گام هایی که با برداشتن آنها دنیا به جای بهتری بدل می شود

دنیا مکان بسیار بزرگی است و کارهایی وجود دارد که می توان آن را به مکانی شگفت انگیز برای زندگی تبدیل کرد. اما گاهی اوقات آنقدر سرمان شلوغ است که متوجه کارهای مثبتی که می توانید برای کمک به خودتان انجام دهید، نیستید و شاید هنوز به آن فکر نکرده باشید. در این مقاله از خودساخته به برخی نکاتی که رعایت آنها دنیا را به جای بهتری برای زندگی بدل می کند اشاره می کنیم.

اصلاح وضعیت داخلی

برای اصلاح اوضاع درونی خود با یکی از کارها و یا همه کارهای زیر شروع کنید:

داوطلب شدن برای کارهای عام المنفعه:

داوطلب شدن در یک موسسه خیریه محلی به بهبود دنیای اطراف شما کمک می کند. شما داوطلبانه کارهای خیر انجام خواهید داد و تاثیر آن را در زندگی مردم خواهید دید. اگر مهارت های عملی یا توانایی یادگیری یکی از آنها را دارید، دست به کار شوید. برای پیوستن به انجمن خیریه داوطلب شوید و از این مهارت ها نهایت استفاده را ببرید. مهارت هایی مانند ساخت و ساز یا پزشکی نمونه های خوبی هستند. از دست کارهایی که یک فرد داوطلب انجام می دهد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به کودکان دارای معلولیت آموزش دهید.
  • شروع به کار در یک آشپزخانه خیریه محلی کنید.
  • با خیریه هایی که برای بی خانمان ها خانه می سازند همکاری کنید.

اثرات منفی خود را بر محیط زیست کاهش دهید

راه دیگر برای تبدیل جهان به مکانی بهتر، کاهش اثرات منفی بر محیط زیست است. اگر امانتدار خوبی برای محیط اطراف خود باشید، تأثیر مثبت و شگفت انگیزی بر محیط زیست خواهید دید و به حفظ زمین برای نسل های آینده کمک خواهید کرد. پس:

  • بازیافت را جدی بگیرید.
  • تولید زباله را کاهش دهید.
  • در مصرف آب صرفه جویی کنید و خودتان برخی از غذاها را پرورش دهید.

اگر واقعا می خواهید به محیط زیست کمک کنید، پنل های خورشیدی بخرید و در خانه نصب کنید، از وسایل حمل و نقل عمومی یا وسایل نقلیه برقی استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که شادی و سلامتی شما با افراد دیگر و محیط در هم تنیده است. بیاموزید که چگونه می توانید میراثی از خوشبختی به جا بگذارید.

همچنین بخوانید:  هفت راه رشد کسب و کار

از حقوق شهروندی استفاده کنید

از حقوق شهروندی استفاده کنید

به عنوان یک شهروند، شما حق رای دارید. استفاده کنید و رای دهید. سیاست و سیاستمداران بد می توانند تأثیر بسیار بدی بر جامعه و محیط زیست داشته باشند. با رای ندادن صدای شما شنیده نمی شود و در نتیجه به سیاستمداران بد فرصت حکومت می دهید. هنگام آموزش مسائل مهم به دیگران از سیاستمداران مورد تایید خود حمایت کنید. پس با آنها صحبت کنید و در نظرسنجی ها به آنها رای دهید.

برای مثال در ایالات متحده تنها ۵۰ تا ۶۰ درصد از واجدین شرایط در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می کنند. این رقم در انتخابات میان دوره ای به ۳۵ تا ۴۰ درصد کاهش می یابد. تصور کنید اگر ۹۰ درصد مردم در انتخابات ریاست جمهوری و ۶۰ درصد در انتخابات میان دوره ای رای دهند چه اتفاقی می افتد.

قوانینی را برای خرید خود تنظیم کنید

برای تولید محصولات از محصولات ساخته شده از قطعات حیوانات یا شرکت هایی که به حیوانات شما آسیب می زند استفاده نکنید. برای کمک به اقتصاد داخلی خود تا جایی که امکان دارد محصولات داخلی بخرید. اگر شرکت خدمات ضعیفی برای محصولات خود ارائه می دهد، خرید محصولات خود را متوقف کنید.

 همیشه سعی کنید با شرکت هایی که محصولات آنها را خریداری می کنید در ارتباط باشید و نظرات خود را در مورد محصولات آنها با آنها در میان بگذارید. برخی از شرکت ها (اما نه همه) به مسائل مطرح شده توسط مصرف کنندگان اهمیت می دهند. اگر آنچه را که می خواهید به آنها نگویید، هرگز متوجه نمی شوند و تفاوتی ایجاد نمی کنند.

در مورد محل زندگی خود تعصب به خرج دهید

با انجام این کار، آن محدوده را نه تنها برای خود بلکه برای همه حفظ خواهید کرد. اگر فرصت کمک دارید، دریغ نکنید زیرا همه این شانس را ندارند. همچنین باید راه هایی برای بهبود محیط زیست بیابید. سعی کنید شهروند خوبی باشید و برای کاشت درخت در شهر، نظافت پیاده روها و تمیز نگه داشتن فضای سبز داوطلب باشید.

همچنین بخوانید:  مثلت موفقیت تبلیغات

زباله نریزید!

 وقتی بیرون هستید، یک سطل زباله یا سطل بازیافت مناسب پیدا کنید. زباله هایی را که روی زمین ریخته شده است جمع آوری کنید، حتی اگر توسط شخص دیگری ریخته شده باشد.

اصلاح دنیا را از خانه شروع کنید

اصلاح دنیا همیشه از خود ما آغاز می شود، پس برای این مهم کارهای زیر را انجام دهید :

خوب و مهربان باشید

خیلی اوقات ما آن قدر درگیر کار خود برای نجات سیاره می شویم که فراموش می کنیم کارهای زیادی وجود دارد که می توانیم هر روز در خانه انجام دهیم تا تأثیر مثبت بگذاریم. یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که با مردم آن گونه رفتار کنید که می خواهید با شما رفتار شود. سعی کنید با دیگران خوب رفتار کنید.

الگوی خوبی باشید

شما می توانید از کوچک شروع کنید. به عنوان مثال، به دوست خود یک هدیه تولد، یا چیزی بزرگتر بدهید. مثلا وقتی ماشین دوستتان در تعمیرگاه است او را به جاهای مختلف ببرید تا کارهایش را انجام دهد. وقتی دست به دست هم می دهیم و به هم کمک می کنیم، همه چیز سریعتر و بهتر پیش می رود و یک تغییر مثبت در مقیاس جهانی رخ می دهد.

الگوی خوبی باشید

الگوی خوبی برای خانواده و دوستان خود باشید و در مشکلات به آنها کمک کنید تا بتوانند تصمیمات درستی بگیرند. به آنها یادآوری کنید که چرا انجام این کارها مهم است، تا زمانی که خودشان تشویق به انجام همین کار شوند. با تغییر طرز فکر و برخی از باورهای خود، می توانید تأثیر مثبت خود را بر جهان دو، سه یا حتی چند برابر کنید.

دست به کار شوید

تقریباً همه مشاغل تأثیر مثبتی بر جامعه دارند. شما خدماتی را که مردم می خواهند ارائه می دهید و در نتیجه به اقتصاد ملی خود کمک می کنید. از این طریق می توانید برای کمک به خیریه ها و وام دادن به مشاغل کوچک پول جمع آوری کنید.

مثبت اندیش باشید

وقتی در اطراف افراد منفی گرا و بدبین هستیم، خودمان نیز بسیار منفی گرا می شویم. به همه با نگرش مثبت نشان دهید که لبخند و امید می تواند روز شما را بهبود بخشد. همیشه در مشکلات به نیمه پر لیوان نگاه کنید و از این طریق روی افرادی که با شما در ارتباط هستند تاثیر مثبت بگذارید.

همچنین بخوانید:  پادکست انگیزشی: از مشکلات خسته شدی؟

به همه کمک کنید

فرصت کمک به مردم در طول روز عالی است. گاهی اوقات از فرصت های خود به درستی استفاده نمی کنیم. چون فکر می کنیم خیلی سرمان شلوغ است یا شخص دیگری کمک می کند. اگر می خواهید دنیای اطرافتان جای بهتری باشد، کار درست را انجام دهید، یعنی کمک کردن، و فکر نکنید که مسئولیتی در قبال مشکلات دیگر ندارید.

مثلاً: شخصی از خرید برمی گردد، خریدهایش را در دست می گیرد و به سمت ماشین می رود. در همین حین کیفش را گم می کند. پس به کمک او بشتابید. چیزهای ساده ای از این دست خیلی ها را خوشحال و راضی می کند.

ایده‌های بیشتری بگیرید

به کم قانع نباشید و از هر مشکلی که هر جا می بینید ایده گرفته و سعی کنید برای رفع آن اقدام کنید. اینطوری دنیا جای زیباتری می شود. مثلا:

به افراد بی‌خانمان کمک کنید

افراد بی‌خانمان قشر آسیب‌پذیری از جامعه هستند که اغلب تصور بدی از آن‌ها داریم. با کمک به این افراد در داخل و خارج از کشور، به زندگی افراد کمک می‌کنید و به ایجاد شهرهای پایدار و امن یاری می‌رسانید.

به خانم‌ها کمک کنید

زنان از قدیم تابحال جز اقشار آسیب‌پذیر تلقی می‌شوند. گرچه امروزه این تصور اصلاح شده اما در کشورهای فمنیست هم هنوز مقداری نابرابری حقوق زنان دیده می‌شود. هرکاری که از دست‌تان بر می‌آید برای خانم‌ها انجام دهید. چه برای زنان مجاور محل زندگی‌تان و چه زنان داخل و خارج از کشور مخصوصاً زنان کشورهای جهان سوم. بخاطر بسپارید ساخت جامعه‌ای با برابری جنسیتی به معنی برابری برای همه افراد است.

سخن آخر

آرامش درون و بیرون ما دو جزء جدایی ناپذیر هستند که موفقیت بدون هماهنگی بین آنها امکان پذیر نخواهد بود. هرچه دنیا جای قشنگ تری برای زندگی شود، امکان رشد و شکوفایی ما انسان ها نیز بهتر فراهم خواهد شد. پس بهتر است که هرچه بیش از پیش در اصلاح محیط اطراف و درونمان کوشا باشیم تا نتیجه آن را در آینده نزدیک و دور مشاهده کنیم.

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود