۵ راز ساده که می تواند هوش مالی شما را افزایش دهد

۵ راز ساده که می تواند هوش مالی شما را افزایش دهد

۵ راز ساده که می تواند هوش مالی شما را افزایش دهد

۵ راز ساده که می تواند هوش مالی شما را افزایش دهد

سلام به همه همراهان وبسایت خودساخته که به دنبال ثروتمند شدن در جوانی هستند. در این مقاله جذاب می خواهیم ۵ راز ساده که می تواند هوش مالی شما را افزایش دهد را بیان کنیم تا بتوانید با رعایت این 5 روش ساده در مورد امور مالی خودتان بهتر و هوشمندانه تر تصمیم گیری کنید، پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

همه مردم در زندگی خود مشکلات مالی را تجربه کرده اند. فرقی نمی کند این افراد ثروتمند باشند و یا فقیر. با داشتن هوش مالی است که می توان مشکلات مالی را حل کرد. بنابراین هیچ فرد پولداری را نمی توان پیدا کرد که بدون داشتن هوش مالی بگوید مشکلات مالی اش حل شده است. تقویت هوش مالی می تواند افراد فقیر را پولدار و افراد پولدار را ترغیب به استفاده درست از پولشان و افزایش آن کند.

همه ما دورانی را در زندگی خود تجربه کرده ایم که در آن با مشکلات مالی مواجه بوده ایم و با وجود اینکه حس می کردیم فعالیت و تلاش بسیاری در انجام کار خود داشتیم اما درآمد چندانی کسب نکردیم و به موفقیتی که انتظارش را داشتیم نرسیدیم. هوش مالی تنها به این مفهوم نیست که یک فرد چگونه پول بدست بیاورد و ثروتمند شود؛ مهم این است که بدانیم چگونه این پول را حفظ کرده و آن را افزایش دهیم. بسیاری از افراد پولدار هوش مالی ندارند و به راحتی پول خود را از دست می دهند. این افراد اصول و علم ثروتمند شدن را به خوبی می دانند اما این صرفا هوش مالی محسوب نمی شود.

هوش مالی اولین بار در کتاب پدر پولدار، پدر بی پول نوشته رابرت کیوساکی مورد بررسی قرار گرفت. او مفهوم و معنای جدیدی از ثروتمند شدن را به مردم جهان ارائه کرد. اگر از جمله افرادی هستنید که دارای هوش مالی بالایی نبوده و یا در پی افزایش هوش مالی خود هستید، پس نیاز به شروع فعالیت ها و تمریناتی جدید در زندگیتان دارید تا به اهداف مالی خود دست یابید.

همچنین بخوانید:  روندهای برتر فروش بیشتر و بهبود کسب‌وکار شما در سال 2020

نکته قابل توجه این است که اکثر مردم جهان هوش مالی بالایی ندارند و فعالیتی برای افزایش معلومات مالی خود نمی کنند.

درنتجه بیشتر مردم با مشکلات مالی متفاوتی دست و پنجه نرم می کنند؛ از بی پولی گرفته تا ورشکستگی و یا نداشتن هیچ گونه پس اندازی. تمریناتی ذکر شده در ادامه این مقاله می تواند شما را برای شروع برخورد با هیولای مالی سرنوشت و دیدن روزنه نوری برای موفقیت مالی آماده کند. توصیه می کنم این تمرینات را حتما انجام دهید.

 

۱- پول من کجاست؟
یکی از ویژگی های مشترک میان افراد با هوش مالی بالا این است که همه آن ها می دانند، پولشان در آینده کجا خواهد بود. اگر الان در حساب خود ۱۰۰ هزار تومن پول دارید، باید این را بدانید که تا یک ماه آینده، شش ماه و یک سال بعد پولتان کجا خواهد بود. دانستن این وضوع که پول شما در آینده کجا خواهد بود یکی از مهم ترین قسمت های داشتن هوش مالی است. در مرحله اول باید هزینه های مالی خود را یادداشت کرده و مقدار پولی را که هر ماه باید هزینه کنید کنار بگذارید؛ مقداری نیز برای اتفاقات غیر منتظره قرار دهید. اما در نظر بگیرید تا تحت هر شرایطی مبلغی از پول خود را نیز به عنوان پس انداز در نظر بگیرید و بگویید که این پول (مثلا ۱۰۰ هزار تومن) باید در کارت من (مثلا تا ۳ سال) باقی بماند.

 

۲- تفکیک چیزهای ضروری از غیر ضروری
اگر به زندگی افراد با هوش مالی بالا نگاهی بیاندازیم، متوجه میشویم که آن ها برای چیزهای غیر ضروری پولی خرج نمی کنند، در عوض اکثریت مردم پول خود را صرف خرید وسایلی می کنند که بدون آن ها هم می توانند به راحتی زندگی کنند. در بسیاری از مواقع انگیزه خرید این چنین اقلام، شما را از پس انداز دور کرده و در دراز مدت برایتان گرفتاری به بار خواهند آورد. مشکل بزرگی که ما در کشورمان داریم، چشم و هم چشمی است، این قبیل رفتارها سم مالی قلمداد می شوند؛ به عنوان مثال، ما وام میگیریم و مقروض میشویم تا خودرویی گران تر از خودرویی که الان داریم را بخریم؛ در صورتیکه خودروی قبلی مشکلی نداشته است. وام و قرض می تواند بشدت برای آینده مالیتان خطرناک باشد. پس از خرید اقلامی که بدون آن می توانید زندگی کنید بپرهیزید. قبل از خرید به این فکر کنید که آیا واقعا به آن نیاز دارید؟

همچنین بخوانید:  چرا تا کنون ایده ای برای استارت کسب و کار شخصی نداشتم؟

 

۳- درک بدهی ها
بدهی ها نقطه مشترک زندگی بسیاری از مردم است که در مواقعی سبب حرکت به سوی ورشکستگی کسب و کارها نیز می شود. زمانی که بدهکار می شوید، دقیقا نمی دانید که در چه شرایطی بدی قرار گرفته اید، به همین دلیل برای بار بعدی به خرید کردن های بدون برنامه ادامه داده و مقروض می شویم. خرید ماشین، خانه و وسایل دیگر که به خاطر آن ها بدهی های سنگینی به روی دستمان می گذارند ما را از آینده مالی خوب دور می کند؛ زیرا هر ماه مجبور به پرداخت مبلغی از درآمدتان به عنوان بدهی می شوید.

 

۴- تمرکز بر منابع درآمد بلند مدت
بسیاری از افراد که دارای هوش مالی بالایی نیستند بر روی کارهایی که آینده شغلی شان را تضمین میکند سرمایه گذاری نمی کنند. بهترین راه برای انتخاب یک شغل آن است که در آن چیز جدیدی برای یادگیری وجود داشته باشد. کارهایی را انتخاب نکنید که هر فردی به راحتی و بدون هیچ دانشی می تواند انجام دهد، حتی اگر یادگیری یک کار برایتان زمانبر است و شما نیاز به پول دارید، سعی کنید آن کار را در زمان خالی خود یاد بگیرید و بعد از مدتی شروع به انجام آن کنید. در هنگام شروع یک کسب و کار ممکن است ماه ها سختی بکشید و درآمد چندانی هم نداشته باشید اما در درازمدت می تواند سود بیشتری برایتان داشته باشد.  

داشتن کسب و کاری که الان درآمدی نخواهد داشت اما در آینده می تواند سودآور باشد نشان دهنده یکی از تفاوت های میان انسان های با هوش مالی بالا و ناهوشیاران مالی است. در واقع آینده نگری و سرمایه گذاری برای آینده می تواند در دراز مدت شما را به ثروت برساند.

همچنین بخوانید:  رمز موفقیت کسب و کار زود تسلیم نشدن است !

 

۵- داشتن برنامه برای آینده:
علاوه بر عواملی که در بالا به آن اشاره شد، مهم ترین چیزی که شما برای افزایش هوش مالی خود به آن نیاز دارید داشتن یک برنامه هدفمند برای رسیدن به اهداف مالیتان است. از همین الان شروع کنید؛ یک ورق کاغذ بیاورید و درست در همین جایی که نشسته اید شروع به نوشتن کنید. جایی که می خواهید در ۵ سال آینده باشید کجاست؟ آن را بنویسید و برنامه هایی که برای رسیدن به آنجا دارید را نیز یادداشت کنید. اگر برنامه های شما دست نیافتی و غیر واقعی است لطفا آن ها را با برنامه هایی واقعی تر جابه جا کنید.

مثلا پرداخت قرض ها و یا قطع کردن هزینه های غیر ضروری و یا سرمایه گذاری در طرح های درازمدت؛ برای شروع بسیار مناسب است. این موارد را برای خود ترسیم کرده و طبق برنامه ای مدون آن ها را انجام دهید. یک راه را برای رسیدن به ثروت انتخاب کنید و از همین امروز زمانی را به آن اختصصاص دهید. در آن زمینه آموزش ببینید و اطلاعات خود را افزایش دهید تا در زمانی که خودتان تعیین می کنید شروع به کار کنید. هرچه در این مدت بیشتر تحقیق کنید و یاد بگیرید، در هنگام شروع کار قدرتمند تر از رقبای خود عمل خواهید کرد.

 

سخن پایانی:
مطالبی که در بالا به آن ها اشاره کردیم طبیعتا نمی توانند در عرض چند روز شما را به یک فرد با هوش مالی بالا تبدیل کنند، اما با تمرین در عرض چند سال به یک باهوش در زمینه مالی تبدیل خواهید شد و به اهدافتان در زندگی دست پیدا خواهید کرد. به گفته رابرت کیوساکی: رفتار شما با پول مانند رفتار شما با یک سگ دست آموز است؛ اگر رفتار مناسبی با آن داشته باشد، همانند سگ زمانی که برایش چیزی پرت می کنید، می رود و آن را برایتان می آورد. رازهای هوش مالی که مطرح شد کمک می کند تا رفتار صحیح با پول را بشناسیم، تا جایی که دیگر هیچ گاه حساب بانکی ما صفر نشود.

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود