چرا کسی از من ِ بازاریاب خرید نمی کند؟

همه افرادی که به شغل بازاریابی مشغول هستند، الزاما موفق نیستند. بازاریاب های زرنگ زمانی که مشاهده می کنند سود چندانی بدست نیاورده‌اند، فورا مسائل مختلفی را مورد بررسی قرار می دهند تا عیب کارشان را اصلاح کنند. اگر شما هم از این دسته از افراد هستید اما نمی دانید چگونه عیب کار خود را پیدا کنید، می توانید از مقاله ای که در این پست برای‌تان در نظر گرفته ایم نهایت استفاده را ببرید.

چرا کسی از من ِ بازاریاب خرید نمی کند؟
چرا کسی از من ِ بازاریاب خرید نمی کند؟

۱) اکثر بازاریابانی که در سایت خود اقدام به فروش اجناس مختلف می کنند اغلب فضای امنی برای خرید مشتری فراهم نکرده اند. این خیلی مهم است که مشتری بداند خرید وی از طریق url های کاملا امن انجام می پذیرد و اطلاعات حسابش کاملا حفظ خواهد شد. پس اگر در این مورد کوتاهی کرده اید، نیاز به بازنگری دارید.

۲) اگر محصولات سایت یک بازاریاب دارای ضمانت نباشد، به جرات می توان گفت که شانس خرید تا ۵۰ درصد کاهش می یابد. مورد دیگر و اشتباه اکثر فروشندگان تبلیغات نادرست است. استفاده از تیترهای نامناسب و تبلیغ کردن در مکان های نادرست از دیگر عواملی است که شانس فروش محصولات را تا حد چشمگیری کاهش می دهد.

۳) یک بازاریاب باهوش همواره می کوشد تا کاربرانی که وارد سایتش می شوند را به بازدید مجدد از سایتش ترغیب کند. این کار به روش های مختلفی می تواند انجام شود. بعنوان مثال می توان شماره های افرادی که از سایت خرید کرده اند را لیست کرد و از طریق پیامک دیگر محصولات سایت را به آن ها پیشنهاد داد. در این صورت شانس زیادی برای فروش بیشتر خواهید داشت. متاسفانه اکثر بازاریابان این روش را انجام نمی دهند.

۴) اطمینان دادن به مشتری آنقدر اهمیت دارد که یک بازاریاب باید به صورت مجزا و در یک صفحه خود را به صورت کامل برای مشتری معرفی کند. می توان در چنین صفحه ای سابقه ی کاری و دستاورد های خود را لیست کنید، همچنین اطلاعات تماس خود را قرار دهید تا ارتباطی دوسویه با مشتری داشته باشید. هر کاری که فکر می کنید که می تواند اعتماد خریدار را بیشتر جلب کند دریغ نکنید.

۵) یکی از مهم ترین مواردی که در اکثر سایت ها رعایت نمی شود این است که طریقه واریز وجه محصول تک بعدی است. انعطاف ندارد. یعنی یا فقط می شود آنلاین پرداخت کرد و یا فقط می شود از طریق شماره حساب و رفتن به بانک یا خودپرداز مبلغ را منتقل کرد.

۶) مناسب نبودن گرافیک سایت و طرز چیدمان نادرست محصولات در آن یکی دیگر از عواملی است که مشتری را فورا از خرید منصرف می کند. مگر می شود ظاهر را از یاد برد؟ شما با ظاهر نامناسب حتی در مغازه ای شیک هم نمی توانید جنسی را به فروش برسانید! اگر تا به حال اهمیتی به این موضوع نمی داده اید، از حالا به آن بیشتر فکر کنید.

۷) در آخر باید این توصیه را به شما بازاریابان، علی الخصوص شمایی که تازه وارد این عرصه شده اید، کنیم آن هم اینکه به هیچ عنوان در توضیحات محصول، مطالبی را عنوان نکنید که مشتری فکر کند که قصد دارید او را اجبار به خرید کنید. این مورد یکی از کشنده ترین مواردی است که هر سایتی را می تواند از پا در بیاورد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دریافت لینک دانلود
استت سون - آمارگیر سایت و اپلیکیشن