تاکید و تمرکز بر یک مزیت رقابتی یکی از عوامل پیروزی بر رقیب است.

تاکید و تمرکز بر یک مزیت رقابتی یکی از عوامل پیروزی بر رقیب است

تاکید و تمرکز بر یک مزیت رقابتی یکی از عوامل پیروزی بر رقیب است

?چرا همیشه باید بزرگ اندیشید؟!

✳️وقتی روبرتو گويزوتا مديرعامل كوكاكولا شد، با رقابت شديد پپسی مواجه بود كه باعث كاهش رشد سهم كوكا شده بود.

?مديرانش بر رقابت با پپسی متمركز شده بودند و قصد داشتند در هر دوره زمانی برنامه رقابتی، سهم بازار كوكا را ۱ درصد افزايش دهند. روبرتو تصميم گرفت رقابت عليه پپسی را متوقف كند! و به جای آن عليه شرايط ۱ درصد رشد داشته باشد!

? او از مديرانش پرسيد:
«ميانگين مايعاتی كه هر آمريكايی در روز می‌نوشد چقدر است؟!» جواب ۱۴ اونس بود. «سهم كوكا از اين مقدار چقدر است؟!» دو انس. روبرتو گفت: «كوكا به سهم بيشتری از اين بازار نياز دارد!» رقيب، پپسی نبود. بلكه آب، چای، قهوه، شير و آبميوه‌ها بودند كه ۱۲ اونس باقيمانده را تشكيل می‌دادند!

?روبرتو گفت:
«مردم هر وقت احساس كردند كه دوست دارند چيزی بنوشند بايد به كوكا دسترسی داشته باشند.» برای اجرای اين استراتژی، شركت كوكاكولا در گوشه و كنار هر خيابان دستگاه‌های فروش كوكا قرار داد. با اين كار، كوكا به سهم قابل ملاحظه‌ای از بازار دست يافت که پپسی هرگز به چنين سهمی دست نيافته است.

♦️شاید اگر کوکا فقط با پپسی رقابت می‌کرد، هرگز نمی‌توانست برنده شود و شاید برای همیشه شکست می‌خورد! اما با داشتن هدفی بزرگ‌تر، توانست به راحتی پپسی را هم کنار بزند…

? در دوره کارآفرینی تا میلیاردر شدن علم تخصصی کسب و کار آموزش داده میشود. برای کسب اطلاعات بیشتر یک پیامک با عنوان #دوره کارآفرینی# به شماره ی زیر بده
SMS : 300070047005

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دریافت لینک دانلود
بهترین آموزش های پولدار شدن را در ایمیل خود دریافت کنید
مطالب و پیشنهادات آموزشی ما را دریافت کنید، ما ایمیل اسپم ارسال نمیکنیم
"ایمیل شما نزد ما کاملا محفوظ است"
کمتر از 5 ثانیه رایگان دانلود کنید
"ایمیل شما نزد ما کاملا محفوظ است"