چطور کارمند بمانیم و به‌طور هم‌زمان، ثروتمند شدن و موفقیت مالی را تجربه کنیم؟

چطور کارمند بمانیم و به‌طور هم‌زمان، ثروتمند شدن و موفقیت مالی را تجربه کنیم؟

ثروتمند شدن و کارمند بودن، امری محال نیست! خیلی‌ها می‌گویند که شما هرگز با کار کردن برای دیگران مثلاً به‌عنوان یک کارمند ثروتمند نخواهید شد.

چگونه با حقوق کارمندی پولدار شویم؟

بسیاری عقیده دارند که زندگی پرمخاطره و ماجراجویانه‌ی کارآفرینان، تنها مسیر قطعی و مطمئن برای تبدیل شدن به یک میلیونر است. اما اگر کارمند باشید و از کار کردن تحت ریاست رئیسی که حقوق مناسبی به شما می‌پردازد و درعین‌حال، هزینه‌های جانبی دیگرتان را مثل بیمه درمانی متقبل می‌شود، راضی و خشنود باشید، چطور؟ آیا باز هم باید برای ثروتمند شدن کارتان را رها کنید و قدم در مسیر پرریسک یک کارآفرین بگذارید؟ آیا راهی وجود ندارد که به‌عنوان یک کارمند هم بتوانید ثروتمند شوید؟

رها کردن یک شغل ثابت با درآمد ماهانه حتی با هدف تصدی شغلی با درآمد به‌مراتب بیشتر، برای خیلی‌ها، خصوصاً افراد متأهلی که مسئولیت یک خانواده را بر عهده دارند، می‌تواند یک اقدام بسیار پرمخاطره و در واقع یک ریسک تمام‌عیار باشد. اگر نمی‌خواهید چنین ریسکی کنید و درعین‌حال قصد دارید به‌عنوان یک کارمند، به درآمد خوب و موفقیت مالی برسید، ما در اینجا 6 توصیه طلایی برایتان داریم. پس تا انتهای این مطلب، با خودساخته همراه باشید.
  1. شراکت تجاری

شراکت تنها مختص شرکت‌های حقوقی نیست. پس به دنبال کار در شرکتی باشید که برای شراکت تجاری در آن شانسی داشته باشید. بسیاری از صاحبان کسب‌وکار در ابتدای راه ممکن است مشارکت یا مالکیت اختصاصی خودشان را داشته باشند، اما بنیان‌گذاران کسب‌وکارهای کوچک معمولاً هم‌زمان با رشد شرکت، در بحث مالکیت تجاری آن تغییراتی ایجاد می‌کنند.

اگر فردی سخت‌کوش هستید، تخصص خاصی دارید و درعین‌حال می‌توانید توانایی‌ها و قابلیت‌های رهبری‌تان را به نمایش بگذارید، از این فرصت استفاده کنید تا ایده‌ی پیوستن به رئیستان را در اداره و اجرای امور مطرح کنید. اگر این ایده عملی شود، سهم بسیار بیشتری از درآمدهای آتی شرکت عایدتان خواهد شد. واضح است اگر فاقد جرات و جسارت لازم برای تبدیل شدن به یک رهبر باشید، این شانس طلایی را از دست خواهید داد یا منافع آن خیلی دیر عایدتان می‌شود.

  1. خرید سهام شرکت

موضوع خرید سهام شرکتی که برای آن کار می‌کنید، معمولاً طی فرایند مصاحبه شغلی مورد مذاکره قرار می‌گیرد. ترجیحاً شرکتی را برای کار انتخاب کنید که چنین امکانی را برایتان مقدور کند. حتی اگر حقوق ماهانه‌اش قدری کمتر از شرکت‌های دیگر باشد.

همچنین بخوانید:  پول‌شویی چیست؟

البته باید این واقعیت را بپذیریم که صِرفِ خرید سهام و مشارکت در سود آن معمولاً ثروت چشمگیری عایدتان نمی‌کند. حتی بعدها در مورد فروش سهام شرکت هم تضمینی وجود ندارد. اگر هم همه چیز مطابق انتظار پیش برود، سود حاصل از سهامتان احتمالاً آن‌قدرها رؤیایی نیست. بنابراین درست مثل سرمایه‌گذاری در بازار سهام یا املاک، خرید سهام را نیز شبیه نوعی سرمایه‌گذاری بدانید و از آن انتظارات منطقی داشته باشید.

  1. کنترل مخارج

هر قدر کمتر خرج کنید، طبعاً پول بیشتری هم در حساب بانکی‌تان خواهید داشت. اگر قرار به خرج مستمر و بیش‌ازحد پول باشد، هرگز نمی‌توانید چیزی برای خودتان پس‌انداز کنید. راز ثروت بسیاری از افراد متمول این است که حداقل برای مدتی، بسیار کمتر از آنچه داشته‌اند، خرج کرده‌اند. ممکن است مجبور باشید چند سال در یک خانه کوچک زندگی کنید یا پشت یک اتومبیل دست دوم و مستعمل بنشینید اما اگر این سبک زندگی موقت، بخشی از لازمه‌ی ثروتمند شدن باشد، باور کنید ارزشش را دارد. پس‌انداز پول حتی در مواقعی از کسب درآمد بیشتر هم بهتر و مهم‌تر است. خصوصاً وقتی بدانید که موعد پرداخت مالیات نزدیک است، داشتن پس‌انداز کمکتان می‌کند تا بابت موجودی حسابتان برای پرداخت مالیات، نگرانی و دغدغه‌ای نداشته باشید.

  1. سرمایه‌گذاری هوشمندانه

ورود به بازار بورس (سهام) و اِشراف بر سازوکار آن می‌تواند کار دشواری باشد و بسیار هم بعید است که از این طریق بتوانید فوراً به درآمد بالایی برسید. مگر آنکه دقیقاً بدانید چه می‌کنید و با صرف زمان و انرژی، دانشتان را در این زمینه افزایش دهید. چه بسیار افراد فقیری که ثروتمند شدند با سرمایه گذاری هوشمندانه بسیاری از افراد خوش‌فکر و کارآفرین در شناسایی ایده‌های عالی کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری روی آن‌ها تبحر خاصی دارند. آن‌ها دائماً عملکرد و روند سهام و صنایع مختلف را زیر نظر گرفته و درست به همان شکلی که یک هوادار فوتبال، اعضای ترکیب تیم فانتزی‌اش را می‌چیند، بهترین گزینه‌ها را برای سرمایه‌گذاری مدنظر قرار می‌دهند.

همچنین بخوانید:  چگونه پول خود را چندبرابر کنیم؟

سرمایه گذاری هوشمندانه

اگر هیچ سررشته‌ای در بازار بورس و سهام ندارید، زمان بگذارید و یک متخصص مالی پیدا کنید که بتواند برای نیل به اهدافتان، آن‌طور که لازم است، راهنمایی‌تان

کند. پس از آنکه درآمدتان در بازار سهام به میزان قابل قبولی و روند مطلوبی رسید، می‌توانید برای افزایش هر چه بیشتر درآمد ماهانه‌تان، روی ایده سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات نیز فکر کنید.

البته در اینجا بد نیست به این جمله از وارن بافت ، میلیاردر بزرگ اشاره کنیم که درباره ریسک سرمایه گذاری در بازار سهام می گوید:

من هرگز تلاش نمی‌کنم در بازار سهام پول دربیاورم. من بر اساس این فرض که آنها بازار را فردا می‌بندند و 10 سال آینده باز می‌کنند سهام می‌خرم

  1. بر عهده گرفتن امور

صاحب یک کسب‌وکار، سرانجام یا بازنشسته می‌شود یا ماجراجویی جدیدی را آغاز می‌کند و همین می‌تواند یک شانس طلایی دیگر برای درخشش و متعاقباً ثروتمند شدن شما باشد.

حتی اگر رئیس شرکتی که در آن کار می‌کنید، فاصله زیادی تا سن بازنشستگی داشته باشد، باز هم این احتمال را در نظر بگیرید که روزی ممکن است بخواهد کار را کنار بگذارد یا وارد عرصه دیگری شود. بنابراین طی دوران حضورتان در شرکت، به همه نشان دهید که از اشتیاق، خصوصیات و لیاقت لازم برای مدیریت کسب‌وکار در زمان غیبت رئیستان برخوردار هستید. اگر یک کارمند معتمد باشید، احتمالاً با گذشت زمان، مسئولیت های بیشتری را برای رهبری شرکت بر عهده تان می گذارند که این خود به معنای رشد چشمگیر درآمدتان خواهد بود.

  1. راه‌اندازی کسب‌وکار جانبی

 

اگر به‌عنوان یک کارمند به ثروتمند شدن می‌اندیشید، باید بپذیرید که پایان کار روزانه‌تان باید به معنای آغاز فعالیت‌های جانبی‌تان باشد. به لطف فناوری عصر حاضر، راه‌اندازی کسب‌وکار جدید دیگر مستلزم سرمایه‌گذاری برای تهیه مکان فیزیکی یا کارمند نیست.

همچنین بخوانید:  قانون جذب ثروت و پول

پیشرفت چنین شغلی مستلزم آن است که تا مدتی بی‌وقفه تلاش کنید تا بتوانید به جریان درآمدی ثابتی برسید. درآمدی که بیش از حقوق دریافتی‌ ماهانه‌تان به‌عنوان یک کارمند باشد. البته قبل از آغاز جدی کار از این بابت مطمئن شوید که شغل جانبی و جدیدتان، حداقل تا زمانی که برای پرداخت قبوض و هزینه‌های زندگی به کار اصلی‌تان متکی هستید، با آن تضادی نداشته باشد و کار اصلی‌تان را مختل نکند.

سخن آخر

تعداد افرادی که یک شبه ثروتمند شده‌اند، بسیار انگشت‌شمار بوده و ثروتمند شدن مستلزم سال‌ها کار و تلاش جدی است. برای آنکه مستقل شوید و درآمدزایی را آغاز کنید، ممکن است لازم باشد در ابتدا برای فرد دیگری کار کنید. اما این بدان معنا نیست که به‌عنوان یک کارمند، رؤیای ثروتمند شدن را کنار بگذارید. با اِعمال نکات گفته‌شده در این مقاله می‌توانید هم کارمند بمانید و هم یک موفقیت مالی تمام‌عیار را تجربه کنید.

حالا که تااینجای مقاله را مطالعه کردید پیشنهاد میکنیم صوت و ویدئوی زیر را که به نوعی تکمیل کننده پست هستند نیز مشاهده و گوش کنید تا اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید

دوره های دکتر کاویانی

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

2 پاسخ

  1. من و همسرم کارمند هستیم و چند وقتی هست یه کسب و کار کوچیک در اینستاگرام راه انداختیم و بعد از کارمون بهش میرسیم و فکر میکنم در اینده بتونه کمک خرجمون هم بشه البته اگر شرایط اینترنت بذاره…!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود