندگی را شامل می‌شود. 

همچنین بخوانید:  پولدار شدن سخت

حس اشتیاق، استقامت و لذت را در همه زوایای زندگیتان همراه کنید. چه بعنوان یک کارمند، چه یک معشوق و چه بعنوان یک دوست. در همه زوایای زندگیتان موفقیت کسب کنید. 

۶. عدم تمایل به کمک خواستن را ترک کن

شهامت این را داشته باشید که قبول کنید همه چیز را نمی‌دانید. کمک خواستن را بعنوان نشانه‌ای از ضعف ندانید. بلکه آنرا عملی شجاعانه تفسیر کنید. رولان بارت می گوید:

“افراد قوی کسانی هستند که در زمان نیاز، از دیگران کمک می‌خواهند. “

۷. تلاش برای بی‌نقص بودن را ترک کن

بی‌نقص بودن بر پایه باور غلطی است که اگر کارها را بی‌نقص انجام دهیم، می‌توانیم از شکست جلوگیری کنیم. باور نادرستی است که بخواهیم کار خود را برای توجه و تایید دیگران، بی‌نقص انجام دهیم. 

البته به تفاوت میان تلاش برای بهترین عملکرد و بی‌نقص بودن، توجه کنید و همیشه پیشرفت را بر بی‌نقص بودن ترجیح دهید. 

۸. ریز‌نقش بودن را رها کن

ما همه از شکست خوردن می‌ترسیم و برای جلوگیری از آن، ریزنقش بودن را انتخاب می‌کنیم. ایفا کردن نقش بزرگتر به معنای گام نهادن در مسیر خودتان است. اینکه به درک خود گوش می‌دهید و آنچه به نظرتان درست می‌رسد را به جای انجام آنچه دیگران می‌گویند، انجام می‌دهید. با ریز‌نقش بودن نه به خودتان و نه به دیگران فایده‌ای خواهید رساند. در عوض نقش بزرگ‌ ایفا کنید و در مسیر آرامش خود گام بردارید. برای شکست خوردن و احساس ترس خودتان را آماده کنید. استیون پرسفیلد می گوید:

“اگر از ترس فلج شده اید، نشانه خوبی است. نشانه این است که دارید آنچه را که باید، انجام می‌دهید.”

۹. از تلاش برای باهوش بودن دست بردارید

متفاوت و نوآور باشید، نه صرفا برای اینکه متفاوت باشید، بلکه برای اینکه کارها و وضعیت را بهتر کنید. سعی نکنید برای جلب تایید دیگران و افزایش ارزش خود، بیش از حد باهوش شوید. از روی علاقه و اشتیاق کار کنید و برای پیشرفت تلاش کنید و در نهایت خودتان را در این پروسه باهوش خواهید یافت. 

همچنین بخوانید:  کسب و کارم نوپاست، مشتری ندارم

۱۰. منتظر شانس نباشید

برای موفقیت، شما نه تنها باید خوش‌شانس باشید تا فرصت‌های خوب برایتان پیش بیاید، بلکه باید آماده باشید تا از آن فرصت ها استفاده کنید. فرد درست در زمان و مکان درست باشید. افراد خوش‌شانس کاری می‌کنند که تا بتوانند از فرصت‌هایشان استفاده کنند. روشنفکر و خوشبین باشید. آمادگی  داشته باشید و شانس را خودتان پیدا کنید. اولد پروورب می‌گوید:

“فرصت‌ها آنهایی هستند که پیدایشان می‌کنی؛ نه آنهایی که تو را پیدا می‌کنند. “

۱۱. با افرادی که ذهن‌هایی مسموم دارند تعامل نکنید

شما میانگین پنج شخصی هستید که بیشترین وقتتان را با آنها سپری می‌کنید. پس اوقاتتان را با کسانی سپری کنید که از شما موفق‌تر باشند و اینگونه موفق‌تر خواهید شد. برعکس، با کسانی باشید که از شما پایین‌ترند، شما نیز مانند آنها خواهید شد. اطراف خود را با افراد مثبت‌اندیش پر کنید و از دست افراد مسموم خلاص شوید. شما تبدیل به کسی می‌شوید که با او تعامل دارید. 

۱۲. از درست کردن نقطه ضعف‌هایتان بپرهیزید

ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که بر نیاز به بی‌نقص بودن تاکید دارد. افراد موفق به این قضیه توجهی ندارند. بلکه نقطه ضعف‌های خود را می‌پذیرند و آنها را مدیریت می‌کنند. درست کردن نقطه ضعف‌ها نیز یکی از استراتژی‌های بازی کردن بی‌خطر است. بازی کردن برای نباختن به جای بازی کردن برای برد.  تمرکز خود را از درست کردن نقطه‌ضعف هایتان به رشد نقاط قوتتان تغییر دهید. چرا که بیشتر در بخش‌هایی که استعداد دارید پیشرفت خواهید کرد. 

در ادامه لیست کارهای زیر را هم برای موفقیت باید ترک کنید: 

  • از مقایسه کردن موفقیت خود با موفقیت دیگران خودداری کنید.
  • از مقاومت در برابر آنچه که وجود دارد و اتفاق افتاده است، خودداری کنید.
  • وابستگی به اراده را ترک کنید.

 

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود