تاکید و تمرکز بر یک مزیت رقابتی یکی از عوامل پیروزی بر رقیب است.

تاکید و تمرکز بر یک مزیت رقابتی یکی از عوامل پیروزی بر رقیب است

تاکید و تمرکز بر یک مزیت رقابتی یکی از عوامل پیروزی بر رقیب است

تاکید و تمرکز بر یک مزیت رقابتی یکی از عوامل پیروزی بر رقیب است

?چرا همیشه باید بزرگ اندیشید؟!

✳️وقتی روبرتو گویزوتا مدیرعامل کوکاکولا شد، با رقابت شدید پپسی مواجه بود که باعث کاهش رشد سهم کوکا شده بود.

?مدیرانش بر رقابت با پپسی متمرکز شده بودند و قصد داشتند در هر دوره زمانی برنامه رقابتی، سهم بازار کوکا را ۱ درصد افزایش دهند. روبرتو تصمیم گرفت رقابت علیه پپسی را متوقف کند! و به جای آن علیه شرایط ۱ درصد رشد داشته باشد!

? او از مدیرانش پرسید:
«میانگین مایعاتی که هر آمریکایی در روز می‌نوشد چقدر است؟!» جواب ۱۴ اونس بود. «سهم کوکا از این مقدار چقدر است؟!» دو انس. روبرتو گفت: «کوکا به سهم بیشتری از این بازار نیاز دارد!» رقیب، پپسی نبود. بلکه آب، چای، قهوه، شیر و آبمیوه‌ها بودند که ۱۲ اونس باقیمانده را تشکیل می‌دادند!

?روبرتو گفت:
«مردم هر وقت احساس کردند که دوست دارند چیزی بنوشند باید به کوکا دسترسی داشته باشند.» برای اجرای این استراتژی، شرکت کوکاکولا در گوشه و کنار هر خیابان دستگاه‌های فروش کوکا قرار داد. با این کار، کوکا به سهم قابل ملاحظه‌ای از بازار دست یافت که پپسی هرگز به چنین سهمی دست نیافته است.

♦️شاید اگر کوکا فقط با پپسی رقابت می‌کرد، هرگز نمی‌توانست برنده شود و شاید برای همیشه شکست می‌خورد! اما با داشتن هدفی بزرگ‌تر، توانست به راحتی پپسی را هم کنار بزند…

? در دوره کارآفرینی تا میلیاردر شدن علم تخصصی کسب و کار آموزش داده میشود. برای کسب اطلاعات بیشتر یک پیامک با عنوان #دوره کارآفرینی# به شماره ی زیر بده
SMS : 300070047005

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دریافت لینک دانلود