جادوی عادات کوچک در زندگی

عادات

عادات، نحوه تفکر، احساس و واکنش ما به موقعیت ها و رویدادهای مختلف، منعکس کننده تکرار یک تجارت ذهنی خاص است. غلبه بر عادات قدیمی بسیار دشوار است و ایجاد عادات جدید دشوارتر است زیرا الگوهای خاصی که از آنها بیرون می آید در ما نهادینه شده است. به همین دلیل باید در انتخاب عادات خود بسیار دقت کنیم. در این مقاله از خودساخته به بررسی عادت های کوچک مهم می پردازیم که تاثیر فوق العاده ای بر زندگی افراد داشته است.

عادت های کوچک در زمینه مطالعه

همیشه یک کتاب کوچک را در کیف خود نگه دارید و پس از اتمام مطالعه، آن را با کتاب دیگری جایگزین کنید و کتاب قبلی را در اختیار دوست خود قرار دهید تا بتوانید قدمی به سمت حفظ محیط زیست نیز بردارید و دانش خود را هم با دیگران به اشتراک بگذارید. در حین خواندن کتاب، نکاتی که به ذهنتان می رسد را در گوشه ای از کتاب یا در یک دفتر یادداشت کنید. کتابی که سیاه و کثیف نباشد انگار خوانده نشده است. هنگام مطالعه، تلفن همراه خود را در حالت پرواز قرار دهید و با تمرکز کامل مطالعه کنید. خودتان را متعهد کنید که هر روز حداقل چند صفحه از کتاب حتی چند خط را بخوانید.

عادات کوچک در زمینه محل و محیط  کار

همیشه صدای زنگ تلفن همراه خود را در محل کار با کمترین میزان ممکن تنظیم کنید تا مزاحم همکارانتان نشوید. یک گلدان کوچک روی میز خود بگذارید و از آن مراقبت کنید. این می تواند احساس خوبی به شما بدهد. همیشه یک دفترچه کوچک به نام کتاب ایده همراه داشته باشید. ایده هایی هر چند کوچک که می تواند به شما در پیشرفت کمک کند، یادداشت کنید.

عادات کوچک برای ورزش و تناسب اندام

شش وعده غذایی کوچک و سالم در روز بخورید، پرخوری نکنید تا سبک باشید. اولین وعده غذایی خود را تا حد امکان حداقل ۳۰ دقیقه پس از بیدار شدن از خواب بخورید تا متابولیسم بهتری داشته باشید.

اولین کاری که هر روز صبح بعد از بیدار شدن از خواب انجام می دهید این است که ده دقیقه یا بیشتر ورزش کنید. ده دقیقه ورزش با فیلم های ورزشی بهترین راه برای افزایش متابولیسم است.

پنج روز در هفته در مجموع یک ساعت در روز ورزش کنید. اگر بتوانید این یک ساعت را به دو نیم ساعت تقسیم کنید، موثرتر خواهد بود (زیرا دو بار در روز متابولیسم خود را به اوج می رسانید).

نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی یک لیوان آب بنوشید.

هر روز صبح قبل از رفتن به محل کار تمرینات کششی انجام دهید. هر هفته میزان این حرکات را افزایش دهید.

قبل از رفتن به محل کار چند بار شنا بروید و هر هفته تعداد شنا رفتن ها را افزایش دهید.

بشقاب خود را با سبزیجات و گوشت بدون چربی پر کنید. از چربی ها، حبوبات، نشاسته ها و غذاهای شیرین به اندازه ادویه ها استفاده کنید.

در هر وعده غذایی، برخی از غذاهای سفید رنگ مانند نشاسته و غذاهای فرآوری شده را با برخی از غذاهای سبز، نارنجی، قرمز یا قهوه ای مانند سبزیجات، پروتئین، حبوبات جایگزین کنید.

هر روز می توانید ماشین خود را کمی جلوتر پارک کنید و چند قدم دیگر پیاده روی کنید.

حداقل نیم ساعت در روز را به پیاده روی اختصاص دهید.

هنگام مطالعه و کار با کامپیوتر تا حد امکان پشت خود را صاف نگه دارید.

 

عادات کوچک خوردن و آشامیدن

عادات کوچک خوردن و آشامیدن

لقمه های کوچک بگیرید و هنگام جویدن بیشتر به مزه آن توجه کنید تا از خوردن بیشتر لذت ببرید.

هر چه می خواهید در طول روز بخورید با خود از خانه ببرید تا مجبور نباشید آن را از بیرون تهیه کنید.

هنگام غذا خوردن تلویزیون را خاموش کنید.

هنگام غذا خوردن از نوشیدن آب و سایر مایعات خودداری کنید.

هنگام غذا خوردن تلفن همراه خود را دور از دسترس قرار دهید.

از صبح تا ظهر یا بعد از ظهر تکه های میوه یا برخی سبزیجات خام مانند هویج، کلم یا خیار بخورید.

به جای اینکه از بیرون چیزی بخرید، هر چه می خواهید از خانه بیرون ببرید. طوری رفتار کنید که انگار بیرون از خانه خوراکی و غذا فروشی نیست.

در راه خانه میان وعده های مغذی و سالم همراه داشته باشید. وانمود کنید که اصلاً رستوران فست فود وجود ندارد.

اگر برای صرف غذا به رستوران می روید، غذای خود را نصف کنید. نیمی از آن را با خود به خانه ببرید و بعداً بخورید و فقط نیمی از آن را در رستوران بخورید.

از یک دوست یا همکار بخواهید وقتی بیرون غذا می خورید، یک بشقاب غذا سفارش داده و آن را با هم نصف کنید.

غذای خود را از قسمت غذاهای سالم از لیست منو انتخاب کنید. به خود بگویید که از بین غذاهای ناسالم رستوران چیزی را انتخاب نکنید.

حتی می توانید از غذاهای سالمی که برای کودکان یا افراد مسن تهیه می کنند چیزی سفارش دهید.

 

عادات کوچک مربوط به نظم و انضباط شخصی

عادات کوچک مربوط به نظم و انضباط شخصی

زمانی را برای بررسی ایمیل یا رسانه های اجتماعی اختصاص دهید. به عنوان مثال، برای بررسی ایمیل ها، ساعت ۹ صبح، ۱ بعد از ظهر و ۶ بعد از ظهر را انتخاب کنید.

هر شب در یک دفترچه کوچک بنویسید که چقدر امشبتان با و دیشبتان در همین ساعت تفاوت پیدا کردید و چقدر نگرش و دانش شما بهتر شده است.

از ساعت برای بیدار شدن استفاده کنید نه از زنگ موبایل. به این ترتیب عادت خواهید کرد که با اولین زنگ که تنها زنگ هشدار است از خواب بیدار شوید.

روزی پانزده دقیقه وقت بگذارید و هیچ کاری نکنید.

حتی اگر مجبور شدید، برای رسیدن به آن، در راه خانه توقف کنید.

همیشه سعی کنید کمی زودتر از موعد مقرر در محل حاضر شوید.

همیشه تمام تلاش خود را برای حفظ ظاهر خود انجام دهید.

ظروف را با یک سوم فشار آب بشویید.

از آبی که برای شستن سبزیجات و کاهو و میوه ها استفاده می شود برای آبیاری گلدان های خود استفاده کنید.

قبل از ساعت دوازده شب بخوابید.

تخت خوابت را مرتب کن

آیا صبح ها پس از بیدار شدن از خواب، رختخواب خود را مرتب می کنید؟ این یکی از آن عادت هایی است که زمان زیادی نمی برد، اما ارتباط مستقیمی با بهره وری بیشتر، رضایت و مهارت های برنامه ریزی دارد.

ویلیام مک روان یک افسر بازنشسته نیروی دریایی است. او تجربیات خود در سال های حضور در نیروی دریایی را در کتابی با عنوان «تختت را مرتب کن» خلاصه می کند. او در کتاب خود بر اهمیت داشتن این عادت کلیدی برای شروع عادات سازنده دیگر تاکید می کند.

اگر بتوانید به عنوان یک عادت صبحگاهی به این عادت پایبند باشید، به زودی متوجه خواهید شد که اثرات مثبت چنین عادتی به همه رفتارهای روزانه شما نیز کشیده می شود.

عادات کوچک شکرگزاری

عادات کوچک شکرگزاری

یک تسبیح بردارید و به محض بیدار شدن از خواب و درست قبل از خواب، برای چیزهایی که در زندگی دارید، از خدا تشکر کنید. عادت شکرگزاری راه حل پایان دادن به همه رنج هاست.

انجام هر روز این کار، آنچه دارید، از دوستان و خانواده خوب گرفته تا محل کار، سلامتی و هزاران چیز دیگر به شما یادآوری می کند و احساس مثبت، آرامش و شادی در شما ایجاد می کند.

عادات کوچک مرتبط با سم زدایی ذهنی

ذهن ما، درست مانند بدن ما که باید از شر سموم ناشی از خوردن غذاهای چرب خلاص شود، باید از سموم ناشی از منفی گرایی، استرس و اضطراب خلاص شود. تکنیک های شگفت انگیز برای حفظ آرامش در مواقع استرس شدید را بیاموزید.

من یک روتین ۲۰ دقیقه ای برای این سم زدایی طراحی کرده ام و هر روز آن را انجام می دهم. این برنامه شامل ۵ دقیقه استحمام است که ۳ دقیقه آن زیر آب گرم و ۲ دقیقه زیر آب یخ است. این مدل دوش به کاهش استرس و افزایش خودآگاهی کمک می کند.

در مرحله بعد، ۱۰ دقیقه را صرف تصویرسازی مثبت می کنم و ۵ دقیقه آخر را به خواندن مطالب الهام بخش، عبارات انگیزشی و داستان های کوتاه اختصاص می دهم.

 

مثبت اندیشی

مثبت اندیشی

ذهنیت خود را در مورد زندگی و شرایط آن از منفی به مثبت تغییر دهید. مثبت اندیشی عزت نفس و انرژی شما را دو چندان می کند و بسیاری از عادات مثبت دیگر را ایجاد می کند.

اگر این عادت را در خود ایجاد کنید، حتی زمانی که احساس مثبتی ندارید، در نهایت خلق و خو و دیدگاه خود را تغییر خواهید داد. علاوه بر این، این عادت بر تمایل شما به انجام کارهایی که کیفیت زندگی شما را افزایش می دهد، تأثیر می گذارد.

عادت های کوچک مربوط به دوستی های جدید

به اشتباهاتت بخند، کاری انجام بده که تو را بخنداند. خنده افراد را به هم متصل می کند و ریشه خاطرات خوب است.

با یک فرد جدید ارتباط چشمی برقرار کنید.

با یک فرد جدید ملاقات کنید و صحبت کنید.

از فرد جدید درباره زندگی اش سوال بپرسید و اجازه دهید بدون اینکه جوابی به او بدهید به راحتی پاسخ دهد.

در مورد چیزهای مشترک خود صحبت کنید.

ارتباط چشمی خود را حفظ کنید، اما حفظ حریم خصوصی خود را فراموش نکنید.

یک سیستم پاسخگویی روزانه ایجاد کنید

یکی دیگر از عادت های کوچک اما مفید، ایجاد و حفظ مسئولیت پذیری برای هر عادتی است که سعی در ایجاد آن دارید. گزارش روزانه از هر عادتی، اعم از ورزش، مدیتیشن یا نوشتن، می تواند روند تلاش های شما را آسان تر و لذت بخش تر کند.

به طور کلی، زمانی که شما در مقابل یک گروه یا شخص دیگری پاسخگو هستید، احتمال اینکه کارها را انجام دهید بیشتر است. اما در اینجا باید نسبت به خود پاسخگو باشید و با نظارت دقیق بر عملکرد خود، نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید. به یاد داشته باشید، این یک تعهد شخصی است و می توانید اثربخشی عادات خوب را دوچندان کنید.

سخن پایانی

دلیل تفاوت افراد موفق با شکست خورده و درمانده عادت آنهاست. افراد موفق تقریباً تک تک لحظات زندگی خود را تحت کنترل دارند. عاداتی مانند موارد فوق می تواند به شما کمک کند تا زندگی خود را بازسازی کنید، درست مانند افراد موفق.

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دریافت لینک دانلود