راه های تغییر نگرش و طرز تفکر افراد به منظور دستیابی به موفقیت

نگرش

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که احساس کنید نیاز به تغییر اساسی در زندگی خود دارید. برای اکثر افراد، این احساس معمولا از ابتدای سال جدید زندگی آنها شروع می شود. چه تولد شما باشد و چه سال نو، مهم این است که با تمام وجود تصمیم به تغییر بگیرید. اکنون به خودساخته بپیوندید تا با ما راه‌هایی را برای تغییر سبک زندگی‌ و یادگیری دوست داشتن خود بررسی کنید. نگرش خود را مثبت کنیم .

چرا باید نگرش و طرز فکرمان را تغییر دهیم ؟

زمانی که طرز فکر منفی داشته باشید، هیچ خوشبختی و شادی را تجربه نخواهید کرد. در این قسمت به رفتارهایی که نشان می دهد طرز فکرتان اشتباه است و هر چه زودتر باید به فکر تغییر نگرش خود باشید را معرفی می کنیم.

شما به همه چیز با دید منفی نگاه می کنید

همیشه باید به دنبال خوشی های زندگی بود و از هر سختی شادی را بیرون آورد. با این کار یاد خواهید گرفت که فقط روی جنبه های مثبت تمرکز کنید. نباید اجازه دهید افکار منفی زندگی شما را خراب کند. البته زیاد بی خیال نباشید. اما بدانید که طرز فکر منفی شما را از لذت بردن از زندگی باز می دارد.

مطمئن باشید نگرش منفی به زندگی شما کمکی نمی کند. انسان های منفی گرا با افکار منفی همواره با اضطراب و ترس مواجه هستند. پس باید بپذیرید که منفی بافی و بدبینی هیچ فایده ای نداشته و قطعاً به ما کمکی نخواهد کرد. واقعیت زندگی مثبت است. اگر به همه چیز با دید منفی نگاه می کنید، متوقف شوید و به دنبال تغییر در نگرش خود باشید تا زندگی را برای شما شیرین تر کند.

با تمام وجود در مقابل حقیقت می ایستید

برخی از مردم همیشه از همه چیز و هر کس شاکی و شاکی هستند. آنها از زندگی خود، رفتار و شغل دیگران، گذشته و هر چیزی که به ذهنشان می رسد شکایت دارند. شکایت و غر زدن فقط شما را منفی و مضطرب می کند. شکایت یعنی نپذیرفتن حقیقت. فردی که مدام شکایت می کند خود را فریب خورده می داند. هنگامی که از چیزی ناراحت هستید، به دنبال منبع انرژی باشید و اقدامات مثبتی انجام دهید تا احساس بهتری داشته باشید. پس اگر چیزی شما را آزار می دهد یا آن را بپذیرید یا فراموش کنید یا با یک اقدام مثبت شرایط را تغییر دهید.

همچنین بخوانید:  11 راهکار مهم برای استفاده بهتر از زمان های مرده

همیشه به یاد داشته باشید که اگر نمی توانید چیزی را تغییر دهید، به دنبال تغییر نگرش خود نسبت به آن باشید. شاید هر کاری که می توانستید انجام دادید اما نکردید، پس بپذیرید که باید از درون به دنبال خوشبختی باشید و نیازی نیست با اضطراب و نگرانی زندگی خود را تباه کنید. شما باید همه چیز را بپذیرید، این به شما بستگی دارد که با هر موضوع چگونه برخورد کنید.

همیشه تقصیر را گردن دیگران بیندازید

وقتی می توانید احساس راحتی کنید که بی خیال باشید. اگر قلب شما پر از خشم، غم و حسادت باشد، هرگز نمی توانید آزاد باشید. شما نمی توانید دیگران را تغییر دهید، فقط خودتان را آزار می دهید و درهای دلتان را به روی کینه باز می کنید. همین حالا نگرش خود را تغییر دهید و هیچ کس را در ذهن خود سرزنش نکنید. او فردی قدرتمند است که هنگام عصبانیت خود را کنترل می کند، نه کسی که خیلی زود عصبانی می شود. با تغییر نگرش، زندگی بهتری خواهید داشت و می توانید احساس خوشبختی بیشتری نسبت به قبل داشته باشید.

همیشه نگران و مضطرب هستید

همیشه نگران و مضطرب هستید

نگرانی هیچ کمکی به بهبود زندگی شما نمی کند، فقط شادی را از بین می برد. با نگرانی، به تخیل خود کمک می کنید تا چیزهایی را خلق کند که دوست ندارید. اگر تغییر ناخوشایندی در زندگی شما ایجاد شد، نیازی نیست بنشینید و خود را در موقعیت بدی تصور کنید که ممکن است در آینده اتفاق بیفتد.

باید بدانید که مشکل آن چیزی نیست که می بینید، بلکه همه چیز به نگرش شما بستگی دارد. طرز فکر شما مانند آجری است که می توانید با آن پله هایی بسازید تا به موفقیت دست پیدا کنید یا با آن سدی بسازید و جلوی تمام شادی ها و امیدهایتان را بگیرید. بنابراین با تغییر نگرش خود قادر خواهید بود تمامی مسائلی را که با آن روبرو هستید به گونه ای متفاوت تعریف کنید.

نباید تصور کنید که مشکلات به یکباره حل می شوند و در موقعیت عالی قرار می گیرید. روی زندگی خود تمرکز کنید و عاقلانه عمل کنید. ذهن شما به بزرگی زمین و حتی بیشتر است و می توانید هر چیزی را در آن تصور کنید. وقتی به آن فکر کنید، زندگی شما در همان مسیر خواهد بود.

انتظارات غیر واقعی و نگران کننده ای دارید

نگرش خود را تغییر دهید و برای آنچه دارید سپاسگزار باشید. پس مثبت و سپاسگزار باشید، زیرا قدردانی زندگی شما را تغییر می دهد. شادی و موفقیت هر فردی با نگرش و طرز فکر او متناسب است.

باید بپذیری که همه چیز طبق خواسته شما پیش نمی رود. بهترین ها را آرزو کنید اما انتظارات خود را پایین نگه دارید. واقعیت زندگی را بپذیرید. توقعات زیاد نباید مانع از دیدن چیزهای خوب اطرافتان شود. از شکست های خود درس بگیرید و از آنها به عنوان تجربیات جدید استفاده کنید.

به دنبال زندگی بی دردسر هستید

اندوه ناخوشایند است اما ذهن و بدن شما را تقویت می کند. وقتی فقط چیزهای خوب به سراغ شما می آیند، هرگز قوی، شجاع و موفق نخواهید بود. همه به یک تجربه واقعی از زندگی نیاز دارند و شما باید هر احساسی را تجربه کنید.  زندگی مثل یک بازی شطرنج است و برای بردن باید حرکت کرد، حتی زمانی که حرکت بعدی بسیار سخت است و شما آماده نیستید. با دانش و بصیرت می توانید قدم درستی بردارید، هرچند ممکن است شکست بخورید و تجربیات تلخی داشته باشید.

همچنین بخوانید:  قانون جذب چیست و چطور می توانیم از آن به سود خود استفاده کنیم؟

شما هرگز از آنچه دارید راضی نیستید

بعضی ها چیزهای زیادی دارند اما باز هم ناراضی هستند، در حالی که بعضی ها چیز زیادی ندارند اما به همان لذت های کوچک راضی هستند. انسان ها با کمبودهای زیادی در زندگی نسبت به زمانی که چیزهای زیادی دارند کمتر احساس نارضایتی می کنند، زیرا با گذشت زمان خواسته ها و انتظارات افزایش می یابد. با تغییر نگرش می توانیم به رضایت بیشتری دست یابیم.

گاهی خودمان را برای چیزهایی که نداریم عذاب می دهیم، اما حتی یک لحظه هم به این فکر نمی کنیم که واقعا از زندگی چه می خواهیم. در این مواقع باید از خود بپرسید “آیا اگر به آن برسم زندگی بهتری خواهم داشت؟ آیا من تنها کسی هستم که از آنچه دارم ناراضی هستم؟”

شادی با سپاسگزاری به دست می آید. می توانیم از هر لحظه زندگی‌مان لذت ببریم یا زندگی خود را با حسرت و نارضایتی خراب کنیم. پس انتخاب با خود ماست که شاد و خوشبخت باشیم یا ناامید و شکست خورده!

کارهایی برای تغییر در سبک زندگی

کارهایی برای تغییر در سبک زندگی

اگر می گوییم نیاز به تغییر وجود دارد به این دلیل نیست که شما مشکل دارید. تغییر مثبت به سمت پیشرفت همیشه در زندگی موثر بوده است. اولین قدم در ایجاد احساس عشق به خود، شفقت نسبت به خود است. با علاقه روی کار خود مدیتیشن کنید و خود را بیشتر از قبل دوست داشته باشید. اساساً با اجتناب از احساسات منفی و مخرب مانند گناه، شرم و نفرت از خود شروع به دوست داشتن خود کنید.

روز خود را با عشق به خودتان شروع کنید

فهرستی از ویژگی های مثبت و خوب خود تهیه کنید. اگر ذهن شما هنوز عادت نکرده است که راجب به شما خوب فکر کند، یعنی تلاش کافی نکرده اید. بنابراین این سوالات را از خود بپرسید تا این روند آسان تر شود. چه چیزی در شما وجود دارد که افراد اطراف شما معمولاً به آن تعارف می کنند یا جذب آن می شوند؟ نقاط قوت / ضعف شما چیست؟ حرفه شما چیست؟

ارزش های اصلی را در خود شناسایی کنید

به لیست نقاط قوت خود نگاه کنید و آن ویژگی هایی را که به ارزش های اصلی شما اشاره می کنند برجسته کنید. برای مثال، اگر لیست شما دارای ویژگی هایی مانند «دوست خوب»، «شنونده خوب» و «کمک به دیگران» باشد. ارزش اصلی که همه اینها را در بر می گیرد باید مهربانی و شفقت باشد.

ارزش های فوق را عملی کنید

مشخص کنید که کدام ارزش ها در زندگی شما کاربرد بیشتری دارند. تمرکز روی این ویژگی ها شما را سریعتر به هدفتان نزدیک می کند. علاوه بر این، بهتر می توانید از تأثیرات مثبتی که بر خود و دیگران می گذارید، قدردانی کنید.

اگر یکی از ارزش های بزرگ شما در زندگی مهربانی است؛ سعی کنید آن را بیشتر در زندگی خود اعمال کنید. اگر ارزش های خود را با دقت بیشتری بررسی کنید احساس خوبی خواهید داشت. در نهایت بدون اینکه متوجه شوید به خودتان علاقه مند می شوید.

برای تقویت این احساس مهربانی، بهتر است با گروهی از دوستان آشپزی کنید. همین که با دوستانت وقت می گذرانی یعنی مهربانی. زیرا ما در طول ماه و سال بسیار مشغول هستیم. فراموش می کنیم که این زمان های زندگی ماست و به راحتی می گذرد. برای خود وقت بگذارید، آهسته حرکت کنید و زندگی و مسائل مهم زندگیتان را پرورش دهید.

همچنین بخوانید:  خروج از دایره امن را به سبک رهبران بزرگ انجام دهید

راه هایی برای تضمین پیشرفت در زندگی

راه هایی برای تضمین پیشرفت در زندگی

هر انسانی برای رسیدن به هدف نیاز به تغییر در رفتار و سبک تفکر دارد. به روز بودن عامل موثری در رسیدن به اوج است.

آنچه را که دوست دارید بپذیرید و کاری را که نمی توانید انجام دهید تغییر دهید

شاید پذیرش و به کار بردن این جمله آسان به نظر برسد، اما باید بدانید که همیشه آسان نیست. برای مثال مایا آنجلو تعریف خوبی از این موضوع ارائه می دهد. “اگر چیزی را دوست ندارید، آن را تغییر دهید. “اگر نمی توانید چیزی را تغییر دهید، نگرش خود را تغییر دهید.” سخت ترین قسمت در این مورد این است که چیزی در شما باید تغییر کند، تا زمانی که به آن عادت کرده باشید و آن را بپذیرید. اما باید بدانید که با خودآگاهی هیچ چیز غیر ممکن نیست.

کاهش سرعت

به عنوان مثال، کودکی را در نظر بگیرید که در حال حرکت و رشد است. در این زمان باید به آنها کمک کنید تا حرکت و راه رفتن آهسته و آهسته و تند راه رفتن را یاد بگیرند. بی منطقی، بی احتیاطی و احساساتی بودن در طول این فرآیند می تواند به کودک شما آسیب جدی برساند. همین امر در مورد بزرگسالان نیز صادق است. کنترل خودرویی که با سرعت بالا در حال حرکت است بسیار سخت تر از خودرویی است که در زمان تصادف با سرعت پایین حرکت می کند. بنابراین سرعت خود را کم کنید و انتخاب های درست را انجام دهید. در زندگی خود تغییر ایجاد کنید.

به جای اینکه فقط به خودتان فکر کنید به دیگران توجه کنید

با به اشتراک گذاشتن اطلاعات خود با دیگران و دقت و دقت در کمک به دیگران، فرد شادتری خواهید بود. باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، گفت: «من کمتر به خودم فکر می کردم و بیشتر به این فکر می کردم که چگونه می توانم مفید باشم.

به سختی هدف خود را دنبال کنید

برای زنده ماندن باید سخت کار کنید. اکثر مردم فکر می کنند که می توانند خیلی سریع و بدون زحمت به آنچه می خواهند برسند. اما زندگی بدون سخت‌کوشی خوب پیش نمی‌رود و ممکن است مجبور شوید کارهای بسیار سختی را در مسیر زندگی انجام دهید. حتی ممکن است مجبور شوید در شیفت های شب کار کنید یا غذا بپزید و بفروشید. این به شما این امکان را می دهد که قدم های بزرگی بردارید.

هیچ وقت برای شروع دوباره دیر نیست

شخصی می‌گفت: «گاهی ما انتخاب‌هایی داریم و گاهی مجبور می‌شویم که انتخاب‌هایی داشته باشیم‌.» اما این جمله به هیچ عنوان درست نیست. زندگی ما بر اساس انتخاب‌های درست و با کیفیتی که داریم پیش می‌رود. آن‌قدر که تصمیم‌گیری درست و آگاهانه می‌تواند ما را در رسیدن به اهدافمان کمک کند، پول این قدرت را ندارد. به‌علاوه جرات این را داشته باشید که اگر در راه احساس شکست یا اشتباه کردید، راه دیگری را امتحان کنید. شما همیشه راه جبران و تغییر مسیر را دارید.

سخن پایانی

یک طرز فکر مؤثر ذهنیتی است که از منابع موجود – زمان، انرژی و تلاش شما – بهترین استفاده را بکند و از آنها برای ایجاد تغییرات مثبت استفاده کند. این در مورد تلاش برای انجام همه چیز نیست؛ در حالی که از روند زندگی لذت می برید، از آنچه دارید بهترین استفاده را می کنید. طرز فکر شما زیربنا و سنگ بنای هر اتفاقی است که در زندگی شما می افتد. این مجموعه ای از تمام باورها، رفتارها، احساسات، عواطف و نگرش های شماست.

همانطور که روی تنظیم طرز فکر خود کار می کنید، می توانید از ایجاد تعادل مناسب نتایج زیر را انتظار داشته باشید:

  • احساس ایمان راسخ و یقین نسبت به هدف
  • انگیزه، تمرکز و تعهد مداوم به کارهای معنادار
  • بینش روشن نسبت به موانع و فرصت های کنونی
  • احساس آرامش و لذت از پیشرفت روزانه

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود