روش‌های افزایش فروش کسب و کار (تضمینی) بروزرسانی 2019

افزایش فروش کسب و کار

روش‌های افزایش فروش کسب و کار(تضمینی)

هدف اصلی ما از ایجاد کسب و کار چیست؟ فروش. فروش محصولات یا خدمات و کسب درآمد دلیلی است که کسب و کاری را ایجاد می‌کنیم. تلاش هر شرکتی است که فروش خود را بیشتر کرده و گسترش پیدا کند؛ البته برخی نیز برای افزایش فروش کسب و کار خود مشکل دارند و نمی‌توانند این کار را به راحتی انجام دهند. به همین دلیل ما در این مطلب تعدادی از روش‌های افزایش فروش کسب و کار را معرفی کردیم تا با استفاده از آن‌ها کسب و کار خود را ارتقا دهید.

 

روش‌های افزایش فروش کسب و کار(تضمینی)
روش‌های افزایش فروش کسب و کار(تضمینی)

افزایش فروش کسب و کار از طریق فهرست کسب و کار من در گوگل

پروفایل کسب و کار من در گوگل کسب و کار خود را کامل کنید. این فهرست که در نتایج جستجو در گوگل نشان داده می‌شود، شانس کسب مشتری‌های جدید را افزایش می‌دهد. این فهرست در نقشه گوگل و قسمت‌های جستجوی گوگل نمایش داده می‌شود. زمانی که این پروفایل خود را کامل کرده و در معرض دید قرار می‌دهید مخاطبان متناسب با کسب و کار شما بیشتر با شما آشنا می شوند و اینگونه فروش کسب و کار بیشتر می‌شود.

برخی نکات ضروری:

  • پروفایل خود را کاملاً پر کنید. هرچقدر که توضیحات کسب و کار شما کامل‌تر باشد، اعتماد کاربران به کسب و کار شما نیز بیشتر می‌شود.
  • بازبینی گوگل دریافت کنید. منظور از بازبینی همان نظراتی است که مشتریان در مورد خدمات یا محصولات کسب و کار شما در گوگل ثبت می‌کنند. این نظرات به هنگام جستجوی شرکت شما نمایش داده می‌شوند و افراد در مورد کسب و کار شما آگاه می‌شوند.
  • بخش پرسش و پاسخ را هم کامل کنید. با قابلیت پرسش و پاسخ گوگل همه می‌توانند هر سوالی که داشتند بپرسند و همه می‌توانند به سوالات دیگران پاسخ دهند. این قسمت نیز برای بالا بردن اعتبار کسب و کار و افزایش فروش آن مفید خواهد بود.

 

چطور از طریق مشتریان کنونی افزایش فروش داشته باشیم؟

زمانی که قصد افزایش فروش کسب و کار خود را دارید، مشتریان کنونی باید اولویت شما باشند. این مشتریان کنونی هستند که همین الان هم در قبال دریافت کالا و خدمات شما حاضرند پول خرج کنند. خوب روش‌های افزایش فروش کسب و کار از طریق مشتری‌های کنونی را نیز توضیح خواهیم داد.

 

توجه به رفتار مشتری‌های کنونی

هر زمان که امکانش بود بررسی کنید و ببینید که مشتری‌های کنونی شما چطور با شما ارتباط برقرار کرده و اقدام به خرید از شما می‌کنند. شاید به یکی از ویژگی‌ها توجه ویژه‌ای دارند و یا اینکه از یک نقطه ضعف شما رنج می‌برند. در این صورت می‌توانید به فکر ارتقا آن زمینه باشید.

 

درخواست بازخورد

  •       خدمات ما چه مشکلاتی دارند؟
  •       از سرویس ما راضی بودید؟
  •       از کدام سرویس ما رضایت بیشتری دارید؟
  •       دوست دارید چه قابلیتی به خدمات و کالاهای ما اضافه شود؟

و از این قبیل سؤالات بازخورد مشتریان را به شما می‌رسانند. دریافت بازخورد از مشتری یکی از بهترین روش‌های افزایش فروش است چون هم باعث می‌شود نقاط ضعف خود را شناخته و برطرف کنید؛ همچنین مشتری نیز می‌بیند که رضایت آن‌ها برای شما مهم است.

 

روش‌های افزایش فروش کسب و کار با مشتریان جدید

کسب و کار شما مخاطبان زیادی دارد ولی از بین این همه مخاطب تنها عده‌ی کمی مشتریان شما هستند. شاید مهمترین روش افزایش فروش کسب و کار تبدیل همین مخاطبان به مشتری است. خوب ولی چطور این کار را بکنیم؟

 

محتوای خود را بررسی کنید

وب سایت، نامه‌ها، نوشته‌ها و بروشورهای خود را بررسی کنید. این بررسی و بازبینی ممکن است منجر به تغییراتی در محتوا شود که افزایش فروش را به دنبال خواهد داشت. باید بیشتر به مشتری‌ها بگویید که با استفاده از خدمات و کالاهای شما چقدر از مشکلات آن‌ها حل شده و زندگی آن‌ها راحت‌تر خواهد شد. مثلاً بجای اینکه بگویید: «پشتیبانی فنی ۲۴ ساعته» می‌توانید بگویید: «نیازی نیست نگران خرابی لوازم خانگی خود باشید چون تنها یک تماس برای استفاده از خدمات ما در هر زمانی از روز فاصله دارید.»

پکیج درست کنید

مدام نباید از یک روش برای فروش محصولات یا خدمات خود استفاده کنید. یکی از روش‌های افزایش فروش کسب و کار که تاکنون نیز به خوبی جواب داده است این است که محصولات و خدمات را ترکیب کرده و پکیج درست کنید. رابرت کیوساکی، نویسنده کتاب پدر پولدار، پدر بی‌پول هم همین گرایش را تایید کرده است و می‌گوید بجای اینکه از حجم کالا کم کنید تا قیمت را پایین‌تر بیاورید می‌توانید پکیج درست کنید و قیمت را کمی بالاتر ببرید.

فقط دقت کنید که قیمت گذاری مناسبی داشته باشید. گاهی تخفیف بیش از حد باعث می‌شود که ارزش کالا در نگاه مشتری پایین بیاید. برای چنین مواردی بهتر است دلایلی مانند نیاز به تخلیه انبار و ایجاد خط جدیدی از کالا را ذکر کنید.

روش‌های افزایش فروش از طریق شبکه‌های اجتماعی

هر شبکه‌ی اجتماعی که راه اندازی می‌شود یعنی راه جدیدی برای افزایش فروش کسب و کار.

از تبلیغات شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید

هر شبکه‌ی اجتماعی تبلیغات خاص خود را نیز دارد. این شبکه‌ها داده‌های زیادی در مورد علایق کاربران خود دارند و به همین دلیل استفاده از تبلیغات آن‌ها بسیار مفیدتر است. همچنین می‌توانید با تبلیغ محصولات و خدمات خود از طریق پیج‌هایی که کار تبلیغات می‌کنند فروش خود را افزایش دهید. تجربه ثابت کرده است که پیشنهادهای ویژه و مناسبتی بهتر و بیشتر توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کنند.

با کسب و کارهای دیگر هم همکاری داشته باشید

یکی از روش‌های افزایش فروش کسب و کار این است که با کسب و کارهای دیگر همکاری داشته باشید. اگر هر دو کسب و کار زمینه‌ی کاری مشابهی دارید، می‌توانید برخی از کارها و سفارشات خود را به یکدیگر محول کنید.

در مواردی که شاید چندان مرتبط نیستید هم می‌توانید پکیج درست کنید. مثلاً ما در وب سایت خود ساخته می‌توانیم دوره‌ی آموزش کسب درآمد بگذاریم و با وب سایت فروش کتاب نیز هماهنگ کنیم تا برای شرکت‌کنندگان خود در این دوره یک سری کتاب خودیاری تدارک ببینیم.
این موارد برخی از روش‌های افزایش فروش کسب و کار بود که نه هزینه‌ی چندان زیادی دارند و نه زحمت زیادی؛ در عین حال پربازده نیز هستند.

مقالات خواندنی: 

پولار شدن به روش دکتر کاویانی

قیف تبدیل در تجارت الکترونیک: چگونه آنرا جهت بهبود و افزایش فروش بهینه‌سازی کنیم؟

چگونه مهارت فروش کسب کنم؟

آیا باید یک استراتژی فروش را طراحی کنید؟

۱۰ مورد از بهترین کتاب‌های آموزش فروش

افزایش سریع فروش با تکنیک های اعتمادسازی

چگونه یک کسب‌وکار بین‌المللی بسازیم و محصولات خود را با استفاده از بازاریابی جهانی بفروشیم؟

واقعیتی ناخوشایند درباره برخی از فروشندگان !

۳ دلیل کاهش فروش کسب و کار و راه حل آن ها

مهم‌ترین مهارت فروش کدامند؟ (بروزرسانی ۲۰۱۹)

آموزش فروش از طریق فروشگاه آنلاین

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دریافت لینک دانلود