تفکر 10 برابر سازی در بازاریابی مدرن

اگر به شما بگویند که می توانید کاری را که برایتان مهم است را تا ۱۰ برابر رشد دهید و در نهایت به کسب و کاری ساده تر، با مدیریت راحت تر و لذت بخش تر از آنچه اکنون دارید برسید، آیا این کار را می کنید؟

خوب جواب مثبت باید واضح باشد زیرا یک این اتفاق مانند ده برابر کردن سود یا فروش، یا شاید چیزی خلاقانه تر، مانند دوبرابر کردن نتایج خود با یک پنجم مشتریان یا داشتن ۱۰ برابر مرخصی بیشتر است. اسمش هر چه می خواهد باشد مهم آن اتفاق مثبتی است که برای شمار و کسب و کارتان اتفاق خواهد افتاد.

حالا اگر به شما گفته شود که هدف ۱۰ برابر کردن خروجی های شما تنها محدود به کسب و کارتان نبوده بلکه وسیله ای است که توسط آن می توانید مجموعه جدیدی از قابلیت ها را توسعه داده و تقویت کنید تا بتوانید در آینده در هر کاری که انتخاب می کنید ۱۰ برابر پیش بروید چه؟ آیا جذاب به نظر نمی رسد؟

رایان برنلی که یک روانشناس بالینی است می گوید: “این اساساً چالشی است که من در طول یک سال و نیم گذشته به حرفه‌ای ترین مشتریانم که همه کارآفرینان بسیار موفق و متمرکز بر رشدی بودند، ارائه داده‌ام، و جای تعجب نیست که تقریباً همه آنها من را تشویق به این کار کردند.”

با این وجود، برخی از کارآفرینان هنوز فکر می‌کنند که این موضوع اساسا آنقدر دلهره‌آور یا طاقت‌فرسا است که نمی‌توان درباره آن فکر کرد، و من می‌دانم که چگونه ممکن است چنین باشد، به‌ ویژه برای کسانی که با پیچیدگی‌های روزمره در یک اقتصاد سخت دست و پنجه نرم می‌کنند. برای این افراد، حتی رشد ۲ برابری ممکن است طولانی به نظر برسد.

تعهد به تفکر ۱۰ برابری ناشی از این اعتقاد است که ۱۰ برابری تنها راه تضمین شده ای است که کارآفرینان می توانند آزادی و موفقیت مداوم خود را در دنیایی که تغییر با سرعت تصاعدی اتفاق می افتد تضمین کنند. رشد فزاینده به سادگی دیگر برای جلوتر ماندن از دیگر رقبای ما کافی نیست. شما و تیم شما باید بتوانید به ۱۰ برابر پیشرفت، ۱۰ برابر رشد و ۱۰ برابر نوآوری فکر کنید تا به طور مداوم پیشرفت کنید. آینده متعلق به کسانی است که تفکر ۱۰ برابری دارند. خبر خوب این است که رشد کردن آن احتمالاً بسیار راحت تر و لذت بخش تر از آن چیزی است که فکر می کنید.

همچنین بخوانید:  دلیل ثروتمند نشدن افراد چیه ؟!

یکی از دلایل این است که تفکر ۱۰ برابری بلافاصله شما را از جعبه محدودیت ها و موانع فعلی خود خارج می کند. پاداش ۱۰ برابری تفکر و ۱۰ برابری یادگیری، با هدف ۱۰ برابری، بسیار زیاد و اغلب شگفت‌انگیز است. در اینجا برخی از مشاهدات اثبات شده ای وجود که به افزایش ده برابری راندمان می انجامد، همان کاری که توسط بیش از ۱۵۰ کارآفرین برتر در بیش از ۵۰ صنعت تجربه شده است.

به محض اینکه شروع به فکر کردن به پیشرفت ۱۰ برابری می کنید، همه چیز به طور خودکار سرعت می گیرد.

تفکر ۱۰ برابری روشی شگفت انگیز برای ایجاد وضوح دارد که به شما امکان می دهد سریعتر پیشرفت کنید. این به این دلیل است که هدف ۱۰ برابری فیلتر قدرتمندی برای تصمیم گیری و اقدام است.

این موضوع بلافاصله مشخص می‌کند که چه بخش‌هایی از کسب‌وکار شما در یک راستا هستند یا خیر و این تصمیم‌گیری درباره آنچه به آینده در مقابل گذشته تعلق دارد را واضح‌تر و آسان‌تر می‌کند. شما از خود می پرسید که: “آیا این رابطه، این پروژه، این فعالیت پتانسیل رشد ۱۰ برابری را دارد؟” یا، “آیا روند کنونی باعث رشد ۱۰ برابری ما خواهد شد؟” یا حتی، “آیا اینکه که این زمانی که من برای ۱۰ برابر کردن بازدهی کار می کنم در مسیر صحیح است؟”

یک لحظه فکر کنید: برای ۱۰ برابر رشد کردن باید چه کاری را متوقف کنید؟ تنها با توقف برخی چیزها که از رشد آینده شما حمایت نمی کنند، ۲۵ تا ۵۰ درصد افزایش بهره‌وری ایجاد خواهد شد. همانطور که شروع به فیلتر کردن فعالیت ها، تصمیمات و روابط خود بر اساس رشد ۱۰ برابری می کنید، می توانید به سرعت شروع به تغییر هر چیزی در زندگی خود کنید. چیزهایی که از رشد تصاعدی پشتیبانی نمی کنند را دفع و هر چیزی که به رشد شما کمک می کند را ایجاد و جذب کنید.

تفکر ۱۰ برابر سازی شما را به سمت تصمیم گیری، خلاقیت، ریسک پذیری و کار گروهی کارآفرینانه سوق خواهد داد.

بوروکراسی برای کارآفرینان مانند کریپتونیت است. از آنجایی که هیچ چیز بوروکراتیکی در مورد تفکر ۱۰ برابری وجود ندارد، خود به نوعی سپر محافظ می شود: هر تفکر بوروکراتیک، ساختارها یا فرآیندهایی که ممکن است در کسب و کار شما رخنه کرده باشد، زمانی که شما به ۱۰ برابر متعهد باشید نمی تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد.

همچنین بخوانید:  چگونه درآمد دلاری داشته باشیم؟

دلیل این امر این است که نیاز به نوآوری، ریسک پذیری و سطحی از کار گروهی کارآفرینانه ۱۰ برابر زیاد می شود. همه اعضای تیم شما باید در جای خود خلاق باشند و باید نوآوری کنند و بهبودهای مستمر داشته باشند. این جوهر کاری است که کارآفرینان انجام می دهند. یک شرکت ۱۰ برابری توانایی رشد ۱۰ برابر را از بطن خود ایجاد می کند. رویکرد آن همیشه ۱۰ برابر است، سیستم ها و ساختارهای آن برای ایجاد و حمایت از رشد ۱۰ برابری ساخته شده و اعضای تیم آن تفکر ۱۰ برابری رهبران آن را به نمایش می گذارند. در چنین شرکتی، اگر یک فرصت جدید ۱۰ برابر پتانسیل نداشته باشد، احتمالاً به عنوان یک بازی که ارزش برنده شدن ندارد، رد می شود.

 

با توجه به پیشرفت ۱۰ برابری، شما شروع به دیدن تعداد فزاینده ای از عوامل ۱۰ برابر کننده می کنید که می توانند در این پیشرفت نقش داشته باشند.

آیا تا به حال دقت کرده اید که چشم ها فقط چیزی را می بینند و گوش ها فقط چیزی را می شنوند که ذهن به دنبال آن است؟ درست مثل زمانی که شما یک ماشین می‌خرید و ابتدا فکر می‌کنید تنها کسی هستید که آن مدل ماشین را دارید و سپس مانند آن را در همه جا مشاهده می کنید. همه نوع فرصت های ۱۰ برابری در داخل و اطراف کسب و کار شما وجود دارد، اما باید به دنبال آنها باشید تا آنها را ببینید و سپس، ناگهان، آشکار می شوند.

افراد بزرگ با قابلیت های فوق العاده مفید، روابط استراتژیک، فناوری های منحصر به فرد و میانبرهای نوآورانه که شما را احاطه کرده اند همان چیزی هستند که شما می خواهید. آنها دقیقا همان چیزی هستند که برای ۱۰ برابر کردن کسب و کار نیاز دارید، و ذهن شما باید اطراف را به وضوح ببیند تا آنها را پیدا کرده و از آنها استفاده کند.

همانطور که تیم شما درگیر پیشرفت ۱۰ برابری می شود، نقش رهبری پر رنگ شده، روابط تقویت می شوند و خلاقیت افزایش می یابد.

بسیاری از کارآفرینان دوست ندارند که مسئول توسعه، آموزش، مدیریت و ایجاد انگیزه در تیم خود باشند. اما وقتی تیم خود را روی یک هدف ۱۰ برابر متمرکز می کنید، همه این موارد بسیار آسان تر می شوند. در واقع، ممکن است بسیاری از آن‌ها را بدون هیچ تلاش اضافی مشاهده کنید.

همچنین بخوانید:  درآمد گوگل از تبلیغات

افراد رشد گرا یعنی همان افرادی که در تیم خود می خواهید، از اهداف بزرگ انرژی می گیرند و می توانند راندمان کار را ده برابر کنند. از سوی دیگر، هرکسی که فقط برای دریافت حقوق در شرکت حضور دارد، احتمالاً انصراف می دهد. در یک شرکت ۱۰ برابری، هر عضو تیم همیشه به دنبال کارهایی است که بتواند ۱۰ برابر سریع‌تر، آسان‌تر، ارزان‌تر یا بزرگ‌تر در حوزه‌های مسئولیت و دانش خود کار کند. با جمع کردن این پیشرفت های کوچک و شاید بزرگ ، کل شرکت در نهایت ۱۰ برابر می شود. به این موضوع مانند یک قابلمه آب است که روی اجاق گاز گرم می شود بنگرید. هر نوآوری ۱۰ برابری نشان دهنده یکی از حباب های کوچکی است که در نهایت با حباب های دیگر ترکیب می شود و کل آب را به جوش می آورد.

ضمنا تلاش برای پیشرفت ۱۰ برابری بسیار سریع‌تر، آسان‌تر و ارزان‌تر بوده و بسیار لذت‌بخش‌تر و رضایت‌بخش‌تر از تلاش برای پیشرفت ۲ برابری است.

بیانیه بالا ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، اما ۲ برابر کردن چیزی است که می تواند بدون تغییر در بسیاری از کارهایی که قبلا انجام می دهید هم اتفاق بیفتد. زمانی که به دو برابر کردن پیشرفت خود فکر می کنیم، اغلب سعی می کنیم از قابلیت های فعلی خود استفاده کنیم، در حالی که در ایده ۱۰ برابر کردن سطح متفاوتی از خلاقیت، انرژی و هیجان درگیر خواهد شد.

۱۰ برابر شدن مستلزم تغییر واقعی است یعنی جهش در ایجاد ارزش، کارایی، تدبیر و بهره وری. همچنین این کار می‌تواند شما را در خط مقدم تغییر قرار دهد و به جای تلاش برای همراهی با غافلگیری‌های ناخوشایند مداوم، آن را هدایت کند. تکنولوژی در حال تکامل به هر حال شما را تغییر خواهد داد، پس چرا نگویید : ” من سطحی از تفکر را در ابتدا اتخاذ خواهم کرد که آن را به یک سفر سودآور و لذت بخش تبدیل می کند . “

سخن آخر

ریچارد برانسون معتقد است باید از آنچه که در کار و تجارت به آن می‌پردازید لذت ببرید. چون شروع یک کسب و کار یعنی آغاز راهی پر فراز و نشیب که نیازمند پشتکار فراوان است. پس اگر قرار است که مشکلات فراوانی را در کسب و کار حل کنیم و کسب تجربه کنیم باید از آنها لذت ببریم. لذتی که با رویکرد ۱۰ برابری قطعا چند برابر خواهد بود.

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود