تاکید و تمرکز بر یک مزیت رقابتی یکی از عوامل پیروزی بر رقیب است
?چرا همیشه باید بزرگ اندیشید؟!
✳️وقتی روبرتو گویزوتا مدیرعامل کوکاکولا شد، با رقابت شدید پپسی مواجه بود که باعث کاهش رشد سهم کوکا شده بود.
?مدیرانش بر رقابت با پپسی متمرکز شده بودند و قصد داشتند در هر دوره زمانی برنامه رقابتی، سهم بازار کوکا را ۱ درصد افزایش دهند. روبرتو تصمیم گرفت رقابت علیه پپسی را متوقف کند! و به جای آن علیه شرایط ۱ درصد رشد داشته باشد!
? او از مدیرانش پرسید:
«میانگین مایعاتی که هر آمریکایی در روز مینوشد چقدر است؟!» جواب ۱۴ اونس بود. «سهم کوکا از این مقدار چقدر است؟!» دو انس. روبرتو گفت: «کوکا به سهم بیشتری از این بازار نیاز دارد!» رقیب، پپسی نبود. بلکه آب، چای، قهوه، شیر و آبمیوهها بودند که ۱۲ اونس باقیمانده را تشکیل میدادند!
?روبرتو گفت:
«مردم هر وقت احساس کردند که دوست دارند چیزی بنوشند باید به کوکا دسترسی داشته باشند.» برای اجرای این استراتژی، شرکت کوکاکولا در گوشه و کنار هر خیابان دستگاههای فروش کوکا قرار داد. با این کار، کوکا به سهم قابل ملاحظهای از بازار دست یافت که پپسی هرگز به چنین سهمی دست نیافته است.
♦️شاید اگر کوکا فقط با پپسی رقابت میکرد، هرگز نمیتوانست برنده شود و شاید برای همیشه شکست میخورد! اما با داشتن هدفی بزرگتر، توانست به راحتی پپسی را هم کنار بزند…
? در دوره کارآفرینی تا میلیاردر شدن علم تخصصی کسب و کار آموزش داده میشود. برای کسب اطلاعات بیشتر یک پیامک با عنوان #دوره کارآفرینی# به شماره ی زیر بده
SMS : 300070047005